Side 14 af 16 FørsteFørste ... 4111213141516 SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 232

Emner: Danske hold i Europa 20/21

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Takket været VAR kom FCM for første gang i CL-gruppespillet. Her vil de være i 4. seedningslag, som det tredjeringeste hold. Med sejren rykker FCM op som nr. 117 i Europa.

    Med de 4 bonuspoint rykker Danmark op som nr. 14 på landeranglisten, hvor vi nu er foran Cypern.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Takket været VAR kom FCM for første gang i CL-gruppespillet. Her vil de være i 4. seedningslag, som det tredjeringeste hold. Med sejren rykker FCM op som nr. 117 i Europa.

    Med de 4 bonuspoint rykker Danmark op som nr. 14 på landeranglisten, hvor vi nu er foran Cypern.
    Overvej nu de marginaler altså. De havde jo spillet anonymt frem til straffe. Og så omspark på en keeper som går for "tidligt", det er muligt det er korrekt, men hvor FUCKING mange dommere vil dømme sådan en i så vigtig en kamp.

    Hvis det er standarden fremover i henhold til VAR, så skal der fandeme dømmes mange omspark.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #198
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    85

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Giver god mening. Jamen så er det jo voldsomt fortjent. Er dog stadig en sur pille at sluge :)

    Helt og aldeles fortjent og helt og aldeles svært at sluge!
    Glad på dansk fodbolds vegne, men har det stramt med at Midtjylland har succes.

    Uden at skulle tage noget fra dem, så skal vi bare huske på, at vejen til CL har aldrig været lettere med de her knock out kampe!
    Og i aftenens kamp er de jo helt væk, men et målmandsdrop, en elendig clearing og et om straffespark gør, at de vender 0-1 til 2-1 .. Man kan også argumentere for at Schoolz laver straffe ved 2-1 til Midtjylland for han hiver “unknown Prag spiller i trøjen!

    Nå, men “tillykke” til dansk fodbold ....................

  6. #199
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Tillykke og fortjent.

    Jeg kan sgu ikke have ondt i røven over et hold der kommer i CL efter at have vundet over Ludo,YB og Slavia. Det hedder Kvalitet, noget som vi mangler over hele linjen...

    Om det tipper Magtbalancen?. Måske for en stund. Men fodbold er 11 mod 11, og FCM er bundet af de samme mekanismer som alle danske hold. De skal også sælge "Stammen" af profilerne på et tidspunkt. Spørgsmålet er så bare om de er dygtigere end os til at erstatte dem end os.
    Helt enig.

    Set tilbage over de sidste par år er jeg dog bange for at man må anerkende at FCM på for nuværende nok bare er de bedste i landet til at sælge og bygge op igen. De har i mange år solgt halve og hele hold og kommet lige så stærke tilbage med akademi-spillere suppleret med enkelte indkøb

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #200
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    Helt enig.

    Set tilbage over de sidste par år er jeg dog bange for at man må anerkende at FCM på for nuværende nok bare er de bedste i landet til at sælge og bygge op igen. De har i mange år solgt halve og hele hold og kommet lige så stærke tilbage med akademi-spillere suppleret med enkelte indkøb
    True

    Jeg tror bare først den endelige "Test" kommer når Sviatchenko, Scholtz, Onyeka, Mabil etc formentlig er væk om et års tid (Måske også Sisto, hvis han brænder CL af).

    Men jo de har har været dygtige til at supplere til en i forvejen stærk stamme. Respekt for det. Ståle følger du med?: )

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #201
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    True

    Jeg tror bare først den endelige "Test" kommer når Sviatchenko, Scholtz, Onyeka, Mabil etc formentlig er væk om et års tid (Måske også Sisto, hvis han brænder CL af).

    Men jo de har har været dygtige til at supplere til en i forvejen stærk stamme. Respekt for det. Ståle følger du med?: )
    Altså sidste år røg Onuachu, Kian Hansen, Jakob Poulsen og Gustav Wikheim ud, og nå ja så skiftede de også træner. Den test klarede de i hvert fald fint.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  11. De følgende 10 brugere er enige:

  12. #202
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Altså sidste år røg Onuachu, Kian Hansen, Jakob Poulsen og Gustav Wikheim ud, og nå ja så skiftede de også træner. Den test klarede de i hvert fald fint.
    Med til historien hører også, at

    1) FCM spillede også som en pose nødder de første mange kampe sidste sæson
    2) FCM havde stadig deres absurd vigtige rygrad i behold i Jesper Hansen, Sviatchenko og Scholz, som gjorde at de ofte blot behøvede at score ét mål for at vinde - det hjælper, når man skifter træner og andre pladser
    3) FCM spillede ikke Europa, hvilket giver en hel uges træning og mulighed for sammenspil mellem hver kamp
    4) FCM var ikke ramt af skader

    Endvidere var Hansen, Poulsen og til dels Wikheim ikke faste mænd på holdet længere.

    Når det er sagt, så er jeg enig i, at deres generationsskifte har været utroligt imponerende. Mest imponeret er jeg egentlig af alle de spillere de konstant hiver op fra ungdomsholdene og som bare har tårnhøjt niveau. For udover Dreyer og Scholz, så er det ikke fordi de højt profilerede indkøb har været fantastiske, omend Evander, Paulinho og Kaba da har haft deres perioder med godt spil. Det vi har haft succes med ved Ludde og Wendt, det er de bare lykkedes med på virkelig mange spillere.

    Hansen, Scholz og Sviatchenko er imo den primære nøgle for deres succes. Vi har vel dårligt set en bedre defensiv før, og det er da også dem som primært får dem i CL nu.

  13. #203
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    FCKs exit og FCMs svære lodtrækning kommer til at have vidtrækkende konsekvenser i fremtiden de næste år.

    For FCKs vedkommende er det en misset mulighed for at få et særdeles fordelagtigt gruppespil, da mange andre topseedede hold også røg ud. Samtidigt misser man muligheden for at rykke frem på den europæiske rangliste. Næste sæson er derfor sidste gang, man i de eventuelle europæiske kvalrunder og evt. gruppespil kan gøre brug af den gode 16/17 sæson. Skulle FCK mod forventning blive dansk mester, er man stadig 4. bedst blandt de de hold, hvis landes mestre skal spille CL-kval. Nærmeste forfølger er Olympiakos, som er 6.500 point efter. For at overhale FCK skal grækerne hente min. 3 sejre og en uafgjort i Champions League, hvor de er i gruppe med Porto, Man. City og Marseille. Dernæst følger Celtic, der har nydt godt af massakren på de topseedede hold her til aften, og er rykket op i 1. seedningslag i EL-gruppespillet. De skotske mestre skal hente 6 sejre og en uafgjort, hvis de skal overhale FCK.

    FCMs svære lodtrækning betyder, at Danmark får svært ved at optjene flere point i denne europæiske sæson. Danmark er pt. på en 14. plads, 0.375 point foran Cypern på 15. pladsen. Da det eneste tilbageværende cypriotiske hold, Omonia, er i 4. seedningslag i EL, bør de få lige så svært ved at rykke frem på ranglisten som Danmark, da de skal hente en sejr mere end FCM i resten af sæsonen.
    15. pladsen giver min. 5 hold i europæisk fodbold, og 2 hold i CL-kval i 21/22 sæsonen. Det nærmeste efterfølgende land uden for Top-15 er Serbien, hvor Røde Stjerne er 3.125 point efter. Skal serberne overhale Danmark, skal Røde Stjerne, der er i 2. seedningslag i EL, hente minimum 6 sejre og en uafgjort mere end hvad FCM henter. Den farligste forfølger er Grækenland, som har tre hold med i europæisk gruppespil, og som er 3.925 point efter Danmark. Grækerne skal dog tilsammen hente minimum 10 sejre for at overhale Danmark.

    Det bliver meget vanskeligt for Danmark at rykke frem på ranglisten. Nærmeste kandidat er Skotland på 13. pladsen, som har både Rangers og Celtic med i EL-gruppespillet, og hvor Celtic som nævnt er i øverste seedningslag, er Rangers i 3. seedningslag. Skal Danmark overhale skotterne, der er 1.500 point foran, vil det kræve tre sejre mere end de to hold tilsammen fra FCMs side.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #204
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Der kommer 2 ud af 5 danske hold i CL-kval i næste, men hvordan forholder det sig for de øvrige danske hold? Er de alle 3 i Conference League eller er der et hold i EL-kvallen?

  16. #205
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Der kommer 2 ud af 5 danske hold i CL-kval i næste, men hvordan forholder det sig for de øvrige danske hold? Er de alle 3 i Conference League eller er der et hold i EL-kvallen?
    DM-vinderen i CL-kval via Champions Path (3. kvalrunde/play-off), DM-sølvvinderen i CL-kval via League Path (2. kvalrunde), pokalvinderen i EL-kval (3. kvalrunde), bronzevinderen og nr. 4/7 i Conference League (2. kvalrunde).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #206
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    40

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    DM-vinderen i CL-kval via Champions Path (3. kvalrunde/play-off), DM-sølvvinderen i CL-kval via League Path (2. kvalrunde), pokalvinderen i EL-kval (3. kvalrunde), bronzevinderen og nr. 4/7 i Conference League (2. kvalrunde).
    I følge wiki-siden for Europa League 21/22 (https://en.wikipedia.org/wiki/2021%E..._Europa_League), så går den danske cupvinder direkte ind i play-off runden. Dette skyldes, at Europa Conference League vinder pladsen i næste sæsons EL selvfølgelig ikke bruges, da der ikke er en vinder af den turnering endnu.
    Hvis overstående er korrekt, er den danske pokalmester i denne sæson garanteret et gruppespil, da de vil ryge over i Conference League gruppespillet i tilfælde af nederlag i play-off runden.

    Kan du bekræfte overstående, Kiwi?

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #207
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    15. pladsen giver min. 5 hold i europæisk fodbold, og 2 hold i CL-kval i 21/22 sæsonen. Det nærmeste efterfølgende land uden for Top-15 er Serbien, hvor Røde Stjerne er 3.125 point efter. Skal serberne overhale Danmark, skal Røde Stjerne, der er i 2. seedningslag i EL, hente minimum 6 sejre og en uafgjort mere end hvad FCM henter. Den farligste forfølger er Grækenland, som har tre hold med i europæisk gruppespil, og som er 3.925 point efter Danmark. Grækerne skal dog tilsammen hente minimum 10 sejre for at overhale Danmark.
    Mener du ikke 22/23 sæsonen Kiwi? - Altså EL 21/22 er vel efter følgende "For the 2021–22 UEFA Europa League, the associations are allocated places according to their 2020 UEFA country coefficients, which takes into account their performance in European competitions from 2015–16 to 2019–20"
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  21. #208
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Hvor mange koefficientpoint er der i Lüftner i år? *peger på udlejningstråden* :-)

  22. #209
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Vi skal vel opdatere tråden efter FCM’s debut imod Atalanta. De tabte 0,86 - 2,55 til italiener... eller dvs ifølge deres expected goal pladder. Jeg så ikke kampen, men et interview med Frimann og Elkjær og tænkte at de gjorde det fint. Jeg fandt highlights frem fra en udenlandsk side og så at FCM rent faktisk havde en stor chance og nogle ok skud... ellers så jeg et Atalanta hold, som kørte dem ud på røv og albuer og FCM havde absolut intet at komme med og de 0-4 kunne sagtens ha’ været 1-7.

    Velkommen til CL

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #210
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi skal vel opdatere tråden efter FCM’s debut imod Atalanta. De tabte 0,86 - 2,55 til italiener... eller dvs ifølge deres expected goal pladder. Jeg så ikke kampen, men et interview med Frimann og Elkjær og tænkte at de gjorde det fint. Jeg fandt highlights frem fra en udenlandsk side og så at FCM rent faktisk havde en stor chance og nogle ok skud... ellers så jeg et Atalanta hold, som kørte dem ud på røv og albuer og FCM havde absolut intet at komme med og de 0-4 kunne sagtens ha’ været 1-7.

    Velkommen til CL
    Her er i øvrigt retorikken der benyttes når Nice FC en sjælden gang taber med sammen cifre på udebane.

    https://www.bt.dk/fodbold/real-madrid-slagtede-fck

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  2. Danske hold i Europa 2016/17
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 237
    Sidste Meddelelse: 06.06.17, 14:07
  3. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  4. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •