Side 8 af 16 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 232

Emner: Danske hold i Europa 20/21

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Vi har bare haft det svært mod tjekkiske hold de seneste mange år. De seneste 10 år har vi spillet 6 betydende kampe mod tjekkiske hold. Vi har vundet én, spillet en uafgjort og tabt 4.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Vi har bare haft det svært mod tjekkiske hold de seneste mange år. De seneste 10 år har vi spillet 6 betydende kampe mod tjekkiske hold. Vi har vundet én, spillet en uafgjort og tabt 4.
    Får det nu godt nok til otte, mod Plzen, Jablonec, Zlin og Slavia, med 2-2-4 som resultat. Men tager vi de sidste 11 år, er der også et par sejre over Sparta med i regnskabet, så det går lige op ;-)

  3. #108
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Ah, ja. Havde glemt Zlin.. Kampene gemte sig i tågerne..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #109
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Vores kamp mod IFK Göteborg bliver i øvrigt ikke spillet på deres hjemmebane, da det svenske kvindelandshold optager den.

    Det betyder at kampen er flyttet til det stadion hvor Danmark vandt EM 1992 (Det store stadion i Göteborg).
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #110
    isen er offline Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Her er et satellitkort over hhv. Gamla og Nya Ullevi.

    https://www.google.com/maps/place/Ul...6!4d11.9873108

    Min vurdering er, at det nok ikke betyder det helt vilde, hvor den kamp spilles. På Nya Ullevi er der godt nok langt ind til banen pga. cindersbanen og arkitekturen, men corona osv.
    Jeg er lige vågnet, hører islandsk radio og spiser skyr
    isen's Avatar

  8. #111
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af isen Se meddelelser
    Her er et satellitkort over hhv. Gamla og Nya Ullevi.
    Hvor man allerede fra luftfotoet kan gætte sig til, at Nya Ullevi som byggeri er flere årtier ældre end Gamla Ullevi.

    Hvilket er endnu mere tosset end at Gary Oldman er to uger yngre end Gary Numan.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #112
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af isen Se meddelelser
    Her er et satellitkort over hhv. Gamla og Nya Ullevi.

    https://www.google.com/maps/place/Ul...6!4d11.9873108

    Min vurdering er, at det nok ikke betyder det helt vilde, hvor den kamp spilles. På Nya Ullevi er der godt nok langt ind til banen pga. cindersbanen og arkitekturen, men corona osv.
    Jeg tror faktisk at det betyder noget mentalt at spille på eget græs, hvor man er vandt til banen osv. - jeg tror også at statistik her fra Coronatiderne viser at hjemmebane også er en fordel i coronatiderne.

  11. #113
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Jeg tror faktisk at det betyder noget mentalt at spille på eget græs, hvor man er vandt til banen osv. - jeg tror også at statistik her fra Coronatiderne viser at hjemmebane også er en fordel i coronatiderne.
    Det var ikke den erfaring, man gjorde i Bundesligaen. I alle fald ikke, at det var samme fordel:

    https://www.insidehook.com/daily_bri...diums-outcomes

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #114
    isen er offline Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    IFK Göteborg er ikke helt uvant med at spille og i øvrigt sejre på det lidt større nye, gamle stadion vis a vis det lidt mindre gamle, nye stadion.

    https://ifkgoteborg.se/nyheter/nyhet...-gamla-ullevi/

    Samtidig overvejer klubben tilsyneladende også at spille på det større stadion, mens der er corona-reglement https://www.gp.se/sport/fotboll/ifk-...min-1.28287951

    Ps. Og Nya Ullevi er et fedt, old school åbent stadion.
    Jeg er lige vågnet, hører islandsk radio og spiser skyr
    isen's Avatar

  14. #115
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hvor man allerede fra luftfotoet kan gætte sig til, at Nya Ullevi som byggeri er flere årtier ældre end Gamla Ullevi.

    Hvilket er endnu mere tosset end at Gary Oldman er to uger yngre end Gary Numan.
    Da Nya Ullevi var ny, så lå der et ældre Ullevi på Gamla Ullevi - som så blev fornyet. Det er i øvrigt vildt synd, at vi går glip af den away. Gôteborg er en hyggelig by, god distance og det kunne være en sjov kamp at se.

    Nu er alle FCK fans nervevrag pga sidste sæson, men vi skal slå Göteborg... vi skal i Europa. Deres hold ser ikke skræmmende ud, de har nogle ældre profiler, som er skadet og tvivlsomme.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #116
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det var ikke den erfaring, man gjorde i Bundesligaen. I alle fald ikke, at det var samme fordel:

    https://www.insidehook.com/daily_bri...diums-outcomes
    Den er så fra starten af tiden med de tomme tribuner. På det tidspunkt lignede det en meget stor ændring af hjemmebane-fordelen, og det fik alle mulige statistisk udfordrede journalister til - alt for tidligt - at hælde vand ud af ørene om tilskuernes betydning :-) Efterfølgende fladede det noget ud, og vi endte - så vidt jeg ved, jeg har ikke kigget - næsten tilbage ved samme hjemmebanefordel, som inden Corona.

    I årets foreløbigt 83 afgjorte opgør i Europa, der har der til sammenligning været 51 hjemmesejre og 32 udesejre (jeg har ikke hentet seedningerne endnu, pga. en eller anden irriterende fejl i mit program, så jeg kan ikke tage høje for seedning). Men 51/32 tyder dog på en relativt stor hjemmebanefordel - men i øvrigt gælder det samme som i første afsnit: Det er for tidligt at konkludere noget endegyldigt med så små tal. En simpel test fortæller, at chancen for hjemmeholdet ligger mellem 53% og 70% indenfor et 95% konfidensinterval - men som sagt - lad os se hvor det "ender".

    Det betyder i øvrigt også, at det vigtigste i dagens lodtrækning formentlig er at få hjemmebane - hvilket hold vi trækker er ikke lige så afgørende.

    Lige omkring kampen mod IFK, der må man dog antage, at når vi både fjerner tilskuerne OG flytter til et andet stadion, så må en del af hjemmebanefordelen sgu nok forsvinde.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #117
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af isen Se meddelelser
    Her er et satellitkort over hhv. Gamla og Nya Ullevi.

    https://www.google.com/maps/place/Ul...6!4d11.9873108

    Min vurdering er, at det nok ikke betyder det helt vilde, hvor den kamp spilles. På Nya Ullevi er der godt nok langt ind til banen pga. cindersbanen og arkitekturen, men corona osv.
    Cindersbane? Det er godt nok mange år siden man skrottede dem. Derudover er det hybridgræs på Gamla Ullevi, det er det ikke på Nya. Gør næppe den store forskel dog.
    København for altid.

  19. #118
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Vinderen af opgøret mellem FCM og Young Boys møder Slavia Prag i CL-play-off runden, som spilles over to opgør. Første play-off kamp spilles i Tjekkiet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #119
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Overvinder holdet Göteborg, står den i 3. runde på en hjemmebanekamp imod enten Piast fra Polen eller Hartberg fra Østrig.

  22. #120
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Efter dagens lodtrækning, hvor alle fire danske hold kom i aktion, er status som følger:
    - Vinder FCM mod Young Boys, står den på play-off opgør mod Slavia Prag, med udekamp først.
    - Vinder FCK mod IFK Göteborg, møder løverne enten polske Piast Gliwice eller østrigske Hartberg hjemme i Parken.
    - SønderjyskE skal en tur til Tjekkiet og møde vicemestrene fra Viktoria Plzen.
    - Vinder AGF over enten estiske Nomme Kalju eller slovenske SC Mura, får århusianerne besøg af hollandske PSV.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Side 8 af 16 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  2. Danske hold i Europa 2016/17
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 237
    Sidste Meddelelse: 06.06.17, 14:07
  3. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  4. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •