Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
67. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AGF vinder

    29 43.28%
  • Uafgjort

    18 26.87%
  • FCK vinder

    20 29.85%
Viser resultater 1 til 15 af 123

Emner: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

  1. #55
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Enig. Og sådan spillede han også med Lyngby. Det undrer mig derfor en smule, at mange herinde er så vilde med at få ham ind i stedet for Ståle. For han står jo lige netop ikke for det fodbold, som så mange herinde higer efter. Med David får mand et endnu mere defensivt udtryk på banen og man får også lange bolde op på en stærk frontangriber. Man får fight frem for kombinationsspil.



    Vi spillede dem da sådan set tynde flere gange, hvor den sidste aflevering dog kikser. Bl.a. kunne Daramy og Biel spille hhv. NDoye og Falk i himlen, men kikser begge. De to tæller formentlig ikke som chancer i mange statistikker, ligesom de ikke indgår i statistikker over skud på mål. Men det var imo større chancer end flere af AGF's skud, som dog kræver en redning.

    Jeg er enig i, at det som sådan er ligegyldigt at have spillet en god kamp (nærmere gode 60-70 min), når vi alligevel ender med at tabe. Det er ligefør jeg havde foretrukken dårlig spillet kamp med samme resultat.
    Jeg tror, at den største fejl vil være at skille sig af med Ståle - den, der begår fejlene, lærer også af dem og mange af hans udtalelser i øjeblikket, tror jeg, er et forsøg på at beskytte truppen, så de kan komme igennem sæsonen uden for mange mentale skrammer.

    Men jeg tror til gengæld også, at man er nødt til at kigge på organisationen i den sportslige sektor. Ståle virker på mig, som et menneske, der finder stor professionel tilfredsstillelse i at reagere umiddelbart, på det han ser, korrigere, vælge til og fra. Han er meget handlekraftig. Han er i den henseende en enorm kapacitet som træner. I de gode år, hvor det har kørt dårligt i 1. halvleg har jeg tit tænkt, at vi skal bare klare den til pausen, så fikser Ståle det.

    Ift. at lægge de store linier derimod og huske at trække vejret, holde linien, kontinuitet mm. så virker Ståle på mig, mere som en person, der - hvis det ikke virker - så skifter han bare retning. Sådan kan man ikke gøre i toppen af en organisation, en forudsætning for at organisationen kan arbejde målrettet, kompetence udviklende mm. er at de har en chef der holder linien. Der virker det - set ude fra skal jeg medgive - som om Ståle er alt for impulsiv. Jeg skrev i en anden tråd om, at vores transferfokus er skiftet fem gange siden han kom tilbage. Hver gang skal organisationen, udvikle kompetencerne, opbygge erfaring med den nuværende strategi, begå fejl, få læringer, udvikle kompetencerne til det excellente og derefter kan man bygge på. Det tager år, hver gang man starter for fra - og der synes jeg det ser ud til at Ståle er alt, alt for utålmodig og der kunne vi godt bruge NCH i en periode; alternativt en klon af ham.
    Goldbæks Højrefod

  2. De følgende 7 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 30.06.20, 19:37
  2. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  3. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 09.03.20, 13:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •