Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
67. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AGF vinder

    29 43.28%
  • Uafgjort

    18 26.87%
  • FCK vinder

    20 29.85%
Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789
Viser resultater 121 til 123 af 123

Emner: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Men lige det med budgettet behøver vi ikke at frygte, for Ståle er da ikke en svag leder, vel?
    Som du skrev i FCN-kamptråden om Nilsson og Jacobs: "Samtidig er de alle så svage ledere, at man ikke formår at skabe modspil til ledelsen som i samme periode skærer spillerbudgettet ind til benet."
    Nu ved du formentlig godt selv, at du blander æbler og appelsiner her. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så har Dan Hammer fortalt i en af de mange podcasts, at nedskæringen dengang var et strategisk valg, da man mente man kunne vinde med færre midler. Bliver budgettet lavere denne gang, så er det fordi klubben er i (noget der ligner) en økonomisk krise ovenpå Corona. Det kan hverken Ståle, Guardiola, Zidane eller nogen anden stærk træner lave om på.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Om man kan lide det eller ej, er der intet, der tyder på, at Ståle er på vej videre i karrieren, men hvis guldet glipper i næste sæson, burde han eller klubben måske se lidt mere indgående på, hvorfor tingene ikke fungerer.
    Det kigger man allerede på mht denne sæson, hvilket alle klubber formentlig gør. Det har Ståle bl.a. lige fortalt om i Til Copenhagen Sundays, at man skal analysere sæsonen grundigt både mht spil men også, hvorfor vi får så mange skader.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    ELLER kunne det også være, fordi vi har en træner, der i den hjemlige liga har urimeligt svært ved at levere det spil og de resultater, som det klart største budget, den bedste tiltrækningskraft, det bedste stadion, de fleste fans, den højeste trænerløn og alt det andet lægger op til?
    Nu ved jeg godt, at det er populært at fortælle en anden historie. Men han har sådan set vundet 3 af de sidste 4 DM-titler (snart 3 af 5), samtidig med at vi har været i europæisk gruppespil i alle de år. Det er jo ikke sådan, at han ikke vinder noget.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Jeg ved, at folk er trætte af at høre på "Europa-undskyldningen", men jeg tror vitterligt, at det er der hunden ligger begravet. Der er to muligheder for at imødegå det: Enten øger man budgettet betragteligt eller også krydser man fingre for, at guldkonkurrenterne også skal spille i Europa. Det første har man selv kontrol over, mens det andet vil virke pænt useriøst.
    Tja? Efter den travle efterårssæson med Europæisk gruppespil, masser af skader og pænt elendigt spil, var vi faktisk (mirakuløst) kun 4 points efter FC Midtjylland ved juletid. Det fik dengang mange af os til at håbe på et mesterskab i et forår, hvor de mange skader forhåbentlig var overstået, og kampprogrammet ikke var markant mere omfattende end vores konkurrenters. Det gik som bekendt den stik modsatte vej, da både skader og elendigt spil fortsatte med ufortrøden kraft. Selv en månedslang Corona-pause gjorde intet godt ved situationen, og det er unægtelig svært at forestille sig, hvad der egentlig skal til, før det rigtig bliver godt igen. Det eneste, vi med 100% sikkerhed har fået slået fast er, at det i hvert fald IKKE er på grund af europæisk deltagelse, at vi spiller som en flok hovedløse høns, der hverken kan finde ud af at angribe eller forsvare. Det er nærmest som om, det bliver værre og værre, jo mere tid, vi har haft til at spille sammen.
    Sidst redigeret af giggs : 09.07.20 kl. 13:08
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu ved du formentlig godt selv, at du blander æbler og appelsiner her. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så har Dan Hammer fortalt i en af de mange podcasts, at nedskæringen dengang var et strategisk valg, da man mente man kunne vinde med færre midler. Bliver budgettet lavere denne gang, så er det fordi klubben er i (noget der ligner) en økonomisk krise ovenpå Corona. Det kan hverken Ståle, Guardiola, Zidane eller nogen anden stærk træner lave om på.
    Det er ikke at blande noget som helst, men at udstille det grinagtige og desperate forsøg på at forsvare Ståle ved at kritisere hans forgængere som værende svage, fordi de som nyansatte trænere fik stukket et mindre budget i hånden. Sandheden er jo, at de på trods af færre midler til indkøb og en tvivlsom sportschef i CV formåede at hive point hjem til FCK. Utroligt, ikke?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kigger man allerede på mht denne sæson, hvilket alle klubber formentlig gør. Det har Ståle bl.a. lige fortalt om i Til Copenhagen Sundays, at man skal analysere sæsonen grundigt både mht spil men også, hvorfor vi får så mange skader.
    Problemet opstår, hvis det kun er Ståle, der skal stå med ansvaret for at se tingene efter. Han fyrer næppe sig selv, så hvem skal så pege på ham, hvis det nu rent faktisk er vores træner og sportschef, den er gal med?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu ved jeg godt, at det er populært at fortælle en anden historie. Men han har sådan set vundet 3 af de sidste 4 DM-titler (snart 3 af 5), samtidig med at vi har været i europæisk gruppespil i alle de år. Det er jo ikke sådan, at han ikke vinder noget.
    Jeg ved ikke, hvem der påstår, at han ikke vinder noget. Det ville jo være en temmelig besynderlig påstand om landets mest vindende træner. Spørgsmålet er, om han vinder nok, og det er relativt og afhænger af, hvilke ambitioner og forventninger man har til København.

    Hvis man synes, det er acceptabelt eller OK eller flot eller imponerende eller ikke spor bekymrende, at man de seneste tre sæsoner

    har fået 33 point færre end Midtjylland,
    som vi er 3-1-9 og 16-28 imod i perioden,
    er blevet nummer 4, 1 og 2 (eller 3),
    er røget ud i fjerde runde, fjerde runde og kvartfinalen i pokalturneringen
    og dermed har vundet et af de seks seneste mulige trofæer i Danmark,
    har tabt i alt 30 kampe mod danske hold,
    er røget ud i CL-kvalen to gange mod hold, der højst burde være på vores niveau, Qarabag og Røde Stjerne,

    så har man nok et meget anderledes ambitionsniveau på klubbens vegne, end jeg for eksempel har. Hvis man synes, at de to flotte europæiske højdepunkter, Atalanta og Celtic, opvejer det håbløse idéforladte spil og alt det ovenstående, så er jeg imponeret over, at man på den måde formår at se noget positivt i alt.

    Jeg ser det som helt uholdbart at fortsætte med den nuværende konstruktion. Vi er seriøst i gang med at blive distanceret af FCM. Vi har fået Ståles garanti om guld næste år, men manden, der skal hente de forstærkninger, der gør det tilnærmelsesvis sandsynligt, er jo den samme, der i et anfald af storhedsvanvid i denne sæson betalte vanvittige overpriser for dybt ordinære spillere som Stage og Kaufmann. Jeg har sgu ikke særlig stor tiltro til, at han kan holde sit løfte - og det skyldes ikke alle mulige bortforklaringer om budget (som stadig vil være det største i ligaen), eller at alle andre hold spiller årets kamp mod os, men derimod at klubbens eneansvarlige ikke magter de to store opgaver, han har pålagt sig selv. Faktisk hverken den ene eller den anden af dem.
    Sidst redigeret af Ace : 10.07.20 kl. 00:48
    HIC SUNT LEONES

  6. De følgende 3 brugere er enige:

Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 30.06.20, 19:37
  2. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  3. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 09.03.20, 13:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •