Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
67. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AGF vinder

    29 43.28%
  • Uafgjort

    18 26.87%
  • FCK vinder

    20 29.85%
Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 123

Emner: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Enig. Og sådan spillede han også med Lyngby. Det undrer mig derfor en smule, at mange herinde er så vilde med at få ham ind i stedet for Ståle. For han står jo lige netop ikke for det fodbold, som så mange herinde higer efter. Med David får mand et endnu mere defensivt udtryk på banen og man får også lange bolde op på en stærk frontangriber. Man får fight frem for kombinationsspil.



    Vi spillede dem da sådan set tynde flere gange, hvor den sidste aflevering dog kikser. Bl.a. kunne Daramy og Biel spille hhv. NDoye og Falk i himlen, men kikser begge. De to tæller formentlig ikke som chancer i mange statistikker, ligesom de ikke indgår i statistikker over skud på mål. Men det var imo større chancer end flere af AGF's skud, som dog kræver en redning.

    Jeg er enig i, at det som sådan er ligegyldigt at have spillet en god kamp (nærmere gode 60-70 min), når vi alligevel ender med at tabe. Det er ligefør jeg havde foretrukken dårlig spillet kamp med samme resultat.
    Jeg tror, at den største fejl vil være at skille sig af med Ståle - den, der begår fejlene, lærer også af dem og mange af hans udtalelser i øjeblikket, tror jeg, er et forsøg på at beskytte truppen, så de kan komme igennem sæsonen uden for mange mentale skrammer.

    Men jeg tror til gengæld også, at man er nødt til at kigge på organisationen i den sportslige sektor. Ståle virker på mig, som et menneske, der finder stor professionel tilfredsstillelse i at reagere umiddelbart, på det han ser, korrigere, vælge til og fra. Han er meget handlekraftig. Han er i den henseende en enorm kapacitet som træner. I de gode år, hvor det har kørt dårligt i 1. halvleg har jeg tit tænkt, at vi skal bare klare den til pausen, så fikser Ståle det.

    Ift. at lægge de store linier derimod og huske at trække vejret, holde linien, kontinuitet mm. så virker Ståle på mig, mere som en person, der - hvis det ikke virker - så skifter han bare retning. Sådan kan man ikke gøre i toppen af en organisation, en forudsætning for at organisationen kan arbejde målrettet, kompetence udviklende mm. er at de har en chef der holder linien. Der virker det - set ude fra skal jeg medgive - som om Ståle er alt for impulsiv. Jeg skrev i en anden tråd om, at vores transferfokus er skiftet fem gange siden han kom tilbage. Hver gang skal organisationen, udvikle kompetencerne, opbygge erfaring med den nuværende strategi, begå fejl, få læringer, udvikle kompetencerne til det excellente og derefter kan man bygge på. Det tager år, hver gang man starter for fra - og der synes jeg det ser ud til at Ståle er alt, alt for utålmodig og der kunne vi godt bruge NCH i en periode; alternativt en klon af ham.
    Goldbæks Højrefod

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Jeg har ikke et bud på en kommende træner/manager i København men synes at Ståle er ved at udvikle sig til Københavns Wenger...
    Jeg savner mere gennembrudskraft når vi har bolden. Vi nipser os til siden og tilbage som vi havde et hold bestående af Kvist og Pierre. Danny og Falk var gode i går men vi har igen meget lidt eller intet slutproduktet.
    Ved ikke om Ståle beskytter truppen med alle de (dårlige) undskyldninger som har været i medierne eller om truppen ikke er bedre, om de har tabt troen på Ståle og hans projekt eller om Ståle har ret i alle hans udtalelser...

    Faktum er bare vi ikke er så dominerende som vores budget tillader og jeg synes vi er kedelige at se på.

    Jeg takker Ståle for han indsats i klubben og løfter på hatten for hans europæiske meritter men synes vi skal stoppe mens legen stadig er god og vi kan huske Ståle for det gode og ikke det dårlige og kedelige....

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Jeg er ved at blive bims over de fortsættende Ståle forsvarere.
    Hvis der er noget Ståle har vist er det jo at han ikke giver spillere kontinuitet/ro og at han ikke kan tænke uden for sinfor sin faste lille taktik boks, selv om han gerne vil.
    Han er fuld af dårlige undskyldninger istedet for at se på hans egne fejl og mangler.. Manden har for meget magt i klubben og højest sandsynligt for få som tør at sige imod eller gi ham modspil.
    Jeg kan virkelig ikke se FCK bevæge sig i den retning som gør at vi tæsker jyderne og indtager vores retmæssige plads som Danmarks bedste før vi får noget nyt blod på bænken.
    Hvorfor er Ståle den eneste som kan få FCK fast tilbage på toppen i DK???


  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    https://www.youtube.com/watch?v=nYKR38SvuCk

    Det går op og ned i showbusiness - måske skal vi også lærer at accepter en lortesæson nu og da.... og det er egentlig vildt nok at sige, når vi trods alt er i 1/8 finalen i Europa og har en 2. plads hjemme

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Kan du ikke uddybe overfor mig hvorfor du mener at FCM er dårligt kørende generelt?

    De har vundet 11 ud af deres seneste 14 kampe!!

    (Til sammenligning har vi i samme periode vundet 6 ud af vores seneste 14 kampe....)
    Det er en fair pointe.
    Men for det første er 14 kampe en lang serie for at få et øjebliksbillede. I de sidste 4 kampe har de vundet en heldig 1-0 over FCN, vundet fortjent over os, tabt til GF og spillet 0-0 mod Brøndby. For det andet har de spillet rigtig dårligt i de fleste kampe siden vinterpausen. Og jeg tror, at spillede de samme 14 kampe på samme niveau, ville de vinde markant færre. De har ikke, som mesterhold i andre sæsoner, domineret spillemæssigt i foråret.

    Jaja, de fortjener ubetinget mesterskabet, de er kyniske og man kan ikke diskutere med en vinder. Men, skal man nogensinde møde suppens 1'er, der kan sikre DM på hjemmebane en del runder før tid, så er FCM i nuværende forfatning en fin en af slagsens
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    måske skal vi også lærer at accepter en lortesæson nu og da....
    Nu og da? De seneste 10 sæsoner, indeværende inkl., er vi blevet mestre fem gange. Lortesæsoner er desværre ikke just en sjældenhed. Generelt er vi bare ikke specielt imponerende i den hjemlige andedam.


  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Jeg er ved at blive bims over de fortsættende Ståle forsvarere.
    Hvis der er noget Ståle har vist er det jo at han ikke giver spillere kontinuitet/ro og at han ikke kan tænke uden for sinfor sin faste lille taktik boks, selv om han gerne vil.
    Han er fuld af dårlige undskyldninger istedet for at se på hans egne fejl og mangler.. Manden har for meget magt i klubben og højest sandsynligt for få som tør at sige imod eller gi ham modspil.
    Jeg kan virkelig ikke se FCK bevæge sig i den retning som gør at vi tæsker jyderne og indtager vores retmæssige plads som Danmarks bedste før vi får noget nyt blod på bænken.
    Hvorfor er Ståle den eneste som kan få FCK fast tilbage på toppen i DK???
    Kan kun være enig med dig.

    Selvfølgelig er Ståle ikke den eneste der kan fører FCK til Success. Jeg har også længe ment at Ståle ikke flytter os "spillemæssigt" Vi er blevet læst for mange år siden af vores modstandere i Suppen. Det eneste der holder Ståle på trænerposten er pga. de "resultater" han har vist i Europa, men selv i Europa er vi dårlige "spillemæssigt", men vi får resultaterne og det er åbenbart nok for FCK ledelsen.

    Måske pånær nogle enkelte undtagelse så er det også en ørkenvandring at se os spille Europæisk. Vi er elendige i omstillingspillet og skaber generelt meget få chancer i Europa også.

    Jeg er dog overbevist om at Ståle aldrig bliver fyret. Jeg kunne dog ønske mig han bliver frataget Manager rollen og der kommer en kompetent Sportsdirektør ind på posten. Fordi du har helt ret. Ståle har alt for meget magt i FCK.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Kan kun være enig med dig.

    Selvfølgelig er Ståle ikke den eneste der kan fører FCK til Success. Jeg har også længe ment at Ståle ikke flytter os "spillemæssigt" Vi er blevet læst for mange år siden af vores modstandere i Suppen. Det eneste der holder Ståle på trænerposten er pga. de "resultater" han har vist i Europa, men selv i Europa er vi dårlige "spillemæssigt", men vi får resultaterne og det er åbenbart nok for FCK ledelsen.

    Måske pånær nogle enkelte undtagelse så er det også en ørkenvandring at se os spille Europæisk. Vi er elendige i omstillingspillet og skaber generelt meget få chancer i Europa også.

    Jeg er dog overbevist om at Ståle aldrig bliver fyret. Jeg kunne dog ønske mig han bliver frataget Manager rollen og der kommer en kompetent Sportsdirektør ind på posten. Fordi du har helt ret. Ståle har alt for meget magt i FCK.
    Hvis Ståle skal forsætte i klubben så jeg helst at det var som sportsdirektør og ikke som træner.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Jeg har af gode grunde indtil nu undladt at kommentere på kamptråden fra i går, bare for ikke at træde nogen over fødderne med hensyn til FCK og Ståle. Dog er jeg kommet frem til, at det vi er vidner til for tiden er betænkeligt. For at sige det kort: Ståle mangler ganske enkelt kvalificeret modspil i skikkelse af en sportsdirektør i forbindelse med spillerindkøb. Det kan måske godt være, at det på papiret er gode spillere, som bliver hentet til FCK, men er de lige så meget værd i virkeligheden? Nuvel, FCK har haft sportslig succes med køb og salg af Denis Vavro, Robert Skov, Jesse Joronen m.fl. de sidste par år, for fodbold udvikler sig år for år.

    Grunden til at jeg skriver sportsdirektør er, at spillet i FCK er stagneret, hvilket er foruroligende på mange punkter. De andre klubber har i mellemtiden oprustet og forstærket sig til at kunne byde os modstand, som vi ikke har været vant til. Læg dertil, at vi har haft en elendig sæson med skader hos flere af de bærende spillere på holdet, hvilket er endt i det miserable rod på holdet.

    Ståle har haft en stor andel af vores sportslige succes når holdet har fungeret, men han er også nødt til at være nøgtern, når det er mindre sjov for tiden. Vi er dog ikke kommet helt derud, hvor FCK er en alvorlig dødsyg patient, der har brug for en akut operation. Men hvis der ikke bliver udvist "rettidig omhu" og grebet ind i tide, så ender vi der til sidst.
    Casper the ghost

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Taktisk er vi så forudsigelige, at de andre hold for flere sæsoner siden har læst os. Jeg kan ikke huske, hvornår Ståle sidst har inkorporeret mærkbart nyt i vores 4-4-2, ja den ligner den samme, vi havde for 14 år siden. Det er i sig selv rimelig exceptionelt. Vores mest positive offensive kort, Falk, som Ståle i sin tid af nød blev tvunget til at bruge på midten, men hvor han så viste sig at skabe noget overraskende dynamik ift ståles ønskeopstilling med 2 centrale defensive Kvist/stage/zeca- fightere. Trods den åbenlyse succes rykker Ståle jævnligt Falk ud på kanten, hvor han tydeligvis ikke gør ligeså meget gavn. Oveni det taktiske dødvande virker Ståle skakmat, når vi kommer bagud, og hans indskiftninger - som næsten altid først kommer efter det 60. minut - er syret nok ofte indskiftninger af backs. Værsgo Oviedo/Bartolec gå ind og vind kampen for os. I andre klubber ville man finde den disposition meget besynderlig.

    Indkøbene. Jeg kniber mig nogen gange i armen over HVOR mange penge vi har kastet efter spillere, som ikke rigtig slår til. Ståle, der selv tjener 5 gange så meget som sin nærmeste superligakonkurrent, har smidt ca 60 millioner efter Kaufmann, Bartolec, Stage. Det er helt enormt mange penge i superligasammenhæng, der er kastet efter spillere, der ikke engang er tiltænkt en rolle som profiler. Gad godt se FCM anvende vores resourcer (eller det gad jeg faktisk ikke, det ville være godt træls sagt på midtjysk).

    Ståle er dumpet på sine to primære arbejdsfunktioner. Indkøb og taktik. Han har fået en ekstremt magtfuld rolle i klubben(som ikke er set før eller siden i nogen danske klubber), og når han ikke slår til, så står vi jævnt rådvilde. Jeg tror at en af forklaringerne på, at det har udviklet sig sådan er vores specielle konstruktion, hvor dem der skulle have styr på det fodboldmæssige setup ikke spiller nogen synderlig rolle. Jeg ønsker mig ikke tilbage, men dengang vi havde flemse+holmtrøm, der var der styr på det sportslige setup. Og der blev handlet. Tænk sig, vi hentede Roy. Nu er der mere usikkerhed og stilstand. Hvem er det egentlig der skal holde Ståle i ørerne? Er det William, ståles tror væbner?
    Om vi er blevet læst af modstanderne, kan jeg ikke afgøre. Men a Ståle ikke skulle have inkorporeret noget nyt, synes jeg ikke passer. Det er blevet diskuteret en del gange herinde, men som jeg ser det har midterforsvarerne nu langt mere ansvar i opspillet end tidligere, midtbanen er blevet mere dynamisk med Falk, kanterne er ændret løbende og er nu markant anderledes (for better or worse) og angribernes rolle i især presspillet er blevet mere tydelig. Presspillet generelt er også blevet mindre afventende. Derudover har han løbende prøvet nogle koncepter an, som så ikke har fungeret så godt. Blandt andet forsøgte vi i en periode med at spille bolden op fra målmanden, der nu også skulle deltage mere når vi spillede bolden rundt i bagkæden (blandt andet for at dæmme op for et højt pres) – vi fik det bare aldrig rigtigt til at virke.

    Jeg er enig i, at Falk ikke bør rykkes ud på kanten, men jeg kan sagtens se begrundelsen for det. Ofte mangler vi nogen gennembrudskraft og ofte er det lettere at bryde gennem på kanten end midten. Vi mister dog så meget dynamik i vores opspil, ligesom det er længe siden Falk har præsteret på kanten og så er det bestemt ikke det værd. De to fightere på midten har dog også tjent os godt tidligere, men når vi defensivt har en så flad midtbanekæde, så kræver det også mere af spillerne – til gengæld skal vi ikke sideforskyde særlig meget, så når vi står kompakt bør det betyde, at modstanderne, alt andet lige, vil have svært ved at spille sig frem til chancer.

    Lige nu synes jeg da også vi ser, at Ståle prøver et nyt koncept af, hvor vi skal spille mere tekniskbetonet fodbold. Om det bliver en succes, må tiden vise. Personligt tror jeg ikke helt på det, da jeg ikke tror at Ståle er den rette træner til lige den spillestil. Dertil tror jeg defensiven er for rigid og som jeg tidligere har nævnt, så tror jeg Ståle holder meget af en ’safety first’ tilgang.

    Jeg er dog helt enig i, at det sportslige setup skal have en grundig revision. Det tror jeg bare ikke sker med Ståle ved roret. Et eksempel kunne være, at Ståle skal være træner og en anden skal være sportsdirektør – hvilken sportsdirektør kan sætte Ståle på plads? Uenigheder vil vel altid falde ud til Ståles fordel, medmindre sportsdirektøren får mulighed for at fyre Ståle – og det tror jeg ikke Ståle vil acceptere. En ny træner og Ståle som sportsdirektør er også en mulighed, men om Ståle er indstillet på sådan en rolle er nok tvivlsomt, ligesom det også ville være omkostningsfuldt.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg er dog helt enig i, at det sportslige setup skal have en grundig revision. Det tror jeg bare ikke sker med Ståle ved roret. Et eksempel kunne være, at Ståle skal være træner og en anden skal være sportsdirektør – hvilken sportsdirektør kan sætte Ståle på plads? Uenigheder vil vel altid falde ud til Ståles fordel, medmindre sportsdirektøren får mulighed for at fyre Ståle – og det tror jeg ikke Ståle vil acceptere. En ny træner og Ståle som sportsdirektør er også en mulighed, men om Ståle er indstillet på sådan en rolle er nok tvivlsomt, ligesom det også ville være omkostningsfuldt.
    Ja det er jo lige det. Medmindre Ståle selv er indstillet på at få en sportdirektør, så kommer til det ikke til at ske. Så smutter han simpelthen. Jeg vil sådan set tro, at Ståle selv mener, at Lange allerede har den position i klubben.

    Og imo skal Ståle ikke være sportdirektør her. Jeg synes slet ikke, at det er der, at han har sine største kompetencer, ligesom jeg ikke tror, at han vil være i stand til at blande sig uden om trænergerningen.

    Og nu sidder de første mange debatører og er klar til at skrive, at man da så bare skal hyre en sportdirektør, så vi får Ståle ud. :) Og til det må jeg bare sige
    a) Det kommer ikke til at ske nu - slet ikke med klubbens pressede økonomi
    b) Jeg er stadig på team-Ståle. Han er imo stadig den rette mand til at få os ud af balladen.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det er jo lige det. Medmindre Ståle selv er indstillet på at få en sportdirektør, så kommer til det ikke til at ske. Så smutter han simpelthen. Jeg vil sådan set tro, at Ståle selv mener, at Lange allerede har den position i klubben.

    Og imo skal Ståle ikke være sportdirektør her. Jeg synes slet ikke, at det er der, at han har sine største kompetencer, ligesom jeg ikke tror, at han vil være i stand til at blande sig uden om trænergerningen.

    Og nu sidder de første mange debatører og er klar til at skrive, at man da så bare skal hyre en sportdirektør, så vi får Ståle ud. :) Og til det må jeg bare sige
    a) Det kommer ikke til at ske nu - slet ikke med klubbens pressede økonomi
    b) Jeg er stadig på team-Ståle. Han er imo stadig den rette mand til at få os ud af balladen.
    Jeg er til stadighed imponeret over din tiltro til Ståle, Kasper. Det må jeg gi' dig - i medgang og modgang. :)

    Men altså, det er Ståle, der med tvivlsomme indkøb, selvfølgelig kombineret med alle skaderne, nok engang har fået rodet os ud i balladen (hvem husker ikke 17/18-sæsonen). Det forekommer mig en kende latterligt, at han også skal være manden der skal få os ud af den igen. Men det er nok i virkeligheden det, der gør at vi er blevet den syge patient, jeg synes vi er. Som andre påpeger, så er det foruroligende, hvor meget magt Ståle ene mand har i klubben. Han har jo sat sig/blevet sat i en position, hvor det er nærmest uforsvarligt at fortsætte med manden, men lige så uforsvarligt at fyre ham. Vi er i en situation, hvor vi er nødt til at lukke øjnene og tro blindt på, at han har evnerne til at få holdet ud af dyndet og slå tilbage mod den stigende magtfaktor i ligaen, som FCM er. Der er foruroligende lighedstræk med historien om Papa Doc. Jeg er selvsagt alvorligt bekymret for fremtiden for FCK.

    Og lige en note til dem, der minder om, at vi er i EL 1/8-finalen og det hele ikke er så grelt endda: Det er altså på en gevaldig billig baggrund, at vi er nået så langt. Vi kunne ligeså vel være røget ud med et brag allerede i gruppespillet, ligesom mange nok ville mene, at sekundagruppespillet Europa League slet ikke skulle have været destinationen i år i første omgang.

    Vi kan starte med at sikre os sølvmedaljerne, og så skal der eddermaneme ryddes op i butikken til sommer. Så er vi halvvejs, og så skal der tænkes nogle grundige tanker om, hvordan vi får rodet os ud af det morads vi er havnet i, hvor et farvel til Ståle i mindst én af hans stillinger meget vel kunne (edit: BØR) være et skridt i den rigtige retning.

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #88
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Jeg er til stadighed imponeret over din tiltro til Ståle, Kasper. Det må jeg gi' dig - i medgang og modgang. :)

    Men altså, det er Ståle, der med tvivlsomme indkøb, selvfølgelig kombineret med alle skaderne, nok engang har fået rodet os ud i balladen (hvem husker ikke 17/18-sæsonen). Det forekommer mig en kende latterligt, at han også skal være manden der skal få os ud af den igen. Men det er nok i virkeligheden det, der gør at vi er blevet den syge patient, jeg synes vi er. Som andre påpeger, så er det foruroligende, hvor meget magt Ståle ene mand har i klubben. Han har jo sat sig/blevet sat i en position, hvor det er nærmest uforsvarligt at fortsætte med manden, men lige så uforsvarligt at fyre ham. Vi er i en situation, hvor vi er nødt til at lukke øjnene og tro blindt på, at han har evnerne til at få holdet ud af dyndet og slå tilbage mod den stigende magtfaktor i ligaen, som FCM er. Der er foruroligende lighedstræk med historien om Papa Doc. Jeg er selvsagt alvorligt bekymret for fremtiden for FCK.

    Og lige en note til dem, der minder om, at vi er i EL 1/8-finalen og det hele ikke er så grelt endda: Det er altså på en gevaldig billig baggrund, at vi er nået så langt. Vi kunne ligeså vel være røget ud med et brag allerede i gruppespillet, ligesom mange nok ville mene, at sekundagruppespillet Europa League slet ikke skulle have været destinationen i år i første omgang.

    Vi kan starte med at sikre os sølvmedaljerne, og så skal der eddermaneme ryddes op i butikken til sommer. Så er vi halvvejs, og så skal der tænkes nogle grundige tanker om, hvordan vi får rodet os ud af det morads vi er havnet i, hvor et farvel til Ståle i mindst én af hans stillinger meget vel kunne (edit: BØR) være et skridt i den rigtige retning.
    Jeg ved nu ikke, hvor specielt imponerende min tiltro til Ståle er. Som jeg har nævnt mange gange efter hånden, så er det altså stadig trods dårlige resultater i Superligaen stort set kun på Sidelinien, hvor man snakker om fyring af Ståle. Jeg har i hvert fald ikke hørt den snak blandt eksperter, i aviser eller lignende, omend jeg selvfølgelig kan have misset noget. Dette er naturligvis ikke et argument i sig selv for at beholde ham, men i mine øjne stadig et signal om, at vi herinde ofte ser tingene lidt for sort/hvidt, at vi overvurdere betydningen af vores økonomi en smule og at vi er ganske utålmodige. Anyway, så er mange herinde jo uenige i mine holdninger, men der er nok ikke den store grund til at vi alle gentager holdninger og argumenter en gang til og slet ikke i en kamptråd.

    Men hvis det kan berolige dig, så er jeg da også bekymret, sur og irriteret overfor holdets præstationer lige nu - der er åbenlyst noget galt - ligesom en evt. tabt plads i Europa pt. er en risiko og vil være en kæmpe katastrofe. En ubeskrivelig stor katastrofe. Jeg mener dog stadig, at Ståle er den rigtige til at rejse holdet igen, for han har vist flere gange, at han kan bygge storhold op. Jeg er enig i, at 17/18 sæsonen var en kæmpe fiasko og det var primært Ståles fejl. Denne sæson er imo mere tegn på en kombination af for mange salg (offer for egen succes) og for for mange skader til nøglespillere, selvfølgelig kombineret med enkelte fejldispositioner. Dog på ingen måder nok til, at jeg kan se det fornuftige i en fyring.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #89
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Til at starte med vil jeg lige bekende kulør og sige at min tiltro til Ståle er på Kasper niveau.

    Hvis jeg skal prøve at forstå kritikken eller kigge på manden nuanceret og uden fan-boy brillen Vil jeg prøve at liste nogle pro and cons op som jeg ser dem.

    Det er klart at hvis man ser FCK’s position i DK som Bayerns i Tyskland, er det ikke godt nok hvad der præsteres.
    Personligt ser jeg i DK en (Økonomisk/sportslig) konkurrence situation der gør at Ståle er en smule i underskud i forhold
    til forventede titler hvorimod han’s europæiske kampagner er en kæmpe succes i forhold til den europæiske konkurrence situation.

    Forbedringspunkt.

    Når Ståle skal forme et (nyt) hold tager det ofte lang tid før det peaker. Det tager lang tid for holdet og det tager (ofte) lang
    tid for den enkelte. Dette koster fra tid til anden et mesterskab (læs; når en modstander præsterer et stabilt pointsnit). Det slider på tålmodigheden og sætter organisationen under pres.
    Til gengæld er det min påstand at den tålmodighed som ledelsen (og mange fans) viser i disse perioder belønner sig i hold der når de endeligt peaker er ret suveræne i deres præstationer nationalt og internationalt.

    Træneren Ståle har en del fejlskud i forhold til indkøb af spillere. Dels må en del sendes videre uden at have hjulpet holdet synderligt og mange skal bruge meget tid førend de præsterer kontinuerligt

    Fodboldkøbmanden Ståle har til gengæld stor succes. Mange fejlskud bliver solgt uden nævneværdige tab og pletskud skæpper godt i kassen. Talentafdelingen lykkedes med flere spillere til førsteholdet og flere der kan sælges til flotte transfers inden de når så langt.

    Mange nævner at Ståle har (for) stor magt. Ingen tvivl om at Ståle (og konstruktionen) gør ham til den mest magtfulde mand på en dansk trænerbænk. Hvis man kigger på hvordan han har forvaltet sit lederskab må man sige at han har løftet organisationen op på et internationalt niveau og ikke har været bange for at bringe kompetente mennesker ind omkring sit lederskab. Nogle kompetente mennesker har dog også forladt os igen uden det har virket helt naturligt. Om der i den forbindelse kan findes et svar i Ståles (manglende) evner som leder tør jeg ikke spå om.

    Alt i alt er jeg super glad for Ståle og hvad han gør for og med klubben. Jeg kan dog godt forstå at mange synes at 2 ud af de sidste 3 sæsoner ikke har været godt, personligt husker jeg bare den der var og er ikke i tvivl om at manden er i stand til at få os derhen igen (mit bud; allerede næste sæson). Når venner spørg hvor tålmodigheden og troen på ham stammer fra plejer jeg at pege på at den startede med at jeg stod på et lorte stadion i Aberdeen og krævede mandens afgang efter at have været vidne til et pinligt 4-0 nederlag og at jeg halvanden år senere kunne hylde manden og holdet for et videre avancement fra et CL-gruppespil. Derfra har jeg ikke tvivlet på manden og hans evner men har mere end en gang måtte oparbejde den tålmodighed der skulle til men som ikke er det mest fremtrædende karaktertræk hos os fodboldfans.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  25. De følgende 6 brugere er enige:

  26. #90
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (05/07-2020 kl. 20:00)

    Jeg kender virkelig mange fck'ere og andre, der ikke fatter at vi holder på ståle. At det ikke er et stort tema i medierne - selvom der er antydninger efterhånden - siger meget om de danske sportsmedier ( i England havde der været skrevet spaltevis). Journalistikken drives fx stort set ikke af journalister men af tidligere fodboldspillere i 'værtsroller'. + det siger noget om ståles magtposition ift journalisterne. Hvis først du har krævet hans afgang, så bliver det svært med interviews med fck'ere til dit medie. Når først det er overvejende sandsynligt, at han ryger - og det er det desværre ikke pt pga hans magtposition og klubbens sportslige setup - så kommer de stålektitiske artiklerne i lind strøm.
    Danmark til Valby Bakke

  27. De følgende 4 brugere er enige:

Side 6 af 9 FørsteFørste ... 3456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 30.06.20, 19:37
  2. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  3. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 09.03.20, 13:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •