Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    57 75.00%
  • Uafgjort

    6 7.89%
  • FCK vinder

    13 17.11%
Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 104

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Og en typisk ståle undskyldning efter kampen idag:

    Fra eb.dk :
    Men selvfølgelig kunne nordmanden ikke helt dy sig for lige at prikke en smule til de midtjyske overmænd.

    - Nu skal vi koncentrere os om at tage sølvet. Det er meget vigtigt for os, og vi skal have en udhvilet og frisk trup. Den fordel har Midtjylland haft sæsonen igennem, da de hurtigt var ude af Europa og pokalen. Vi har vel spillet 16-17 kampe mere end dem i sæsonen, og vi blev også trætte i dag, sagde Ståle Solbakken og slog fast.

    - Men nu skal I ikke fordreje mine ord og skrive grimt om FCM. Jeg er ikke nogen 'sore loser'. Guldet blev tabt for længe siden, og igen, det er helt fortjent, Midtjylland vinder, men jeg er spændt på, hvordan de klarer sig i Europa, hvis de fortsætter den meget individuelle spillestil.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Og en typisk ståle undskyldning efter kampen idag:

    Fra eb.dk :
    Men selvfølgelig kunne nordmanden ikke helt dy sig for lige at prikke en smule til de midtjyske overmænd.

    - Nu skal vi koncentrere os om at tage sølvet. Det er meget vigtigt for os, og vi skal have en udhvilet og frisk trup. Den fordel har Midtjylland haft sæsonen igennem, da de hurtigt var ude af Europa og pokalen. Vi har vel spillet 16-17 kampe mere end dem i sæsonen, og vi blev også trætte i dag, sagde Ståle Solbakken og slog fast.

    - Men nu skal I ikke fordreje mine ord og skrive grimt om FCM. Jeg er ikke nogen 'sore loser'. Guldet blev tabt for længe siden, og igen, det er helt fortjent, Midtjylland vinder, men jeg er spændt på, hvordan de klarer sig i Europa, hvis de fortsætter den meget individuelle spillestil.
    Man må sige, det har gennemslagskraft. Kigger man på avisernes Facebookopslag (yeah, okay, aldrig en klog idé) står folk i kø for at gentage de replikker om "gruppespil" og om at "Kom videre i Europa og du kan snakke mester storhedsvanvid".

    Men flere kampe i Europa eller ej, placering af pokal- og ligakampe eller ej, skader eller ej, unfair slutspil eller ej, så er vi sytten points efter. Endda efter den start. Hvor er det dog pivende ligegyldigt om de røg hurtigt ud i fjor eller gør det igen til efteråret, når vi er så chanceløse i guldkampen.


  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Hvor er det dog kendetegnende for denne sæson at vi kommer foran og ikke kan holde hjem... Hvor mange gange er det sket? Lige præcis det faktum er total mangel på klasse... Og jeg tvivler på at to nye kantspillere løser problemet..

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg forstår ærlig talt ikke, at man kan kan udsætte noget på FCM’s sejr i dag eller deres mesterskab som FCK-tilhænger. De vinder, fordi de evner at lukke af bagude og udnytter deres chancer - det må man da kunne respektere, hvis man har været fan af FCK i længere tid. En Ståle-fan må da om nogen værdsætte det. Det plejede at være hans varemærke.
    Der er vel - og heldigvis for det - heller ikke mange (måske nærmest nogen...) der ikke anerkender FCMs mesterskab:-)

    Det er jeg i hvert fald ikke støt på.

    Zan

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    I dag kan vi så også læse, at FCM går efter at holde sammen på truppen og fortstærke den med et offensive profiler til toppen af truppen. Puha, hvis Brentford rykker i Premier League, så er jeg virkelig bange for, at vi har startet en tørkeperiode. Kan ikke se, hvordan vi skal kunne udfordre det hold, der har så meget fart, fysik, kynisme og defensiv pondus, hvis det endda også bliver tilført et par yderligere kvalitetsspillere, mens vores defensiv er én stor gavebod. Samtidigt har de vundet de seneste 8 ud af 11 interne kampe samt har markant flere point set over de seneste 5 år.

    Tankeeksperiment: Der var jo mange fans, der gerne så Dreyer inde hos os, da han i vinters skiftede til FCM - men var han nogensinde blevet lige så god for os, som han er for dem?

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Bare rolig folkens, vi vinder sten sikkert mesterskabet næste sæson. Vi har været drøn uheldige i denne sæson med både nye spillere, skader, corona pause og et Midtjylland hold som har haft en vanvittig sæson.
    Jeg er helt tryg ved, at holdet kan vinde mesterskabet sikkert næste sæson. Vi skal bare lige have en ny venstreback, en ny midtstopper, en Centermidt som kan hjælpe Zeca, en ny kantspiller og dertil gerne en ny angriber. Og ja, så skal vi også lige have et par skadet spillere igang igen. Det skal nok gå.

    Spøg til side... Ståle har ene mand bragt os i denne situation, og jeg har efterhånden svært ved, at se en vej ud. Han havde både en lang vinterpause og en corona pause til, at få styr på tropperne, men ingen bedringer. Jeg har svært ved, at se dette hold om 2-3 måneder skal stå skarpt og fuldstændig klar, til at cruise et dansk mesterskab hjem.

    Ståle raus!

    Og så kan Ståle fanatikerne bare fyre løs med deres modargument om at ingen andre end Ståle kan styre tøjlerne i FCK. Dette i sig selv er en falliterklæring...
    Jeg er ikke Ståle-fanatiker, men jeg må sige, at jeg slet ikke kan grave mig ned i det dybe hul, der hedder "alt er lort, og vi er nødt til at udskifte halvdelen af holdet før vi har en chance for at vinde guld igen".

    Tværtimod synes jeg faktisk, der er masser af musik og potentiale i den start-11'er, vi havde i går. Prøv eventuelt for sjov at gå ind og sammenligne med det hold, der sidst tabte en guldkamp på heden - 2015-holdet med Steve de Ridder, Bjørn Sigurdarson, Christoffer Remmer, Pelle Nilsson m.fl.

    I går mangler vi tre af vores potentielt bedste spillere: Boilesen, Fischer og N'Doye. Kan vi derudover tilføje én rigtig god og stabil makker til Nelsson (Zanka er drømmen, naturligvis) samt en ekstra kantspiller af høj kaliber, så har vi et ret spændende hold til næste sæson. Læg dertil, at vi ikke står over for åbenlyse salg af vores bedste spillere. Der kan komme høje bud på f.eks. Daramy, men ellers er det ikke sådan, at vi har flere profiler, som står på affyringsrampen.

    Omvendt må det forventes, at nogle af Midtjyllands bedste spillere (især Onyeka, Sviatchenko og Scholz) står på spring til et klubskifte denne sommer.

    Jeg ser derfor egentlig ret lyst på den nære fremtid med det her hold. Ståle gjorde 2015-holdet til Champions League-deltager et år efter. Denne gang skal han lave et væsentligt mindre mirakel.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Jeg er ikke Ståle-fanatiker, men jeg må sige, at jeg slet ikke kan grave mig ned i det dybe hul, der hedder "alt er lort, og vi er nødt til at udskifte halvdelen af holdet før vi har en chance for at vinde guld igen".

    Tværtimod synes jeg faktisk, der er masser af musik og potentiale i den start-11'er, vi havde i går. Prøv eventuelt for sjov at gå ind og sammenligne med det hold, der sidst tabte en guldkamp på heden - 2015-holdet med Steve de Ridder, Bjørn Sigurdarson, Christoffer Remmer, Pelle Nilsson m.fl.

    I går mangler vi tre af vores potentielt bedste spillere: Boilesen, Fischer og N'Doye. Kan vi derudover tilføje én rigtig god og stabil makker til Nelsson (Zanka er drømmen, naturligvis) samt en ekstra kantspiller af høj kaliber, så har vi et ret spændende hold til næste sæson. Læg dertil, at vi ikke står over for åbenlyse salg af vores bedste spillere. Der kan komme høje bud på f.eks. Daramy, men ellers er det ikke sådan, at vi har flere profiler, som står på affyringsrampen.

    Omvendt må det forventes, at nogle af Midtjyllands bedste spillere (især Onyeka, Sviatchenko og Scholz) står på spring til et klubskifte denne sommer.

    Jeg ser derfor egentlig ret lyst på den nære fremtid med det her hold. Ståle gjorde 2015-holdet til Champions League-deltager et år efter. Denne gang skal han lave et væsentligt mindre mirakel.
    Jeg synes du misser et par ting.

    1) Hvad siger vi har færre skader næste år? Fischer og Mudrazija har alt imod sig på den front. Boilesen niveau er ukendt og der kan gå lang tid før Wind er helt klar. Samtidig er Damen et kæmpe spørgsmålstegn.

    2) Fcm kommer til at forstærke sig. De handler for at øge deres niveau.

    3) fcm har ikke lyst til at sælge, markedet bliver ikke så vildt som tidligere og der er kortere end normalt til
    vintervinduet.

    Vi risikerer nemt at skulle slås mod det samme FCM hold tilsat 2-3 profiler ekstra.

  12. De følgende 11 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Lidt statistik fra kampen (fra superliga.dk):
    - Boldbesiddelse: 58%-42% i vores fordel
    - Duel succesrate: 51,5%-48,5% i deres fordel
    - Bolderobringer: 8-7 i vores fordel
    - Minutter med spilovertag: 45-41 i vores favør
    - Hjørnespark: 10-2 i vores favør
    - Afleveringer: 496-363 i vores favør
    - Nøjagtige afleveringer på modstanderens banehalvdel: 69,9% for os vs. 56,3% for dem
    - Skud: 14-12 i vores favør
    - Skud inden for rammen (inkl. blokerede skud): 7-6 i vores favør
    - Skud i feltet: 7-7
    - Skud uden for feltet: 7-5 i vores favør
    - Clearinger: 27-10 i deres favør

    I forhold til at det var en kamp, hvor FCM kæmpede for at blive mestre, og vi kæmpede for at de ikke blev det, så var det på langt de fleste målbare parametre en ret lige kamp. Og vi havde chancerne for at score flere mål i løbet af 1. halvleg, hvor bl.a. Wind og Kaufmann tilsammen har en kæmpe afbrænder. Men selvfølgelig skal det med at Zecas kluntede tackling på Mabil burde have givet et straffespark til midtjyderne. Ligesom Cajustes spark i hovedhøjde på Kaufmann også skulle have givet et til os i første halvleg.
    Trupbredden kommer også bare til udtryk, når holdene skifter ud. Hvor FCM kan skifte Evander, Schwartz og Vibe ind (alle angribere), så var det mest offensive kort på vores bænk Mudrazija.

    Jeg er (som sædvanlig) ikke den, som kræver Ståles hoved på et fad, for sæsonens forløb og truppens tilstand minder i høj grad om 17/18 sæsonen, og hvor en grundig evaluering og oprydning hen over sommeren gjorde underværker for holdet. Det lyder også som om det er noget, man har tænkt sig at gøre hen over sommeren. Både i forhold til træning, restitution, m.m. Dermed ikke sagt at sæsonen ikke er en lang skuffelse, bortset fra resultaterne i Europa League, at meget, som er sket, er kritisable og bekymrende, og at der er en kraftig forventning om at der rettes op på det.

    Inden da venter 4 kampe, hvor vi SKAL sikre os sølvmedaljer. Vinder vi derbyet på søndag (og det SKAL vi), er vi matematisk sikre på medaljer, og så kan vi matematisk afgøre duellen om sølvet med en sejr over AGF i Parken. Krydser bare fingre for at vi rent faktisk har et midterforsvar til kampen..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Og en typisk ståle undskyldning efter kampen idag:

    Fra eb.dk :
    Men selvfølgelig kunne nordmanden ikke helt dy sig for lige at prikke en smule til de midtjyske overmænd.

    - Nu skal vi koncentrere os om at tage sølvet. Det er meget vigtigt for os, og vi skal have en udhvilet og frisk trup. Den fordel har Midtjylland haft sæsonen igennem, da de hurtigt var ude af Europa og pokalen. Vi har vel spillet 16-17 kampe mere end dem i sæsonen, og vi blev også trætte i dag, sagde Ståle Solbakken og slog fast.

    - Men nu skal I ikke fordreje mine ord og skrive grimt om FCM. Jeg er ikke nogen 'sore loser'. Guldet blev tabt for længe siden, og igen, det er helt fortjent, Midtjylland vinder, men jeg er spændt på, hvordan de klarer sig i Europa, hvis de fortsætter den meget individuelle spillestil.
    Jeg fatter ikke, at bestyrelsen ikke går ind og siger til ham, at nu skal han stoppe den der sang. Uanset hvor meget sandhed, man måtte mene, der er i det, er det ynkeligt og formatløst at høre på. De eneste, der muligvis køber den klagesang, sidder herinde. Resten af fodbold-Danmark hører en omgang pinlig klynk, så selv hvis det var den skinbarlige sandhed, er det skidedårlig pr.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg fatter ikke, at bestyrelsen ikke går ind og siger til ham, at nu skal han stoppe den der sang. Uanset hvor meget sandhed, man måtte mene, der er i det, er det ynkeligt og formatløst at høre på. De eneste, der muligvis køber den klagesang, sidder herinde. Resten af fodbold-Danmark hører en omgang pinlig klynk, så selv hvis det var den skinbarlige sandhed, er det skidedårlig pr.

    Et enig knap tryk her er simpelthen slet ikke nok- det fatter jeg heller ikke, at nogle ikke siger til ham- pinligt ud over alle grænser!

    rsj

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg synes du misser et par ting.

    1) Hvad siger vi har færre skader næste år? Fischer og Mudrazija har alt imod sig på den front. Boilesen niveau er ukendt og der kan gå lang tid før Wind er helt klar. Samtidig er Damen et kæmpe spørgsmålstegn.

    2) Fcm kommer til at forstærke sig. De handler for at øge deres niveau.

    3) fcm har ikke lyst til at sælge, markedet bliver ikke så vildt som tidligere og der er kortere end normalt til
    vintervinduet.

    Vi risikerer nemt at skulle slås mod det samme FCM hold tilsat 2-3 profiler ekstra.
    skal vi ikke lige huske bullshit filteret. Selvfølgelig skal FCM melde ud at de agter at holde på profilerne og forstærke sig, når de lige har vundet et mesterskab over et hold der solgte for 250 mio dkk sidste sommer.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg synes du misser et par ting.

    1) Hvad siger vi har færre skader næste år? Fischer og Mudrazija har alt imod sig på den front. Boilesen niveau er ukendt og der kan gå lang tid før Wind er helt klar. Samtidig er Damen et kæmpe spørgsmålstegn.

    2) Fcm kommer til at forstærke sig. De handler for at øge deres niveau.

    3) fcm har ikke lyst til at sælge, markedet bliver ikke så vildt som tidligere og der er kortere end normalt til
    vintervinduet.

    Vi risikerer nemt at skulle slås mod det samme FCM hold tilsat 2-3 profiler ekstra.
    Ja det kan da godt være, at vi risikerer det. Det kan også være, at vi møder et FCM som rent faktisk endelig formår at komme i et gruppespil og som får svært ved at håndtere 2 kampe om ugen over længere perioder. Tror vi f.eks. at FCM kan køre det powerfodbold som de viste i 10-15 i starten af 2. halvleg i går to gange om ugen et helt efterår? Det kan kun tiden vise, og det er forøvrigt totalt uden for vores kontrol alligevel.

    Kigger man på vores eget hold, ja så er jeg ikke overraskende enig med Kiwi. Det er spækket med kvalitet og ser ualmindelig spændende og talentfuldt ud. Der mangler et par brikker (jeg synes især fysisk) og vi skal gerne tilføres 1-2 profiler (én skal være en kantspiller) og man skal have styr på situationen med NDoye, men derudover ser jeg ikke nogen hindring for, at vi skal kunne få en virkelig god sæson. Jeg ved godt, at mange herinde ser Ståle som værende en hæmsko. I mine øjne er han det sikreste kort for at vi kommer hurtigt tilbage - det har vi set flere gange før.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Lidt statistik fra kampen (fra superliga.dk):
    - Boldbesiddelse: 58%-42% i vores fordel
    - Duel succesrate: 51,5%-48,5% i deres fordel
    - Bolderobringer: 8-7 i vores fordel
    - Minutter med spilovertag: 45-41 i vores favør
    - Hjørnespark: 10-2 i vores favør
    - Afleveringer: 496-363 i vores favør
    - Nøjagtige afleveringer på modstanderens banehalvdel: 69,9% for os vs. 56,3% for dem
    - Skud: 14-12 i vores favør
    - Skud inden for rammen (inkl. blokerede skud): 7-6 i vores favør
    - Skud i feltet: 7-7
    - Skud uden for feltet: 7-5 i vores favør
    - Clearinger: 27-10 i deres favør

    I forhold til at det var en kamp, hvor FCM kæmpede for at blive mestre, og vi kæmpede for at de ikke blev det, så var det på langt de fleste målbare parametre en ret lige kamp. Og vi havde chancerne for at score flere mål i løbet af 1. halvleg, hvor bl.a. Wind og Kaufmann tilsammen har en kæmpe afbrænder. Men selvfølgelig skal det med at Zecas kluntede tackling på Mabil burde have givet et straffespark til midtjyderne. Ligesom Cajustes spark i hovedhøjde på Kaufmann også skulle have givet et til os i første halvleg.
    Trupbredden kommer også bare til udtryk, når holdene skifter ud. Hvor FCM kan skifte Evander, Schwartz og Vibe ind (alle angribere), så var det mest offensive kort på vores bænk Mudrazija.

    Jeg er (som sædvanlig) ikke den, som kræver Ståles hoved på et fad, for sæsonens forløb og truppens tilstand minder i høj grad om 17/18 sæsonen, og hvor en grundig evaluering og oprydning hen over sommeren gjorde underværker for holdet. Det lyder også som om det er noget, man har tænkt sig at gøre hen over sommeren. Både i forhold til træning, restitution, m.m. Dermed ikke sagt at sæsonen ikke er en lang skuffelse, bortset fra resultaterne i Europa League, at meget, som er sket, er kritisable og bekymrende, og at der er en kraftig forventning om at der rettes op på det.

    Inden da venter 4 kampe, hvor vi SKAL sikre os sølvmedaljer. Vinder vi derbyet på søndag (og det SKAL vi), er vi matematisk sikre på medaljer, og så kan vi matematisk afgøre duellen om sølvet med en sejr over AGF i Parken. Krydser bare fingre for at vi rent faktisk har et midterforsvar til kampen..

    Jeg synes, at det er et godt indlæg, som for mig både viser hvad vi kan i følge statistikken, men også viser, at statistikken bliver en anelse taknemmelig. Men jeg synes, at det ift kampen er med til at fortælle en relevant historie.

    Min forståelse af situationen lige nu er, at holdet spiller sit potentiale fuldt ud og det er svært at forlange mere - også selvom jeg til hver kamp sidder og bliver lidt forbandet over, at niveauet ikke er til mere. Men en mesterholdstrups kendetegn er at have minimum 11 spillere der :

    - Kan have highlights i kampene
    - Kan levere gode kampe i samtlige 90 minutter
    - Har fysik til at spille stort set alle kampe i sæsonen (inkl. europa)
    - Kan spille gode kampe hver gang
    - Har mentaliteten til at klare presset
    - Kan spille Ståles system i blinde

    Det her er nogle helt grundlæggende kendetegn, som 11+ af spillerne på alle vores mesterhold har haft. Lige nu er der i truppen fire spillere der falder i den kategori.

    Viktor Nelsson, Carlos Zeca, Rasmus Falk og Kalle. Resten af spillerne har enten ikke niveau, lyser kun i glimt eller har en fysik, mentalitet så svag, at det ikke rækker.

    I min optik, bør alle øvrige spillere være i spil til at blive handlet i dette transfervindue, ikke at de alle skal handles, men den svageste dækning på alle øvrige pladser skal ud og så skal der købes minimum en håndfuld start 11-spillere på højt internationalt niveau.

    Vi skal ikke kigge hvad FCM gør, vi skal ikke kigge på hvad vi har, vi skal kigge på, hvad der skal til for at FC er tilbage på niveau og så købe. Bestyrelsen må pine død stille de nødvendige ressourcer til rådighed, og så må Ståle stoppe med sit lystfiskeri af 3. rangs talenter i Jylland, Segunda Division, Uruguay mm.

    Der er kun en vej til toppen og det er kvalitet. Alle de svinke-ærinder, der er blevet fortalt om gode øst-europæiske spillere, talenter på tidligt niveau, det holder ikke. Skal vi levere på CL-niveau, så kræver det kvalitet og der har Ståle svigtet big time i to transfervinduer. Det kan hverken han eller klubben holde til igen.

    Få købt kvalitet til vi har en start 11'er - det må være nr. 1 på enhver managers liste. Derefter suppler med ... pointen er, at Ståle har fuldstændig tilsidesat den højeste prioritet i et helt år nu, så derfor sidder vi lige nu med en stor blanding af spillere, der af hver deres årsag er utilstrækkelige og for langt hovedparten aldrig vil appellere til en startplads den dag FCK igen er tilbage på niveau.
    Goldbæks Højrefod

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    I min optik, bør alle øvrige spillere være i spil til at blive handlet i dette transfervindue, ikke at de alle skal handles, men den svageste dækning på alle øvrige pladser skal ud og så skal der købes minimum en håndfuld start 11-spillere på højt internationalt niveau.

    Vi skal ikke kigge hvad FCM gør, vi skal ikke kigge på hvad vi har, vi skal kigge på, hvad der skal til for at FC er tilbage på niveau og så købe. Bestyrelsen må pine død stille de nødvendige ressourcer til rådighed, og så må Ståle stoppe med sit lystfiskeri af 3. rangs talenter i Jylland, Segunda Division, Uruguay mm.

    Der er kun en vej til toppen og det er kvalitet. Alle de svinke-ærinder, der er blevet fortalt om gode øst-europæiske spillere, talenter på tidligt niveau, det holder ikke. Skal vi levere på CL-niveau, så kræver det kvalitet og der har Ståle svigtet big time i to transfervinduer. Det kan hverken han eller klubben holde til igen.

    Få købt kvalitet til vi har en start 11'er - det må være nr. 1 på enhver managers liste. Derefter suppler med ... pointen er, at Ståle har fuldstændig tilsidesat den højeste prioritet i et helt år nu, så derfor sidder vi lige nu med en stor blanding af spillere, der af hver deres årsag er utilstrækkelige og for langt hovedparten aldrig vil appellere til en startplads den dag FCK igen er tilbage på niveau.
    Jeg synes du har nogle gode pointer. Der bliver selvfølgelig ikke købt mindst en håndfuld til start-11. Det er der ikke penge til og det er imo heller ikke nødvendigt. Men jeg er enig i, at de køb man laver nu til sommer skal være færdigudviklede spillere - vi har mælketænder nok. Kigger man på, hvad der fik os videre fra den frygtelige 17/18 sæson, så var det (udover Skovs mange mål) nemlig indkøb af noget rutine og kvalitet. Det var Zeca i 2017, til dels Fischer (ung men med niveau og rutine) vinter 17/18 og det var Bjelland og NDoye i 2018. Og med en erfaren kerne kunne de unge som Vavro og Skov blomstre.

    Men det kræver selvfølgelig, at Ståle vil dette og måske vigtigere, at han får lov. Du skriver, at Ståle har svigtet bigtime på dette område, og det er ikke forkert. Men en primær grund er nok, at han har til opgave fra bestyrelsen at sælge spillere. Og vil man sælge spillere må man købe spillere med videresalgspotentiale, og det har 29-årige svenskere (bare et eksempel) bare ikke. Det har f.eks. en 22-årig spanier , en 24-årig kroat i nærheden af landsholdet eller en 19-årig nordjyde. Og så skal man selvfølgelig ikke ramme ved siden af med spillere som Santos og til dels Bendtner som død og pine skulle være nogle af dem, som hev de andre op. Men her var vi lidt under tidspres og i ekstrem angribernød.
    Forhåbentlig vil bestyrelse og den sportslige ledelse sammen kunne se, at der nu er brug for et par færdigudviklede profiler.

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du skriver, at Ståle har svigtet bigtime på dette område, og det er ikke forkert. Men en primær grund er nok, at han har til opgave fra bestyrelsen at sælge spillere. Og vil man sælge spillere må man købe spillere med videresalgspotentiale, og det har 29-årige svenskere (bare et eksempel) bare ikke. Det har f.eks. en 22-årig spanier , en 24-årig kroat i nærheden af landsholdet eller en 19-årig nordjyde.
    Forhåbentlig vil bestyrelse og den sportslige ledelse sammen kunne se, at der nu er brug for et par færdigudviklede profiler.
    Enig - det er også derfor jeg er helt sikker at Ståle ikke ryger. Selvom bestyrelsen ikke blander sig i taktikken, så tror jeg, at de har lagt stramme rammer for transferaktiviteten, som i virkeligheden er det problem Ståle kigger ind i.

    Jeg kan huske, at Ståle brokkede sig sidste år da Robert Skov blev solgt og sagde at nu måtte man have købt videresalgs potentiale nok, nu var det tid til at købe topspillere fra dag 1. At det så endte med Biel er en anden historie.
    Goldbæks Højrefod

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  2. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 30.06.20, 19:37
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •