Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    57 75.00%
  • Uafgjort

    6 7.89%
  • FCK vinder

    13 17.11%
Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 104

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    (Og nej, jeg er ikke på Ståle skal fyres vognen, men på Ståle skal tage sig sammen vognen)
    Jeg tror ikke du finder nogen, som ikke som minimum er på "Ståle skal tage sig sammen" vognen herinde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Verbic fik en gevaldig nedtur efter et rødt kort i en europæisk kvalifikationskamp, hvor vi efterfølgende røg ud, og skulle derefter bruge en del tid på at finde sig selv og finde sig til rette i klubben.
    Det bliver efter hukommelse - jeg kan ikke finde noget videomateriale.

    Jeg kan huske, at verbic bliver smidt ud mod Jablonec og vi ryger helt ud af europa. Det påvirker ham, men hans væsentligste udfordring det første halve år er, at han ikke er vant til at arbejde defensivt. mht. Santander, så spillede han nu godt, men havde problemer med at score mål i en periode, hvilket han dog relativt hurtigt kom sig over.

    Min pointe er, at de begge fra start viste deres kompetencer, også selv om de ikke hang helt sammen med holdet. Kaufmann har nu haft 14 tællende kampe og træningskampe til at vise hvad han kan og hvad der er at bygge på. Jeg kan ærligt ikke se at han har demonstreret sine kompetencer på SL-niveau.

    Jeg respekterer, at det er en vurderingssag, men hvor både Verbic og Santander var meget tydelige i deres kompetencer og niveau fra dag et, men manglede noget integration, så kan jeg ikke genkende, at Kaufmann skulle have demonstreret sin værdi.
    Goldbæks Højrefod

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Der er ingen tvivl om, at både Verbic og Santander var mere overbevisende i deres første kampe for FCK end Kaufmann. Men de var altså også mindst 2-3 ældre og havde spillet på topniveau flere år. Kaufmann har vist kun spillet superliga i under en sæson.
    Han skal selvfølgelig blive bedre, men jeg synes han ser enormt spændende ud og vi så bl.a. mod Celtic at han godt kan være med på højere niveau.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Der er ingen tvivl om, at både Verbic og Santander var mere overbevisende i deres første kampe for FCK end Kaufmann. Men de var altså også mindst 2-3 ældre og havde spillet på topniveau flere år. Kaufmann har vist kun spillet superliga i under en sæson.
    Han skal selvfølgelig blive bedre, men jeg synes han ser enormt spændende ud og vi så bl.a. mod Celtic at han godt kan være med på højere niveau.
    Jeg skal medgive at han har et spændende og energisk indhop på 10-15 minutter på hjemmebane. I Glasgow der er han helt væk.
    Goldbæks Højrefod

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    323

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg skal medgive at han har et spændende og energisk indhop på 10-15 minutter på hjemmebane. I Glasgow der er han helt væk.
    Kaufmann husker jeg som fremragende i Glasgow til han blev skadet. Det er jeg ikke alene om at mene (https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...et-i-celtic/):

    FC København er torsdag aften i kamp for videre avancement i Europa League, hvor man er på besøg hos Celtic.

    FCK og Ståle Solbakken har dog allerede nu fået lidt at tænke over, for banens bedste spiller i de første 40 minutter, 19-årige Mikkel Kaufmann, er blevet skiftet ud på grund af en skade og erstattet af Michael Santos.

    Kaufmann havde inden da været en strålende opspilsstation, og han har været frontløber i presset mod Celtic.
    Derudover har svært ved at se det rimelige i at sammenligne en 24-årig Santander (der i øvrigt havde floppet big time i hans ene sæson i fransk fodbold) med en 19-årig Kaufmann.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Kaufmann har været decideret elendig - jeg forstår slet ikke, at det kan diskuteres. På trods af masser af spilletid er han på 14 kampe/1 mål. "Jamen han er bare en 19-årig dreng fra Hjørring." Boo-fucking-hoo. Hvis han er så langtfra at kunne holde til presset, skulle man ikke have kastet vanvittige 25 mio. efter ham. Ikke siden købet af Pape Diouf har sælger grinet så højt hele vejen til banken.

    Det kan sagtens være, at jeg må æde mine ord, og han bliver en stor stjerne om et år eller to eller tre, men jeg tvivler ærligt talt stærkt. Han kan ikke tæmme en bold med fødderne og taber næsten samtlige dueller. De glimt af noget godt, han indtil nu har vist, har været, når han kommer op i fart og er retvendt. Altså har vi købt endnu en kontraspiller.
    Måske kan han lære nogle af de ting, der er nødvendige for en stor angriber/targetman i FCK, men lige nu - det vil sige fra august - SKAL vi vinde kampe, og så er den unge mand formentlig parkeret som fjerde- eller femtevalg på bænken.

    Ét er, at vi har hentet nogle spillere, som i bedste fald ser tvivlsomme ud som fremtidige salgsobjekter og i hvert fald har haft det svært spillemæssigt - det er jo sket før og vil ske igen. Men jeg har svært ved at tilgive den overpris, der mest af alt virker som et forsøg på et statement fra Ståles side. "Nå, jyske hold, er I ikke meget for at sælge til kjøwenhavnerne? Så byder jeg da bare så meget, at I ville være sindssyge, hvis I sagde nej. Se, hvor stor vores bankbog er, haha." Stage, 18 mio., burde have kostet 10. Kaufmann, 25 mio., burde have kostet 7. Bartolec og Nelsson ramte vel nogenlunde markedsprisen, og det var sværere at forudse, at førstnævnte ville floppe så spektakulært, mens der for sidstnævnte trods temmelig mange udfald stadig er håb om, at han kan leve op til prisskiltet. Han har i hvert fald samlet masser af erfaring i sit første år her.
    HIC SUNT LEONES

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Profetens Skæg Se meddelelser
    Santander (der i øvrigt havde floppet big time i hans ene sæson i fransk fodbold) med en 19-årig Kaufmann.
    Santander var lige fyldt 19, da han kom til Toulouse. Jeg ved ikke, om hans 23 kampe/5 mål for et midterhold i den franske liga kan kaldes et big time flop. I hvert fald ikke hvis man sammenligner med Kaufmanns 14 kampe/1 mål for et tophold i den danske :-)
    HIC SUNT LEONES

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Profetens Skæg Se meddelelser
    Kaufmann husker jeg som fremragende i Glasgow til han blev skadet. Det er jeg ikke alene om at mene (https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...et-i-celtic/):



    Derudover har svært ved at se det rimelige i at sammenligne en 24-årig Santander (der i øvrigt havde floppet big time i hans ene sæson i fransk fodbold) med en 19-årig Kaufmann.
    Fred være med at du ser det anderledes. Jeg ser, at hele holdet er helt væk i 1. halvleg, hvem der så er mindst 'helt væk' kan man jo have sin mening om. Men han har ikke en afslutning ikke et indlæg og ikke en frispilning undervejs, det er en taknemmelig præmis at blive kaldt bedste spiller på. Holdet blev vist heller ikke svækket af, at Santos kom på banen.

    Og så beklager jeg, jeg har selv været med til at skifte konteksten uden at gøre opmærksom på det. Men diskussionen springer ud af, at jeg er uenig i at alle offensive spillere har skullet bruge ½-1 år for at finde fodfæste i FCK. Min påstand er, at dem, der har slået til, har gjort det væsentlig hurtigere. Det er muligt, at du ikke kan sammenligne på alderen, men min større pointe er, at vi bruger alle vores transferpenge på spillere, der har alt for lavt niveau, har alt for langt at gå og hvor der er størst risiko for, at det ikke lykkes.

    Santander havde en langt stærkere track-record, var landsholdspiller mm. og langt billigere I den henseende var Santander jo en klassesigning. Nogle gode år og en fortjeneste på 35 mio. Stod jeg i dag og kunne vælge mellem de to, så tog jeg Santander en gang til.
    Goldbæks Højrefod

  14. De følgende 2 brugere er enige:
    Ace, rsj

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Bartolec og Stage ikke var indkøbt til at indgå i start-11'eren, men skulle have reserveroller i første omgang.
    Det er jeg ikke helt så overbevist om. I starten af sæsonen var der flere kampe, hvor det i rotationen mellem Bartolec og Varela var førstnævnte, der spillede de "vigtige" kampe. Jeg tror mindst, Ståle havde regnet med en lige kamp om pladsen de to imellem. En fysisk stærkere central midt med Zeca og Stage er også blevet afprøvet ad flere omgange, indtil det selv for træneren blev tydeligt, hvor udynamisk og stationært spillet blev.
    HIC SUNT LEONES

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  17. #85
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Kaufmann har været decideret elendig - jeg forstår slet ikke, at det kan diskuteres.
    Jeg er helt uenig i præmissen for den betragtning. Ståle/vi er ved at lave en Pavlovic på Kaufmann. Altså han har alt for tidligt fået førsteangriber ansvar. Han var fremragende i Glasgow indtil sin skade, og som mange andre nye spillere under Ståle lægger han fint ud og går så i stå.

    Kaufmann er købt som udviklingsspiller og skal næppe toppe før om 2-3 år. At afskrive ham efter 6 måneder på et hold, der ikke fungerer særligt godt, er helt galt. Han har den helt rigtige indstilling og attitude, selvom han nok altid vil være en ålborgdreng.

    Mange herinde afskrev også (adskillige gange og konstant) Delaney og Skov, og se hvordan det gik.

    Giv nu vores nyindkøb en chance for at falde til.

    Om man så skal købe så mange, der har behov for at falde til, er en helt anden, men meget relevant, snak.
    Sidst redigeret af Døren : 11.07.20 kl. 09:56 Årsag: Slåfejl

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #86
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Santander var lige fyldt 19, da han kom til Toulouse. Jeg ved ikke, om hans 23 kampe/5 mål for et midterhold i den franske liga kan kaldes et big time flop. I hvert fald ikke hvis man sammenligner med Kaufmanns 14 kampe/1 mål for et tophold i den danske :-)
    Kaufmanns statistik i superligaen 36 kampe og 9 mål og han blev seniorspiller den 1/7.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #87
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg er helt uenig i præmissen for den betragtning. Ståle/vi er ved at lave en Pavlovic på Kaufmann. Altså han har alt for tidligt fået førsteangriber ansvar. Han var fremragende i Glasgow indtil sin skade, og som mange andre nye spillere under Ståle lægger han fint ud og går så i stå.

    Kaufmann er købt som udviklingsspiller og skal næppe toppe før om 2-3 år. At afskrive ham efter 6 måneder på et hold, der ikke fungerer særligt godt, er helt galt. Han har den helt rigtige indstilling og attitude, selvom han nok altid vil være en ålborgdreng.

    Mange herinde afskrev også (adskillige gange og konstant) Delaney og Skov, og se hvordan det gik.

    Giv nu vores nyindkøb en chance for at falde til.

    Om man så skal købe så mange, der har behov for at falde til, er en helt anden, men meget relevant, snak.
    Jeg afskriver ham ikke. Jeg er dog meget skeptisk over for fornuften i for en klub med vores økonomi at give 25 millioner kroner for en 19-årig, som de fleste nok er enige om ikke p.t. har niveau til rigtig at være med her. Skader har så presset ham ind på holdet, men hvis vi vil til at vinde nogle kampe, skal han nok bænkes, og så er det bare et meget stort beløb at have siddende ude. Det er derfor, jeg mener, at det er OK, at vi henter et talent, men ikke hvis prisen er sådan, at vi nu ikke har penge til at hente de fornødne forstærkninger. Som et af klubbens dyreste indkøb nogensinde må det være tilladt at forvente lidt mere.
    HIC SUNT LEONES

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #88
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Kaufmanns statistik i superligaen 36 kampe og 9 mål og han blev seniorspiller den 1/7.
    Øh ja. Jeg taler om vurderingen af et indkøbt talent som et flop eller ej. Hvis Santander som lejet spiller i Toulouse skal stemples som "big time flop", ved jeg ikke, hvad man skal kalde jævnaldrende Kaufmann i København som klubbens... næstdyreste angriber nogensinde?
    HIC SUNT LEONES

  24. #89
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Jeg afskriver ham ikke. Jeg er dog meget skeptisk over for fornuften i for en klub med vores økonomi at give 25 millioner kroner for en 19-årig, som de fleste nok er enige om ikke p.t. har niveau til rigtig at være med her. Skader har så presset ham ind på holdet, men hvis vi vil til at vinde nogle kampe, skal han nok bænkes, og så er det bare et meget stort beløb at have siddende ude. Det er derfor, jeg mener, at det er OK, at vi henter et talent, men ikke hvis prisen er sådan, at vi nu ikke har penge til at hente de fornødne forstærkninger. Som et af klubbens dyreste indkøb nogensinde må det være tilladt at forvente lidt mere.
    Der er jeg så også uenig. Ståle har de seneste år bevist, at han kan købe billigt/billigere og sælge dyrt. Tanken med Kaufmann er helt klart, at han om nogle år kan sælges for væsentligt mere, end han er købt for. De 25M DKK er ikke udtryk for, at han kan levere stort fra dag 1, men at man har sikret sig en spiller, som kan sælges for væsentligt mere om 2-4 år. Det er hele strategien hos os. Europa+store salg=Tilfredse ejere (Mesterskaber+Europa=Tilfredse fans).

    At Kaufmann er landet 6 måneder før, det var planlagt, og at han ikke straks kan indfri rollen som førsteangriber, siger intet om, hvorvidt vi lykkes med ham.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #90
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Der er jeg så også uenig. Ståle har de seneste år bevist, at han kan købe billigt/billigere og sælge dyrt. Tanken med Kaufmann er helt klart, at han om nogle år kan sælges for væsentligt mere, end han er købt for. De 25M DKK er ikke udtryk for, at han kan levere stort fra dag 1, men at man har sikret sig en spiller, som kan sælges for væsentligt mere om 2-4 år. Det er hele strategien hos os. Europa+store salg=Tilfredse ejere (Mesterskaber+Europa=Tilfredse fans).

    At Kaufmann er landet 6 måneder før, det var planlagt, og at han ikke straks kan indfri rollen som førsteangriber, siger intet om, hvorvidt vi lykkes med ham.
    Så lad mig sige det på en anden måde. Hvis vi havde et budget til indkøb i 2020 på 100 millioner kroner (vinter og sommer), så har jeg ikke det store problem med, at man satser og betaler et højt beløb for en spiller, man tilsyneladende ser som meget talentfuld, og giver ham tid til at blive sluset ind med spilletid hist og pist. Det virker stadig voldsomt i mine øjne med 25 mio. for en spiller, som de færreste vel havde lagt særlig meget mærke til, og selv størstedelen af AaB-fansene morede sig og undrede sig over, at deres økonomi blev sikret af lige det salg.

    jeg kan dog ikke se, hvordan tingene skal hænge sammen, hvis indkøbsbudgettet er på 40-50 millioner, hvilket næppe er helt usandsynligt, og vi så nu har brændt størstedelen af det af på en spiller, der formentlig/åbenbart ikke er udset til at spille en større rolle eller gøre en forskel i det afsindigt vigtige efterår. Men det er så bare ærgerligt, fordi vi bare MÅTTE have Mikkel Kaufmann?
    HIC SUNT LEONES

  27. De følgende 3 brugere er enige:

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  2. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 30.06.20, 19:37
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •