Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCM vinder

    57 75.00%
  • Uafgjort

    6 7.89%
  • FCK vinder

    13 17.11%
Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 104

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Lidt statistik fra kampen (fra superliga.dk):
    - Boldbesiddelse: 58%-42% i vores fordel
    - Duel succesrate: 51,5%-48,5% i deres fordel
    - Bolderobringer: 8-7 i vores fordel
    - Minutter med spilovertag: 45-41 i vores favør
    - Hjørnespark: 10-2 i vores favør
    - Afleveringer: 496-363 i vores favør
    - Nøjagtige afleveringer på modstanderens banehalvdel: 69,9% for os vs. 56,3% for dem
    - Skud: 14-12 i vores favør
    - Skud inden for rammen (inkl. blokerede skud): 7-6 i vores favør
    - Skud i feltet: 7-7
    - Skud uden for feltet: 7-5 i vores favør
    - Clearinger: 27-10 i deres favør
    Folk bliver ved med at fortælle mig, at det ikke er størrelsen men gørelsen der er afgørende. På samme måde kunne man forestille sig, at det ikke handlede om at have bolden mest, men hvem der får mest ud af at have bolden. Når det så samtidig kniber med, at spille sig frem til store chancer og i særdeleshed har svært ved at sætte angriberne i scene, så betyder de nøje udvalgte statistikker ikke det store.
    Det var dog en ret lige kamp - i hvert fald langt mere lige end jeg på forhånd havde forestillet mig. FCM var fysisk på et andet niveau end os og det kom særligt til udtryk i defensiven, hvor vi i mange sekvenser virkede usikre. I modsætning til nogle af de andre kampe nylige kampe, så kan vi dog være mere tilfredse med præstationen som helhed i dag og det er tydeligt, at vi trods alt har nogle lovende spillere. Nu hvor vi har døjet med så mange skader og ustabile præstationer, så synes jeg det er værd at fremhæve Nelsson. Det er rundt regnet et år siden han fik debut og har på den tid spillet 46 kampe, hvor han er blevet udskiftet i en enkelt og aldrig indskiftet. Det må siges at være voldsomt imponerende for en 21-årig.
    Hvor vi vi ikke var så heldige med kampens dommer, der generelt ikke slipper særlig heldigt fra kampen (for at sige det mildt), så var vi heldige med at Aab vandt over AGF. Det virker usandsynligt at FCM kommer til at gøre så stor modstand mod AGF (der endda har vundet deres to seneste opgør), så hvis der kun havde været et points forskel havde det virkelig set kritisk ud.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Folk bliver ved med at fortælle mig, at det ikke er størrelsen men gørelsen der er afgørende. På samme måde kunne man forestille sig, at det ikke handlede om at have bolden mest, men hvem der får mest ud af at have bolden. Når det så samtidig kniber med, at spille sig frem til store chancer og i særdeleshed har svært ved at sætte angriberne i scene, så betyder de nøje udvalgte statistikker ikke det store.
    Et af mine yndlings eksempler på, at statistikken meget tidligt møder sine begrænsninger, er et post-match interview med Kasper Hjulmand efter FCN tabte 0-4 til Chelsea i CL. Han bliver konfronteret med at FCN spiller naivt, mangler niveau mm. hvortil han svarer, at på alle statistikker er FCN stort set lige med Chelsea, så i virkeligheden er de meget tæt på. Det virkede komisk og udstillede på daværende tidspunkt både Hjulmand og statistikkens begrænsninger
    Goldbæks Højrefod

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Folk bliver ved med at fortælle mig, at det ikke er størrelsen men gørelsen der er afgørende. På samme måde kunne man forestille sig, at det ikke handlede om at have bolden mest, men hvem der får mest ud af at have bolden. Når det så samtidig kniber med, at spille sig frem til store chancer og i særdeleshed har svært ved at sætte angriberne i scene, så betyder de nøje udvalgte statistikker ikke det store.
    Det var dog en ret lige kamp - i hvert fald langt mere lige end jeg på forhånd havde forestillet mig. FCM var fysisk på et andet niveau end os og det kom særligt til udtryk i defensiven, hvor vi i mange sekvenser virkede usikre. I modsætning til nogle af de andre kampe nylige kampe, så kan vi dog være mere tilfredse med præstationen som helhed i dag og det er tydeligt, at vi trods alt har nogle lovende spillere. Nu hvor vi har døjet med så mange skader og ustabile præstationer, så synes jeg det er værd at fremhæve Nelsson. Det er rundt regnet et år siden han fik debut og har på den tid spillet 46 kampe, hvor han er blevet udskiftet i en enkelt og aldrig indskiftet. Det må siges at være voldsomt imponerende for en 21-årig.
    Hvor vi vi ikke var så heldige med kampens dommer, der generelt ikke slipper særlig heldigt fra kampen (for at sige det mildt), så var vi heldige med at Aab vandt over AGF. Det virker usandsynligt at FCM kommer til at gøre så stor modstand mod AGF (der endda har vundet deres to seneste opgør), så hvis der kun havde været et points forskel havde det virkelig set kritisk ud.
    På mange måder minder FCM's mester hold om tidligere FCK mesterhold som har kvast modstanderne fysisk, med den tilføjelse at FCK indtil videre er lykkedes bedre i europa end FCM er. Hvis man ser på de seneste mange indkøb fra ståles side, så virker den generelle trend til at være at man er gået væk fra det fysiske som en høj prioritering. Delaney og Kvist erstattes af Zeca og Falk, Skov med Biel, Santander & Corner med Daramy & Wind, Ankersen med Varela ect. Hvad er ståle's motivation for dette fokus i skift? Indtil videre har det sort på hvidt kostet i ligaen, og specielt kostet mod FCM, som omvendt har meget fokus på fysikken. Men handler det ikke om at ståle har observeret at FCK ikke kommer videre på Fysikken i Europa. Så når vi 1/16'dels finalen i EL og ikke videre. Ståle rykker jo ikke hans egen barre, ved at vinde de næste 8 ud af 10 mesterskaber og stadig blive slået ud i 1/16 dels finalen i Europa. Han er jo pine død nød til at prøve noget nyt. Så hvad er målet for ståle? Det er at tage FCK til 1/4 eller Semi i EL, og der må fokus fra hans side være, at FCK er nød til at være mere teknisk baseret end tidligere. Og hvordan man løser det, og samtidigt ikke efterlader en nem plads for FCM at indtage, det har han indtil videre ikke løst.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Lidt statistik fra kampen (fra superliga.dk):
    - Boldbesiddelse: 58%-42% i vores fordel
    - Duel succesrate: 51,5%-48,5% i deres fordel
    - Bolderobringer: 8-7 i vores fordel
    - Minutter med spilovertag: 45-41 i vores favør
    - Hjørnespark: 10-2 i vores favør
    - Afleveringer: 496-363 i vores favør
    - Nøjagtige afleveringer på modstanderens banehalvdel: 69,9% for os vs. 56,3% for dem
    - Skud: 14-12 i vores favør
    - Skud inden for rammen (inkl. blokerede skud): 7-6 i vores favør
    - Skud i feltet: 7-7
    - Skud uden for feltet: 7-5 i vores favør
    - Clearinger: 27-10 i deres favør

    I forhold til at det var en kamp, hvor FCM kæmpede for at blive mestre, og vi kæmpede for at de ikke blev det, så var det på langt de fleste målbare parametre en ret lige kamp. Og vi havde chancerne for at score flere mål i løbet af 1. halvleg, hvor bl.a. Wind og Kaufmann tilsammen har en kæmpe afbrænder. Men selvfølgelig skal det med at Zecas kluntede tackling på Mabil burde have givet et straffespark til midtjyderne. Ligesom Cajustes spark i hovedhøjde på Kaufmann også skulle have givet et til os i første halvleg.
    Trupbredden kommer også bare til udtryk, når holdene skifter ud. Hvor FCM kan skifte Evander, Schwartz og Vibe ind (alle angribere), så var det mest offensive kort på vores bænk Mudrazija.

    Jeg er (som sædvanlig) ikke den, som kræver Ståles hoved på et fad, for sæsonens forløb og truppens tilstand minder i høj grad om 17/18 sæsonen, og hvor en grundig evaluering og oprydning hen over sommeren gjorde underværker for holdet. Det lyder også som om det er noget, man har tænkt sig at gøre hen over sommeren. Både i forhold til træning, restitution, m.m. Dermed ikke sagt at sæsonen ikke er en lang skuffelse, bortset fra resultaterne i Europa League, at meget, som er sket, er kritisable og bekymrende, og at der er en kraftig forventning om at der rettes op på det.

    Inden da venter 4 kampe, hvor vi SKAL sikre os sølvmedaljer. Vinder vi derbyet på søndag (og det SKAL vi), er vi matematisk sikre på medaljer, og så kan vi matematisk afgøre duellen om sølvet med en sejr over AGF i Parken. Krydser bare fingre for at vi rent faktisk har et midterforsvar til kampen..
    Jeg synes det er klassisk ståle virkelighedsfornægtelse. Vi fik klø igen. Vi er bagud med 17 point og de vandt kampen klart med 2 drømmemål undervejs. Og de har haft ligepræcis den drømmefest de kunne ønske sig. Svært at skrive det bedre. Tænk sig at vinde mesterskabet i egen hule ved at slå rivalen med to overskydende og decideret kandidater til årets mål undervejs. Det er tæt på et zuma-saksespark moment for dem. Men herovre: ahh det var ikke så slemt kampen var faktisk meget lige. Hehe.
    Danmark til Valby Bakke

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg synes, at det er et godt indlæg, som for mig både viser hvad vi kan i følge statistikken, men også viser, at statistikken bliver en anelse taknemmelig. Men jeg synes, at det ift kampen er med til at fortælle en relevant historie.
    Jeg synes det viser mere omkring selve præstationen, end det viser noget om resultatet. Og det er under alle omstændigheder relevant. Man kan spille rædderligt og vinde, og man kan spille blændende flot og tabe.

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Min forståelse af situationen lige nu er, at holdet spiller sit potentiale fuldt ud og det er svært at forlange mere - også selvom jeg til hver kamp sidder og bliver lidt forbandet over, at niveauet ikke er til mere.
    Jeg er helt enig med dig, hvis du mener de tilgængelige (skadesfri) spillere og også medregner kontinuitet (eller manglen på samme) ift. hvor mange kampe, spillerne har spillet sammen. Kigger man på hvilke markspillere, som har fået mest spilletid i løbet af sæsonen, er 75% af FCMs bagkæde (Sviatchenko, Scholz, Andersson) med i Top-15, trods to karantænedage til Sviatchenko i løbet af sæsonen. Til sammenligning har den forsvarskonstellation hos os, der har fået flest kampe, fået 9 kampe sammen. Den stabilitet og det sammenspil gør bare, at de ved hvor de har hinanden. Varela er individuelt bedre end Andersson, og Nelsson er bedre end Scholz, og når Bjelland rammer sit topniveau, er han lige så god som Sviatchenko. Men når sammenspillet ikke er der, og spillerne har formdyk, så må man bare sige, at FCM har et markant bedre forsvar i denne sæson end vi har.

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Men en mesterholdstrups kendetegn er at have minimum 11 spillere der :

    - Kan have highlights i kampene
    - Kan levere gode kampe i samtlige 90 minutter
    - Har fysik til at spille stort set alle kampe i sæsonen (inkl. Europa)
    - Kan spille gode kampe hver gang
    - Har mentaliteten til at klare presset
    - Kan spille Ståles system i blinde
    Er helt enig. Måske ikke at man spiller en god kamp hver gang, men at man i det mindste ikke falder igennem og enten er usynlig, eller laver store individuelle fejl.

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det her er nogle helt grundlæggende kendetegn, som 11+ af spillerne på alle vores mesterhold har haft. Lige nu er der i truppen fire spillere der falder i den kategori.

    Viktor Nelsson, Carlos Zeca, Rasmus Falk og Kalle. Resten af spillerne har enten ikke niveau, lyser kun i glimt eller har en fysik, mentalitet så svag, at det ikke rækker.
    Som et her-og-nu billede er jeg til dels enig. At Jonas Wind fik en alvorlig knæskade er imo ikke det samme som at sige, at han ikke har en fysik der rækker til at spille i FCK, ligesom Boilesens knæskade er det samme. Ser man på Boilesens skadeshistorik i FCK før knæskaden, har han kun misset tre kampe på grund af skader. En kamp pga. mistanke om et brækket brystben, og 2 kampe pga. en fiber i baglåret, hvilket kan ramme alle. Derudover vil jeg gerne tilføje et par spillere i truppen, som ikke er der endnu, men som jeg godt kan se være på det niveau i næste sæson:
    - Daramy
    - Varela

    Kaufmann skal måske bruge en enkelt sæson oveni, da han 1) han er stadig kun 19 år, og 2) aldrig har været i et lige så hårdt præstationsmiljø som han har oplevet i FCK. Både Wind, Daramy og Holse har fået deres fodboldopvækst i KB og FCK, hvor de er blevet forberedt til det. Det samme kan ikke siges om Kaufmann, som derfor skal lære det.


    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    I min optik, bør alle øvrige spillere være i spil til at blive handlet i dette transfervindue, ikke at de alle skal handles, men den svageste dækning på alle øvrige pladser skal ud og så skal der købes minimum en håndfuld start 11-spillere på højt internationalt niveau.
    Hvis vi har råd, så fint med mig. Udfordringen med den strategi er, set fra mit synspunkt:
    - Har vi råd?
    - Er det en økonomisk rentabel forretning på længere sigt? Skal størstedelen af vores indtægter komme fra Europa, eller skal det, som sidste år, komme fra transferindtægter? Skal vi være et købende hold, som vi var i midt-00'erne, hvor vi hentede voksne spillere uden stort videresalgspotentiale, eller skal vi være et forholdsvist sælgende hold, der både præsterer i Europa, men også fungerer som trinbræt til Top-5 ligaer for spillere?

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Vi skal ikke kigge hvad FCM gør, vi skal ikke kigge på hvad vi har, vi skal kigge på, hvad der skal til for at FC er tilbage på niveau og så købe.
    Enig, så længe det gøres med omtanke og på en bæredygtig måde.

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Bestyrelsen må pine død stille de nødvendige ressourcer til rådighed, og så må Ståle stoppe med sit lystfiskeri af 3. rangs talenter i Jylland, Segunda Division, Uruguay mm.
    Til dels enig. Der er en del eksempler, som modbeviser det, såsom Santander, Verbic, Skov, Vavro osv. Men jeg vil gerne gå med til at det skal gøres "kontrolleret" og med mindre risiko end før, således at den andel af truppen, som består af sådanne spillere, reduceres.

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Der er kun en vej til toppen og det er kvalitet.
    Enig, og vi skal sørge for at have en start-11'er som kan levere det.

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Alle de svinke-ærinder, der er blevet fortalt om gode øst-europæiske spillere, talenter på tidligt niveau, det holder ikke.
    Jeg forstår hvad du mener, men jeg er ikke enig. Bl.a. fordi vi har fået nogle succeshistorier på den konto, plus der er nogle krav fra UEFA ift. homegrown spillere. Men der skal findes en bedre balance end den, vi har oplevet de senere år.

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Få købt kvalitet til vi har en start 11'er - det må være nr. 1 på enhver managers liste. Derefter suppler med ...
    Igen, enig.

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Pointen er, at Ståle har fuldstændig tilsidesat den højeste prioritet i et helt år nu, så derfor sidder vi lige nu med en stor blanding af spillere, der af hver deres årsag er utilstrækkelige og for langt hovedparten aldrig vil appellere til en startplads den dag FCK igen er tilbage på niveau.
    Lidt unuanceret, synes jeg. Især fordi en stor del af indkøbene ikke var "planlagt" lang tid i forvejen, men var en reaktion på skader og uventede salg. Oviedo, Pep Biel, Santos og Bendtner går ind under den kategori, mens Kalle, Bartolec og Stage ikke var indkøbt til at indgå i start-11'eren, men skulle have reserveroller i første omgang. Det er kun Grytebust og Nelsson, som var planlagt i forvejen, og som var beregnet til at indgå i start-11'eren.

    PS: Husk Mark Twain, når Tops skriver noget unuanceret eller usandt (igen)..
    Sidst redigeret af Kiwi : 10.07.20 kl. 09:48
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Fine synspunkter synes jeg, selvom jeg nok hælder mest til mit eget standpunkt.

    Hvis man kigger på truppen lige nu, synes jeg en rimelig vurdering af spillerne kan være:

    Boile, Bjelland, Wind, Fischer, Mudrazija - i Ståles optik start 11 spillere, går vi ind i en ny sæson med den forventning, så tilsidesætter vi fuldstændig skadeshistorikken (Wind havde også problemer i ungdomsårene, og var langtidsskadet året før).

    Bengtsson, Ragnar, Oviedo, N'Doye - over-the-hill spillere, uanset hvor meget sympati de fortjener

    Biel, Santos, alt for dyre spillere, som kan have deres momenter i enkelt kampe, men alt for sjældent spiller en hel god kamp og i hvert fald ikke to i streg. For de penge, der skal en klub som FCK have langt mere kvalitet.

    Kaufmannn, Stage; Som jeg tidligere har skrevet har jeg intet i mod de to spillere, men de er købt alt for dyrt. De bedste talenter i Danmark, de bliver solgt til udlandet før de rammer Superligaen. De næstbedste talenter spiller i FCM, FCN og FCK. Det er på tredie hylde vi henter talenter. Delaney var sammenliget med Stage allerede nu på landsholdet og med nogle måneders difference var han etableret spiller der; også. Der er Stage slet ikke og problemet er, at han heller ikke udvikler sig. Kaufmann han er tættere på at ligne Simon Bræmer og Nichlas Helenius end Cornelius. Jeg skrev det tidligere, hånden på hjertet dem der forsvarer ham, I havde aldrig skænket ham en tanke før Ståle købte ham og jeg vil gætte på, at staben også er overrasket, hvor lavt hans niveau egentlig er.

    Thomsen, Sotte og Bartolec må bare videre.

    Enig i Daramy og Varela, det skal nok komme.

    Men det er en uhomogen trup med ekstremt dårlige forsætninger for at kunne vinde et mesterskab. Hvis klubben fastholder, at det hold skal kunne vinde DM 2021, så er det vrkelighedsfjernt, det kommer ikke til at ske. Jeg kan tegne mange scenarier, men et af de klart mindre sandsynlige vil være et DM næste år.
    Goldbæks Højrefod

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #67
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Jeg er enig i de fleste vurderinger af truppen, og at den er uhomogen. Jeg ville rykke Bjelland over i "over the hill" kategorien. Ikke pga. det mål, han koster i derbyet, men fordi han i flere situationer tydeligvis er overmatchet af modstanderen ift. fart og til en vis grad fysik, og at han så laver en række små svinestreger for at kompensere for det. I det øjeblik dommeren får øje på det, kan det koste holdet rigtig dyrt.

    De andre spillere, du nævner ift. skadeshistorikken, der synes jeg godt de skal vurderes som værende i start-11'eren. Men at der samtidigt skal være reserver af noget højere kvalitet, både for at kunne aflaste dem, men også for at skabe bedre konkurrence om pladserne.

    Er ret enig ift. Santos, men jeg har mine forbehold ift. Biel. Han har fået en svær start, og han er kommet ind på et hold, som ikke fungerer for alvor. Så er det klart, at det er svært at shine kontinuerligt.

    Ift. Kaufmann, der er det simpelthen for tidligt for mig at vurdere. Jeg kan ikke sige, om han bliver et hit eller et flop, når han er 19 år, ikke har været vant til presset i en større klub, hvor forventningerne er markant højere end i Nordjylland, og når der bare er en historik med at offensive spillere skal bruge en tilvænningsperiode på et halvt til et helt år.
    Det samme med Stage, som har fået flere spilleminutter end oprindeligt planlagt. Omend jeg forventer, han viser noget mere fra næste sæson.

    Men de resterende europæiske kampe i denne sæson for vores vedkommende kommer til at få afgørende betydning for, hvor stor eller lille en katastrofe det vil være ikke at vinde DM-guld i næste sæson. Ender Danmark på 14. eller 15. pladsen, så er det mindre katastrofalt end hvis Danmark ender på 13. pladsen. For en 13. plads garanterer som minimum en plads i EL-gruppespil, mens en 14. eller 15. plads garanterer som minimum en plads i Conference League.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    På mange måder minder FCM's mester hold om tidligere FCK mesterhold som har kvast modstanderne fysisk, med den tilføjelse at FCK indtil videre er lykkedes bedre i europa end FCM er. Hvis man ser på de seneste mange indkøb fra ståles side, så virker den generelle trend til at være at man er gået væk fra det fysiske som en høj prioritering. Delaney og Kvist erstattes af Zeca og Falk, Skov med Biel, Santander & Corner med Daramy & Wind, Ankersen med Varela ect. Hvad er ståle's motivation for dette fokus i skift? Indtil videre har det sort på hvidt kostet i ligaen, og specielt kostet mod FCM, som omvendt har meget fokus på fysikken. Men handler det ikke om at ståle har observeret at FCK ikke kommer videre på Fysikken i Europa. Så når vi 1/16'dels finalen i EL og ikke videre. Ståle rykker jo ikke hans egen barre, ved at vinde de næste 8 ud af 10 mesterskaber og stadig blive slået ud i 1/16 dels finalen i Europa. Han er jo pine død nød til at prøve noget nyt. Så hvad er målet for ståle? Det er at tage FCK til 1/4 eller Semi i EL, og der må fokus fra hans side være, at FCK er nød til at være mere teknisk baseret end tidligere. Og hvordan man løser det, og samtidigt ikke efterlader en nem plads for FCM at indtage, det har han indtil videre ikke løst.
    Jo du har sådan set ret. Han har prøvet præcis det, som mange herinde har skreget på, nemlig at anlægge en mere teknisk stil med knap så mange tonsere. Den stil skal selvfølgelig stadig kunne vinde i superligaen, men man er nok mere sårbare overfor skader til sine profiler, da relationer formentlig er endnu vigtigere i denne stil end i den meget mekaniske kværnen af modstandere med store fysiske spillere. Mon ikke han med eventuelle indkøb i kommende vindue forsøger at lægge sig lidt mere i midten af stilarterne?

    Jeg er forøvrigt meget spændt på at se, om FCM kan klare sig internationalt i kommende sæson med dette hold. De har uden tvivl et af de mest dominerende hold nogensinde set nationalt, men samtidig har de en stil som lægger meget vægt på individuelle dueller, fysik og dødbolde. Internationalt kommer de til at møde mindre hold ikke har noget imod at stå lavt (som FCM selv) og som matche FCM fysisk. Og de kommer til at møde bedre hold, som er hurtige end FCM.
    Der er nok en grund til, at FCM har været så vilde på udebane i denne sæson og rystet lidt mere på hjemmebane. For de har det jo bedst med, at modstanderne har bolden så de kan køre hurtige omstillinger. Bare se på i går - her har vi bolden næsten 60% af tiden på udebane mod det suveræne mesterhold, som er fint tilfreds med at stå meget dybt. Man kan jo spørge sig selv, om vi som fans accepteret den stil i Parken?

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Man kan jo spørge sig selv, om vi som fans accepteret den stil i Parken?
    Det accepterer jeg ikke i ligaen.
    Øvre C'er

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg er enig i de fleste vurderinger af truppen, og at den er uhomogen. Jeg ville rykke Bjelland over i "over the hill" kategorien. Ikke pga. det mål, han koster i derbyet, men fordi han i flere situationer tydeligvis er overmatchet af modstanderen ift. fart og til en vis grad fysik, og at han så laver en række små svinestreger for at kompensere for det. I det øjeblik dommeren får øje på det, kan det koste holdet rigtig dyrt.

    De andre spillere, du nævner ift. skadeshistorikken, der synes jeg godt de skal vurderes som værende i start-11'eren. Men at der samtidigt skal være reserver af noget højere kvalitet, både for at kunne aflaste dem, men også for at skabe bedre konkurrence om pladserne.

    Er ret enig ift. Santos, men jeg har mine forbehold ift. Biel. Han har fået en svær start, og han er kommet ind på et hold, som ikke fungerer for alvor. Så er det klart, at det er svært at shine kontinuerligt.

    Ift. Kaufmann, der er det simpelthen for tidligt for mig at vurdere. Jeg kan ikke sige, om han bliver et hit eller et flop, når han er 19 år, ikke har været vant til presset i en større klub, hvor forventningerne er markant højere end i Nordjylland, og når der bare er en historik med at offensive spillere skal bruge en tilvænningsperiode på et halvt til et helt år..
    Jeg er enig i den forstand, at Biel ikke behøver ryge som den første, men jeg synes, at man skal være åben overfor bud på ham. Og enig med Bjelland.

    Mht. at offensiv spillere skal bruge ½-1 år, så synes jeg det er lidt en skrøne. Når jeg kigger tilbage på de spillere, der er lykkedes, så har de slået til med det samme med undtagelse af Skov og N'Doye. Eks. Fischer, Santander, Verbic, Jørgensen, Grønkjær, Santin, Albäck og det samme gælder CM - uden skelen til alder. Så jeg er med på at spillere skal have plads til at udvikle sig, men de skal som minimum demonstrere et niveau og nogle kompetencer, som de kan udvikle sig fra.
    Goldbæks Højrefod

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    24

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Det er sjovt. Jeg husker det faktisk som at Santander og Verbic var gode i de første par kampe for derefter at skulle bruge meget lang tid på at blive rigtig gode. Lidt det samme billede med Jørgensen.
    M

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Valid Se meddelelser
    Det er sjovt. Jeg husker det faktisk som at Santander og Verbic var gode i de første par kampe for derefter at skulle bruge meget lang tid på at blive rigtig gode. Lidt det samme billede med Jørgensen.
    Verbic fik en gevaldig nedtur efter et rødt kort i en europæisk kvalifikationskamp, hvor vi efterfølgende røg ud, og skulle derefter bruge en del tid på at finde sig selv og finde sig til rette i klubben.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #73
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jo du har sådan set ret. Han har prøvet præcis det, som mange herinde har skreget på, nemlig at anlægge en mere teknisk stil med knap så mange tonsere. Den stil skal selvfølgelig stadig kunne vinde i superligaen, men man er nok mere sårbare overfor skader til sine profiler, da relationer formentlig er endnu vigtigere i denne stil end i den meget mekaniske kværnen af modstandere med store fysiske spillere. Mon ikke han med eventuelle indkøb i kommende vindue forsøger at lægge sig lidt mere i midten af stilarterne?

    Jeg er forøvrigt meget spændt på at se, om FCM kan klare sig internationalt i kommende sæson med dette hold. De har uden tvivl et af de mest dominerende hold nogensinde set nationalt, men samtidig har de en stil som lægger meget vægt på individuelle dueller, fysik og dødbolde. Internationalt kommer de til at møde mindre hold ikke har noget imod at stå lavt (som FCM selv) og som matche FCM fysisk. Og de kommer til at møde bedre hold, som er hurtige end FCM.
    Der er nok en grund til, at FCM har været så vilde på udebane i denne sæson og rystet lidt mere på hjemmebane. For de har det jo bedst med, at modstanderne har bolden så de kan køre hurtige omstillinger. Bare se på i går - her har vi bolden næsten 60% af tiden på udebane mod det suveræne mesterhold, som er fint tilfreds med at stå meget dybt. Man kan jo spørge sig selv, om vi som fans accepteret den stil i Parken?
    Kasper vi er jo overvejende enige, om at alt ikke er lort med lort på, og at der er potentiale at se. Med hensyn til FCM & Europa så har vi jo før set hvad der sker når de møder F.C. Østeuropa.
    https://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-...tana/23783494/
    Mon ikke det går på sammen måde denne gang ?

    Jeg er faktisk tilhænger af at Ståle giver et skud i bøssen mere på den tekniske stil. FCK har jo haft kæmpe problemer i Farum de sidste 5 sæsoner. Men måske går det lidt bedre deroppe nu, end det gjorde for bare et år siden.
    Hvis Ståle kaster håndklædet nu, og går tilbage med den mere fysiske baseret fodbold, så tror jeg bare vi havner i ingenmandsland. Vi har ikke truppen til at spille fysisk, og det bliver den ikke klar til ved at skifte tre mand. Ståle har sat en ny vej, og han er nød til at give den en sæson mere, så må det briste eller bærer.

    En ting der synes sikkert. Det er, at den nye stil efterlader en mindre grad af cruise control end Ståle har været vant til. Bold tempoet er ekstremt vigtigt og det har helt tydeligt været et problem at vi lige nu ikke kan holde det høje bold tempo over 90 min mod god modstand. Men vi så jo i glimt i denne sæson hvor underholdende det kan blive at gå i parken, hvis Ståle lykkedes med den nye tekniske spillestil. Det var tydeligst mod Aab hjemme hvor vi vinder 3-2. Men den kamp illustrerede så også hvor farligt cruise control er med en så teknisk baseret spillestil.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    skal vi ikke lige huske bullshit filteret. Selvfølgelig skal FCM melde ud at de agter at holde på profilerne og forstærke sig, når de lige har vundet et mesterskab over et hold der solgte for 250 mio dkk sidste sommer.
    Naturligvis skal bullshit filteret huskes, men FCM gør nogenlunde hvad de siger. Altså kan man med ret stor sikkerhed regne med de sælger lidt og køber mere. Det bliver ikke et hold uden Frank, Svia og Scholz i efteråret. Måske sælger de 2 af de 3 og så er det naturligvis en svækkelse.

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Midtjylland vs. F.C. København (09/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det kan da godt være, at vi risikerer det. Det kan også være, at vi møder et FCM som rent faktisk endelig formår at komme i et gruppespil og som får svært ved at håndtere 2 kampe om ugen over længere perioder. Tror vi f.eks. at FCM kan køre det powerfodbold som de viste i 10-15 i starten af 2. halvleg i går to gange om ugen et helt efterår? Det kan kun tiden vise, og det er forøvrigt totalt uden for vores kontrol alligevel.

    Kigger man på vores eget hold, ja så er jeg ikke overraskende enig med Kiwi. Det er spækket med kvalitet og ser ualmindelig spændende og talentfuldt ud. Der mangler et par brikker (jeg synes især fysisk) og vi skal gerne tilføres 1-2 profiler (én skal være en kantspiller) og man skal have styr på situationen med NDoye, men derudover ser jeg ikke nogen hindring for, at vi skal kunne få en virkelig god sæson. Jeg ved godt, at mange herinde ser Ståle som værende en hæmsko. I mine øjne er han det sikreste kort for at vi kommer hurtigt tilbage - det har vi set flere gange før.
    Goldbæks Højrefod rammer min holdning til truppen lige i røven så det vil jeg ikke prøve at formulere bedre.

    Ift til FCM, så nej. Det tror jeg ikke de kan, hvis de kommer i et gruppespil. Men jeg forventer de vil hente en offensiv profil der kan mere på egen hånd, Sisto feks, at de vil bibeholde en god organisation og at deres unge vil være rimeligt klar til at træde ind.
    Kommer de i gruppespil, er vores spillere klar og lykkedes vi med at hente Zanka og en kæmpe dygtig kant - så er vi sikkert favoritter næste år, men der er ikke mange af de faktorer der skal glippe før det bliver ulideligt tæt.

    (Og nej, jeg er ikke på Ståle skal fyres vognen, men på Ståle skal tage sig sammen vognen)

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  2. Svar: 133
    Sidste Meddelelse: 30.06.20, 19:37
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •