Se afstemningsresultater: Hvordan ender 2019/20 sæsonen?

Stemmeafgivere
156. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Vi vinder sølv

    45 28.85%
  • Vi får bronze, men vinder EL playoff kampen.

    46 29.49%
  • Vi får bronze og taber EL playoff kampen.

    43 27.56%
  • Det er trænerens skyld

    22 14.10%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 31

Emner: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Ovenpå den elendigste halvsæson i mands minde er der pludselig kommet spænding om andenpladsen i Superligaen. Formstærke AGF puster os i den grad i nakken og kan overhale os med en sejr i Parken i næste runde. Dette er mildt sagt ikke et usandsynligt scenarium, som vi spiller i øjeblikket. Skulle det ske, at vi kun får bronze, betyder det samtidig, at vi skal spille EL-playoff hjemme imod vinderen af opgøret mellem Horsens og enten OB eller Randers.

    Men hvordan tror du, sæsonen ender? Redder vi skindet på næsen og får sølv, eller ender vi med overhovedet ikke at kvalificere os til at spille europæisk?
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Det kommer an på om AC Horsens bliver modstanderen i EL Playoff.
    Øvre C'er

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Jeg er stadig lige ved at komme mig over chokket, over hvordan vi kan vinde de 7 første kampe og pludselig stå her...

    Hold kæft et taber-hold. (Hvilket også inkluderer træneren).

    Zan

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Ovenpå den elendigste halvsæson i mands minde er der pludselig kommet spænding om andenpladsen i Superligaen. Formstærke AGF puster os i den grad i nakken og kan overhale os med en sejr i Parken i næste runde. Dette er mildt sagt ikke et usandsynligt scenarium, som vi spiller i øjeblikket. Skulle det ske, at vi kun får bronze, betyder det samtidig, at vi skal spille EL-playoff hjemme imod vinderen af opgøret mellem Horsens og enten OB eller Randers.

    Men hvordan tror du, sæsonen ender? Redder vi skindet på næsen og får sølv, eller ender vi med overhovedet ikke at kvalificere os til at spille europæisk?
    I en periode, hvor alt går galt, er jeg alvorligt bange for, at vi misser alt. Vi er mentalt i en elendig forfatning og en eventuel playoff kamp vil være uhyggelig med alt at tabe.

    Mht sølvet, så skal vi formentlig vinde over AGF for at klare det. AGF vinder stensikkert de sidste to, og jeg har meget svært ved at se os vinde i Aalborg.
    Lige nu ser det desværre også svært ud mht at slå AGF

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Shiit man får jo helt ondt i Maven når man ser på alle de problemer vi har p.t.

    AGF må komme med mega meget blod på tanden til på Søndag. Jeg frygter et nederlag, men tror den bliver uafgjort. Vi taber så i Aalborg, mens AGF vinder deres kampe. Jeg tror sgu desværre vi ender på tredje pladsen.

    Og for at være helt ærlig. Ja klubben er Økonomisk afhængig af at deltage Europæisk, men ville det "sportsligt" være så dårligt, hvis vi skulle misse et Europæisk gruppespil næste sæson?. Jeg mener så kan vi få tid til at bygge holdet op på ny igen.

    Igen vi så det jo da vi røg ud til Jablonec for et par år tilbage da kom vi jo stærkt tilbage året efter.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Spørgsmålet er mest af alt, hvor målene skal komme fra. I går var første clean sheet i 6 kampe siden AaB hjemme. Når nu Papagiannopoulos og Nelsson har spillet så mange kampe sammen i løbet af sæsonen, så giver det en vis kontinuitet, der nok ikke er perfekt, men bør give et vist udgangspunkt at arbejde ud fra.
    Hvis N'Doye kan blive klar til de resterende kampe, må han og Wind udgøre angrebet, mens Daramy tager venstre kant. Hvis ikke, må det være Wind og Daramy, som udgør angrebet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    3 plads, samt taber el kval’en

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg er stadig lige ved at komme mig over chokket, over hvordan vi kan vinde de 7 første kampe og pludselig stå her...
    Chokket er ikke større end at kigge på denne startopstilling:



    Nærmest uanset hvordan holdet spillede, havde man bare i starten af sæsonen fire offensivspillere, der sæsonen inden scorede 66 mål og lavede 28 assists. De nåede da også 9 mål og 6 assists i de fem første runder af denne sæson, inden det hele begyndte at smuldre på grund af skader/salg.
    Sidst redigeret af Elver : 13.07.20 kl. 10:30
    Hejsa
    Elver's Avatar


  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja klubben er Økonomisk afhængig af at deltage Europæisk, men ville det "sportsligt" være så dårligt, hvis vi skulle misse et Europæisk gruppespil næste sæson?. Jeg mener så kan vi få tid til at bygge holdet op på ny igen.
    Problemet er jo bare, at du ikke kan adskille tingene. Du nævner Jablonec i sommeren 2015, hvor vi sidenhen vandt mesterskabet efter at være blevet toer året forinden. Men vi genvandt jo næppe mesterskabet, blot fordi tiden gik. I sommeren 2015 fik vi tilgang af Santander, Verbic, Kusk, Ankersen og Kvist, og jeg gider ikke nævne alt det fyld, vi kom af med. Om vinteren fik vi yderligere tilgang af Erik J. og Robin Olsen. Der blev altså handlet kraftigt (og fornuftigt) ind. Det kan jo i princippet ske igen, men besværliggøres nok af to ting: 1. vi har denne gang betalt kraftig overpris for en stor del af vores fyld, 2. coronapandemien. Jeg tror ikke, at det bliver nemt at komme af med vores fejlkøb denne sommer, og jeg tror ikke, at pengene sidder løst hos ledelsen.

    Og så kan det aldrig være en fordel at misse sine sportslige mål. En præstationskultur afhænger af præstationer. At sige, at det kan være en fordel at misse EL, svarer til at sige, at det er en fordel at spille EL fremfor CL, fordi man ikke har truppen til CL. Det er nonsens. Det er noget, folk bilder sig selv ind for at få det bedre, men det har ingen bund i virkeligheden. Blev FCK bedre efter vinterpausen? Nej. Blev vi bedre efter coronapausen? Nej. Fordi vi ikke har holdet, og det kan tidens gang ikke ændre på.


  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Hvis vi bliver nummer 3 tror jeg også, at vi taber playoff kampen, for mentalt ligner spillerne nogen, som ikke tror på det, så jeg tør ikke tænke på, hvad det vil gøre ved dem, at vi smider sølvet (og ja, det gør vi, uanset hvordan Ståle vil spinne AGF's stærke form). Jeg tror dog vi spiller uafgjort på søndag og så skal AGF nok dumme sig i en af de resterende kampe, og så kan vi selv godt tåle at gøre det i Aalborg, så vi ender med sølv, men det bliver ikke kønt.

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Problemet er jo bare, at du ikke kan adskille tingene. Du nævner Jablonec i sommeren 2015, hvor vi sidenhen vandt mesterskabet efter at være blevet toer året forinden. Men vi genvandt jo næppe mesterskabet, blot fordi tiden gik. I sommeren 2015 fik vi tilgang af Santander, Verbic, Kusk, Ankersen og Kvist, og jeg gider ikke nævne alt det fyld, vi kom af med. Om vinteren fik vi yderligere tilgang af Erik J. og Robin Olsen. Der blev altså handlet kraftigt (og fornuftigt) ind. Det kan jo i princippet ske igen, men besværliggøres nok af to ting: 1. vi har denne gang betalt kraftig overpris for en stor del af vores fyld, 2. coronapandemien. Jeg tror ikke, at det bliver nemt at komme af med vores fejlkøb denne sommer, og jeg tror ikke, at pengene sidder løst hos ledelsen.

    Og så kan det aldrig være en fordel at misse sine sportslige mål. En præstationskultur afhænger af præstationer. At sige, at det kan være en fordel at misse EL, svarer til at sige, at det er en fordel at spille EL fremfor CL, fordi man ikke har truppen til CL. Det er nonsens. Det er noget, folk bilder sig selv ind for at få det bedre, men det har ingen bund i virkeligheden. Blev FCK bedre efter vinterpausen? Nej. Blev vi bedre efter coronapausen? Nej. Fordi vi ikke har holdet, og det kan tidens gang ikke ændre på.
    Jo Bevares.

    Alt i mig siger også at det er helt latterligt at sige at vi skal være glade for at undgå et Europa gruppespil. Men taget i betragtning i de problemer truppen befinder sig i så mener jeg måske det er lige netop det der kan være behov for.

    Nu har jeg det seneste år konstant hørt på, hvor hårdt det har været at spille så mange kampe og at FCM har en fordel af netop ikke at spille så mange kampe så jeg er da sikker på det gør en forskel. Nuvel med en fuld intakt trup uden skader så ville det måske være en anden snak.

    Jeg ser dog kæmpe udfordringer næste sæson, hvis vi også skal deltage i et Europæisk gruppespil, men på den anden side sådan som vi spiller så tror jeg vi skal skyde en lang pil efter Europa gruppespil.

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Det er vanskeligt at forestille sig dette hold pludselig begynder at score mål, så det ser sort ud. På plussiden kan jeg glæde mig over at jeg ikke tog i parken alligevel :-/
    Imod moderne stemningsdiktatur

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    De nåede da også 9 mål og 6 assists i de fem første runder af denne sæson, inden det hele begyndte at smuldre på grund af skader/salg.
    ... og indkøb for på den gode side af 100 millioner af Pep Biel, Jens Stage, Michael Santos, Karlo Bartolec og Mikkel Kaufmann.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    I 2013 blev Ariel Jacobs fyret - det kan både være rigtig og forkert, men hans brøde var at han kun have fået 2 point i 5 kampe.

    På hans track record stod der et mesterskab, samt en ordentlig oprydning efter Roland Nilsson og CV, med klubbens laveste transfer budget i nyere tid. I alt havde han ca. 60% af det vi i år har brugt på fejlkøb. Tiderne skifter :-)

    Til gengæld er vi i år ramt af, at:

    - spillerne kan ikke præstere, hvis publikum er utilfredse med deres lave niveau
    - Turneringsudvalget modarbejder FCK
    - Vi kan ikke vinde hvis vi sælger vores bedste spillere
    - Vi er en klub der skal leve af at sælge spillere
    - Vores spillere har ikke spillet nok kampe sammen
    - Vores spillere er trætte fordi de har spillet for mange kampe
    - Vores spillere er mentalt trætte
    - Vores spillere er trætte efter EL (seneste kamp ligger fire måneder tilbage)

    Man kan undervejs i en turnering få det indtryk, at der er tale forhold som er naturstridige for et tophold hvis målsætning er:

    - syv ud af ti mesterskaber
    - CL hver anden sæson

    Det er det nok ikke, så man kan også bare stole på, at Ståle og Co. vinder DM de næste fire år i træk og kommer i CL de næste fire år i træk, så stemmer kassen.
    Goldbæks Højrefod


  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    I 2013 blev Ariel Jacobs fyret - det kan både være rigtig og forkert, men hans brøde var at han kun have fået 2 point i 5
    Ret skal være ret, så vandt han vist ikke i 10
    kampe i streg i superligaen.

  21. De følgende 8 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  2. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  3. Hvordan ender kampen imod BIF på søndag
    By cossie in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 17.05.09, 11:35
  4. Hvordan ender resten af kampene?
    By Togo in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 01.05.05, 22:05
  5. Hvordan ender top tre i år?
    By giggs in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 10.05.04, 12:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •