Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
68. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    21 30.88%
  • Uafgjort

    10 14.71%
  • AGF vinder

    37 54.41%
Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 83

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    134

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Det er virkelig et tungt nederlag i dag. Jeg synes der var flere "gode" (=over forventning) individuelle præstationer men at holdet er simpelthen ikke godt nok sat op og holdsammensætningen er meget uhomogen.
    I dag synes jeg:
    - Zeca spillede en af sine bedre kampe efter Corona
    - Kauffman viste endelig noget fart og vilje
    - Bartolec (som jeg virkelig ikke er fan af) fik leveret en god indsats ved at lægge pres på deres venstre back. Som spiller kan jeg meget bedre lide Varela, men jeg synes Bartolec er et bedre match til FCK og jeg synes han skal have chancen fra start de næste par kampe. Hans relationer i helt i hækken, men forhåbentlig er det noget der kan blive bedre med spilletid.
    - Mudrazija skal have mere tid på banen og gerne ind i start-elveren

    Alt i alt er AGF bare et bedre hold end os i øjeblikket, så desværre er resultatet ikke så overraskende.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Snorkzz Se meddelelser
    Fortjent nederlag, men vi scorede da 2 mål.

    Der kan skrives tykke bøger om alt det som ikke fungere, men jeg vil hellere have en is
    Jeg vil hellere have en øl....

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Dette hold har ikke noget at gøre i Europa i næste sæson. Det er meget muligt det er dårligt for Økonomien ikke at deltage, men jeg vil stadig mene at holdet næste år skal bruge en lang opbygnings fase og her vil Europa være en distraktion efter min mening.

    Som da vi røg ud til Jablonec for nogle år siden, så gav det pote da man kunne fokusere på ligaen. Så kan vi snakke Europa senere.
    Det er dårligt for økonomien, men det er også dårligt sportsligt. Det vil forringe vores koefficient og gøre det sværere at kvalificere sig til europæisk fodbold i fremtiden. Alt i denne klub er bygget op omkring europæisk fodbold, og det kan få alvorlige følger at misse dette mål.

    Og så ignorerer du igen det faktum, at der dengang blev skiftet gevaldigt ud i truppen.


  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det er dårligt for økonomien, men det er også dårligt sportsligt. Det vil forringe vores koefficient og gøre det sværere at kvalificere sig til europæisk fodbold i fremtiden. Alt i denne klub er bygget op omkring europæisk fodbold, og det kan få alvorlige følger at misse dette mål.

    Og så ignorerer du igen det faktum, at der dengang blev skiftet gevaldigt ud i truppen.
    Igen som jeg nævner, ja det er dårligt for økonomien, men du ignorer også det faktum at det ville være det som ville være bedst for holdet for at få rettet op på skuden. Jeg nægter og tror på at holdet med fokus på Europaspil i næste sæson genvinder Mesterskabet.

    Og nej jeg ignorer ikke det faktum at der blev skiftet ud i truppen, dengang. Men, hvordan syntes du selv det går p.t. ? :)

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    303

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Hvad var det der foregik på S12 - nedre B med den ballade der var i slutningen af kampen?

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    101

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    i 99/00 sæsonen tabte man 13 kampe og endte på 8. pladsen, i 2017/2018 tabte man 12 og endte på 4. pladsen - i denne sæson kan man gøre kunststykket efter ved at smide de to sidste kampe (meget sandsynligt) og igen - for anden gang på 3 år - tabe 12 kampe i en sæson. Jeg har i arrigskab over endnu en elendig præstation ikke kigget dybere i, hvordan nederlagene er faldet i løbet af sæsonerne, men i denne sæson har man efter en fantastisk start været helt til rotterne. Bundlinjen er dog, at man siden årtusindeskiftet ikke har tabt så mange kampe på en sæson (99/00 undtaget) som man har i 2 af de seneste 3 sæsoner.

    Hvis man for anden gang på 3 år (ja, statistik kan bruges som man vil) ikke formår at være mere dominerende med et exceptionelt budget i ryggen, er det ganske enkelt ikke godt nok. Jeg har aldrig været fortaler for at en dårlig sæson skulle koste Ståle jobbet, og jeg er der heller ikke helt endnu (men...). Dog må det være meget tydeligt, at der skal ske en betydelig oprydning i truppen (måske også i den medicinske sektor?) og markant nyt blod skal tilføjes - både i kvalitet og kvantitet. Og i mine øjne er det ikke at hente gamle spillere tilbage. Det er nødvendigt at skabe en ny æra, hvor der tydelige røde tråde gennem spillestil og spillermateriale.
    Ja, der har været skader - og de har været mange og på kritisk positioner - men der blev hentet nye spillere, som ikke har slået til og andre "gamle" er stået helt af.
    I bund og grund har jeg respekt for, at Ståle forsvarer holdet (og sig selv) i en presset periode, som måske har varet lidt for længe til at det bare kan være "en periode" og ikke en permanent situation - men de kommende uger må vise, om Ståle kan og ejerskabet vil, at FCK fortsat skal være en dominerende faktor i dansk fodbold og en betydelig aktør i Europa.
    .........William Kvist RAUS!!!!


  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    226

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af tordenstøvle Se meddelelser
    i 99/00 sæsonen tabte man 13 kampe og endte på 8. pladsen, i 2017/2018 tabte man 12 og endte på 4. pladsen - i denne sæson kan man gøre kunststykket efter ved at smide de to sidste kampe (meget sandsynligt) og igen - for anden gang på 3 år - tabe 12 kampe i en sæson. Jeg har i arrigskab over endnu en elendig præstation ikke kigget dybere i, hvordan nederlagene er faldet i løbet af sæsonerne, men i denne sæson har man efter en fantastisk start været helt til rotterne.
    Hvis man for anden gang på 3 år (ja, statistik kan bruges som man vil) ikke formår at være mere dominerende med et exceptionelt budget i ryggen, er det ganske enkelt ikke godt nok. Jeg har aldrig været fortaler for at en dårlig sæson skulle koste Ståle jobbet, og jeg er der heller ikke helt endnu (men...). Dog må det være meget tydeligt, at der skal ske en betydelig oprydning i truppen (måske også i den medicinske sektor?) og markant nyt blod skal tilføjes - både i kvalitet og kvantitet. Og i mine øjne er det ikke at hente gamle spillere tilbage. Det er nødvendigt at skabe en ny æra, hvor der tydelige røde tråde gennem spillestil og spillermateriale.
    Ja, der har været skader - og de har været mange og på kritisk positioner - men der blev hentet nye spillere, som ikke har slået til og andre "gamle" er stået helt af.
    I bund og grund har jeg respekt for, at Ståle forsvarer holdet (og sig selv) i en presset periode, som måske har varet lidt for længe til at det bare kan være "en periode" og ikke en permanent situation - men de kommende uger må vise, om Ståle kan og ejerskabet vil, at FCK fortsat skal være en dominerende faktor i dansk fodbold og en betydelig aktør i Europa.
    Lige præcis det sidste som du skriver “om ejerskabet vil” er jeg spændt på. Kunne man forestille sig at man “gearede” ned for forretningen og måske kun lagde en tredjedel af setuppet som det er nu. Ja, så ville vi ikke være favoritter til noget og kvalmede man til EL så var det nærmest en sejr. Eller er jeg helt på månen. ? Tænker bare at vi altid snakker om at skyde flere penge ind osv. men der sidder trods alt nogle penge jyder som gerne ser deres investering give afkast. Er FCK bare enten toppen ellers bliver der lukket totalt ned. Prøv at hjælp mig her.
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  10. #38
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af david.kjaer Se meddelelser
    Lige præcis det sidste som du skriver “om ejerskabet vil” er jeg spændt på. Kunne man forestille sig at man “gearede” ned for forretningen og måske kun lagde en tredjedel af setuppet som det er nu. Ja, så ville vi ikke være favoritter til noget og kvalmede man til EL så var det nærmest en sejr. Eller er jeg helt på månen. ? Tænker bare at vi altid snakker om at skyde flere penge ind osv. men der sidder trods alt nogle penge jyder som gerne ser deres investering give afkast. Er FCK bare enten toppen ellers bliver der lukket totalt ned. Prøv at hjælp mig her.
    I så fald, kan de 2 jyder ligeså godt sælge deres samlet aktiepost, eller sælge FCK og Parken fra og beholde Lalandia
    Det må hands down være det billigste løsning af fyre Ståle, jeg nægter at tro på de spillere ikke kan spille fodbold.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi kan da godt skifte træner og måske kan denne få holdet til at præstere bedre i superligaen, men dette hold har ingen jordisk chance for at kvalificere sig til EL. Der er ingen vej udenom massive investeringer i truppen, hvis vi skal gøre os forhåbninger om at nå vores målsætninger.

    [edit] Og glem alt om mesterskabet med dette hold.
    Men der er jo netop blevet investeret massivt i det her hold. Vi har brugt rekordmange penge på spillere før denne sæson. Der er helt sikkert brug for at lukke nogle gevaldige huller i truppen, men før vi igen brænder et trecifret millionbeløb af på nye spillere, synes jeg, bestyrelsen skulle kigge kritisk på manden, der både har ansvaret for indkøbene, og hvordan spillerne bruges.

    Nogle af Ståles indkøb har jo været ganske fremragende. Jeg tilhører ikke dem, der mener, at truppen er håbløs fra ende til anden. Men jeg synes, det er håbløst, at vi har en træner, der insisterer på at bruge Stage på kanten (han spillede selvfølgelig en håbløs kamp, selv om det lykkedes ham at score på en tilfældig nedfaldsbold fra fem meter). Og som gudhjælpemig rykker Daramy ned på kanten igen, selv om alle vel efterhånden kan se, at han er meget bedre på toppen.

    Men værst af alt er det, at han tilsyneladende har tabt truppens tillid. Jeg har i hvert fald svært ved at forstå, at han ikke er i stand til at sparke kampgejst ind i et hold i den her situation - men tværtimod lader til at indgyde dem med nervøsitet og tyndskid. Begyndelsen på kampen i dag var en opvisning i dårlige, nemme afleveringer og frygt for at begå fejl - selv fra normalt boldsikre spillere.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle i torsdags
    Det gode ved fodbold er at der altid er en ny kamp rundt om hjørnet, hvor man kan levere bedre og jeg kan faktisk mærke på spillerne at de glæder sig til en bedre præstation. Nerve, spænding og tænding kan vi glæde os til på søndag.
    Sådan sagde Ståle som optakt til aftenens kamp til fck.dk. Det var det modsatte, vi så. Der er i den grad brug for et frisk pust på trænerbænken.

    Så er spørgsmålet, om klubben har råd til at købe ham ud af en kontrakt, der er endnu mere guldrandet end Bjellands...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  13. #40
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Igen for hvilken gang blev jeg som fast sæsonkortholder budt på en fodboldkamp med idéforladt spil, manglende tilgang med vilje til at vinde, undskyldninger om skader og træthed. Det er det samme gang BS, og jeg kunne sige det samme, som når Egon Olsen skælder ud.

    Jeg er kommet i Parken siden 1998 til FCKs hjemmekampe, og kender omend til klubbens historie med pauvre resultater, modgang og skuffelser. Og for at sige det ærligt: Der skal ske noget drastisk i sommerpausen i F.C. København og det er både udrensning i spillertruppen af de spillere, der enten har udtjent deres værnepligt eller ikke leverer i kampene. Selv vores spillestil og opstilling er læst af de andre hold, og det er lige der at vi får ris til egen krop.

    Vi er nødt til at se skriften på væggen og erkende, at vi akut står og mangler en ny sportschef til holdet, for at kunne lægge en sportslig taktik hvis FCK skal tilbage på tronen af dansk fodbold. Alternativet er et generationsskifte på posten som både træner og sportschef. Ståle har haft sin tid i FCK, men tiden går som bekendt hurtigt i fodbold og FCK skal følge med i tiden for at kunne udvikle sig sportsligt.
    Casper the ghost

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af david.kjaer Se meddelelser
    Kunne man forestille sig at man “gearede” ned for forretningen og måske kun lagde en tredjedel af setuppet som det er nu.
    Nej, det er der ingen penge i. Hvis de bliver trætte af usikkerheden omkring fodboldforretningen, kan de sælge, men det har de indtil videre ikke vist interesse i.

    Min bekymring går mere på, om de er villige til at spendere det, situationen kræver. Om de forstår situationens alvor. Uden investeringer i truppen er vi fucked.


  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men der er jo netop blevet investeret massivt i det her hold. Vi har brugt rekordmange penge på spillere før denne sæson. Der er helt sikkert brug for at lukke nogle gevaldige huller i truppen, men før vi igen brænder et trecifret millionbeløb af på nye spillere, synes jeg, bestyrelsen skulle kigge kritisk på manden, der både har ansvaret for indkøbene, og hvordan spillerne bruges.
    Helt enig, men faktum er jo, at vi har en organisation, der er bygget 100% op omkring Ståle. Hvis du fyrer træneren, så fyrer du også sportschefen. Hvem kan du hente ind, som uden videre kan rette op på truppens problemer, samtidig med at der skal opbygges en ny sportslig organisation? Der findes ingen enkeltperson i Danmark, der kan tage over for Ståle - og jeg er ikke tilhænger af at gøre en eller anden tilfældig udefrakommende til manager.

    Ståle har trods alt formået tidligere at rette op efter egne fejl, og var jeg ledelsen, ville jeg nok satse på det samme igen, men det ville være under forudsætning af, at der sker nogle forandringer. Det ville være nærliggende at kigge på den fysiske og medicinske stab, scoutingen og måske den tekniske direktør. Jeg ville forsøge at køre en ny sportsdirektør ind ad bagvejen, så Ståle får noget kvalificeret modspil uden at tabe ansigt.


  17. #43
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af guldland Se meddelelser
    Hvad var det der foregik på S12 - nedre B med den ballade der var i slutningen af kampen?
    Tænker det var en voksen diskussion om hvorvidt ét sædes mellemrum er én meter eller ej.

  18. #44
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    226

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Nej, det er der ingen penge i. Hvis de bliver trætte af usikkerheden omkring fodboldforretningen, kan de sælge, men det har de indtil videre ikke vist interesse i.

    Min bekymring går mere på, om de er villige til at spendere det, situationen kræver. Om de forstår situationens alvor. Uden investeringer i truppen er vi fucked.
    Det er derfor jeg spørger. !! Du skriver uden investeringer i truppen så er vi fucked. Hvis de ikke investerer, hvorfor så have det dyreste budget og med stor sandsynlighed ende uden DM eller top 3. Jeg sidder nemlig med en følelse af at der skal meldes ud hvor FCK skal hen. Skal vi gå efter tronen igen = flere penge hvis FCM skal indhentes. Er det bare EL kval eller pokalen man går efter kan det nuværende måske gå an. Omend lidt dyr hvis du spørger mig. Savner en udmelding fra nogle over Ståle.
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  19. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Helt enig, men faktum er jo, at vi har en organisation, der er bygget 100% op omkring Ståle. Hvis du fyrer træneren, så fyrer du også sportschefen. Hvem kan du hente ind, som uden videre kan rette op på truppens problemer, samtidig med at der skal opbygges en ny sportslig organisation? Der findes ingen enkeltperson i Danmark, der kan tage over for Ståle - og jeg er ikke tilhænger af at gøre en eller anden tilfældig udefrakommende til manager.

    Ståle har trods alt formået tidligere at rette op efter egne fejl, og var jeg ledelsen, ville jeg nok satse på det samme igen, men det ville være under forudsætning af, at der sker nogle forandringer. Det ville være nærliggende at kigge på den fysiske og medicinske stab, scoutingen og måske den tekniske direktør. Jeg ville forsøge at køre en ny sportsdirektør ind ad bagvejen, så Ståle får noget kvalificeret modspil uden at tabe ansigt.
    Ja kandidater her på den korte bane er der ikke mange af udover David Nielsen.

    Det faktum at "Vi jo ved at Ståle kan rette op på det igen, da han har bevist det tidligere" syntes jeg sgu bare er lidt af en faliterklæring. Hvorfor i helvede står vi overhovedet i denne situation at Ståle fortjener dette når han selv bringer os i disse situationer, netop pga. han er "KING OF THE HILL"

    Jeg syntes Ståle og hans scouting/træner stab har failed big time og så kan han tale op og ned om FCK har solgt spillere for over en halv millard. Javel, men det koster sgu også i tabte mesterskaber og elendigt spil.

    Men jeg er overbevist om at ledelsen ikke på nogen måder fyrer Ståle. Jeg er helt enig med dig at der skal kigges på den fysiske og medicinske stab, scoutingen i klubben. og så burde ledelsen sende et signal og tage noget af Magten fra Ståle og få ansat en Teknisk sportsdirektør. De burde sku være til at finde i så stort et internationalt marked.

    Og hvis Ståle ikke går med til den præmis så må han gerne forlade butikken.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  2. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  3. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 17.06.20, 23:46
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •