Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
68. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    21 30.88%
  • Uafgjort

    10 14.71%
  • AGF vinder

    37 54.41%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 83 af 83

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Kom ned fra piedestalen. De overordede linier du efterlyser her, har klubben meldt ud om. Det er kun klubber vest for københavn der løbende via bruger på diverse foraer holder folk opdateret om seneste interne overvejelser.
    En træner fyring bliver aldrig meldt ud før den sker. Du ønsker refleksioner over hvad der er gået galt i denne sæson sportsligt. Der er klubben på ingen måde forpligtiget til at dele mere end de har gjort.
    Fornemmer jeg asymetrisk kommunikation:-)

    Jeg taler hverken om trænerfyring eller forpligtelser, men om at kommunikere i et troværdigt stakeholder perspektiv. Rest my case
    Goldbæks Højrefod

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Fornemmer jeg asymetrisk kommunikation:-)

    Jeg taler hverken om trænerfyring eller forpligtelser, men om at kommunikere i et troværdigt stakeholder perspektiv. Rest my case

    Fornemmer jeg overdreven brug af fremmedord? Peter Falktoft, er det dig?
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Fornemmer jeg asymetrisk kommunikation:-)

    Jeg taler hverken om trænerfyring eller forpligtelser, men om at kommunikere i et troværdigt stakeholder perspektiv. Rest my case
    https://www.fck.dk/nyhed/2016/12/12/...som-spindoktor

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Som om resultaterne ikke er gode nok, så skal sidelinien også overdænges med tuderi og mundhuggeri.

    Det går ad helvedes til og det har det gjort i det meste af sæsonen - alle eksperter er enige om hvilke problemer vi har og det kan trænerteamet nok også se, men de kan ikke rigtigt ændre på truppen før vinduet åbner og så må vi jo se om de endnu engang kan vende skuden, som de har gjort før.

    Stå,e har gjort meget for klubben og har fornuftigt nok længere snor end mange andre ville have - så lad os håbe at truppen bliver forbedret på de rigtige pladser og alle vores langtidsskader er klar til en ny sæson. Brian Priske - gider i ikke lige, FCM spiller fysisk lortefodbold og har bare en ualmindelig medvindssæson og i en fysisk præget liga, så nyder de godt af deres basale og simple styrke, dødbolde og fight

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Som om resultaterne ikke er gode nok, så skal sidelinien også overdænges med tuderi og mundhuggeri.
    Ja, det er jo et trin op i tabellen i forhold til sidst, vi havde en lortesæson for to år siden. Bravo.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Ganske kort - så er vi for svage til at gå ind i duellerne på en måde, så vi dominerer dem. Det er modstanderne der dominerer dem (Falk, Zeca undtaget), og når modstanderne beslutter at kyse vores spillere og de ikke kan stå imod, så taber vi duellerne, fordi vi ikke har nærkamps kompetencer. En stærkere nærkamps spiller bliver stående/løbende.

    Mht. at dommeren skal advare AGF spillerne, så tænker jeg at du mener, at det skal falde ind under reglen om gentagne tilfælde. Det er formentlig, det der sker for Nicolai Poulsen efter tre frispark på otte minutter, men et hold skal ikke straffes for gentagne tilfælde, det er kun på spillerniveau.

    Med det sagt, så bliver vi formentlig ikke enige om, hvad der er tilstrækkelig med advarsler, men min pointe er, at vi skal have spillere, der har kompetencer på et helt andet niveau ift. duelspil og nærkampe, i stedet for at beklage os over at modstanderen spiller hårdt. Ellers bliver det i hvert fald en lang ud til Europæisk fodbold. Vi har et hold lige nu uden gennembrudskraft, uden fysisk styrke, uden tilstrækkeligt teknisk niveau, uden evne til at forsvare eget felt, meget begrænset evne til at angribe modstandernes felt osv. osv. I den sammenhæng så tror jeg ikke, at et gult kort mere til AGF havde gjort nogen forskel.

    Antal af frispark skal ofte også ses i relation til boldbesiddelse, hvor det mest bodbesiddene hold icreglen modtager flest frispark

    EDIT: At vinde en duel handler ikke om at vinde bolden men om at vinde situationen og den kan man sagtens vinde ved at begå et frispark. Så jo, jeg mener godt, at man kan tabe duellen selvom man får et frispark.
    Nu er der andre filosofier end overfaldsfodbold, men jeg giver dig ret i, at vi ikke er særlig duelstærke og presspillet har i hvert fald set bedre tider. Særlige forventede jeg mere af Stage, der trods alt ligner en med noget tyngde. Cornelius var også en anden fysisk stærk spiller, men han blev også udsat for et hav af frispark. Kenn Hansen sagde noget i stil med, at han var den spiller han havde overset flest frispark på. Var Cornelius så også dårlig i duellerne?

    Gentagne frispark skal naturligvis koste en advarsel. Sådan er reglerne nu engang skruet sammen og indtil de bliver ændret, må man regne med at dommerne håndhæver dem. Andet ville være tåbeligt. Nicolai Poulsen fik en advarsel for en hård tackling (medmindre jeg bytter rundt på ham og en anden) og dermed ikke for gentagne frispark – selvom han selvfølgelig burde have haft det, som du også er inde på. Som jeg husker det, så holdt han sig også i skindet efter advarslen. Det var en del af AGFs taktik og man kan ikke sige andet, end at det var effektivt. Der er intet der forhindrer os i at gøre det samme, men personligt foretrækker jeg at reglerne bliver overholdt.

    Jeg tror personligt, at Ståle gerne vil over til at spille mere teknisk fodbold (om man så tror det vil lykkes er en anden sag).
    Om kampens udfald havde været anderledes, hvis AGF modtog de advarsler de burde, kan vi selvfølgelig ikke vide. Det kunne have lagt en dæmper på deres presspil, men vi havde også svært ved, at komme frem til store chancer når de stod dybt. Så skulle det da lige være, at en af deres centrale spillere modtog sin anden advarsel, men det tror jeg slet ikke dommeren var interesseret i.

    Det er klart, at det boldbesiddende hold også vil modtage flest frispark, når modstanderen kæmper for at generobre bolden (medmindre de da stiller sig dybt og sparker lange bolde som visse hold har en tendens til). Det var bare ikke det, AGF gjorde. Vi så gang på gang, at de begik frispark når vi var ved at komme i farlige positioner og særligt når vi brød igennem centralt. Det er selvfølgelig fuldt forståeligt, men når den slags ikke koster advarsler, så kan man gøre det hele kampen. Hvad hjælper det at drible sin direkte modstander, når vedkommende så bare vender sig om og sparker dig i hælen? Hvor stor og stærk skal man være for ikke at falde?

    Hvordan man vinder en duel, når er nødsaget til at begå frispark kan jeg ikke se, men med den logik, så vandt AGF naturligvis alle dueller i kampen.

    Personligt kan jeg godt se logikken i at spille med stærke forsvarere, gennembrudsstærke kanter, defensivt orienterede midtbanespillere og store angribere i Superligaen. Det har vi haft succes med tidligere, men der er også mange der har skreget efter noget andet og mere underholdende. Hvis det dog er et kriterie for at få succes, så skal der i hvert fald gang i den helt store udrensning. Hvad går Drillo og laver for tiden?

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    27

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    I mesterskabsspillet har modstanderne begået voldsomt mange flere frispark end København i de indbyrdes opgør. Ret præcist 60 % flere (128 mod 80). Det, der falder i øjnene, er dog, at FCK får færre gule kort pr. begået frispark end modstanderne. Således har København modtaget 11 gule kort for de 80 frispark, de har begået, mens de andre hold har fået 21 advarsler for deres 128 frispark.

    Konklusionen er altså, at modstanderne spiller langt voldsommere/mere fysisk, men også at de bliver straffet hårdere end FCK for det. Modstanderne får nemlig et gult kort for hver 6,1 frispark, de begår, mens København skal begå 7,3 frispark, før de modtager en advarsel.
    Hej Elver

    Det er dejligt med dine data til at kvalificere debatten. Jeg har nemlig nøjagtig samme fornemmelse; der spilles hårdere for at slå FCKs opspil i stykker.
    Men selvom du har hele mesterskabsspillet med, er det spørgsmålet om datagrundlaget er stort nok til at konkludere, at de straffes hårdere. Hvis bare yderligere 2 af FCKs frispark, havde givet gult kort, havde der ikke været nogen forskel.

    Det, som data derimod ikke siger noget om, er om det kan betale sig (og har du eller andre en god idé til, hvordan man måler det? - jeg har ikke). Min fornemmelse er som sagt, ja, det er en god idé for modstanderne at slå spillet i stykker med mange frispark og så acceptere de gule kort, det giver.

    Kaare

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #83
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    101

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AGF (19/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af tordenstøvle Se meddelelser
    i 99/00 sæsonen tabte man 13 kampe og endte på 8. pladsen, i 2017/2018 tabte man 12 og endte på 4. pladsen - i denne sæson kan man gøre kunststykket efter ved at smide de to sidste kampe (meget sandsynligt) og igen - for anden gang på 3 år - tabe 12 kampe i en sæson. Jeg har i arrigskab over endnu en elendig præstation ikke kigget dybere i, hvordan nederlagene er faldet i løbet af sæsonerne, men i denne sæson har man efter en fantastisk start været helt til rotterne. Bundlinjen er dog, at man siden årtusindeskiftet ikke har tabt så mange kampe på en sæson (99/00 undtaget) som man har i 2 af de seneste 3 sæsoner.

    Hvis man for anden gang på 3 år (ja, statistik kan bruges som man vil) ikke formår at være mere dominerende med et exceptionelt budget i ryggen, er det ganske enkelt ikke godt nok. Jeg har aldrig været fortaler for at en dårlig sæson skulle koste Ståle jobbet, og jeg er der heller ikke helt endnu (men...). Dog må det være meget tydeligt, at der skal ske en betydelig oprydning i truppen (måske også i den medicinske sektor?) og markant nyt blod skal tilføjes - både i kvalitet og kvantitet. Og i mine øjne er det ikke at hente gamle spillere tilbage. Det er nødvendigt at skabe en ny æra, hvor der tydelige røde tråde gennem spillestil og spillermateriale.
    Ja, der har været skader - og de har været mange og på kritisk positioner - men der blev hentet nye spillere, som ikke har slået til og andre "gamle" er stået helt af.
    I bund og grund har jeg respekt for, at Ståle forsvarer holdet (og sig selv) i en presset periode, som måske har varet lidt for længe til at det bare kan være "en periode" og ikke en permanent situation - men de kommende uger må vise, om Ståle kan og ejerskabet vil, at FCK fortsat skal være en dominerende faktor i dansk fodbold og en betydelig aktør i Europa.
    Har lige set interviewet med Ståle fra CS, og det tyder på, at der er fortsat er opbakning til projektet (eller i hvert fald de lange linjer) fra ledelsen og en grad af afklaring om, hvad der skal til for at komme tilbage på sporet sportsligt. Desværre tyder interviewet (som er rigtig fint, selvom de desværre ikke stiller de uddybende spørgsmål, jeg kunne tænke mig) på, at problemerne dels er flere dels stikker dybere, end vi i offentligheden har indsigt i. So, the bad thing is, der er problemer, but the good thing is, at det lader til, at man ved, hvad man skal gøre.
    Ståle ville naturligvis aldrig sige, "jeg er i kæmpe problemer, og aner ikke, hvad jeg skal gøre", men det, der bliver sagt, giver mig ro i maven i forhold til de nødvendige og omfattende greb, der skal gøre i sommerpausen.
    .........William Kvist RAUS!!!!

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  2. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  3. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 17.06.20, 23:46
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •