Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
62. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AaB vinder

    31 50.00%
  • Uafgjort

    8 12.90%
  • FCK vinder

    23 37.10%
Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 89

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Tremandsangreb? Det kræver vel, at man spiller med tre angribere. Ret beset stillede vi op i en 541 - det var i hvert fald sådan vi forsvarede i langt størstedelen af kampen - og så bliver det ikke særlig eksplosivt.
    Nok mere mit problem med tal kombinationer, men så i vores 442, forsvarere vi vel mere i en 42211. Og i angreb i en 244.

    Dog er jeg meget enig i at det kunne være lækkert med noget nyt taktisk opstilling.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    888

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Thomsen har faktisk gjort det udemærket de seneste gange han er kommet ind.
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'


  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Really K@sper?

    Det virker virkelig til du har gået og ventet på at kritisere at Ståle endelig har nosser til at prøve noget nyt :)

    Jeg mener fandeme det er på tide at Ståle skiftede system, det kunne da umuligt blive dårligere?. Og du kan umuligt konkludere at det er en fiasko når det er første gang systemet er i brug.

    Kom tilbage og kritisere systemet efter man har spillet det i 10-15 kampe i træk så kan vi danne en mening efter et ordentligt grundlag...
    Ligefrem gået og ventet er nok ikke den rigtige betegnelse. Men når man møder op mod AAB`s reserver i en kamp som skal vindes med et system som på det skrevne tidspunkt ser ualmindeligt utrænet ud, ja så får man kritik herfra.

    Nye systemer skal selvfølgelig have tid til at blive prøvet ordentlig af, inden der drages konklusioner. Men tidspunktet for eksperimentet (og det mener jeg, at det var) var imo dårligt. Nu gik det så fint resultatmæssigt, men hold da op vi spillede en ringe gang fodbold i første halvleg.

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Som jeg husker det, så håbede/ønskede folk 3 stk. centrale midtbanespillere... Vi fik flere defensive spillere i start-11 og to hamrende ringe "fløje"
    well flere brugte jo også de mere offensive kanter som argument. Og det fik man da i den grad i den kamp.

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ligefrem gået og ventet er nok ikke den rigtige betegnelse. Men når man møder op mod AAB`s reserver i en kamp som skal vindes med et system som på det skrevne tidspunkt ser ualmindeligt utrænet ud, ja så får man kritik herfra.

    Nye systemer skal selvfølgelig have tid til at blive prøvet ordentlig af, inden der drages konklusioner. Men tidspunktet for eksperimentet (og det mener jeg, at det var) var imo dårligt. Nu gik det så fint resultatmæssigt, men hold da op vi spillede en ringe gang fodbold i første halvleg.
    Meget uenig. Det var netop tid til at ryste posen og lave dette eksperiment og man kunne også forstå på Ståle at han havde involveret 5 spillere i den beslutning, fordi tingene i det nuværende system ikke fungeret.

    Jeg forstår slet ikke at du på baggrund af vores Deroute i denne sæson ikke kan se det. Nuvel bliver det jo spændende om Ståle holder ved det eller ryger tilbage til vanlig setup mod FCN på Søndag. Jeg håber det ikke.

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Det er useriøst at dømme formationsskiftet ude efter én kamp, som vi i øvrigt vandt. Udover det, så er det svært at vurdere eksplosiviteten i et tremandsangreb når den ene wing hedder Jens Stage. Jeg kunne stadig godt tænke mig at se os spille med tre mand på midtbanen. Især i disse tider hvor vi i den grad mangler farlige angribere.
    Mit indlæg var primært myntet på timingen af et systemskifte. Og så det faktum, at dette formentlig bare var et desperat forsøg på at stoppe en stime af ringe resultater, hvilket jeg ikke synes velvalgt. Vi spiller næppe dette system fra sæsonstart næste sæson.

    At vi vandt giver jeg sgu ikke systemet meget kredit for. Defensivt var det ok, men vi møder også et AAB hold uden noget kvalitet offensivt. Med bolden var spillet det dårligste jeg kan huske at have set i hvert fald i første halvleg. Ingen kendte deres roller, ingen vidste hvor medspillerne var, ingen tog løb osv osv. Hvis der virkelig var brug for en taktisk ændring (måske mest mentalt) så kunne man have spillet 352, som man trods alt har prøvet en del gange før. Jeg synes den valgte løsning indtil målet var en katastrofe. Også selvom det endte lykkeligt.

    Mht min kommentar om tremandsangrebet så husk at læse min smiley også.
    Sidst redigeret af k@sper : 24.07.20 kl. 07:19

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Meget uenig. Det var netop tid til at ryste posen og lave dette eksperiment og man kunne også forstå på Ståle at han havde involveret 5 spillere i den beslutning, fordi tingene i det nuværende system ikke fungeret.

    Jeg forstår slet ikke at du på baggrund af vores Deroute i denne sæson ikke kan se det.
    Drt er fint at prøve noget andet. Vi har feks spillet 352 en del. Imo er det ualmindelig satset at tage et system som virker til aldrig at være trænet.

    Jeg frygter virkelig, at vi gentager “succesen” søndag. Spiller vi sådan mod FCN, så spiller de lige igennem det hele.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Drt er fint at prøve noget andet. Vi har feks spillet 352 en del. Imo er det ualmindelig satset at tage et system som virker til aldrig at være trænet.
    K@sper det sker jo på baggrund at tingene i det nuværende setup ikke fungeret. Igen, hvis du hørte Ståle i interview så nævnte han jo igen at han har haft spillerne med på råd og om de følte sig komfortabel med denne ændring.

    Guvel er det satset, men tingene ku vel dårligt nok blive værre end de var både spille og pointmæssigt.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mit indlæg var primært myntet på timingen af et systemskifte. Og så det faktum, at dette formentlig bare var et desperat forsøg på at stoppe en stime af ringe resultater, hvilket jeg ikke synes velvalgt. Vi spiller næppe dette system fra sæsonstart næste sæson.

    At vi vandt giver jeg sgu ikke systemet meget kredit for. Defensivt var det ok, men vi møder også et AAB hold uden noget kvalitet offensivt. Med bolden var spillet det dårligste jeg kan huske at have set i hvert fald i første halvleg. Ingen kendte deres roller, ingen vidste hvor medspillerne var, ingen tog løb osv osv. Hvis der virkelig var brug for en taktisk ændring (måske mest mentalt) så kunne man have spillet 352, som man trods alt har prøvet en del gange før. Jeg synes den valgte løsning indtil målet var en katastrofe. Også selvom det endte lykkeligt.

    Mht min kommentar om tremandsangrebet så husk at læse min smiley også.

    Jeg er meget enig; vi vandt og det er ekstremt vigtigt, men mere positivt synes jeg heller ikke, der er at tage med fra den kamp. Hvis vi leverer på det niveau, så er en ny sæson i Superligaen langt fra givet.

    Mht. system, så er kontinuitet, oftest den store vinder, når hold har succes og jeg er meget pro 442. De sæsoner vi spiller blændende er det 442 og de sæsoner vi spiller dårligt er det 442. Det handler om spiller-materialet og jeg er mere bange for, at vi adresserer problemet forkert, hvis vi begynder en lind strøm af systemskift i den tro, at det er det, der er problemet.
    Goldbæks Højrefod

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    K@sper det sker jo på baggrund at tingene i det nuværende setup ikke fungeret. Igen, hvis du hørte Ståle i interview så nævnte han jo igen at han har haft spillerne med på råd og om de følte sig komfortabel med denne ændring.

    Guvel er det satset, men tingene ku vel dårligt nok blive værre end de var både spille og pointmæssigt.
    Jeg er med på, at han også har spurgt spillerne. Jeg er bare ikke enig i valget. Vi har et fornuftigt 352 som kan bruges, og som ikke er forsøgt fra kampstart endnu. I stedet vælger man et totalt uprøvet system i en kamp som SKAL vindes. Og spillet var derefter, nemlig totalt håbløst med bolden. Ingen bortset fra Nelsson fungerede i det system i går. Eller dvs Oviedo spillede da en fornuftig kantangriber :-)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg er meget enig; vi vandt og det er ekstremt vigtigt, men mere positivt synes jeg heller ikke, der er at tage med fra den kamp. Hvis vi leverer på det niveau, så er en ny sæson i Superligaen langt fra givet.

    Mht. system, så er kontinuitet, oftest den store vinder, når hold har succes og jeg er meget pro 442. De sæsoner vi spiller blændende er det 442 og de sæsoner vi spiller dårligt er det 442. Det handler om spiller-materialet og jeg er mere bange for, at vi adresserer problemet forkert, hvis vi begynder en lind strøm af systemskift i den tro, at det er det, der er problemet.
    Jeg er enig mht. at et formationsskifte ikke gør noget alene. Offensivt handler det om aftaler, indbyrdes forståelse og opspilsmønstre, hvilket vi havde intet af i går. Det har vi dog heller ikke haft i 4-4-2 her i foråret, i hvert fald ikke af den karakter, der giver mål og point.

    Jeg synes dog alligevel, at vi få gange i går ser, hvad den opstilling (3-4-3 / 5-3-2) kan gøre defensivt og i presspillet. Vi får bl.a. brudt bolden få gange højt på AaBs banehalvdel, hvorefter vi kommer nemt til chancer. Bl.a. da Oviedo tackler Okore, og Wind spiller ham fri til afslutning i feltet. Oviedo ville ikke stå så højt som kant i 4-4-2. Samtidig vil jeg også
    mene, at der er potentiale for et bedre presspil centralt, hvor vi ikke er numerisk i undertal. Her tænker jeg på perioder i 3-5-2.

    Men ja - alt kommer ned til spillerne i sidste ende

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg er enig mht. at et formationsskifte ikke gør noget alene. Offensivt handler det om aftaler, indbyrdes forståelse og opspilsmønstre, hvilket vi havde intet af i går. Det har vi dog heller ikke haft i 4-4-2 her i foråret, i hvert fald ikke af den karakter, der giver mål og point.

    Jeg synes dog alligevel, at vi få gange i går ser, hvad den opstilling (3-4-3 / 5-3-2) kan gøre defensivt og i presspillet. Vi får bl.a. brudt bolden få gange højt på AaBs banehalvdel, hvorefter vi kommer nemt til chancer. Bl.a. da Oviedo tackler Okore, og Wind spiller ham fri til afslutning i feltet. Oviedo ville ikke stå så højt som kant i 4-4-2. Samtidig vil jeg også
    mene, at der er potentiale for et bedre presspil centralt, hvor vi ikke er numerisk i undertal. Her tænker jeg på perioder i 3-5-2.

    Men ja - alt kommer ned til spillerne i sidste ende
    Vi bryder også relativt ofte bolden højt i 442, når Falk eller Zeca presser højt. Men ja, det vil nok ske oftere i dette system. Problemet er bare, at bedre hold (og det får vi nok at se søndag, hvis vi holder fast i systemet) spiller uden om det pres og så er der kilometer af plads i mellem kæderne bagved. Og det er netop den plads, som vi ikke giver væk, når vi er bedst i Europa.

  21. #58
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er med på, at han også har spurgt spillerne. Jeg er bare ikke enig i valget. Vi har et fornuftigt 352 som kan bruges, og som ikke er forsøgt fra kampstart endnu. I stedet vælger man et totalt uprøvet system i en kamp som SKAL vindes. Og spillet var derefter, nemlig totalt håbløst med bolden. Ingen bortset fra Nelsson fungerede i det system i går. Eller dvs Oviedo spillede da en fornuftig kantangriber :-)
    Er vel bare en standard søndag med FCK, spillet har været pivringe hele sæsonen og ligeså intetsigende som det vi så i går.
    Er vel kun Celtic away jeg kan mindes om hvor det var okay

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Er vel bare en standard søndag med FCK, spillet har været pivringe hele sæsonen og ligeså intetsigende som det vi så i går.
    Er vel kun Celtic away jeg kan mindes om hvor det var okay
    Det kan du da gøre bedre, end kun sæsonen. Sådan har det da været i alle kampe med Ståle i hele hans tid her... i begge perioder :)

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Ligner et nederlag søndag til U19 holdet fra Farum .....og en tredjeplads i tabellen. Men mindre kan gøre det :-)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  2. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •