Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
62. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AaB vinder

    31 50.00%
  • Uafgjort

    8 12.90%
  • FCK vinder

    23 37.10%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 89

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vi bryder også relativt ofte bolden højt i 442, når Falk eller Zeca presser højt. Men ja, det vil nok ske oftere i dette system. Problemet er bare, at bedre hold (og det får vi nok at se søndag, hvis vi holder fast i systemet) spiller uden om det pres og så er der kilometer af plads i mellem kæderne bagved. Og det er netop den plads, som vi ikke giver væk, når vi er bedst i Europa.
    Det er muligvis en syg fetisch, men netop i de europæiske kampe, der kan jeg bare sidde og nyde, hvordan spillerne bevæger sig indbyrdes og fuldstændig frustrerer modstanderne over den kompakthed vi kan udvise med det stærke relationelle zonespil. Det er outstanding og jeg nyder det.

    343 eller 433 vil jeg også mene kræver nogle spillertyper, som vi dag ikke har i truppen. Særligt kanterne, angriberne og boldsikkerheden hos de bageste er udfordringer i de systemer, hvis vi skal excellere på det niveau vi gør med 442. Så vil en større udskiftning i truppen - end hvis vi kun skal løfte kvaliteten - være krævet.
    Goldbæks Højrefod

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Lidt positivt var det dog, at eksperimentet med formationen fik lukket den motorvej som har været ned mod vores mål i de fleste kampe i forårssæsonen. Bagkæden var stadig shaky, men den blev da i det mindste ikke overløbet.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er med på, at han også har spurgt spillerne. Jeg er bare ikke enig i valget. Vi har et fornuftigt 352 som kan bruges, og som ikke er forsøgt fra kampstart endnu. I stedet vælger man et totalt uprøvet system i en kamp som SKAL vindes. Og spillet var derefter, nemlig totalt håbløst med bolden. Ingen bortset fra Nelsson fungerede i det system i går. Eller dvs Oviedo spillede da en fornuftig kantangriber :-)
    Hehe som vi dog kan se forskelligt på tingene. Du nævner at spillet var håbløst??. Og hvad har det været det meste af sæsonen?? og især de sidste mange kampe. Hvis vi ser på antallet af chancer i går, så må vi jo konstatere at der var fremgang i forhold til at vi SLET IKKE har kunne producere chancer.

    Der var nød til at ske forandringer da tingene umuligt kunne blive være. Så at Ståle først nu gambler er i min bog alt for sent og skulle have sket tidligere i sæsonen da det jo har været tydeligt for enhver at spillet har været håbløst i nærmest hele sæsonen.

    Om Ståle så kører 4-3-3 eller 4-5-1 eller andre mærkelige opstillinger jeg er ligeglad med. Bare det at posen blev rystet og man prøvede noget nyt for at se om det kunne skabe en effekt er jeg positive over. Og du kan sige hvad du vil, men vi fik vel en sejre og Aab skabte stort set ingen chancer.
    Sidst redigeret af EraZ : 24.07.20 kl. 09:06

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Men hvis vi stiller op i samme formation på søndag, er jeg overbevist om, at vi får det meget svært. Vi holdt et svagt Lucas Andersen-løst AaB-hold nede på et rimeligt antal chancer og var mindre sårbare over for deres i øvrigt ikke vildt aggressive pres, men det skete altså primært ved, at vi vel nærmest satte verdensrekord i tilbagelægninger til Johnsson, som så høvlede bolden planløst frem. Taktikken syntes at være at begrænse antallet af fejl, opgive alle ambitioner om etableret spil og håbe på en scoring efter en tilfældighed, som vi da også fik på en af flere muligheder efter den opskrift.

    Nordsjælland er bare et langt bedre hold, når de rammer dagen, end det AaB, vi mødte i går, og de formår rent faktisk at spille sig til chancer. Jeg håber virkelig ikke, at Ståle igen stiller med otte defensivspillere fra start. Hverken på søndag eller nogensinde igen.
    HIC SUNT LEONES

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Jeg må sige jeg synes det er overordentlig ringe set, at vi i i en sæson, hvor vi gang på gang er blevet overmatchet centralt på midten, når vi så endelig vælger at skifte system, så går vi over til 3-4-3. Jeg fatter simpelthen ikke den disposition, og spillet var bestemt noget af det ringeste og mest usammenhængende vi har set i lang tid - hvilket siger en del. Når man så ser på de spillere der var med i start 11'eren, ja så giver det bare endnu mindre mening. Jens Stage er og bliver central midtbane-spiller, så hvorfor ikke placere ham hvor han er bedst, og hvor vi i den grad mangler fysik og power? En 3-5-2 havde givet mening i går, også fordi det er et system vi trods alt har eksperimeteret med før.

    Vores modtandere ved præcis hvordan de skal håndtere vores flade 4-mandsmidtbane og det bliver et større og større problem. Løsningen på vores kvaler er derfor hverken 3 oppe foran eller 3 nede bagved, men at få en ekstra mand ind centralt. Det må meget gerne ske til på søndag, hvor vi møder et hold som ved præcis hvordan de skal gøre ondt på vores flade midtbane med deres mellemrumsspillere.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er muligvis en syg fetisch, men netop i de europæiske kampe, der kan jeg bare sidde og nyde, hvordan spillerne bevæger sig indbyrdes og fuldstændig frustrerer modstanderne over den kompakthed vi kan udvise med det stærke relationelle zonespil. Det er outstanding og jeg nyder det.

    343 eller 433 vil jeg også mene kræver nogle spillertyper, som vi dag ikke har i truppen. Særligt kanterne, angriberne og boldsikkerheden hos de bageste er udfordringer i de systemer, hvis vi skal excellere på det niveau vi gør med 442. Så vil en større udskiftning i truppen - end hvis vi kun skal løfte kvaliteten - være krævet.

    Jeg er enig i, at når vi spiller europæisk, så er den kompakthed et must.. Og vi gør det ofte godt defensivt, hvilket også er en kunst. Men lad os blive enige om at vi også ofte møder hold på udebane i europa, som ikke er bedre end den gennemsnitlige superligaklub - her mangler vi altså at vise mere offensiv dominas. Og når vi møder bedre hold mangler vi i den grad at blive farlige på omstillinger. Så selvom vores 4-4-2 har været os god, så er der stadig facetter der kan og skal udvikles.

    I øvrigt synes jeg da at både Daramy og Fischer er skræddersyede til kanterne i en 4-3-3, endda langt mere end de er til kanterne i en 4-4-2. Som tidligere skrevet mener jeg også man kan balancere en 4-3-3, så den mere bliver en 4-5-1 når man skal spille de svære kampe i europa - det kunne så være nogle helt andre typer på kanterne end dem der spiller dem i 4-3-3. Det bliver holdet ikke mindre kompakt af.

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg må sige jeg synes det er overordentlig ringe set, at vi i i en sæson, hvor vi gang på gang er blevet overmatchet centralt på midten, når vi så endelig vælger at skifte system, så går vi over til 3-4-3. Jeg fatter simpelthen ikke den disposition, og spillet var bestemt noget af det ringeste og mest usammenhængende vi har set i lang tid - hvilket siger en del. Når man så ser på de spillere der var med i start 11'eren, ja så giver det bare endnu mindre mening. Jens Stage er og bliver central midtbane-spiller, så hvorfor ikke placere ham hvor han er bedst, og hvor vi i den grad mangler fysik og power? En 3-5-2 havde givet mening i går, også fordi det er et system vi trods alt har eksperimeteret med før.

    Vores modtandere ved præcis hvordan de skal håndtere vores flade 4-mandsmidtbane og det bliver et større og større problem. Løsningen på vores kvaler er derfor hverken 3 oppe foran eller 3 nede bagved, men at få en ekstra mand ind centralt. Det må meget gerne ske til på søndag, hvor vi møder et hold som ved præcis hvordan de skal gøre ondt på vores flade midtbane med deres mellemrumsspillere.
    Det er en mærkelig pointe at fremføre efter en kamp, hvor netop Jens Stage lykkedes godt i en ny og mere fremskudt rolle, og hvor jeg praktisk talt ikke husker ét eneste angreb, hvor AaB kom ind i mellemrummet mellem midtbane og forsvar. Vi blev jo netop ikke overmatchet på midten, ikke engang selv om både Falk og Zeca spillede en sløj kamp (hvilket ikke havde noget med systemet at gøre), og selv i anden halvleg, da vi trak os tilbage og afgav alt initiativ, måtte AaB nøjes med at spille bolden rundt foran vores midtbane, og sjældent igennem den.

    Ja, vi spillede ringe og usammenhængende offensivt (dog ikke mere end i de foregående kampe), men vi stod solidt, og satsede på et mere simpelt og direkte spil, det kastede seks målchancer og et mål af sig, og i den anden ende skabte AaB to. 3-4-2-1 formationen er næppe kommet for at blive, men det viste sig at være den rigtige måde at blande kortene for Ståle i går, og vi fik en tiltrængt og fortjent sejr og forhåbentlig et stort rygstød til spillerne frem mod FCN, en kamp på hjemmebane som naturligvis skal gribes anderledes an.
    Mvh.
    Dane

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Mht at skabe flere chancer, som flere fremfører her, så er det mit indtryk set på en iPad, at vi altså først kom til chancer efter målet, som i sig selv var en tilfældighed. Og de chancer vi kom til skete først, da AAB begyndte at blotte sig bagved i et forsøg på at udligne. De chancer var vi formentlig også kommet til i enhver anden opstilling.

    Ellers er min konklusion, at Daramy var helt fortabt i systemet, at Wind var alt for alene i front, og at Stage (som sjovt nok får kritik) igen var farligste mand. Det var nok derfor, at Ståle spillede ham fremme.

    Formationen gav mere tryghed defensivt, da der var en mand mere i backkæden. Det gav til gengæld meget usammenhængende spil og intet offensivt. Det kan sagtens være, at en meget solid defensiv er løsningen her i de sidste kampe. Men jeg tror ikke på, at denne formation er holdbar mod FCN, ligesom den næppe er ret brugbar mod et defensivt orienteret OB/Horsens hold i en eventuel playoff-kamp på hjemmebane.

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mht at skabe flere chancer, som flere fremfører her. Så er det mit indtryk set på en iPad, at vi altså først kom til chancer efter målet, som i sig selv var en tilfældighed. Og de chancer vi kom til skete først, da AAB begyndte at blotte sig bagved i et forsøg på at udligne. De chancer var vi formentlig også kommet til i enhver anden opstilling.

    Ellers er min konklusion, at Daramy var helt fortabt i systemet, at Wind var alt for alene i front, og at Stage (som sjovt nok får kritik) igen var farligste mand. Det var nok derfor, at Ståle spillede ham fremme.
    Jeg tror, du skal prøve at se kampen igen, eller alternativt bare highlights-pakken på FCK.dk. Vi skaber fire chancer i første halvleg, to til Wind og to til Stage (den ene på hjørne), så intet kunne være mere forkert – vi skaber tværtimod flere chancer inden målet end efter.
    Mvh.
    Dane

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Det er en mærkelig pointe at fremføre efter en kamp, hvor netop Jens Stage lykkedes godt i en ny og mere fremskudt rolle, og hvor jeg praktisk talt ikke husker ét eneste angreb, hvor AaB kom ind i mellemrummet mellem midtbane og forsvar. Vi blev jo netop ikke overmatchet på midten, ikke engang selv om både Falk og Zeca spillede en sløj kamp (hvilket ikke havde noget med systemet at gøre), og selv i anden halvleg, da vi trak os tilbage og afgav alt initiativ, måtte AaB nøjes med at spille bolden rundt foran vores midtbane, og sjældent igennem den.

    Ja, vi spillede ringe og usammenhængende offensivt (dog ikke mere end i de foregående kampe), men vi stod solidt, og satsede på et mere simpelt og direkte spil, det kastede seks målchancer og et mål af sig, og i den anden ende skabte AaB to. 3-4-2-1 formationen er næppe kommet for at blive, men det viste sig at være den rigtige måde at blande kortene for Ståle i går, og vi fik en tiltrængt og fortjent sejr og forhåbentlig et stort rygstød til spillerne frem mod FCN, en kamp på hjemmebane som naturligvis skal gribes anderledes an.
    Jeg siger heller ikke at vi blev overmatchet i lige præcis den kamp (hvilket nok også var Aab's fortjeneste), men det er vi blevet i en lang række kampe inden, hvorfor den valgte opstilling ikke gav mening for mig, når nu man valgte at prøve noget nyt.. Og selvom vi måske ikke blev terroriseret i mellemrummene, så var vi meget langt fra at være dominerende og i kontrol. Det blev en slagveksling frem og tilbage, som sagt uden vi havde den mindste form for kontrol. En meget uskøn kamp i min bog.

    Og mht Stage så er det ikke en isoleret kritik af hans præstation i kampen. Jeg mener bare han kunne gøre langt mere gavn på sin favoritposition. Synes jeg han spillede en fremragende kamp som kant i en 3-4-3? Bestemt ikke.. Men han gjorde det efter omstændighederne hæderligt, dog bliver han typemæssigt aldrig en type der skal spille sådan en position - bare spørg Guardiola :-)

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Jeg tror, du skal prøve at se kampen igen, eller alternativt bare highlights-pakken på FCK.dk. Vi skaber fire chancer i første halvleg, to til Wind og to til Stage (den ene på hjørne), så intet kunne være mere forkert – vi skaber tværtimod flere chancer inden målet end efter.
    Det må jeg så gøre.

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg siger heller ikke at vi blev overmatchet i lige præcis den kamp (hvilket nok også var Aab's fortjeneste), men det er vi blevet i en lang række kampe inden, hvorfor den valgte opstilling ikke gav mening for mig, når nu man valgte at prøve noget nyt.. Og selvom vi måske ikke blev terroriseret i mellemrummene, så var vi meget langt fra at være dominerende og i kontrol. Det blev en slagveksling frem og tilbage, som sagt uden vi havde den mindste form for kontrol. En meget uskøn kamp i min bog.
    Men hvis du lytter til Ståles post match-interview, var det jo netop en del af gameplanen at være mindre på bolden, kontrollere kampen mindre og i stedet spille mere direkte. Jeg synes, det er helt indiskutabelt, at den plan lykkedes.

    Det er muligt, at du gerne havde set noget andet, fx en tremandsmidtbane, men jeg må sige, at jeg har svært ved at forstå din anke over et systemskifte, der virkede på præcis de parametre, trænerteamet ønskede, at det skulle. Jeg kan godt forstå, hvis du og andre gerne havde set et mere offensivt, flydende og kontrollerende FCK-hold – hvem ville ikke det? – men vi taler om et mandskab, der er både mentalt og fysisk i tovene, og som har haft ekstremt svært ved at både kontrollere en kamp og forsvare målet, og derfor synes jeg, at tilgangen gav fin mening i en kamp, der groft sagt bare skulle vindes for enhver pris, uanset hvor uskøn vejen til de tre point måtte være.

    Med andre ord: Jeg mener, at du bedømmer kampen, taktikken og formationen på nogle forkerte parametre. Det var aldrig hensigten, at vi skulle dominere den kamp med bolden. Og ja, det er sørgeligt, at det er kommet dertil, men det er ikke desto mindre realiteterne, som vi må forholde os til.
    Mvh.
    Dane


  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er enig i, at når vi spiller europæisk, så er den kompakthed et must.. Og vi gør det ofte godt defensivt, hvilket også er en kunst. Men lad os blive enige om at vi også ofte møder hold på udebane i europa, som ikke er bedre end den gennemsnitlige superligaklub - her mangler vi altså at vise mere offensiv dominas. Og når vi møder bedre hold mangler vi i den grad at blive farlige på omstillinger. Så selvom vores 4-4-2 har været os god, så er der stadig facetter der kan og skal udvikles.

    I øvrigt synes jeg da at både Daramy og Fischer er skræddersyede til kanterne i en 4-3-3, endda langt mere end de er til kanterne i en 4-4-2. Som tidligere skrevet mener jeg også man kan balancere en 4-3-3, så den mere bliver en 4-5-1 når man skal spille de svære kampe i europa - det kunne så være nogle helt andre typer på kanterne end dem der spiller dem i 4-3-3. Det bliver holdet ikke mindre kompakt af.
    Enig, vi har efter min mening faktisk spillere, der ville passe bedre i en 4-3-3 end i en 4-4-2. Daramy, Fischer og Biel er som skabt til fløjene i en 4-3-3. Biel og Fischer har vel aldrig rigtig spillet andet præ FCK. I en 4-3-3 har man typisk også en en stærk, boldfast, men ikke nødvendigvis hurtig, angriber (Wind/Ndoye/Santos). Så har man en offensiv midt (Falk/Mudra) og så to mere defensive boks-til-boks midterbanespillere Zeca/Stage/Mudra.

    I en 4-3-3 kan man vel i højere grad forsvare to mere defensivt orienterede midtbanespilere end i en 4-4-2, fordi de giver fløjene mere frihed. I 4-4-2 skal fløjene bidrage alt for meget defensivt, og det er det vi lider under i Ståles 4-4-2, især når vi spiller med Stage. Vi bliver statiske og forudsigelige.
    Ståle er vokset op i, og hænger som en af de få fast, en engelsk/drillo inspireret 90'er-4-4-2, alternativt en italiensk 3-5-2. Det virker som om det ligger ham fjernt at skifte til den mest anvendte og succesfulde formation de seneste årti, 4-3-3, selvom de fleste engelske hold har gjort det med inspiration fra Holland og Spanien.
    Danmark til Valby Bakke

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    En anden ting ved Ståles 4-4-2/3-5-2 er det "programmerede" opspil, som vores modstandere har læst for længst. I et spektrum mellem spillernes frihed/evne til at tænke kreativt på den ene side og træneren/systemets faste rammer for opspillet på den anden side, så er vi i Ståles version efter min mening ovre i en meget kontrolleret og struktureret version, hvor spillet følger meget faste rammer. Det kan være fint, hvis man har spillerne til det, som f.eks. en Robert Skov. Men jeg synes især vores nuværende fløje lider under det. Fischer, Biel, Daramy er efter min mening spillere, som man får mere ud af, ved at give dem mere frihed. Især Fischer, synes jeg, lider under den stramme struktur, hvor man, firkantet sagt, skal gøre det, som træneren har fortalt.
    Danmark til Valby Bakke

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (23/07-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ståle er vokset op i, og hænger som en af de få fast, en engelsk/drillo inspireret 90'er-4-4-2, alternativt en italiensk 3-5-2. Det virker som om det ligger ham fjernt at skifte til den mest anvendte og succesfulde formation de seneste årti, 4-3-3, selvom de fleste engelske hold har gjort det med inspiration fra Holland og Spanien.
    Det kunne også være, at man mener, at man har større chance for succes internationalt med et lille budget (sammenlignet med dem, man vil konkurrere imod) hvis man netop ikke blot gør som alle andre.

    Generelt et det lidt sjovt, den ser idé med at vi nu er læst af andre hold i ligaen, og derfor bør vi skifte taktik. Jeg gætter på, at alle trænere i ligaen er så dygtige, at alle hold i princippet er læst. Ståle har bl.a. om Zornigers stil sagt, at den er utrolig nem at læse, men svær at dæmme op for. Sådan plejer vores 442 nok også at være.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  2. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •