Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Skal en sølvmedalje ikke bare ned i lokummet?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    279

    Skal en sølvmedalje ikke bare ned i lokummet?

    Jeg er personligt meget uforstående over for den holdning som mange har i forhold til, at Fischer ikke lige mente, at han havde lyst til at tage den rådne sølvmedalje med hjem. (https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ej-tak/8217045)
    Flere jeg har snakket med, har været enige med diverse journalister om, at det er respektløst...
    Jeg mener personligt, at det er helt suverænt gjort af den kære Viktor. Og det glæder mig enormt, at det også er kommet ud i medierne.
    Vi skal sgu ikke på nogen måde fejre, at vi har fået sølv, i mine øjne. Jo, efter omstændighederne og taget i betragtning, at det så lidt sort ud for en uge siden, så er det fedt, at vi får 2. Pladsen set i forhold til chancerne i Europa næste år, og vigtigheden af at truppen får en tiltrængt pause. Så ja, 2. pladsen er værd at fejre... men sølvmedaljerne. Ned i lokummet med dem, hvis man spørger mig.

    Og herfra skal der lyde en stor tak til Viktor Fischer:
    Tak for at vise de nye i truppen, hvad det gælder om i FCK!
    Tak for at vise omverdenen, at det ikke er en sejr for byens hold ikke at være de bedste!
    Tak fordi du har forstået hvad det drejer sig om her i denne klub!

    Postscriptum! Lidt sjovt at se Århusianerne være så glade for 3. pladsen😂

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Skal en sølvmedalje ikke bare ned i lokummet?

    Jeg synes personligt det er tåbeligt, at der er blevet gjort så meget ud af det i medierne, at han lod den hænge.
    Forglemmelse eller statement fra Fischer eller hvad det er, så kom dog videre...

    At man sidder og diskutere om det er respektløst eller hvad det er, er da spild af tid og kræfter.

    Jeg synes måske det er liiidt fjollet lavet af Fischer, men vil egentlig ikke hæfte mig ved det.
    Hvis han følte det var sin måde at reagere på, eller vise sin holdning til det på, så er det sgu fint med mig.
    Bare han tager det med på banen når han engang bliver skadesfri - og hjælper holdet til guld i næste sæson! Så bli'r jeg glad :-)

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Skal en sølvmedalje ikke bare ned i lokummet?

    Sålænge det handler om, at sølv ikke er godt nok, så rører det mig ikke så meget, omend det kunne være gjort mere elegant.
    Hvis det er et internt statement om en utilfredshed over et eller andet, som vi ikke kender til (feks en fejlbehandling af skade), ja så synes jeg virkelig ikke om det.

    Men mon ikke, at han bare mente, at det var lidt for længe siden, at nogen havde snakket og skrevet om ham :-D

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    554

    Re: Skal en sølvmedalje ikke bare ned i lokummet?

    Jeg gider ikke gå vildt meget op i det, og jeg er ikke på journalist-vognen, hvor man kalder det skandaløst osv. men jeg synes også, det er mangel på respekt.

    Han har altså siddet ude i jeg ved ikke hvor mange kampe, og de fleste af dem, han har spillet, har været rigtig dårlige. Der har bare været for mange kampe, hvor han insisterer på at drible selv, tage 1-2 træk for meget, for så at miste bolden. Og ja, når det hele kører, så er han fremragende, men har han spillet op til forventningerne i andre kampe, end den mod brøndby i Parken? Så han er om nogen en stor del af, at vi kun får sølv, også selvom man selvfølgelig ikke selv er herre over skader.

    I forlængelse af ovenstående, er det dårlig stil over for alle de holdkammerater, der har kæmpet i en masse kampe, mens han og andre, der var tiltænkt en bærende rolle, har siddet på tribunen. Vi er alle sammen enige om, at Stage, Bengtsson osv. ikke er gode nok til en startplads hos os, men de har vel trods alt gjort deres bedste. Havde Nelsson, Zeca eller Kalle fx gjort det, havde jeg set meget anderledes på det og nok været stor fan. Men når Fischer, der har bidraget med tæt på intet i løbet af hele sæsonen gør det, så synes jeg bare det er et dumt forsøg på at komme i medierne.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Skal en sølvmedalje ikke bare ned i lokummet?

    Hmm.. Som altid er det ikke sort/hvidt, og meget handler om kontekst. Jeg tror dog ikke på at det er et forsøg på at komme i medierne.

    Klubben melder ud at der er tale om en forglemmelse fra Fischers side, fordi han skulle have taget nogle billeder til pressen. Hvis det reelt er tilfældet, så er det at gøre en myg til en elefant. Selvfølgelig er det ikke kønt, og det siger også noget om, hvor lidt Fischers præstationer har været involveret i sæsonen, og hvor lidt ejerskab han som ultra perfektionist måtte føle i at det er lykkes klubben at blive nr. 2.

    Men hvis der ikke er tale om en forglemmelse, så er det et meget dårligt signal at sende på den måde. Uanset om man vil det eller ej, så er man stadig en del af det hold, som kun fik sølv. Det kan sende et signal om at man ikke for alvor er en del af holdet. Om han så føler det eller ej, det aner vi intet om. Men enten skal man beholde den, for at minde sig selv om at det er konsekvensen ved ikke at spille op til sit bedste, eller også skal den gives til nogle af de fans, som står på lægterne og støtter holdet.
    Og jeg ville nok også have set anderledes på det, hvis det var en af de spillere, som havde spillet det meste af sæsonen. Så havde det i højere grad været et symbol på at man ikke samler på sølvmedaljer i FCK. Omend jeg stadig havde foretrukket at den var blevet givet videre til en fan.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Skal en sølvmedalje ikke bare ned i lokummet?

    Synes det er fint at være skuffet over sølvmedaljen i en klub som vores og hvis han ikke gider have medaljen, kan han for min skyld gøre med den som han vil. Jeg havde dog helst set ham give den til en der havde sat pris på den.

  12. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Bare fordi Stamværtshuset ikke er paranoidt...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 25.05.08, 22:22
  2. »Bare vi ikke spiller som FCK«
    By tower in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 29.09.06, 07:04
  3. Vil BEF bare ikke vinde det mesterskab???
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 06.08.04, 13:36

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •