Side 7 af 11 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 161

Emner: Når vi buh'er af egne spillere...

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hvis man accepterer hvem som helst, ville jeg kalde det en kompromisløs holdning til den sag.
    Der tabte du mig desværre lige. :-)

    Nevermind - jeg driller også bare. Den Wilczek-debat ender ikke med et eller andet facit. Der er forskellige følelser om det, og det er helt fint i min bog. Men please, lad os dog på alle sider af hegnet bevare lysten og evnen til at grine lidt ad det.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Begrebet "fanpoliti" står bøjet i neon over dette emne, med kæmpestore bogstaver. Fra begge sider af debatten.

    Det bliver for svulstig patos for mig, når man kalder det en "utilgivelig signing" og en "manglende respekt for de følelser, de er afhængige af som klub". Man skulle næsten tro, det var Juri Rao, som var tekstforfatter.. ;-)

    På samme måde bliver det for meget "it's just business", hvis man mener, at man skal råbe hans navn, som om intet af hans fortid betyder noget, omend jeg er stor tilhænger af muligheden for at råde bod for fortidens fejltagelser, hvis man oprigtigt angrer.

    Jeg har personligt tænkt mig at råbe "Pride-flag", hver gang der fra stadionspeakeren lægges op til at man skal råbe hans navn. Fordi total mangel på lyd fra det ene øjeblik til det andet kan være forstyrrende for holdets generelle fokus. Fordi jeg gerne vil støtte en FCK-spiller til at score mål, selv om jeg ikke støtter manden personligt. Fordi han skal vide, hvilke værdier denne klub står for. Fordi LGBT+ er svært at udtale som to stavelser. Og fordi nogle ting skal gerne kunne siges med lidt humor og ironi, hvilket jeg synes begge fløje i debatten godt kunne bruge en smule af..

    PS: "Willer"..? Really..?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Begrebet "fanpoliti" står bøjet i neon over dette emne, med kæmpestore bogstaver. Fra begge sider af debatten.

    Det bliver for svulstig patos for mig, når man kalder det en "utilgivelig signing" og en "manglende respekt for de følelser, de er afhængige af som klub". Man skulle næsten tro, det var Juri Rao, som var tekstforfatter.. ;-)

    På samme måde bliver det for meget "it's just business", hvis man mener, at man skal råbe hans navn, som om intet af hans fortid betyder noget, omend jeg er stor tilhænger af muligheden for at råde bod for fortidens fejltagelser, hvis man oprigtigt angrer.

    Jeg har personligt tænkt mig at råbe "Pride-flag", hver gang der fra stadionspeakeren lægges op til at man skal råbe hans navn. Fordi total mangel på lyd fra det ene øjeblik til det andet kan være forstyrrende for holdets generelle fokus. Fordi jeg gerne vil støtte en FCK-spiller til at score mål, selv om jeg ikke støtter manden personligt. Fordi han skal vide, hvilke værdier denne klub står for. Fordi LGBT+ er svært at udtale som to stavelser. Og fordi nogle ting skal gerne kunne siges med lidt humor og ironi, hvilket jeg synes begge fløje i debatten godt kunne bruge en smule af..

    PS: "Willer"..? Really..?
    Den nye niers kælenavn: Copenhagen pride? :-D

  5. #94
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Lav en regnbue-tifo af halstørklæder, hver gang han scorer..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Den nye niers kælenavn: Copenhagen pride? :-D
    Jeg vil gerne foreslå Rainbow-Willy.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Begrebet "fanpoliti" står bøjet i neon over dette emne, med kæmpestore bogstaver. Fra begge sider af debatten.

    Det bliver for svulstig patos for mig, når man kalder det en "utilgivelig signing" og en "manglende respekt for de følelser, de er afhængige af som klub". Man skulle næsten tro, det var Juri Rao, som var tekstforfatter.. ;-)
    Der er måske fanpoliti i det fra begge sider, men så er den ene side gadebetjenten der spærrer gaden for en flok ællinger imens modparten er de paramilitære styrker der skyder mod demonstranter i Hviderusland. Vi taler om nogle "unge(?), vilde (?) stemningsydere" der drister sig til at vise deres utilfredshed ved at stå med korslagte arme og surmule, og så en en anden gruppe er er ved at falde over hinanden over hvor patetisk, brøndbysk og klubskadelig en handling det er. Jeg har næsten ikke ord til at beskrive hvor hyklerisk det er, at det er sidstnævnte gruppe, der højlydt efterlyser lidt ironisk svæven over vandene til hele problematikken.
    Sidst redigeret af Dingo : 13.08.20 kl. 17:17
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  10. #97
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Uden i øvrigt at forholde mig til den konkrete sag er det mest irriterende, hver gang den her pifte/buhe-diskussion dukker op, at der altid er nogen, der skal inddrage en nytteanalyse af det at buhe af spillerne.

    Når jeg buher af holdet i pausen eller efter et pinligt nederlag, er det på ingen måde, fordi jeg står og overvejer, om det mon hjælper holdet. Jeg gør det for at vise min utilfredshed og/eller få luft for mine frustrationer. Om det er konstruktiv eller det modsatte er ikke pointen.

    Det betyder naturligvis ikke, at der ikke er grænser for, hvad jeg mener, man kan tillade sig. Der er masser af ting, jeg ikke kunne drømme at gøre på lægterne. Men spar mig for: "Tror dem, der buher af spillerne virkelig, at det får spillerne til at præstere bedre?"
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  11. #98
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    52

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    og han farvede sit hår i Brøndbyfarver og gjorde, hvad han kunne for at vise sig som en ægte BIF'er.
    Præcis, og det var ovenstående der gjorde irritationen stor. vi havde solgt spillere før, de nappede vores anfører. som oven i købet blev ægte indgroet BIFFER 26 sekunder efter. og opførte sig som et fjols. Det samme kan siges om nr 32. han udviste også dyb foragt for FCK i hans brøndby tid. Derfor var det svært for mange at udtrykke den store kærlighed til Peter Møller.

    men KW har aldrig sådan egentlig gjort noget andet end været loyal for hans tidligere arbejdsgiver. Ja han har sågar holdt af at spiller der. men han har ikke hvad jeg ved af gjort noget imod klubben her.

    Mark Strudal i øvrigt det samme, Han havde også travlt med at vise sin kærlighed til FCK på ægte BIFsk manner. hvis du opfører dig som et fjols må du jo retteligt forvente at folk behandler dig sådan.

    hvorfor AGF hader Jens Stage, OB Ulrik Lauersen, Falk og Lars Jakobsen, ja det forstår jeg simplethen ikke.

    Jens Stage som i øvrigt også har udtrykt følelser for AGF, Som KW har gjort for BIF, og som før skrevet Bjelland, som har været med til at redde Lyngby økonomisk, iført en FCK trøje. Jeg kan ikke helt få øje på hvad KWs brøde egentlig er.

    det fundamentatlistiske er vel om ens modstand mod alt hvad der er gult overstiger ens følelser for Klubben her.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #99
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg vil gerne foreslå Rainbow-Willy.
    Vedtaget!!

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    18

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Jeg kørte forbi KBs anlæg idag, og fordi at de engang var ærkerivaler til mit yndlingshold B.1903, vil jeg da bare lige sige hold da helt op der er et lorte anlæg.

    Tiden op gennem 90erne var det virkelig lort at holde med FCK. Vi vandt jo intet og alle andre hold gjorde grin med os, derfor syntes jeg at stemningen i 90erne var sjovere og hyggeligere end den er i dag. Den var mere ironisk og kreativ er min personlige holdning. Den gang da der blev kastet små “Drugbags” efter en af modstanderholdets spillere, fordi han havde solgt narko fra sin bil, eller fordi vi aldrig vandt noget fejrede vi den sidste hjemmekamp med at nu skulle vi endelig på sommerferie væk fra fodbolden med badedyrstifoen.

    jeg indrømmer også gerne at jeg har råbt “Dommer hvad det der drypper fra din røv, vaseline” og jeg syntes det var pisseskægt at genere dommeren på den måde, lige indtil at det par der stod foran mig på nedre c vendte sig om og sagde at de blev lidt stødte over den “chant” (er det ikke det i unge siger idag).

    Der har altid været et had mellem Nedre C og B, og da B startede som stemningstribune var oversigten til at mig og par tusinde andre lagde vores sæsonkort og sagde, at vi ville ikke sammenligne med dem, da de står for noget andet end de vi vil, var klubben pisse ligeglade og det tror jeg egentlig også de er her, jeg husker de dengang sagde noget med at de havde oprustet tallene og hellere tog tæskene for at havde forfalsket tilskuer tallene end at erkende at flere tusinde havde lagt deres sæsonkort som en protest mod stemningstribunen.

    Klubben har kun et mål og det er at være så stærk som mulig, og hvis det betyder at man køber en tidligere rivals anfører, så gør klubben det, om nogle fans kan lide det eller ej.

    jeg syntes bare personligt at det er en dum debat, men jeg husker også da Allan Nielsen forlod os til fordel for BiF, men man vidste bare det var nødvendigt fordi vi havde ingen penge og fusionen med 03erne og KB ikke havde været den succes man håbede på. Så jeg forstår godt at folk er sure eller måske mere skuffede over at vi henter Kamil Willyboy (Jeg kan ikke stave til hans efternavn, det er ikke for at være provokerende), men jeg syntes det er sjovt at Brøndby tager det så tungt, og man kan nu sidde og små grine over at vi faktisk har fået revanche over BIF ned hensyn til Allan Nielsen sagen.

    PlantePedellen
    Fan siden starten, hoppede med over fra 03erne.
    PlantePedellen's Avatar

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Uden i øvrigt at forholde mig til den konkrete sag er det mest irriterende, hver gang den her pifte/buhe-diskussion dukker op, at der altid er nogen, der skal inddrage en nytteanalyse af det at buhe af spillerne.

    Når jeg buher af holdet i pausen eller efter et pinligt nederlag, er det på ingen måde, fordi jeg står og overvejer, om det mon hjælper holdet. Jeg gør det for at vise min utilfredshed og/eller få luft for mine frustrationer. Om det er konstruktiv eller det modsatte er ikke pointen.

    Det betyder naturligvis ikke, at der ikke er grænser for, hvad jeg mener, man kan tillade sig. Der er masser af ting, jeg ikke kunne drømme at gøre på lægterne. Men spar mig for: "Tror dem, der buher af spillerne virkelig, at det får spillerne til at præstere bedre?"
    Du må jo skrive reglerne ned, så du kan undgå alle de spørgsmål og nytteanalyser :)
    Sidst redigeret af k@sper : 13.08.20 kl. 16:10

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Dec 2016
    Indlæg
    4

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Jeg er selvfølgelig med på, at der er forskel på at være professionel fodboldspiller og almindelig lønmodtager. Jeg vil dog alligevel gerne nævne, at én af de værdier vores ledelse, og os som TR er enige om, er, at vi normalt ikke ansætter nye kollegaer, der har behov for at svine deres tidligere arbejdsplads til. Faktisk foretrækker vi, at de taler pænt om den.

  20. #103
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af PlantePedellen Se meddelelser
    Jeg kørte forbi KBs anlæg idag, og fordi at de engang var ærkerivaler til mit yndlingshold B.1903, vil jeg da bare lige sige hold da helt op der er et lorte anlæg.

    Tiden op gennem 90erne var det virkelig lort at holde med FCK. Vi vandt jo intet og alle andre hold gjorde grin med os, derfor syntes jeg at stemningen i 90erne var sjovere og hyggeligere end den er i dag. Den var mere ironisk og kreativ er min personlige holdning. Den gang da der blev kastet små “Drugbags” efter en af modstanderholdets spillere, fordi han havde solgt narko fra sin bil, eller fordi vi aldrig vandt noget fejrede vi den sidste hjemmekamp med at nu skulle vi endelig på sommerferie væk fra fodbolden med badedyrstifoen.

    jeg indrømmer også gerne at jeg har råbt “Dommer hvad det der drypper fra din røv, vaseline” og jeg syntes det var pisseskægt at genere dommeren på den måde, lige indtil at det par der stod foran mig på nedre c vendte sig om og sagde at de blev lidt stødte over den “chant” (er det ikke det i unge siger idag).

    Der har altid været et had mellem Nedre C og B, og da B startede som stemningstribune var oversigten til at mig og par tusinde andre lagde vores sæsonkort og sagde, at vi ville ikke sammenligne med dem, da de står for noget andet end de vi vil, var klubben pisse ligeglade og det tror jeg egentlig også de er her, jeg husker de dengang sagde noget med at de havde oprustet tallene og hellere tog tæskene for at havde forfalsket tilskuer tallene end at erkende at flere tusinde havde lagt deres sæsonkort som en protest mod stemningstribunen.

    Klubben har kun et mål og det er at være så stærk som mulig, og hvis det betyder at man køber en tidligere rivals anfører, så gør klubben det, om nogle fans kan lide det eller ej.

    jeg syntes bare personligt at det er en dum debat, men jeg husker også da Allan Nielsen forlod os til fordel for BiF, men man vidste bare det var nødvendigt fordi vi havde ingen penge og fusionen med 03erne og KB ikke havde været den succes man håbede på. Så jeg forstår godt at folk er sure eller måske mere skuffede over at vi henter Kamil Willyboy (Jeg kan ikke stave til hans efternavn, det er ikke for at være provokerende), men jeg syntes det er sjovt at Brøndby tager det så tungt, og man kan nu sidde og små grine over at vi faktisk har fået revanche over BIF ned hensyn til Allan Nielsen sagen.
    Hold da helt op en masse vrøvl om fanmiljøet. Så du vil alvor påstå at flere tusinde opsagde deres sæsonkort på grund af stemningstribunen? Det er alligevel en vild påstand. Forkert, men vild.

  21. #104
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Ville da være fremragende, hvis det var med til at besværliggøre, at klubben fremover henter tidligere anførere og topscorere fra brøndby.
    Min personlige frygt er, at det netop er derfor de har gjort det - der vil aldrig komme noget godt ud af, at en fanfraktion forsøger at styre klubben.

    Ellers er det rigtig fint, at man har forskellige holdninger... den er sku også lidt svær den signing, men jeg er et eller andet sted uenig i udmeldingen, men jeg synes ikke den er grov. Grunden til at jeg er uenig skal mest findes i, at jeg sagtens kan følge hvorfor Wilczek gør det

    - familien elsker kbh
    - det er sportsligt den mest attraktive klub
    - økonomien er rigtig god for ham

    Hvis nu Kamil træffer det bedste professionelle valg for ham og hans familie - så har jeg det altså fint med det og så synes jeg en større flok skal være påpasselige med at udtrykke sig imod ham.

    Kan man så skyde skylden på klubben - tja det ville være mere på plads, men så igen... er man fan af klubben eller. Nå men... jeg hælder som sagt mest til, at udmeldingen var forkert - men jeg byder også deres holdning velkommen og det er ikke en udmelding jeg lægger søvnløs over

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #105
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    18

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Fiscker Se meddelelser
    Hold da helt op en masse vrøvl om fanmiljøet. Så du vil alvor påstå at flere tusinde opsagde deres sæsonkort på grund af stemningstribunen? Det er alligevel en vild påstand. Forkert, men vild.
    Jeg ved ikke om du husker al balladen da stemningstribunen kom? Den er skam god nok, jeg var selv en del af den. At du ikke tror på den gør den jo ikke forkert.

    jeg kan huske at Daniello (eller hvordan hans navn nu staves) lige var blevet bindeleddet mellem fan grupperingerne og det var et af kritikpunkterne. Et af hovedpunkterne var at vi ikke ville sammenlignes med dem på tribunen, da vi var mere til den gamle stemning på nedre c. Der blev sendt em mail med en masse kritik som blev sendt videre til ham (daniello)hvis han stadig er i miljøet kan du jo spørge ham ad... ��

    PlantePedellen
    Fan siden starten, hoppede med over fra 03erne.
    PlantePedellen's Avatar

Side 7 af 11 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Steam og egne spil på cd rom
    By Mattsson#1988 in forum Spil
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.10.17, 09:31
  2. Vores egne musikalske fejltagelser
    By Sokken in forum Kultur
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 20.03.08, 23:04
  3. Design af egne tørklæder?
    By DaneX in forum Bazar
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 07.03.08, 10:11
  4. hey (brugernes egne sider, red.)
    By daniel21 in forum Bazar
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 13.02.05, 13:03
  5. Iøvrigt ros til FC's egne vagter i lørdags!
    By FC Altid in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 20:44

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •