Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011
Viser resultater 151 til 161 af 161

Emner: Når vi buh'er af egne spillere...

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser
    Der kan man vist tale om at hive tingene ud af kontekst.

    Venligst
    FP
    Holdninger som dem du fremviser er PRÆCIS hvorfor det er så fucking vigtigt at spille med det armbind og diverse spillere råber op når der bliver råbt/sunget noget homofobisk. Du påstår at du er rummelig, at du sagtens kan acceptere at folk er "anderledes" end dig, men de må for guds skyld ikke skilte med det og endnu værre er det hvis nogen der ikke er LGBT bakker op om det.

    De citater DrFriis hiver ud af kontekst bliver faktisk ikke bedre af at være i kontekst.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Holdninger som dem du fremviser er PRÆCIS hvorfor det er så fucking vigtigt at spille med det armbind og diverse spillere råber op når der bliver råbt/sunget noget homofobisk. Du påstår at du er rummelig, at du sagtens kan acceptere at folk er "anderledes" end dig, men de må for guds skyld ikke skilte med det og endnu værre er det hvis nogen der ikke er LGBT bakker op om det.

    De citater DrFriis hiver ud af kontekst bliver faktisk ikke bedre af at være i kontekst.
    I så fald lægger du en helt helt anden betydning ind i hvad jeg siger, end det jeg faktisk siger.
    EDIT: Kan du ikke gøre mig den tjeneste at forklare hvilke holdninger du mener at jeg fremviser?

    Jeg har aldrig påstået at jeg er rummelig. At jeg rent faktisk er det, er en side af sagen, men jeg har aldrig påstået det - her tillægger du mig noget uden belæg, igen.

    Jeg er personligt fløjtende ligeglad med hvad andre mennesker foretager sig i deres soveværelse. Jeg ville aldrig synge/råbe/sige noget nedladende eller lign. om den slags.
    Men den rummelighed, som du beskriver det som, er ikke noget jeg har behov for at flage med. Og jeg har fuld respekt for at en mand som Wilczek heller ikke føler det behov. Jeg lader mine handlinger tale uden at jeg skal bære et "se-hvor-frelst-jeg-er"-emblem.

    Jeg støtter også Julemærkehjemmet og Kræftens bekæmpelse økonomisk, men aldrig i livet om jeg vil bære deres badges.

    Jeg sidestiller det med når min chef forærer mig en t-shirt med firmaets logo på. Den ryger direkte i skraldespanden - jeg er stolt af at arbejde hvor jeg gør, men jeg behøver heller ikke at flage med den slags. Den samme holdning har jeg til wearables der skal støtte op om en ellers udmærket sag, det må være op til den enkelte.

    Venligst
    FP
    Sidst redigeret af Fred Perry : 18.08.20 kl. 12:26

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #153
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser
    I så fald lægger du en helt helt anden betydning ind i hvad jeg siger, end det jeg faktisk siger.

    Jeg har aldrig påstået at jeg er rummelig. At jeg rent faktisk er det, er en side af sagen, men jeg har aldrig påstået det - her tillægger du mig noget uden belæg, igen.

    Jeg er personligt fløjtende ligeglad med hvad andre mennesker foretager sig i deres soveværelse. Jeg ville aldrig synge/råbe/sige noget nedladende eller lign. om den slags.
    Men den rummelighed, som du beskriver det som, er ikke noget jeg har behov for at flage med. Og jeg har fuld respekt for at en mand som Wilczek heller ikke føler det behov. Jeg lader mine handlinger tale uden at jeg skal bære et "se-hvor-frelst-jeg-er"-emblem.

    Jeg støtter også Julemærkehjemmet og Kræftens bekæmpelse økonomisk, men aldrig i livet om jeg vil bære deres badges.

    Jeg sidestiller det med når min chef forærer mig en t-shirt med firmaets logo på. Den ryger direkte i skraldespanden - jeg er stolt af at arbejde hvor jeg gør, men jeg behøver heller ikke at flage med den slags. Den samme holdning har jeg til wearables der skal støtte op om en ellers udmærket sag, det må være op til den enkelte.

    Venligst
    FP
    Det handler ikke om hvad folk laver i soveværelset, det handler om at der er mennesker i Danmark (og også i København) som bliver chikaneret, råbt efter og får tæsk pga. deres seksualitet. Man behøver ikke aktivt sige nej overfor det ved at opsøge demonstrationer m.m., men når man bliver foreholdt om man ønsker at støtte en sag der handler om SÅ basale menneskerettigheder og derefter nægter fordi "man ikke behøver at flage med den slags" så stiller man sig et meget lille sted.

    Mvh,
    Frederik

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #154
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Det handler ikke om hvad folk laver i soveværelset, det handler om at der er mennesker i Danmark (og også i København) som bliver chikaneret, råbt efter og får tæsk pga. deres seksualitet. Man behøver ikke aktivt sige nej overfor det ved at opsøge demonstrationer m.m., men når man bliver foreholdt om man ønsker at støtte en sag der handler om SÅ basale menneskerettigheder og derefter nægter fordi "man ikke behøver at flage med den slags" så stiller man sig et meget lille sted.

    Mvh,
    Frederik
    Det er vi ikke enige om.
    Jeg kan sagtens bakke 100% op om en hvilken som helst god sag - også homofobi-kampagner - uden at jeg behøver flage med det i min påklædning.

    Jeg er af den opfattelse og opdragelse, at vi alle har lige meget ret til at være her og skal kunne gå ugeneret alle steder. Det gælder folk med enhver seksualitet, det gælder folk med enhver hudfarve, religion osv osv.
    Jeg mener ikke at jeg står et meget lille sted fordi jeg værdsætter at jeg selv kan sammensætte min påklædning. Det mener jeg faktisk også er en menneskeret.

    Men jeg mener ikke at nogen er forpligtet til at påføre sig en bestemt påklædning (udover mundbind i den offentlige transport). Og det er selvom der laves en ellers glimrende kampagne imod homofobi, så må det være den enkeltes frie valg om han/hun ønsker at signalere sin støtte via f.eks. et armbind.
    EDIT: At han ved at stå fast på sine personlige principper, så nok ikke er et anførerbind værdigt, er en anden snak. Det går jeg ud fra at de dengang tog stilling til i Brøndby, hvor bindet burde være pillet af ham. Men tvinges til at bære det, mener jeg ikke man kan.

    Venligst
    FP

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #155
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser
    Jeg kan sagtens bakke 100% op om en hvilken som helst god sag - også homofobi-kampagner - uden at jeg behøver flage med det i min påklædning.
    Nu lå opbakningen i den kampagne jo i at vise den med sin påklædning, så det er en mærkelig kortslutning, du er ude i.

    Men lad os nu sige, at Wilczek meget gerne ville bakke op om sagen, men af en eller anden årsag ikke ville bære regnbuearmbindet, så kunne han jo have udtalt sin opbakning i utvetydige vendinger eller fx støttet en anti-homofobisk organisation med et pengebeløb, eller hvad ved jeg. Så havde det næppe givet anledning til de store løftede øjenbryn.

    Men vi ved udmærket, hvorfor han sagde nej, og hvorfor han udtalte til en polsk avis, at han ikke brød sig om at blive påtvunget den danske tolerance overfor homoseksuelle.

    At prøve at få det til at handle om ikke at ville blive påduttet ting af sin arbejdsgiver er et håbløst blålys. Som jeg har påpeget tidligere i debatten, er fodboldspillere vel de lønmodtagere, der bliver påduttet flest ting af deres arbejdsgivere. De skal reklamere for alverdens firmaer og organisationer. De bliver pålagt at gå i ens jakkesæt fra det samme firma, for crying out loud. Det har Wilczek, så vidt jeg ved, ikke noget problem med.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #156
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser
    Det er vi ikke enige om.
    Jeg kan sagtens bakke 100% op om en hvilken som helst god sag - også homofobi-kampagner - uden at jeg behøver flage med det i min påklædning.

    Jeg er af den opfattelse og opdragelse, at vi alle har lige meget ret til at være her og skal kunne gå ugeneret alle steder. Det gælder folk med enhver seksualitet, det gælder folk med enhver hudfarve, religion osv osv.
    Jeg mener ikke at jeg står et meget lille sted fordi jeg værdsætter at jeg selv kan sammensætte min påklædning. Det mener jeg faktisk også er en menneskeret.

    Men jeg mener ikke at nogen er forpligtet til at påføre sig en bestemt påklædning (udover mundbind i den offentlige transport). Og det er selvom der laves en ellers glimrende kampagne imod homofobi, så må det være den enkeltes frie valg om han/hun ønsker at signalere sin støtte via f.eks. et armbind.
    EDIT: At han ved at stå fast på sine personlige principper, så nok ikke er et anførerbind værdigt, er en anden snak. Det går jeg ud fra at de dengang tog stilling til i Brøndby, hvor bindet burde være pillet af ham. Men tvinges til at bære det, mener jeg ikke man kan.

    Venligst
    FP
    Hvis vi lige forholder os til at det ikke handler om din eller min garderobe, men om et armbind som manden alligevel skal bære, som blot ændrer farve for at signalere opmærksomhed om et humanitært problem, så synes jeg det er et meget lille sted at stå. Du må bære hvad du har lyst til, men her er det ikke et spørgsmål om frit valg for du og jeg. Manden har allerede uniform på fordi han er på arbejde. Han skal ikke tvinges til noget som helst (og det er han i øvrigt heller ikke blevet), men han står efter min mening på et meget lille sted ved at nægte støtte til en humanitær sag, som absolut ikke frarøver ham friheden til at tage præcis det tøj han har lyst til ellers.

    Sagen handler ikke om princippet om frit valg af tøj - sagen handler om støtte af basale menneskerettigheder der overskrides dagligt. Hvis man gør det til en sag om frit tøjvalg, så er det for at fjerne fokus fra den egentlige kampagne.

    Og lad os bare være enige om at være uenige om det.

    Mvh,
    Frederik

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #157
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Nej, klubberne gjorde en langt større indsats end blot et anfører bind. Det var én lille del af det. At koge hele kampagnen ned til blot anførerbindet yder ikke kampagnen eller formålet den rette respekt.
    Hvis det er arbejdsgivers holdning at dette er et emne som klubben støtter op om, så burde det få konsekvenser for ham at nægte, feks ved ikke længere at kunne være anfører.
    Det er så konsekvensen af hans valg. Men det er stadig et frit valg jeg forsvarer - det må han da selv om.

    Nu er der ikke meget politisk i at få et jakkesæt.
    Nu ved du jo ikke hvor jeg arbejder og det kunne jo tænkes, at jeg ved at bære firmaets logo tilsvarende indikerede politiske ståsteder eller holdninger.

    Venligst
    FP

  14. #158
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Hej Frederik
    Som jeg skrev helt oprindeligt, så havde jeg da nok også personligt valgt at bære det armbind hvis jeg (guderne forbyde det, for tilskuernes skyld) skulle være anfører i en superligaklub.

    Jeg synes blot ikke at der kan tegnes en direkte linie mellem det at han ikke vil bære det og så til at han har homofobiske holdninger. Det er en lidt omvendt konklusion at drage.

    Vi to kan hurtigt blive enige om at det er helt basale rettigheder at være den man er og at ingen skal chikaneres for det. Det kan der ikke være to meninger om.
    Om sporten så er det rette sted at kæmpe en politisk kamp og dermed at det er en fodboldspillers ansvar at være en del af den kamp, det er jeg så ikke så sikker på at jeg synes. Jeg vil gerne at sport og politik er to adskilte ting. Og at begge dele rummer så meget tolerance som overhovedet muligt.

    Venligst
    FP

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #159
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser
    Nej, klubberne gjorde en langt større indsats end blot et anfører bind. Det var én lille del af det. At koge hele kampagnen ned til blot anførerbindet yder ikke kampagnen eller formålet den rette respekt.
    Men det var den konkrete del, Wilczek brokkede sig over.


    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser
    Hvis det er arbejdsgivers holdning at dette er et emne som klubben støtter op om, så burde det få konsekvenser for ham at nægte, feks ved ikke længere at kunne være anfører.
    Helt enig, men nu nægtede Wilczek jo ikke at tage armbindet på, så vi kan kun gisne om, hvilke konsekvenser det ville have haft. Han slog blot fast i hjemlandets presse, at når hans landsmænd så billederne af ham med regnbuen om armen, skulle de vide, at det ikke var med hans gode vilje.

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser
    Nu er der ikke meget politisk i at få et jakkesæt.
    Nu ved du jo ikke hvor jeg arbejder og det kunne jo tænkes, at jeg ved at bære firmaets logo tilsvarende indikerede politiske ståsteder eller holdninger.
    Jeg ved ikke rigtigt, hvad din pointe her er, men hvis den er, at antihomofobi og antiracisme er politiske emner ligesom skattepolitik og kulturpolitik, så er vi grundlæggende uenige. Bortset fra det mener jeg, det er temmelig naivt at insistere på at holde politik og sport adskilt. Der er politiske aspekter i det meste, også inden for sport. Og konkret i dette tilfælde er homofobi jo et udbredt problem i selve sporten, så det ville være helt ulogisk ikke at adressere det inden for sportens verden.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #160
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser

    Vi to kan hurtigt blive enige om at det er helt basale rettigheder at være den man er og at ingen skal chikaneres for det. Det kan der ikke være to meninger om.
    Om sporten så er det rette sted at kæmpe en politisk kamp og dermed at det er en fodboldspillers ansvar at være en del af den kamp, det er jeg så ikke så sikker på at jeg synes. Jeg vil gerne at sport og politik er to adskilte ting. Og at begge dele rummer så meget tolerance som overhovedet muligt.
    Problemet er jo netop, at der er to meninger om, at alle skal have de samme rettigheder. Det bliver man opmærksom på hvis man følger bare en smule med. At sammensætte sin garderobe som man vil, er dog ingen menneskeret.
    Sporten virker da også som en ganske god platform, når det nu er et problem i sporten. Eller skal man bare lukke øjnene og håbe på, at problemet går over af sig selv?

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #161
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Holdninger som dem du fremviser er PRÆCIS hvorfor det er så fucking vigtigt at spille med det armbind og diverse spillere råber op når der bliver råbt/sunget noget homofobisk. Du påstår at du er rummelig, at du sagtens kan acceptere at folk er "anderledes" end dig, men de må for guds skyld ikke skilte med det og endnu værre er det hvis nogen der ikke er LGBT bakker op om det.

    De citater DrFriis hiver ud af kontekst bliver faktisk ikke bedre af at være i kontekst.
    Yup, vi er først "i mål", når det at bære regnbuefarver/lave diverse gestuser imod racisme ikke længere giver så meget som et hævet øjenbryn..... Såh, jeg har håb for mine potentielle olde-olde-olde-.............................. ..-børn engang i år 3030.....

  21. De følgende 2 brugere er enige:

Side 11 af 11 FørsteFørste ... 891011

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Steam og egne spil på cd rom
    By Mattsson#1988 in forum Spil
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.10.17, 09:31
  2. Vores egne musikalske fejltagelser
    By Sokken in forum Kultur
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 20.03.08, 23:04
  3. Design af egne tørklæder?
    By DaneX in forum Bazar
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 07.03.08, 10:11
  4. hey (brugernes egne sider, red.)
    By daniel21 in forum Bazar
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 13.02.05, 13:03
  5. Iøvrigt ros til FC's egne vagter i lørdags!
    By FC Altid in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 20:44

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •