Side 5 af 11 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 161

Emner: Når vi buh'er af egne spillere...

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Gal jeg hader den her veganer/politisk korrekte/alle er racister tid vi er i.

    Nu må fodboldfans ikke engang være i deres følelsers vold mere uden det er forkert ??

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    K@sper er du overhovedet super-fan på andre elementer end fanforum spam? Hvis du er så meget imod at man ytre sin mening, kan du så ikke vise det ved selv at være tavs, det ville sgu efterhånden være dejligt.
    Jeg er ret sikker på, at du bare kan sætte mig på ignore, hvis det er så stort et problem. Jeg troede egentlig, at det var ok at debatere på et debatforum.
    Men jeg er da ked af, at jeg åbenbart har ramt en nerve. Det kunne Ace20's meget inspirerende indlæg ovenover jo også godt tyde på.

    Forøvrigt har jeg da vist aldrig kaldt mig selv for en superfan. Men du kan jo lige definere det for mig en dag, så kan jeg svare på, om jeg er det eller ej.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Ville da være fremragende, hvis det var med til at besværliggøre, at klubben fremover henter tidligere anførere og topscorere fra brøndby.
    Tja, den holdning havde jeg måske også for 20 år siden. Nu er jeg blevet ældre og er af den holdning, at det ville være direkte dumt, hvis man mindsker muligheden for sportlig succes over den sådan noget, sålænge spilleren ellers opfører sig ordentligt.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Tja, den holdning havde jeg måske også for 20 år siden. Nu er jeg blevet ældre og er af den holdning, at det ville være direkte dumt, hvis man mindsker muligheden for sportlig succes over den sådan noget, sålænge spilleren ellers opfører sig ordentligt.
    Jeg havde samme holdning, som jeg har nu, for 20 år siden.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Igen, så er det vel ikke andet, end hvad 95% af alle andre fodboldspillere ville gøre. Selvfølgelig har manden da lidt følelser for en klub, hvor han har været den største helt i 3 år. Det har Falk også for OB, Stage for AGF, Nelsson for FCN osv osv. Så længe manden ikke har provokeret eller snakket grimt om os som klub (og det kan jeg ikke huske) og så længe han leverer en ordentlig arbejdsindsats, så kan jeg virkelig ikke se problemet, selvom han kommer fra BIF.
    Ja, det har Rasmus Falk da f.eks. sagt lige ud, uden at nogen løftede så meget som et øjenbryn. Er det virkelig ikke indlysende, hvorfor det sker når han kommer hertil efter en årrække i OB, men ikke når Wilczek kommer efter en årrække i Brøndby? Det tror jeg helt enkelt ikke på.

    Vel er det grænseoverskridende bare at sige, at man ikke vil hylde en spiller eller sige hans navn, men alligevel medgives det længere oppe, at det jo egentlig ikke er særlig drastisk alligevel, dog stadig krydret med at det er "småligt", at "jamre", "bondsk", "ynkeligt", handler om "eget image" frem for klubbens bedste.

    Ærlig talt, de siger bare deres mening, og som der spørges lige her, er det så ikke ok at debattere? Den frihed går vel begge veje.

    Jeg synes, det er et glimrende indlæg fra Urban Crew, og er 100% enig.


  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Gal jeg hader den her veganer/politisk korrekte/alle er racister tid vi er i.

    Nu må fodboldfans ikke engang være i deres følelsers vold mere uden det er forkert ??
    Hehe det virker som om det hele blev værre efter Trump blev valgt :). Verden er i den grad connected :)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Det er en sær forbrødring, der er imellem fundamentalistiske FCK-fans og BØF support i Wilczek-sagen. Samme patos, samme fraser... Men hey, det er jo et såkaldt frit land, og i dette tilfælde er det da også forfriskende, at nogen vil bruge deres ytringsfrihed til at være tavse. Det er en undervurderet feature.
    Selv har jeg visse sportslige forventninger til Wilczek, og jeg vil klappe og huje efter bedste evne, hvis han indfrier dem. Men han har vel dårligt haft en træning med bold endnu på 10'eren, så det er nok lidt tidligt at dømme ham på den front. Leverer han ikke en skid på banen, skal jeg gerne hade ham på en måde, der får min daværende indstilling til Pieros til at ligne inderlig hengivenhed.
    Meget enig. Det er også det jeg finder mest problematisk med den her udmeldning. For at få det på rene, så syntes jeg også det er et meget kontroversielt skifte og Kamil starter vel i minus og skal satme score + kæmpe for at komme i plus-bogen. Meget lig Peter Møller dengang. Men han kom da så sandelig efter det.
    Men mht. udmeldingen her, så er jeg meget enig i at det største problem er det prolle-inspirerede patos der bliver brugt. Det er jo som at læse en udmelding Alpha kunne have skrevet. Hvorfor denne prolle-ficering af fanmiljøet? Hvad med “de gode gamle dage”, hvor man som fck fan altid havde en ironisk distance til tingende, masser af humor og ikke mindst mangfoldighed?


  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Hvad med “de gode gamle dage”, hvor man som fck fan altid havde en ironisk distance til tingende, masser af humor og ikke mindst mangfoldighed?
    Altså ironisk som dengang Peter Møller vendte hjem for 19 år siden, og blev taget imod af en solid pibekoncert da han kom ind med et kvarter tilbage i sin comebackkamp, trods en overbevisende 4-0-føring?


  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Men mht. udmeldingen her, så er jeg meget enig i at det største problem er det prolle-inspirerede patos der bliver brugt. Det er jo som at læse en udmelding Alpha kunne have skrevet. Hvorfor denne prolle-ficering af fanmiljøet? Hvad med “de gode gamle dage”, hvor man som fck fan altid havde en ironisk distance til tingende, masser af humor og ikke mindst mangfoldighed?
    Screenshot-20200813-105437.jpg
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  14. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Ja, det har Rasmus Falk da f.eks. sagt lige ud, uden at nogen løftede så meget som et øjenbryn. Er det virkelig ikke indlysende, hvorfor det sker når han kommer hertil efter en årrække i OB, men ikke når Wilczek kommer efter en årrække i Brøndby? Det tror jeg helt enkelt ikke på.

    Vel er det grænseoverskridende bare at sige, at man ikke vil hylde en spiller eller sige hans navn, men alligevel medgives det længere oppe, at det jo egentlig ikke er særlig drastisk alligevel, dog stadig krydret med at det er "småligt", at "jamre", "bondsk", "ynkeligt", handler om "eget image" frem for klubbens bedste.

    Ærlig talt, de siger bare deres mening, og som der spørges lige her, er det så ikke ok at debattere? Den frihed går vel begge veje.

    Jeg synes, det er et glimrende indlæg fra Urban Crew, og er 100% enig.
    Men som jeg også har skrevet, så har jeg ikke det mindste imod at man i UC vælger at være stille. Men jeg forstår ikke trangen til at melde det ud på den måde, som det sker. Man ved ganske udmærket, at det vil skabe røre og mere besvær. Hvorfor ikke gøre det på en mindre bombastisk måde? Hvorfor ikke bare gøre det op til kampen?

    Og jo det er da helt i orden at debattere begge veje. Det er nu ikke det, som jeg synes der sker her.

    Men dejligt for dig, at du er enig. Personligt forstår jeg stadig ikke, hvorfor man vil begrænse muligheder for at udvikle sig som klub og virkelig rykke fra BIF (måske især mentalt) pga at en spiller tidligere har været der. Men fair nok - der er jeg så åbenbart ret alene i min holdning.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #71
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Eller måske da der blev sunget “du er og bli’r et brøndbysvin” af Stephan Andersen i sin debut?

    Det viser vel desværre et meget godt billede af tilstandene i 2020, når man ser på reaktionerne til en udmelding om noget så sindsoprivende som - tavshed. Især sjovt, fordi det jo egentlig var værre før i tiden.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Selvom i hiver 2 fine gamle eksempler frem, så kan vi da godt blive enige om at stemningen blandt fck tidligere var langt overvejende mere ovre i den boldgade jeg beskrev end de brøndbyske eksempler i hiver frem?
    Men 2 fine eksempler der modsiger hvad jeg skrev, det må jeg give jer :)

    Edit: nu 3 eksempler, damn... men jeg holder stadigvæk på min pointe, da jeg syntes det var den langt overvejende del af det at være fck-fan (og stadig er, ret forstås)

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Men man kunne jo have håbet, at vi havde udviklet os lidt i forhold til den gang. Forøvrigt handlede det da vist om et skifte den anden vej.

    Jeg mindes forøvrigt også, at der var en vis humor forbundet med det skilt og den sang (med glimt i øjet). Ligesom jeg synes at kunnet huske en kamp i Næstved, hvor han var til stedet og hvor jeg ikke husker noget aggressivitet forbundet med det. Men eftersom det er godt 25 år siden, så kan jeg sagtens have husket forkert eller misforstået situationen som knægt.

  21. #74
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Nu glemmer Urban Crew at hans udtalelser om Brøndby i hjertet kom som et svar på et spørgsmål fra en journalist i kølvandet på, at han blev overdænget med hadefulde beskeder fra Brøndby-fans på de sociale medier. Det var derfor han brugte formuleringen, at han altid vil have Brøndby i hjertet, det vil dette ikke ændre på. Så det var et forsøg på at tage brodden af kritikken, og det ville enhver anden i en lignende situation også have gjort. Man er altid nødt til at se i hvilken sammenhæng ordene er sagt. Men hvorfor ikke spørge ham selv, hvad han præcist mente? Fangrupperinger kan jo sagtens komme i dialog med spillere, og med dialog kommer man langt.

    Mvh Torben

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Når vi buh'er af egne spillere...

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Man må da håbe, at netop det indslag skal forstås med en sjat humor og sproglig finurlighed - og ikke som en konkret dødstrussel. Ellers var der jo tale om et soleklart strafbart forhold.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 11 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Steam og egne spil på cd rom
    By Mattsson#1988 in forum Spil
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 19.10.17, 09:31
  2. Vores egne musikalske fejltagelser
    By Sokken in forum Kultur
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 20.03.08, 23:04
  3. Design af egne tørklæder?
    By DaneX in forum Bazar
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 07.03.08, 10:11
  4. hey (brugernes egne sider, red.)
    By daniel21 in forum Bazar
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 13.02.05, 13:03
  5. Iøvrigt ros til FC's egne vagter i lørdags!
    By FC Altid in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 20:44

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •