Se afstemningsresultater: Bør rygnummer 14 pensioneres?

Stemmeafgivere
155. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja selvfølgelig

    40 25.81%
  • Nej da

    115 74.19%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 36

Emner: Bør rygnummer 14 pensioneres?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Nu hvor vi i dag har måttet takke af med en af de største og mest betydningsfulde legender i klubbens historie, er det vigtigt at vi husker at ære dem på behørig vis. En måde, man som klub kan ære en legende på, er ved at pensionere spillerens rygnummer, hvilket eksempelvis er kutyme i Italien, og er set enkelte gange i Superligaen. Senest da FCN pensionerede Jonathan Richters nr. 26 efter han blev ramt af lynet. Det er dog en praksis, man i FCK aldrig har benyttet sig af tidligere.

    Bør man i FCK pensionere rygnummer 14, så det i FCK-regi for altid vil være forbundet med vores all time topscorer i både Superliga og Europa, og forbundet med en mand, der gik forrest i alle kampe og var synonym med europæisk succes?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    18

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Jeg tillader mig at sige nej.

    jeg synes det er for forstadsagtigt og lidt prollet at gøre.

    det er jeg ikke fan af.

    PlantePedellen
    Fan siden starten, hoppede med over fra 03erne.
    PlantePedellen's Avatar


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Ja - eller i det mindste så længe, Ståle er træner. Har været kæmpefan af Ståle fra dag 1, men i dag led min tillid til ham et alvorligt knæk.

    Jeg forstår rationalet og købmandsskabet og ved selvfølgelig ikke, hvad klubben reelt har tilbudt ham. Men at man ikke kan nå til aftale med vores ubetinget bedste spiller p.t. og bedste angriber i historien er for mig komplet ubegribeligt.

    Så ja - Ståle skal holde fingrene fra trøje nr. 14. Den er han ikke værdig til at uddele længere.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Hvor meget jeg end holder af N'Doye, så synes jeg, man skal være ekstremt(!) nærig med at pensionere trøjenumre. Hvad hvis vi om ti år har en angriber, der har scoret 130 mål for os - skal hans nummer så også pensioneres? Og hvad så, når en spiller runder 150 mål, eller når en spiller runder 500 kampe?

    Jeg har det med det her som med seks-stjernede anmeldelser - man skal virkelig passe på med det, for hvad gør man, når det bliver overgået?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Jeg elsker ndoye, men at pensionere trøjenummeret er nok for voldsomt. Det er vel sådan noget man i sjældne tilfælde kan gøre med en one-club spiller, som har været her i utallige år.
    Men man kan da smide ham hurtigt ind i Legends Club når han går på pension. Og så kan man evt. smække en statue eller et stort billede op af ham f.eks. foran s12, hvis han skal hyldes ekstra meget.


  8. #6
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg elsker ndoye, men at pensionere trøjenummeret er nok for voldsomt. Det er vel sådan noget man i sjældne tilfælde kan gøre med en one-club spiller, som har været her i utallige år.
    Men man kan da smide ham hurtigt ind i Legends Club når han går på pension. Og så kan man evt. smække en statue eller et stort billede op af ham f.eks. foran s12, hvis han skal hyldes ekstra meget.
    Hvis ikke man skal hylde hans indsats for klubben og hans monstercoole måde at agere på, ved både at pensionere nummeret, rejse en statue af ham, samt have en kæmpe væg-plakat hængende til evig tid ude foran Parken...hvad skulle man så gøre??

    For man ville åbenbart ikke honorere hans kvaliteter ved at forlænge med ham, hvilket er en decideret katastrofe!! Og gad vide om det er klubben der har sjoflet et sløjt tilbud afsted til ham
    eller ham selv der ikke forstår at han naturligvis må forholde sig til sin skadeshistorik og gå ned i løn, i en ny kontrakt??
    Dét gad jeg sygt godt at vide!

    Manden har jo tydeligvis stadig noget at bidrage med på banen.
    Jeg ku godt se ham som en klassisk indskifter i de kampe hvor vi er på hælene og der skal sadles om i taktikken, fordi vi er bagud og der er brug for en target-player der bare ikke svigter!!
    Så ku man da sagtens se ham få en halv time her og 20 minutter der, i hver tredje kamp.

    Alene hans tilstedeværelse på banen binder jo et par forsvarsspillere og hvis han får lagt den til rette foran sig, så hakker han den jo ind!!?
    Jeg forstår det ikke og er frustreret og SÅ bitter over ikke at skulle se ham mere i Parken!!

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Dame N'Doye er min klare favoritspiller der nogensinde har været i FCK. Så er det sagt!

    Statue, Plakat, Pensioneret nummer og NDoye Parken så er vi inde på noget af det rigtige

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    For man ville åbenbart ikke honorere hans kvaliteter ved at forlænge med ham, hvilket er en decideret katastrofe!! Og gad vide om det er klubben der har sjoflet et sløjt tilbud afsted til ham eller ham selv der ikke forstår at han naturligvis må forholde sig til sin skadeshistorik og gå ned i løn, i en ny kontrakt??
    Dét gad jeg sygt godt at vide!
    Det lyder da ellers, som om du ved fuldstændigt, hvordan forhandlingerne er foregået.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Nu skal man jo passe på, hvad man siger da der jo har været mange "store" spillere igennem FCK historien.

    Men når man ser på hvad N'doye over 2 omgange i FCK har betydet både i den nationale liga og især internationalt, så kommer vi vel ikke uden om at N'doye vel er FCKs mest betydende angriber i FCKs historie. Det kan der i min bog ikke være 2 meninger om.

    At trøjen skal på pension er måsk et skridt for langt, men N'doye fortjener da helt klart en tur i Hall of fame / Statue eller hvad man nu vil give ham af hæder. Fuld fortjent.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Jeg aner ikke, om den her liste er komplet, men jeg forestiller mig, at den uanset hvad giver et meget godt billede af, hvornår numre bliver pensioneret i England: https://mufc-football.fandom.com/wik...glish_football

    Det drejer sig stort set kun om spillere, der dør præmaturt. Derudover er der to one-club-legender fra Man U (I ved hvem), Bobby Moore, der spillede i West Ham i næsten 20 år (og i øvrigt også døde relativt ung) og så en skør, overtroisk italiensk klubejer i Leeds.

    Og så er der lige Jack Lester fra Chesterfield. Han spillede i klubben i seks år og scorede en masse mål, men han er ikke den mest scorende og langt fra den spiller med flest kampe for klubben. For mig stikker han ud som et mærkværdigt pensioneret nummer.

    N'Doye er noget nær en FCK-legende, helt sikkert. Men vores klub er temmelig ung, og mit gæt er, at vi har pensioneret et tocifret antal numre, når klubben er 100 år, hvis vi gør det på grund af bedrifter à la dem, N'Doye har opnået. Og så udvandes hele idéen jo.

    Optag ham i Legends Club, når han er gået på pension, og mal et stort portræt af ham under Sektion 12. Så skal vi nok huske N'Doye for eftertiden.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 12 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Jeg er generelt imod at man pensionere numre. Jeg forstår det nogenlunde hos Milan - men det er unødvendigt, de helt store legender vil blive husket og det vil N’Doye også.

    En statue kunne være sjov og han kommer 100% sikkert i Hall of Fame på et tidspunkt

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg aner ikke, om den her liste er komplet, men jeg forestiller mig, at den uanset hvad giver et meget godt billede af, hvornår numre bliver pensioneret i England: https://mufc-football.fandom.com/wik...glish_football
    Den liste kan du vist ikke helt regne med. Mig bekendt har United ikke pensioneret hverken nummer 11 eller 18. Bruno Fernandes spiller i nummer 18 nu, og Martial har haft nummer 11 efter Giggs.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Den liste kan du vist ikke helt regne med. Mig bekendt har United ikke pensioneret hverken nummer 11 eller 18. Bruno Fernandes spiller i nummer 18 nu, og Martial har haft nummer 11 efter Giggs.
    Ok, tak for rettelsen. Men det bekræfter så blot, at man i England stort set kun pensionerer numre, når spillere dør, mens de stadig er aktive.
    Sidst redigeret af Garneren : 31.07.20 kl. 08:45
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    MSP

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Jeg er ikke så meget til det med at pensionere et nummer. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes det er lidt fjollet, medmindre det er en spiller, der har spillet fast for klubben i nærmest hele sin karriere.

    Jeg synes dog godt man kunne stille en statue op, gerne med jubelscenen nede fra Athen. Det er et af de mål, der står klarest i min hukommelse. Han skal i hvert fald hædres på en eller anden måde, for den mand har betydet så vanvittig meget for os, at det nærmest er svært at beskrive det.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg synes dog godt man kunne stille en statue op, gerne med jubelscenen nede fra Athen.
    Ja lige netop den tænkte jeg også på. Det kunne imo mega fedt med en life size statue af netop den jubelscene på pladsen foran S12. Om den så kan stå i fred for andre idiotiske fans fra andre klubber ved jeg selvfølgelig ikke.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal dommere pensioneres som 45-årige?
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 19.03.06, 12:42
  2. Silber i den hvide trøje, og med kaptajnens rygnummer!
    By stuebirk in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 25.03.04, 10:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •