Se afstemningsresultater: Bør rygnummer 14 pensioneres?

Stemmeafgivere
155. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja selvfølgelig

    40 25.81%
  • Nej da

    115 74.19%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 36

Emner: Bør rygnummer 14 pensioneres?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja lige netop den tænkte jeg også på. Det kunne imo mega fedt med en life size statue af netop den jubelscene på pladsen foran S12. Om den så kan stå i fred for andre idiotiske fans fra andre klubber ved jeg selvfølgelig ikke.
    Hehe det kunne være klasse med sådan en statue af N'doye med Salut scenen fra Athen :)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    Hvis ikke man skal hylde hans indsats for klubben og hans monstercoole måde at agere på, ved både at pensionere nummeret, rejse en statue af ham, samt have en kæmpe væg-plakat hængende til evig tid ude foran Parken...hvad skulle man så gøre??

    For man ville åbenbart ikke honorere hans kvaliteter ved at forlænge med ham, hvilket er en decideret katastrofe!! Og gad vide om det er klubben der har sjoflet et sløjt tilbud afsted til ham
    eller ham selv der ikke forstår at han naturligvis må forholde sig til sin skadeshistorik og gå ned i løn, i en ny kontrakt??
    Dét gad jeg sygt godt at vide!

    Manden har jo tydeligvis stadig noget at bidrage med på banen.
    Jeg ku godt se ham som en klassisk indskifter i de kampe hvor vi er på hælene og der skal sadles om i taktikken, fordi vi er bagud og der er brug for en target-player der bare ikke svigter!!
    Så ku man da sagtens se ham få en halv time her og 20 minutter der, i hver tredje kamp.

    Alene hans tilstedeværelse på banen binder jo et par forsvarsspillere og hvis han får lagt den til rette foran sig, så hakker han den jo ind!!?
    Jeg forstår det ikke og er frustreret og SÅ bitter over ikke at skulle se ham mere i Parken!!
    Jeg er også dybt, dybt rystet. Det var så tydeligt, at Damen løftede hele Parken, og hans spil og tilstedeværelse og ikke mindst betydning er jo mange, mange klasser over f.eks. Kaufmann. Bevares, Wind er også hamrende god og kan meget let på sigt gå hen også at blive en legende. Men Damen ER en legende.

    Ligesom dig kunne jeg også vildt godt tænke mig at vide, hvad det er for bud på aftaler, som Damen N'Doye har afvist. Der er jo så mange modeller at vælge imellem - f.eks. kampbonuser osv. For det er jo tydeligt, at den mand kan levere selv på 30%.

    Der er en del af mig, der stadig ikke tror på det. Som tænker, at der kommer en contramelding, hvor man alligevel er kommet til enighed. Forleden lød Damen bestemt ikke som en spiller, der ønskede at forlade FCK. Til gengæld lød Ståle i studiet bestemt som en mand, der ikke orkede en spiller, som måske kun kan spille 5-10 kampe på en halvsæson. Og for en gangs skyld er jeg dybt uenig med Ståle. 5-10 kampe med N'Doye, hvor han kan løfte ikke bare holdet men hele Parken er altså meget, meget mere værd end at have en Ragnar siddende i periferien af holdet. Det er meget, meget mere værd end panikhandler som Bendtner, hvor man i afmagt må kaste penge ud på nødløsninger, fordi plan A - og forhåbentlig også plan b, c, d, e og f - mislykkedes. Og med al ære og respekt for unge Kaufmann er 5-10 kampe med N'Doye også meget, meget mere værd, end vores arbejdsomme angrebstalent hidtil har vist.

    Jeg frygter, at det her er Stædige Ståle, der har set sig blind på, at Damen N'Doye har været meget skadet, er gammel og ikke et salgsobjekt. De tre ting taler naturligvis imod. Men alt andet taler altså for. Der er MANGE handler imellem, at man finder den star quality, som Damen besidder.

    Ståle gjorde i går FCK langt fattigere.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Ikke for at være den sure lyseslukker, men jeg må indrømme, at jeg har det med statuer som med pensionerede numre: De bør virkelig reserveres til de helt sjældne tilfælde.

    Og så har vi i øvrigt et - synes jeg - meget fint princip i København om ikke at opstille monumenter over nulevende personer. Det er man naturligvis ikke automatisk underlagt på privat grund, men jeg synes, man bør følge det.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Jeg synes godt nok det er fjollet. Hvad hvis vi en dag får en spiller, som slår Damen og spiller med nummer 11, og også en med nummer 10 som gør det samme.. så skal de numre også pensioneres. Drop det der pensioneres-fis med numre. Tak.

    Teknisk set kan vi ende med om 100år (?) ikke at have nogle spillere som kan spille med 1-11.. ja ja, jeg ved godt det er langt ude opstillet, but still.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ikke for at være den sure lyseslukker, men jeg må indrømme, at jeg har det med statuer som med pensionerede numre: De bør virkelig reserveres til de helt sjældne tilfælde.

    Og så har vi i øvrigt et - synes jeg - meget fint princip i København om ikke at opstille monumenter over nulevende personer. Det er man naturligvis ikke automatisk underlagt på privat grund, men jeg synes, man bør følge det.
    Hehe jeg tror nu også det er ment som et glimt i øjet. Selvfølgelig opsætter "klubben" ikke en Statue af N'doye på Øster Alle :)

    Men måske noget sjovt lir under tribunerne på Sektion 12 eller hvad ved jeg :)

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hehe jeg tror nu også det er ment som et glimt i øjet. Selvfølgelig opsætter "klubben" ikke en Statue af N'doye på Øster Alle :)

    Men måske noget sjovt lir under tribunerne på Sektion 12 eller hvad ved jeg :)
    Det er jeg helt sikker på, at klubben ikke gør, men jeg tror nu, at dem, der foreslår det her i tråden, mener det seriøst.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg er også dybt, dybt rystet. Det var så tydeligt, at Damen løftede hele Parken, og hans spil og tilstedeværelse og ikke mindst betydning er jo mange, mange klasser over f.eks. Kaufmann. Bevares, Wind er også hamrende god og kan meget let på sigt gå hen også at blive en legende. Men Damen ER en legende.

    Ligesom dig kunne jeg også vildt godt tænke mig at vide, hvad det er for bud på aftaler, som Damen N'Doye har afvist. Der er jo så mange modeller at vælge imellem - f.eks. kampbonuser osv. For det er jo tydeligt, at den mand kan levere selv på 30%.

    Der er en del af mig, der stadig ikke tror på det. Som tænker, at der kommer en contramelding, hvor man alligevel er kommet til enighed. Forleden lød Damen bestemt ikke som en spiller, der ønskede at forlade FCK. Til gengæld lød Ståle i studiet bestemt som en mand, der ikke orkede en spiller, som måske kun kan spille 5-10 kampe på en halvsæson. Og for en gangs skyld er jeg dybt uenig med Ståle. 5-10 kampe med N'Doye, hvor han kan løfte ikke bare holdet men hele Parken er altså meget, meget mere værd end at have en Ragnar siddende i periferien af holdet. Det er meget, meget mere værd end panikhandler som Bendtner, hvor man i afmagt må kaste penge ud på nødløsninger, fordi plan A - og forhåbentlig også plan b, c, d, e og f - mislykkedes. Og med al ære og respekt for unge Kaufmann er 5-10 kampe med N'Doye også meget, meget mere værd, end vores arbejdsomme angrebstalent hidtil har vist.

    Jeg frygter, at det her er Stædige Ståle, der har set sig blind på, at Damen N'Doye har været meget skadet, er gammel og ikke et salgsobjekt. De tre ting taler naturligvis imod. Men alt andet taler altså for. Der er MANGE handler imellem, at man finder den star quality, som Damen besidder.

    Ståle gjorde i går FCK langt fattigere.
    Arh men altså, skulle vi ikke lægge det der "stædige Ståle" væk. Det er jo en skrøne, som er opfundet og lever herinde. Jeg kan ikke finde én god grund til, at Ståle skulle være på tværs i denne situation. Alt ville blive meget nemmere for ham, hvis Ndoye blev fremfor nu, hvor han pludselig skal lave endnu flere justeringer. NDoye er selv på halv kraft nr 1. på holdkortet, så selvfølgelig har man strukket sig så langt som muligt i denne situation, hvor man formentlig har en sundhedssektor som har meldt, at man er usikker på hans knæ. Man har endda ifølge udmeldingerne tilbudt bonusser for spillede kampe, som du selv efterspørger.

    Der kommer ingen kontrameldingerne fra FCK - det kan jeg ikke tro. Til gengæld kan NDoye måske ombestemme sig, idet man vist også skriver et sted, at han altid er meget velkommen i klubben. Jeg har i hvert fald et spinkelt håb om, at en NDoye uden klub sidst i vinduet kunne dukke op igen.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Om N'Doye burde være blevet forlænget kan jeg ikke afgøre. Han ville næppe være en fast del af startopstillingen, hans form er nedadgående og skaderne begyndte at hobe sig op. Med de ting in mente skal man heller ikke forlænge med en 35-årig spiller for enhver pris - også selvom jeg gerne havde set ham slutte sin karriere her og få en værdig afskedskamp.
    Jeg synes dog klubben bør hylde ham på en signifikant måde. Han har været her i seks sæsoner og scoret over 20 mål i fire af dem. Til sammenligning havde Santin (#2 på vores all-time topscorer liste) ikke en eneste sæson med mere en 20 mål. Han er nummer ni på Superligaens top 10 topscorerliste, men har det klart bedste målgennemsnit og ud af hele top 100 er han nummer to i mål pr. kamp (bag Molnar) og nummer tre i mål pr. minut (bag Sand og Wilzcek). Kigger man på hans betydning for opspillet vil jeg mene, at han er ligaens bedste angriber gennem tiden. Det skal selvfølgelig hyldes og selvom vi ikke har tradition for at pensionere trøjenumre, ville N'Doye da være et godt sted at starte og hvis der skal præstationer som N'Doyes til, så er vi ikke i fare for at løbe tør for trøjenumre.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Om N'Doye burde være blevet forlænget kan jeg ikke afgøre. Han ville næppe være en fast del af startopstillingen, hans form er nedadgående og skaderne begyndte at hobe sig op.
    At N'doyes form har været nedadgående er jeg ikke enig i. I de få kampe jeg har set N'doye været en del af har han været en klar forstærkning og ikke vist tegn på en nedadgående formkurve. Selv i kampen med AGF leveret han godt.

    Javel, man kan argumenter for skades historikken, men ikke hans form af det jeg har set fra ham.

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Arh men altså, skulle vi ikke lægge det der "stædige Ståle" væk. Det er jo en skrøne, som er opfundet og lever herinde. Jeg kan ikke finde én god grund til, at Ståle skulle være på tværs i denne situation. Alt ville blive meget nemmere for ham, hvis Ndoye blev fremfor nu, hvor han pludselig skal lave endnu flere justeringer. NDoye er selv på halv kraft nr 1. på holdkortet, så selvfølgelig har man strukket sig så langt som muligt i denne situation, hvor man formentlig har en sundhedssektor som har meldt, at man er usikker på hans knæ. Man har endda ifølge udmeldingerne tilbudt bonusser for spillede kampe, som du selv efterspørger.

    Der kommer ingen kontrameldingerne fra FCK - det kan jeg ikke tro. Til gengæld kan NDoye måske ombestemme sig, idet man vist også skriver et sted, at han altid er meget velkommen i klubben. Jeg har i hvert fald et spinkelt håb om, at en NDoye uden klub sidst i vinduet kunne dukke op igen.
    Uanset hvad der er op og ned ift. N'Doyes exit, er det ærgerligt at mudderkastning og hypoteser stjæler billedet. Klubben kan vel ikke sige så meget mere end de har gjort, uden at røbe detaljer som er mellem FCK, lægestaben og N'Doye-lejren. Den offentlige svada som N'Doye kommer med på Instagram (og som er slået stort op på bl.a. BT) gør i hvert fald ikke sagerne bedre for nogen af parterne.

    Det er pisse ærgerligt og uværdigt for både spiller og klub, at det på den korte bane bliver historien om super-angriberen, publikumsfavoritten, klublegenden, som tvinges til at forlade klubben!
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Enig, vi aner ikke, hvad der er op og ned, og hvor meget han evt skulle gå ned i løn, for der er vel ikke nogen, der tror, han har bedt om lønforhøjelse. At kommunikationen er gået i ged har både klub og spiller et ansvar for. Men Ndoye vurderer vel, at Ståle får det til at se ud som om, at Ndoye tænker mere på penge end klubben. Det havde Ståle ikke behøvet at gøre et nummer ud af, og det for står jeg egentlig godt, at Ndoye reagerer på.

    Oveni det kommer så Ståles pressemeddelelse dagen efter i forbindelse med Ragners forlængelse - en "ældre" spiller i samme situation - og den er sgu ikke særlig respektfuld overfor Ndoye:

    "Ragnar ønsker virkelig at spille for FCK og har også vist, at han sætter klubben meget højt med den nye aftale"
    Danmark til Valby Bakke

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Enig, vi aner ikke, hvad der er op og ned, og hvor meget han evt skulle gå ned i løn, for der er vel ikke nogen, der tror, han har bedt om lønforhøjelse. At kommunikationen er gået i ged har både klub og spiller et ansvar for. Men Ståle får det til at se ud som om, at Ndoye tænker mere på penge end klubben. Det havde Ståle ikke behøvet at gøre et nummer ud af, og det for står jeg godt, at Ndoye reagerer på. Oveni det kommer Ståles pressemeddelelse i forbindelse med Ragners forlængelse - en "ældre" spiller i samme situation - dagen efter sammenbrudet med klublegendenen Ndoye, og den er sgu ikke særlig respektfuld overfor Ndoye:

    "Ragnar ønsker virkelig at spille for FCK og har også vist, at han sætter klubben meget højt med den nye aftale"
    Jeg formoder, at der er blevet forlænget med Ragnar, fordi Ragnar rent faktisk har et brændende ønske om at være i København på trods af udsigten til begrænset spilletid og en formentlig relativ lav løn i forhold til, hvad Ragnar kunne få andre steder. Og det er vel præcis det, der hyldes i citatet fra Ståle.

    Ndoye nævnes ikke en eneste gang. Jeg kan godt forstå, hvorfor nogen vælger at tolke det som en slet skjult hentydning til forhandlingerne med Ndoye, men det er altså udtryk for en fri fortolkning, som EB og BT naturligvis gerne går med på. Og fred være med det, men jeg kan simpelthen ikke se noget problem.

    Forhandlingerne med Ndoye er brudt sammen, fordi parterne ikke kunne blive enige om økonomien. Det er helt reelt, og så er den potte ude af verden.

    Jeg glæder mig til at hylde Ndoye en dag, når der forhåbentlig igen kan være mange tilskuere på lægterne, for det fortjener han selvfølgelig.

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Ståle kunne have valgt at rose Ragner på alle mulige måder. Han vælger så at rose Ragner for at sige ja til en lønnedgang og priser hans klubfølelse herfor. Det gør han samme dagen, som han er havnet i et offentligt skænderi med klubbens største stjerne, der ifølge Ståle selv IKKE ville acceptere en lønnedgang. Hvis ikke det bevidst henviser til Ndoye, så er det bare et helt afsindigt amatøragtigt ordvalg.
    Danmark til Valby Bakke

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Eller også handler det bare om at nogen bare gerne VIL læse en negativ kontekst omkring Ståle, uanset om det man skriver måtte være sandt eller ej..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Bør rygnummer 14 pensioneres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Eller også handler det bare om at nogen bare gerne VIL læse en negativ kontekst omkring Ståle, uanset om det man skriver måtte være sandt eller ej..
    Det var da en herlig kommentar. Stay classy :-)

    Men stort. Hvis jeg så i din bog havner i kategori med Damen, blandt dem, der tilsyneladende har samme inferiøre og grundløse motiver, så lever jeg nok med at EB og BT's journalister også er der.
    Sidst redigeret af Tops : 31.07.20 kl. 14:51
    Danmark til Valby Bakke

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal dommere pensioneres som 45-årige?
    By Sokken in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 19.03.06, 12:42
  2. Silber i den hvide trøje, og med kaptajnens rygnummer!
    By stuebirk in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 25.03.04, 10:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •