Viser resultater 1 til 14 af 14

Emner: Brentford og FCM

  1. #1
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Brentford og FCM

    Sidder og godter mig lidt i skægget over Brentfords missede oprykning til PL, ud fra devisen om at der så i det mindste ikke drysser for mange pund ned over FCM, i den kommende sæson.

    Men så ved jeg måske i virkeligheden heller ikke mere end godt er, så er der nogle herinde der kan klarlægge hvilken betydning det reelt ville have haft for MC Fedtjylland, såfremt Benham havde fået 1 milliard tilført, via tv-penge fra PL???

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Brentford og FCM

    De har vist udtalt at omend FCM ikke ville få direkte adgang til nogle af pengene så ville det kraftigt påvirke organisationens evne til økonomisk at holde på spillerne. Dvs. med oprykningen ville de bedre have kunnet fastholde spillerne lidt længere. Så i det lys er det en ganske positiv ting at de ikke rykkede op.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Brentford og FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    Sidder og godter mig lidt i skægget over Brentfords missede oprykning til PL, ud fra devisen om at der så i det mindste ikke drysser for mange pund ned over FCM, i den kommende sæson.
    Selv om vi nu ikke får at vide, om det havde givet dem så meget som en ekstra krone at rutte med, skal det selvfølgelig heller ikke mindske fryden overhovedet. De er trods alt ikke kun ejet af Midtjyllands ejer, men også trænet af BIFs gamle træner, bygget op om Christian "Brøndby er min hjerteklub" Nørgaard, og har Emiliano Marcondes som filmende irritant. Man kan ikke sætte en pris på nossefryd ...


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Brentford og FCM

    Men hey, der er jo en dansk sportsdirektør i Premier League. Og det er ikke Rasmus Ankersen :)


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Brentford og FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Selv om vi nu ikke får at vide, om det havde givet dem så meget som en ekstra krone at rutte med, skal det selvfølgelig heller ikke mindske fryden overhovedet. De er trods alt ikke kun ejet af Midtjyllands ejer, men også trænet af BIFs gamle træner, bygget op om Christian "Brøndby er min hjerteklub" Nørgaard, og har Emiliano Marcondes som filmende irritant. Man kan ikke sætte en pris på nossefryd ...
    Jeg er sikkert et lille menneske, men kunne ikke lade være med at fryde mig over den glippede oprykning for "hele Danmarks Brentford"..


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Brentford og FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Selv om vi nu ikke får at vide, om det havde givet dem så meget som en ekstra krone at rutte med, skal det selvfølgelig heller ikke mindske fryden overhovedet. De er trods alt ikke kun ejet af Midtjyllands ejer, men også trænet af BIFs gamle træner, bygget op om Christian "Brøndby er min hjerteklub" Nørgaard, og har Emiliano Marcondes som filmende irritant. Man kan ikke sætte en pris på nossefryd ...
    Det er dog så synd for Brian Riemer, Roerslev og Mathias Jensen - at hellere må bytte dem med Bartolec og Biel, så de kan komme hjem og få deres liv på rette vej

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Brentford og FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    Sidder og godter mig lidt i skægget over Brentfords missede oprykning til PL, ud fra devisen om at der så i det mindste ikke drysser for mange pund ned over FCM, i den kommende sæson.

    Men så ved jeg måske i virkeligheden heller ikke mere end godt er, så er der nogle herinde der kan klarlægge hvilken betydning det reelt ville have haft for MC Fedtjylland, såfremt Benham havde fået 1 milliard tilført, via tv-penge fra PL???
    Som det nævnes, så vil der formentlig dryppe lidt penge ned i systemet til FCM. Jeg mener, at de selv har meldt ud, at en oprykning ville give FCM mulighed for at hente spillere på en højere hylde. Både pga økonomi, men lige så meget pga tiltrækningskraften af at kunne vinke med et PL "moderhold". Jeg mener også, at de har nævnt at FCM kunne få gavn af de spillere, som i Brentford var lige lidt under PL-niveau og derfor skulle udvikles lidt. Jeg forestiller mig endnu flere "udlejninger" ala Marcondes i efteråret. Mon ikke en spiller som Mathias Jensen ville have haft meget svært ved at få spilletid i PL og derfor med pæn sandsynlighed kunne være lejet ud til FCM?

    Alt i alt så glædede det mig helt vildt, at de ikke rykkede op. Det var fryd for FCM og det var fryd for en række personer, som jeg ikke kan fordrage. Det mest morsomme er næsten den måde de totalt "chokede" på. De kunne have nøjedes med 1 point mod bundholdet Stoke - så skulle de bare vinde hjemme mod det absolutte bundhold fra Barnsley - og til sidst skulle de bare slå et hold, som de allerede havde slået 2 gange og som ikke havde scoret mod Brentford hele sæsonen :-D

    Nå men man skal jo passe lidt på med at glæde sig over andre ulykke, især når vi kan ende med et kedeligt exit i dag. Men når man ikke selv præsterer, så luner hadeklubbers fiaskoer trods alt lidt :-)


  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Brentford og FCM

    Jeg så kampen, og Brentford spillede sig jo IKKE til een eneste målchance - og mon de var blevet andet end "prygelknabe" i PL. ?

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Brentford og FCM

    Brentford have now failed to earn promotion in all nine of their play-off attempts in the Football League – this is the most unsuccessful play-off campaigns of any side in English football.
    Kombinationen af Brentford,Brøndby og Herning passer tilsyneladende sammen som fod i hose.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Brentford og FCM

    Selv om vi nu ikke får at vide, om det havde givet dem (FCM, red.) så meget som en ekstra krone at rutte med
    Jeg tror bestemt vi kan sove (lidt) roligere. Benham slår mig som værende særdeles rationel og mere optaget at fundamentet for (hele) sit imperium end øjeblikkelig succes i PL og den betragtning involverer at bygge på hos FCM samtidig med at vi står strategisk svagt og Brøndby (stadig) er helt væk.

    Og....meget mere direkte...vi slipper for de mange elendige Brentford-kampe, når NENT forudsigeligt gik bananas over "den danske vinkel".
    Mvh,
    Bopa

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Brentford og FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Jeg er sikkert et lille menneske, men kunne ikke lade være med at fryde mig over den glippede oprykning for "hele Danmarks Brentford"..
    Jeg fryder mig altid når “hele danmarks (sportsgren/klub)” flopper. Det kan være swansea, AGGedserSkagen, brentford, Anja Slagelse Andersen, Ect..

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    58

    Re: Brentford og FCM

    Personligt sad jeg også med et smil på i går aftes. Ankersen lægger jo ikke skjul på, at en oprykning til PL også vil gavne FCM.

    Jeg tænkte dog også selv på, at i det tilfælde at det var blevet til oprykning, at der kunne snige sig i hvert fald én fordel ud til FCK.
    Brentford har jo vist sig at kunne tilbyde "knækkede" danskere en chance til på et tilforladeligt niveau - fx. Nørgaard og Jensen. Hvis de lå i PL, så ville de danskere/skandinavere nok ikke i ligeså høj grad søge i den retning da PL er for højt niveau, og de spillere, som fx Mathias Jensen, ville blive "nødt" til at tage til FCK, for at finde et sted med trygge hjemlige rammer.

    Det selvfølgelig en uprøvet hypotese, og jeg tvivler samtidig på, at den eventuelt lille fordel, vil kunne opveje det som FCM får ud af det.

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Brentford og FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby09s Se meddelelser
    Personligt sad jeg også med et smil på i går aftes. Ankersen lægger jo ikke skjul på, at en oprykning til PL også vil gavne FCM.

    Jeg tænkte dog også selv på, at i det tilfælde at det var blevet til oprykning, at der kunne snige sig i hvert fald én fordel ud til FCK.
    Brentford har jo vist sig at kunne tilbyde "knækkede" danskere en chance til på et tilforladeligt niveau - fx. Nørgaard og Jensen. Hvis de lå i PL, så ville de danskere/skandinavere nok ikke i ligeså høj grad søge i den retning da PL er for højt niveau, og de spillere, som fx Mathias Jensen, ville blive "nødt" til at tage til FCK, for at finde et sted med trygge hjemlige rammer.

    Det selvfølgelig en uprøvet hypotese, og jeg tvivler samtidig på, at den eventuelt lille fordel, vil kunne opveje det som FCM får ud af det.
    Enig og måske er det rent faktisk nemmere for FCM at få spillere fra Championship end PL... men jeg er nu stadig glad for den misset oprykning

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    22

    Re: Brentford og FCM

    Min skadefro side godter sig gevaldigt, men samtidig synes jeg også, at den milde følelse af lettelse jeg sidder med, er bekymrende.

    FCK skal jo ikke være de bedste fordi andre klarer sig dårligt, vi skal være de bedste, fordi vi er de bedste. Hvis FCM får en masse hjælp af Brentford, må vi jo bare hæve vores niveau så det trumfer deres. Det er sådan det bør være, men desværre også sådan det ikke er lige nu. Deraf lettelsen. Man kunne have frygtet et dobbelt mesterskab til FCM, men altså, vi skal stadigvæk oppe os for at forhindre at det sker alligevel.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •