Se afstemningsresultater: Yay or Nay??

Stemmeafgivere
347. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Yay!

    111 31.99%
  • Nay!

    185 53.31%
  • Ståle Raus!

    51 14.70%
Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 100

Emner: Kamil, yea or nay?

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Kamil, yea or nay?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvis prisen har været i sammen leje som brøndby fik for ham, så er det i den grad en godkendt handel. Der var der mange ryster herinde, der mente at vi skulle købe ham, hvis man kunne for 7 mio dkk. Det kan jo være at man har kunne tilbyde ham en relativt billig kontrakt og en billig transfer sum, mod at han så er sikret til han skal pensioneres.
    Ekstra Bladets skrev tidligere, at FC København har betalt omkring to millioner kroner, mens Göztepe meddeler, at prisen er 900.000 euro, svarende til 6,7 millioner kroner.
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...rsielt/8236705

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Kamil, yea or nay?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Bare fordi Wilczek godt ved, at det ikke er klogt at sige det ligeud, betyder det ikke, at man ikke roligt kan gå ud fra, at han har det rigtigt svært med at skulle støtte homoseksuelles rettigheder. Hvis det handlede om, at han bare synes, det er irriterende at blive påduttet dette og hint, er der i hvert fald masser af andre ting, han kunne gøre indsigelser imod i sit topregulerede liv som professionel fodboldspiller.
    Det er unfair at kalde ham homofob uden nogen som helst beviser. Man kan godt være kritiker/modstander af regnbueflag og LGBTQ+ uden samtidig at være homofob.

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Kamil, yea or nay?

    Ekstra Bladets skrev tidligere, at FC København har betalt omkring to millioner kroner, mens Göztepe meddeler, at prisen er 900.000 euro, svarende til 6,7 millioner kroner.
    Det virker på Ståle, som om vi har givet nogenlunde det samme som BIF fik for ham, ca. 7 mil. Dvs. et halvt i Tyrkiet, har ikke rigtig ændret på hans salgspris.

    "Det er nærmere 900.000 euro end to millioner, siger nordmanden"
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ontroversielt/
    Danmark til Valby Bakke

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    124

    Re: Kamil, yea or nay?

    Jeg har intet problem med at hente ham, så længe han kan score mål. 59 mål og 15 assist i 100 kampe siger jeg ikke nej tak til.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Kamil, yea or nay?

    Ser det lidt som da vi hentede Peter Møller fra BØF dengang, så hvis han får succes og scorer mål, så skal det sku nok gå :)
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    7

    Re: Kamil, yea or nay?

    Jeg er bøsse og FCK-fan. Homofobiske tilråb er et problem i fodbold. Jeg har oplevet det på Nedre C og på Kløvermarken, og vi har alle sammen hørt evergreenen "Zanka/Fischer er gay, allez, allez" blive gjaldet af Danmarks bedste fans på Sydsiden.

    Da klubbernes anførere blev bedt om at tage et regnbuebind på armen, var det konteksten. Ingen påbød dem at støtte homoægteskaber eller indkøbe regnbuestribet nattøj. Det var en markering af DBU og Superligaen af noget, som burde været aldeles ukontroversielt: Homofobi har ingen plads i dansk fodbold.

    Det er ikke at spænde nogen for en politisk vogn. Akkurat som, at det ikke var en "politisering af sporten", da UEFA lancerede "Say no to racism"-kampagnen. Det handler om fundamentale værdier, som ikke burde være til diskussion. Jeg tvivler i det hele taget på, at vi som fans ville have denne debat, hvis man udskiftede "LGBT" med "sorte" eller lignende i Kamil Wilczeks offer-interview. Alle ville være enige om, at den slags udtalelser naturligvis diskvalificerer en fra at trække den blå/hvide trøje over hovedet.

    Det er muligt, at Wilzcek bliver vores topscorer i næste sæson. Bliver jeg stadig glad, hvis vi vinder et derby, selvom det er med ham som matchvinder? Selvfølgelig. Men jeg kommer aldrig til at klappe ham fra banen, og jeg kommer aldrig til at svare "Wilczek", når stadionspeakeren i Parken råber "Kamil".


  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Kamil, yea or nay?

    Citat Oprindeligt indsendt af Atiba Se meddelelser
    Jeg er bøsse og FCK-fan.
    Det kræver sit at skrive det på et fanforum. Respekt. Derudover er jeg helt enig i resten af dit indlæg, og har det på samme måde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Kamil, yea or nay?

    Citat Oprindeligt indsendt af Atiba Se meddelelser
    Jeg er bøsse og FCK-fan. Homofobiske tilråb er et problem i fodbold. Jeg har oplevet det på Nedre C og på Kløvermarken, og vi har alle sammen hørt evergreenen "Zanka/Fischer er gay, allez, allez" blive gjaldet af Danmarks bedste fans på Sydsiden.

    Da klubbernes anførere blev bedt om at tage et regnbuebind på armen, var det konteksten. Ingen påbød dem at støtte homoægteskaber eller indkøbe regnbuestribet nattøj. Det var en markering af DBU og Superligaen af noget, som burde været aldeles ukontroversielt: Homofobi har ingen plads i dansk fodbold.

    Det er ikke at spænde nogen for en politisk vogn. Akkurat som, at det ikke var en "politisering af sporten", da UEFA lancerede "Say no to racism"-kampagnen. Det handler om fundamentale værdier, som ikke burde være til diskussion. Jeg tvivler i det hele taget på, at vi som fans ville have denne debat, hvis man udskiftede "LGBT" med "sorte" eller lignende i Kamil Wilczeks offer-interview. Alle ville være enige om, at den slags udtalelser naturligvis diskvalificerer en fra at trække den blå/hvide trøje over hovedet.

    Det er muligt, at Wilzcek bliver vores topscorer i næste sæson. Bliver jeg stadig glad, hvis vi vinder et derby, selvom det er med ham som matchvinder? Selvfølgelig. Men jeg kommer aldrig til at klappe ham fra banen, og jeg kommer aldrig til at svare "Wilczek", når stadionspeakeren i Parken råber "Kamil".
    Bravo godt indlæg!! Alle der har spillet fodbold og/eller har børn der gør det, ved jo udemærket godt at det er et kæmpe problem. Det har været indgroet i fodbold kulturen, i alt for lang tid!

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Kamil, yea or nay?

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Det er unfair at kalde ham homofob uden nogen som helst beviser. Man kan godt være kritiker/modstander af regnbueflag og LGBTQ+ uden samtidig at være homofob.
    Hvis man er i stand til bare at læse en lille smule mellem linjerne, er det her klart homofobisk:

    Citat Oprindeligt indsendt af Kamil Wilczek
    I Danmark er beskyttelsen af homoseksuelle på et højere niveau end i andre lande. Det mærkes, og de prøver ofte at påtvinge andre denne stil.
    Tillad mig at omformulere hans udsagn: "I Danmark er man som homoseksuel ikke udsat for lige så megen hetz som i eksempelvis Polen, hvor man skal være meget modig for at vise sin homoseksualitet åbent. Og den større tolerance bryder jeg mig ikke om."

    Det er grundlæggende, hvad han siger, og det stinker af homofobi.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...de-det/7934870
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Kamil, yea or nay?

    Citat Oprindeligt indsendt af Atiba Se meddelelser
    Jeg er bøsse og FCK-fan. Homofobiske tilråb er et problem i fodbold. Jeg har oplevet det på Nedre C og på Kløvermarken, og vi har alle sammen hørt evergreenen "Zanka/Fischer er gay, allez, allez" blive gjaldet af Danmarks bedste fans på Sydsiden.
    Jeg har selv sunget med på "bøsserne fra vestegnen". Jeg gjorde det ikke, fordi jeg havde noget som helst mod homoseksuelle, men når du skriver det får jeg helt dårlig samvittighed. Så undskyld, og hvor er det godt, at den sang er fortid.
    Danmark til Valby Bakke


  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Kamil, yea or nay?

    I nyere tid, har vi vel kun Bøphan-transferen at sammenligne med. Og JA! Jeg hadede den transfer. Og NEJ! Jeg tilgav ham aldrig sin fortid. MEN! Han gjorde det eneste rigtige, nemlig sit bedste på banen samtidigt med at han (med en enkelt lille svipser mod slutningen) holdt sin kæft. Det til sammen gjorde, at det vel egentligt endte helt hæderligt alt taget i betragtning og når det nu ikke kunne være anderledes.

    Wilczek... Jeg er faktisk 100% ligeglad med hans alder og hvad han kan eller ikke kan bidrage med på banen. Det handler om omklædningsrum og signal ud af til. Som mange er inde på, har han nærmest sat en ære i at vise sine hadske holdninger frem, og i det hele taget fremstå som en usympatisk polsk solformørkelse af dén slags, fordomme kommer af. Det er jo ikke uden grund, at de elsker (arh ok, så elskede da) ham ude i betonen.

    Jeg har svært med at komme på én, der ville passe dårligere i en gruppe af gode drenge som Falk, Wind, Fischer osv, som alle forsætter en stolt tradition for inklusion og mangfoldighed, som om ikke blev startet så i alle fald fik fart på i Zanka/Delaney-tiden.

    I guder hvor jeg hader den transfer. Og ham. Og alt han står for. Hvis Stephan var bagud fra start, så er Wilczek hverken ankommet eller klædt om fra klovnekostumet endnu.

    Jeg bliver heller ikke den der svarer speakerens "KAAAAAMIIIIL...." med noget. Håber jeg. For hvis jeg gør, bliver det ikke med et efternavn.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Kamil, yea or nay?

    Jeg må så efterhånden erkende, at jeg nyder BiF fans totale nedsmeltning....


  19. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    237

    Re: Kamil, yea or nay?

    https://www.dr.dk/sporten/fodbold/su...-i-fck-troejen

    Støtter du LGBT+-rettigheder?

    - Jeg er som person ikke mod nogen. Folk skal føle sig frie og gøre, hvad de har lyst til. Jeg er heller ikke en person, der vil vise hele verden, at jeg vil demonstrere mod alt, siger Kamil Wilczek til DR Sporten.

    - Jeg er en fodboldspiller, jeg er ikke en del af politik, og jeg vil gerne holde fokus på fodbold og ikke den politiske del. Men selvfølgelig respekterer jeg alle, og jeg bliver ked af det, hvis nogen føler behov for at skjule sig. Det er en dårlig ting, og der er en masse, der skjuler sig i verden lige nu, og det er jeg imod.

    Der er ingen grund til at sammenkoble angriberen med en modstand mod LGBT+-minoriteter, siger han.

    - Jeg har sagt mange gange, at jeg ikke er imod nogen. Hvis jeg skal bære et armbind i regnbuefarver, gør jeg det uden problemer. Jeg har spillet med det før. Det er ikke svært for mig, siger Kamil Wilczek.

    - Fodbold er fodbold, og politik er politik. Og når det sættes sammen, kan det nogle gange skabe nogle problemer, lyder det fra FCK's nye polske angriber.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #74
    Tilmeldingsdato
    Sep 2007
    Indlæg
    76

    Re: Kamil, yea or nay?

    Der er simpelthen intet ordentligt belæg for at Kamil skulle være homofob - det hele er bygget på hurtige antagelser fra et gammelt citat fra BT som oprindeligt er lavet på polsk. Når det så er sagt, kan man jo diskutere hvor meget succes vi ville have hvis alle spillere der har været ind og ud af vores svingdør skulle "scannes" for være i tråd med et værdigrundlag der bygger på tolerance, mangfoldighed, storby-mentalitet etc. Man lever jo i en utopisk bobbel af en anden verden hvis man tror at det er tilfældet at alle vores spillere (tidligere såvel som nuværende) ville kunne leve op til alle disse idealer.

    Hvordan man end vender og drejer det, er vi en fodboldklub, og ikke en politisk organisation, og det forestiller jeg mig gerne at vi fortsætter med at være. At fravælge eller fordømme spillere for at have holdninger der MÅSKE kunne afvige fra normen, er et akkurat lige så stort tegn på intolerance som det man skyder med skarpt på Kamil for at mangle.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    7

    Re: Kamil, yea or nay?

    Citat Oprindeligt indsendt af Saksespark Se meddelelser
    Der er simpelthen intet ordentligt belæg for at Kamil skulle være homofob - det hele er bygget på hurtige antagelser fra et gammelt citat fra BT som oprindeligt er lavet på polsk. Når det så er sagt, kan man jo diskutere hvor meget succes vi ville have hvis alle spillere der har været ind og ud af vores svingdør skulle "scannes" for være i tråd med et værdigrundlag der bygger på tolerance, mangfoldighed, storby-mentalitet etc. Man lever jo i en utopisk bobbel af en anden verden hvis man tror at det er tilfældet at alle vores spillere (tidligere såvel som nuværende) ville kunne leve op til alle disse idealer.

    Hvordan man end vender og drejer det, er vi en fodboldklub, og ikke en politisk organisation, og det forestiller jeg mig gerne at vi fortsætter med at være. At fravælge eller fordømme spillere for at have holdninger der MÅSKE kunne afvige fra normen, er et akkurat lige så stort tegn på intolerance som det man skyder med skarpt på Kamil for at mangle.
    Ingen har argumenteret for, at spillere skal "scannes" for korrekte politiske holdninger. Det er en stråmand. Klubbens spillere må mene, hvad de vil, og jeg er enig i, at deres private holdninger ikke kommer klubben ved. Hvad de udtaler offentligt, er en anden sag. Wilczek var den eneste anfører i Superligaen, der havde problemer ved at bære et regnbuebind på et tidspunkt, hvor blandt andre Viktor Fischer havde været genstand for homofobiske tilråb fra flere fangrupperinger. Det gav han udtryk for i et interview, og det er en ikke en "hurtig antagelse", når det faldt folk for brystet, for det var, hvad han sagde.

    Det er sandt, at det er et udtryk for "intolerance" ikke at tolerere homofobi, men tolerance er naturligvis ikke ubetinget. Det er fx også et udtryk for intolerance ikke at tolerere racisme eller antisemitisme, og det er de fleste enige om, at man ikke bør gøre. Som jeg skrev tidligere i tråden, havde vi næppe haft denne debat, hvis citatet fra det polske interview havde lydt: "I Danmark er beskyttelsen af sorte på et højere niveau end i andre lande. Det mærkes, og de forsøger at påtvinge andre denne stil."

    Der er en underlig tendens i debatten til at fremhæve LGBT-rettigheder som noget særligt politisk, igen i modsætning til racisme, som alle er enige om er uacceptabelt. Det er fint, hvis Wilczek er kommet på bedre tanker. Sådan lyder hans svar på DRs spørgsmål helt klart. Alle har lov til at blive klogere, og hvis han er blevet det, er det jo bare dejligt. Men at reaktionerne på hans tidligere udtalelser er hysteriske, eller udtryk for en slags tankepoliti, er simpelthen forkert.


Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •