Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
93. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • OB vinder

    23 24.73%
  • Uafgjort

    25 26.88%
  • FCK vinder

    45 48.39%
Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 144

Emner: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

  1. #16
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Kampforløb og stilling betyder rigtig meget for antallet af udskiftninger og kan udligne styrkeforholdet af reserverne.

    Hvis du som storhold er bagud og skal jagte en scoring skifter du ikke nødvendigvis ud på i forsvaret med den 4. eller 5. udskiftning. Mens et forsvarende hold godt kan have fordel af at skifte alle 5 for at få friske spillere ind, for netop friskhed er en vigtigere kompetence end at kunne sætte 5 mand.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Selvfølgelig bliver det vigtigt at få angriberne i gang på søndag. Men hvad der er lige så vigtigt er at få gang i målscoringen fra midtbanen. Både på søndag, og generelt i den kommende sæson. Målmæssigt er vi alt for afhængige af vores angribere for at få scoret mål.

    I sidste sæson scorede vores angribere 63,8% af vores mål (37 mål) i SL-sæsonen, hvilket er et større antal mål end hvad vi fik fra angriberne i sæsonen forinden, hvor de tilsammen leverede 32 mål, svarende til 37% af vores samlede antal mål. I sidste sæson scorede vores midtbanespillere 14 mål fordelt på 5 spillere (Stage(5), Pep Biel(4), Fischer(2), Zeca(2), Falk(1)). Til sammenligning scorede vores midtbanespillere (fraregnet Robert Skov og hans 29 mål, hvilket er for voldsom en anomali til at blive medregnet i denne sammenhæng) 20 mål fordelt på 6 spillere (Fischer(9), Falk(4), Thomsen(3), Gregus(2), Zeca(1), Holse(1)).

    Noget andet, vi har haft svært ved, er at få vendt kampen, hvis modstanderen scorer først.
    I sidste sæson scorede vi kampens første mål 20 gange. Vi vandt 17, spillede 2 uafgjort og tabte 1 af disse. Modstanderen scorede første mål 14 gange. Af de kampe vandt vi 4, spillede 1 uafgjort og tabte 9. Hvis hverken Wind eller N'Doye var med fra start skete det 6 gange. Vi vandt 0, spillede 1 uafgjort og tabte 5. Med enten N'Doye eller Wind eller begge med fra start, vandt vi 4 og tabte 4. Hvilket igen understreger, hvor afhængige vi var af vores frontduo, og hvor vigtigt det er, at midtbanen begynder at løfte sin del af slæbet målscoringsmæssigt.

    Til sammenligning scorede FCM det første mål 23 gange og vandt 21, spillede 1 uafgjort og tabte 1. Hvis modstanderen scorede det første mål, vandt de 5, spillede 1 uafgjort og tabte 5. Sejrsratioen ligger meget tæt op ad vores, når man piller de kampe ud, hvor vi hverken havde Wind eller N'Doye med fra start OG modstanderen scorede det første mål. Hvilket reelt også illustrerer, hvor meget tættere kampen om DM-guld ville have været, hvis ikke både Wind og N'Doye var blevet skadet samtidigt, og hvor afhængige vi var af de to spillere.

    Så basically: Vi skal være bedre til at score det første mål, og vi skal få flere mål fra andre spillere end angriberne, hvis vi skal kunne true FCM i den kommende sæson.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det tror jeg nu faktisk, at man kan argumentere sådan rimelig rationelt og matematisk for rent faktisk ofte vil være tilfældet. Argumentet vil være, at der hvor København "opererer", der giver det god mening, at investere relativt meget i "bænken" dels pga. antallet af kampe og dels fordi det er meget dyrt, at forbedre start-11. For Sønderjyske, der vil det typisk IKKE kunne betale sig, at lægge for mange penge på bænken, fordi de i stedet kan bruge pengene på en styrkelse af start-11, fordi udbuddet af spillere, der kan det er så meget større.

    Marginal-effekten af yderligere investeringer i spillertruppen vil jeg hævde ligger forskelligt for de to klubber. København kan "relativt" billigt forstærke bænken, mens en start-11'er er meget dyr - og rent faktisk svær at finde. Sønderjyske kan nemmere forstærke start-11, hvilket jo er klart at foretrække.

    Om kvalitets-forskellen på bænken så rent faktisk betyder, at flere udskiftninger er en fordel for det stærkeste hold, det er så stadig et åbent spørgsmål. F.eks. er det måske en større fordel for det svage hold, at skifte flere trætte spillere ud, fordi det ofte er hårdere at forsvare end at angribe (hvilket nok også kan diskuteres).

    Jeg er i hvert fald ikke enig med artiklen. Den hævder at "stjernerne" betyder, at den relative forskel i top-klubberne er større. Det er jeg enig i, når vi snakker top-top klubber - men selv der, så er det ikke argument nok i sig selv. Det er jo typisk ikke stjernene, der skal skiftes ud. Det er ikke Messi og Ronaldo, der bliver udskiftet efter 55 minutter, fordi de er færdige.
    Måske har du ret, men vil argumentet om at FCK i højere grad investerer i bænken fordi start-11 er dyr, ikke også pege i retningen af at forskellen på bænk og start-11 er større i FCK?

    Sorry, det er måske lidt for meget køren rundt i noget, der er OT. Jeg glæder mig helt vildt til at ligaen kommer i gang! Vi skal have en sejr med hjem fra Odense. Især hvis FCM får den ventede sejr i aften. Jeg håber i den grad at vi er ovre de dårlige takter fra foråret.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af angatyr Se meddelelser
    Måske har du ret, men vil argumentet om at FCK i højere grad investerer i bænken fordi start-11 er dyr, ikke også pege i retningen af at forskellen på bænk og start-11 er større i FCK?
    Jeg fortsætter lidt off-topic :-)

    Jo. Det kan sagtens være, at jeg ikke har ret.

    Mit argument er, at "priskurven" er meget fladere og mere lineær "længere nede i systemet". Hvis vi skal have en spiller, der er 10% bedre end vores normale start-11, så koster han 100% mere mens en spiller der er 10% dårligere måske koster 20% mindre.

    Hvis Sønderjyske vil have en 10% bedre spiller, så koster han måske kun 20% mere og en 10% dårligere koster 20% mindre.

    (tallene naturligvis hevet ud af røven).

    I København har vi store udfordringer med at finde spillere, der forstærker start-11, for de er uforholdsmæssigt dyrere, fordi de er så gode, at de typisk vælger at spille i en sjovere liga. Fordi de er så dyre, så er det mere effektivt (pr. krone) at forstærke bænken - selvom en bænkspiller naturligvis har mindre effekt på holdet end en i start-11.

    Relativt set, så har Sønderjyske ikke de samme grunde til at smide penge efter en bænk-spiller, der kun spiller i snit 30 minutter, hvis de kan bruge pengene på at forstærke start-11.

    Så jeg vil umiddelbart tro, at den relative niveau-forskel _generelt_ er mindre på top-holdene i DK end på bundholdene.

    Men det er jo hand-waving argumenter. Der er jo også ting, der kunne trække i den modsatte retning. Så det er vel mest en "teori" :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...snart-tilbage/

    Jeg så denne artikel om skadessituationen i OB, og at de fleste af spillerne skulle være tilbage på græs. Er der nogen der har overblikket over hvilken spillere der er skadet og næppe kommer til at spille en rolle imod os?

    EDIT: ifølge https://fyens.dk/artikel/alle-ob-ere...set-fra-lieder

    Ude med skader: Mart Lieder, Janus Drachmann, Alexander Juel Andersen og Tarik Ibrahimagic

    Derudover har Jeppe Tverskov, Max Fenger og Mikkel Hyllegaard haft nogle småskader, men ser ud til at kunne spille
    Sidst redigeret af pouljensen : 11.09.20 kl. 16:45

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Det burde være en no-brainer, men FCMs nederlag i går aftes SKAL betyde at spillerne skal være topmotiverede til kampen i morgen, og SKAL hente en sejr i O'ense.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det burde være en no-brainer, men FCMs nederlag i går aftes SKAL betyde at spillerne skal være topmotiverede til kampen i morgen, og SKAL hente en sejr i O'ense.
    I modsætning selvfølgelig til hvis Midtjylland havde vundet, så havde situationen naturligvis været en HELT anden :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    I modsætning selvfølgelig til hvis Midtjylland havde vundet, så havde situationen naturligvis været en HELT anden :-)
    Hehe, ja, men så alligevel ikke.

    Vi står for første gang siden august sidste år i en situation, hvor vi i forhold til FCM står i en "opnåelsessituation" frem for en "undgåelsessituation". I denne runde spiller vi ikke om at undgå at komme bagud i forhold til dem, vi spiller tværtimod for at opnå en placering foran dem i tabellen i denne runde.

    Du kan sammenligne det med en straffesparkskonkurrence, hvor modstanderen netop har brændt sit foregående spark. Den type pres, som så er til stede, er bare væsentligt anderledes, end hvis modstanderen netop har scoret, og man skal til at jage en udligning. "Konsekvensen" ved at fejle er "bare", at der er status quo mellem holdene, og er derfor mindre alvorlig, hvorimod "konsekvensen" ved at fejle, hvis modstanderen har scoret, er at man er bagud (eller du ryger ud).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hehe, ja, men så alligevel ikke.

    Vi står for første gang siden august sidste år i en situation, hvor vi i forhold til FCM står i en "opnåelsessituation" frem for en "undgåelsessituation". I denne runde spiller vi ikke om at undgå at komme bagud i forhold til dem, vi spiller tværtimod for at opnå en placering foran dem i tabellen i denne runde.

    Du kan sammenligne det med en straffesparkskonkurrence, hvor modstanderen netop har brændt sit foregående spark. Den type pres, som så er til stede, er bare væsentligt anderledes, end hvis modstanderen netop har scoret, og man skal til at jage en udligning. "Konsekvensen" ved at fejle er "bare", at der er status quo mellem holdene, og er derfor mindre alvorlig, hvorimod "konsekvensen" ved at fejle, hvis modstanderen har scoret, er at man er bagud (eller du ryger ud).
    Jeg tror bare at jeg håber at vores spillere går efter at vinde hver eneste fucking kamp. Så kan de begynde at kigge på tabellen når vi går ind i slutspillet. Et nederlag til FCM i runde 1 skal simpelthen ikke påvirke motivationsniveauet i truppen, for så har man da helt givet op på den positive arrogance/troen på sig selv og erkendt at man er nr. 2.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Jeg tror bare at jeg håber at vores spillere går efter at vinde hver eneste fucking kamp.
    Det er jo altid tilfældet, men spændings- og tændingsniveauet kan bare påvirkes af ydre omstændigheder og pres, uanset om du spiller i Serie 5 eller du spiller CL play-off kamp. Det, som er med til at adskille fårene fra bukkene, er hvordan man håndterer det pres. I og med du ikke har et undgåelsespres hængende på dine skuldre, kan du spille mere frit, fordi der er "plads" til mere risiko i dit spil.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det er jo altid tilfældet, men spændings- og tændingsniveauet kan bare påvirkes af ydre omstændigheder og pres, uanset om du spiller i Serie 5 eller du spiller CL play-off kamp. Det, som er med til at adskille fårene fra bukkene, er hvordan man håndterer det pres. I og med du ikke har et undgåelsespres hængende på dine skuldre, kan du spille mere frit, fordi der er "plads" til mere risiko i dit spil.
    Du ignorede desværre den vigtigste del af mit indlæg :(

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Du ignorede desværre den vigtigste del af mit indlæg :(
    Nå, men jeg tager den da gerne. Jeg ser det ikke som om man erkender at man er nr. 2, hvis det påvirker motivations- og spændingsniveauet at FCM har tabt, men snarere at man ikke kan tillade sig at tage det for givet, at man leverer bedre end FCM med den ene hånd på ryggen. Dertil er FCM for gode til at man ikke kan tillade sig at man kan undlade at tage dem og deres resultater seriøst, uagtet at man anser sig selv som bedre end dem. Jeg mener også, vi er bedre end dem, men vi er ikke miles away foran dem. Der er deres præstationer og deres evidens- og databaserede tilgang for gode til at vi kan "slappe af" i den forbindelse.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Nå... Det var så i 17 minutter man skulle håbe “new season - new start”.

    Imod et skadesplaget OB-hold.

    Wow. Speechless.

    Zan


  19. #29
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Super, der er virkelig sket meget i denne pause op til den nye sæson, ser lovende ud........................

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. F.C. København (13/09 2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Nå... Det var så i 17 minutter man skulle håbe “new season - new start”.

    Imod et skadesplaget OB-hold.

    Wow. Speechless.

    Zan
    Det er den samme gamle traver med at der bliver spillet langsomt, idéforladt, og alt for meget i bredderetningen, og alt for lidt i længderetningen.
    Det er som om de har en aftale om at alle skal røre bolden inden de er over midten. Forfærdelig omgang.
    Med den defensiv vinder man bare ikke mesterskaber.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 18.12.19, 12:35
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 11.05.19, 10:46
  3. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.04.19, 08:29
  4. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.10.18, 17:52
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 06.08.18, 14:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •