Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
101. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • IFK vinder i ordinær tid

    46 45.54%
  • Uafgjort (IFK vinder efter forlænget spilletid eller straffespark)

    7 6.93%
  • Uafgjort (FCK vinder efter forlænget spilletid eller straffespark)

    9 8.91%
  • FCK vinder i ordinær tid

    39 38.61%
Viser resultater 1 til 15 af 124

Emner: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

  1. #75
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,579

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg ved godt, at vi som FCK-fans lette bliver tvære, hvis vi ikke banker Real Madrid og Barcelona gule og blå hver anden weekend. Men det virker noget spøjst, at du skriver, vi er gået fuldstændigt i stå, når vi for bare en måned siden spillede en for FCK historisk kvartfinale i Europa League - det længste, vi nogensinde er kommet i en europæisk turnering - og endda formår at spille uafgjort mod et særdeles velkørende Manchester United-hold i ordinær spilletid. Den bedrift gad jeg godt se noget dansk hold gøre efter. Eller nordisk for den sags skyld. Er det ikke også fremgang at spille et tyrkisk mesterhold ud af banen?

    Og ja - vi har målmænd, der står godt. Det har vi generelt haft i vores europæiske kampagne. Ellers havde vi nok heller ikke suveræn europæisk rekord i at holde modstanderen fra at score mere end et mål imod os.

    Perdon - men jeg er lidt træt af den her tanke om, at vi BÅDE kan komme langt OG dominere mod selv de stærkeste hold. Og nej, FCK er ikke et sted, hvor vi kan holde uendeligt på vores bedste spillere og kun skifte dem ud, hvis noget bedre dukker op. Jeg ville da også ønske, at det var sådan. At jeg ikke på den ene side håber ALT det bedste for Wind, Falk, Fischer og alle de andre - og samtidig frygter, når de viser sig frem som Falk har gjort det på det seneste, at vi aldrig kommer til at se dem igen i FCK-trøjen.

    Før den danske liga er lige så prestigefyldt og udfordrende som de større ligaer i verden, er det altså bare ikke en problematik, FCK kan løse alene. Vi ER i en udviklingsliga, og vi skal hele tiden plukke fra den hylde af spillere, der enten ser os som et springbræt eller et sted at nyde sit otium. Den naturlov kan du ikke bare lige ændre på. Men du kan udfordre den. Det gjorde Brøndby i 90'erne, hvorefter vi for alvor har taget over i 10'erne og p.t. står for - hvad? - 90 procent af de danske point på UEFAs rangliste. Det er kun mikronationer, der har samme skævvridning i de tal.

    Skal jeg komme dig bare lidt i møde, så drømmer jeg mig da også tilbage til de dage, hvor vi spillede lige op med Barcelona og rent faktisk SLOG Manchester United. Meget bedre end det bliver det nok svært at se et dansk klubhold spille. Men jeg ser sgu et talentfuld hold i dag, som godt kan nå langt. Nej, det er langtfra perfekt, og vi er pressede nationalt. Vores indkøbspolitik slog lidt fejl, da Wind og Damen begge udgik med langtidsskader i sidste sæson. Santos og Bendtner var spøjse signinger, og Biel mangler vi stadig rigtigt at se indfri potentialet. Så det blev sgu noget rod. Men er vild med Wilczek og tror og håber på, at Ståle lander det ekstra offensive kort. Og ja, det havde været GULD at få Zanka hjem. Men FCK KAN bare ikke tilbyde det, man som spiller let scorer i selv den tyrkiske liga. Sådan er det bare - i al fald indtil vi bliver købt af en excentrisk milliardær.
    Det var på et absolut hængende hår at vi overhovedet gik videre fra vores EL gruppe sidste år - Jeg kigger på spillet på banen og er ikke så forblændet over vores resultater som du er. Jeg forventer helt klart at vi viser nogle sprudlende og offensivt spil også ja - og det ser vi bare ganske sjældent efterhånden, også i Superligaen. Jeg savner at gå i Parken og blive underholdt, det ender ret tit med at jeg går slukøret hjem (også efter en sejr)

    Ja vores indkøb fejlede sidste sommer da vores angribere blev skadet - men må jeg minde om at vores spil i de første mange kampe sidste år var ligeså dårligt som nu, forskellen er at vi havde heldet og Damen/Wind som puttede alt i kassen. Derudover havde vi i sidste sæson en formidabel målmand som vel alene skaffede os +10 point. Især i efterårs sæsonen holdt han os tæt på FCM næsten ene mand.

    Med vores budget, historie og armbevægelser så synes jeg virkelig vi har lov til at stille os kritiske overfor hele måden klubben kører på lige nu. Jeg synes det er toppen af middelmådighed blot at stille sig tilfreds med det dårlige spil hvis bare resultaterne kommer. (Hvilket de ikke ligefrem gør med 3 af 7 mesterskaber)

    Vi står stille og FCM udvikler sig på og udenfor banen og vi risikerer at bliver overhalet. Det er nok ikke uden grund at mange herinde så ofte nævner FCM i diverse tråde. De er nemlig en stor konkurrent de næste mange år og jeg bryder mig ikke om tanken om at de fornyer sig på så mange områder når vi ikke gør.

  2. De følgende 9 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 23:41
  2. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  3. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  5. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •