Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
101. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • IFK vinder i ordinær tid

    46 45.54%
  • Uafgjort (IFK vinder efter forlænget spilletid eller straffespark)

    7 6.93%
  • Uafgjort (FCK vinder efter forlænget spilletid eller straffespark)

    9 8.91%
  • FCK vinder i ordinær tid

    39 38.61%
Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 124

Emner: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Helt enig.

    Der er ingen der er i tvivl om det er flotte Europæiske resultalter, men jeg vil også gerne understrege at "Marginalerne" i den grad har været med os i mange kampe. Især den foregående Europa kampagne. Jeg behøver vel næppe nævne de mægtige giganter Riga FC og Malmø FF :). I de tidligere Europæiske kampagner vi har deltaget i har altså også været elendigt spil hovedparten af kampene. Ja og så vil der være få kampe hist og pist der stikker ud. Såsom Basaksehir, Celtic, Man utd. Sjovt nok er det kampe, hvor vi er Underdogs.

    Og nej jeg siger ikke jeg forventer vi spiller tiki taka fodbold eller har Bayern Niveau, SLET IKKE. Men jeg syntes bare helt ærligt at der ikke er meget udvikling i vores spil. Der er flere ting man kan tage fat på. F.eks. et langt forbedret kontraspil med slutprodukt.
    Vi er enige om at vi kan spille bedre - marginaler efter små 30 europæiske kampe med Max 1 mål imod sig! Det er satme ikke marginalt, det er det vildeste forsvar i europæisk sammenhæng og det er næppe held og marginaler, som gør at vi år efter år er i europæisk gruppespil!

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi er enige om at vi kan spille bedre - marginaler efter små 30 europæiske kampe med Max 1 mål imod sig! Det er satme ikke marginalt, det er det vildeste forsvar i europæisk sammenhæng og det er næppe held og marginaler, som gør at vi år efter år er i europæisk gruppespil!
    Godt du er enig i vi kan "spille" bedre. og det er sagt på en meget flink måde :)

    Jeg har nu aldrig skrevet, at det ikke er godt at vi er svære at scorer imod os i Europa. Det jeg anfægter er at vi sjældent er særlige gode frem ad banen og der er store forbedrings punkter på det område. Og det kan jo sagtens hænge sammen med vi at svære at scorer i mod.
    Gode eksempler har jo også været vores CL kvalifikationer, hvor vi ikke har satset på udebanemål og så dummet os på hjemmebane, fordi vi ikke har været modige nok.

    Og når jeg taler marginalt, så mener jeg primært nogle EL sæsoner og især EL vi lige har overstået. Millimeter fra at ryge ud mod Riga og det samme mod Malmø på hjemmebane (2 utroligt ringe spillet kampe vel og mærke)

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Og når jeg taler marginalt, så mener jeg primært nogle EL sæsoner og især EL vi lige har overstået. Millimeter fra at ryge ud mod Riga og det samme mod Malmø på hjemmebane (2 utroligt ringe spillet kampe vel og mærke)
    Men er marginaler ikke et mærkeligt argument i sådan en diskussion? Kampen mod Riga som eksempel, havde jo ikke været aktuel hvis vi havde haft marginalerne med os i en straffesparkskonkurrence i kampen forinden? Marginaler kan jo altid bruges ud fra en enkelt kamp eller kampagne, til at forstærke ens tese, da der altid er marginaler der går i den ene eller anden retning. Skulle man så være det hold der konsekvent altid har marginalerne på ens side, begynder næste diskussion så, om det virkeligt er marginaler. Man siger at heldet ofte følger den dygtige :)

    Med vores budget, er holdet jo netop ikke bygget op til sprudlende storsejre i Europa, men konceptet er at holde kampene tætte og se om vi kan udnytte chancerne og skubbe marginalerne over på vores side.

    Uden at måle os med AGF tror jeg bare, at man må sige at ingen udekampe er nemme i Europa, og at vi har været så gode over så mange år, til lige at gøre hvad der er nødvendige vidner vel et eller andet sted om klasse målt på resultater koefficientpoint etc. at vi så alle drømmer om kampe som da vi slog Brügge i Parken, det er jo bare med at nyde dem de gange vi virkeligt rammer dagen.

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Selvfølgelig er det en fantastisk bedrift i Europa - Det kan vi alle blive enige om. Men vi er altså havnet i en situation hvor vi på ingen måde formår at rykke os overhovedet.
    Jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i hvordan man som fan af FCK kan juble over gårsdagens resultat som om intet er hændt. Vi luller jo os selv i søvn som klub hvis vi ikke får øjnene op.

    Vi har godt nok haft marginalerne på vores side europæisk set igennem de senere år og det har været fantastiske målmandspræstationer der har skabt os resultaterne i Europa mere end det har været god fodbold.

    Vi har store armbevægelser omkring at vi SKAL være Nordens største - Hvis man vil det så er det absolut ikke godkendt at være 10 minutter fra at blive ekspederet ud af et middelmådigt svensk hold.

    Du skriver det ikke har stået på længe? Må jeg spørge hvor i vores spil du har set fremgang de seneste 1 1/2 år? Føler du vi er på rette vej? For jeg føler at vi er gået fuldstændigt i stå.
    Jeg ved godt, at vi som FCK-fans lette bliver tvære, hvis vi ikke banker Real Madrid og Barcelona gule og blå hver anden weekend. Men det virker noget spøjst, at du skriver, vi er gået fuldstændigt i stå, når vi for bare en måned siden spillede en for FCK historisk kvartfinale i Europa League - det længste, vi nogensinde er kommet i en europæisk turnering - og endda formår at spille uafgjort mod et særdeles velkørende Manchester United-hold i ordinær spilletid. Den bedrift gad jeg godt se noget dansk hold gøre efter. Eller nordisk for den sags skyld. Er det ikke også fremgang at spille et tyrkisk mesterhold ud af banen?

    Og ja - vi har målmænd, der står godt. Det har vi generelt haft i vores europæiske kampagne. Ellers havde vi nok heller ikke suveræn europæisk rekord i at holde modstanderen fra at score mere end et mål imod os.

    Perdon - men jeg er lidt træt af den her tanke om, at vi BÅDE kan komme langt OG dominere mod selv de stærkeste hold. Og nej, FCK er ikke et sted, hvor vi kan holde uendeligt på vores bedste spillere og kun skifte dem ud, hvis noget bedre dukker op. Jeg ville da også ønske, at det var sådan. At jeg ikke på den ene side håber ALT det bedste for Wind, Falk, Fischer og alle de andre - og samtidig frygter, når de viser sig frem som Falk har gjort det på det seneste, at vi aldrig kommer til at se dem igen i FCK-trøjen.

    Før den danske liga er lige så prestigefyldt og udfordrende som de større ligaer i verden, er det altså bare ikke en problematik, FCK kan løse alene. Vi ER i en udviklingsliga, og vi skal hele tiden plukke fra den hylde af spillere, der enten ser os som et springbræt eller et sted at nyde sit otium. Den naturlov kan du ikke bare lige ændre på. Men du kan udfordre den. Det gjorde Brøndby i 90'erne, hvorefter vi for alvor har taget over i 10'erne og p.t. står for - hvad? - 90 procent af de danske point på UEFAs rangliste. Det er kun mikronationer, der har samme skævvridning i de tal.

    Skal jeg komme dig bare lidt i møde, så drømmer jeg mig da også tilbage til de dage, hvor vi spillede lige op med Barcelona og rent faktisk SLOG Manchester United. Meget bedre end det bliver det nok svært at se et dansk klubhold spille. Men jeg ser sgu et talentfuld hold i dag, som godt kan nå langt. Nej, det er langtfra perfekt, og vi er pressede nationalt. Vores indkøbspolitik slog lidt fejl, da Wind og Damen begge udgik med langtidsskader i sidste sæson. Santos og Bendtner var spøjse signinger, og Biel mangler vi stadig rigtigt at se indfri potentialet. Så det blev sgu noget rod. Men er vild med Wilczek og tror og håber på, at Ståle lander det ekstra offensive kort. Og ja, det havde været GULD at få Zanka hjem. Men FCK KAN bare ikke tilbyde det, man som spiller let scorer i selv den tyrkiske liga. Sådan er det bare - i al fald indtil vi bliver købt af en excentrisk milliardær.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #95
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg ved godt, at vi som FCK-fans lette bliver tvære, hvis vi ikke banker Real Madrid og Barcelona gule og blå hver anden weekend. Men det virker noget spøjst, at du skriver, vi er gået fuldstændigt i stå, når vi for bare en måned siden spillede en for FCK historisk kvartfinale i Europa League - det længste, vi nogensinde er kommet i en europæisk turnering - og endda formår at spille uafgjort mod et særdeles velkørende Manchester United-hold i ordinær spilletid. Den bedrift gad jeg godt se noget dansk hold gøre efter. Eller nordisk for den sags skyld. Er det ikke også fremgang at spille et tyrkisk mesterhold ud af banen?

    Og ja - vi har målmænd, der står godt. Det har vi generelt haft i vores europæiske kampagne. Ellers havde vi nok heller ikke suveræn europæisk rekord i at holde modstanderen fra at score mere end et mål imod os.

    Perdon - men jeg er lidt træt af den her tanke om, at vi BÅDE kan komme langt OG dominere mod selv de stærkeste hold. Og nej, FCK er ikke et sted, hvor vi kan holde uendeligt på vores bedste spillere og kun skifte dem ud, hvis noget bedre dukker op. Jeg ville da også ønske, at det var sådan. At jeg ikke på den ene side håber ALT det bedste for Wind, Falk, Fischer og alle de andre - og samtidig frygter, når de viser sig frem som Falk har gjort det på det seneste, at vi aldrig kommer til at se dem igen i FCK-trøjen.

    Før den danske liga er lige så prestigefyldt og udfordrende som de større ligaer i verden, er det altså bare ikke en problematik, FCK kan løse alene. Vi ER i en udviklingsliga, og vi skal hele tiden plukke fra den hylde af spillere, der enten ser os som et springbræt eller et sted at nyde sit otium. Den naturlov kan du ikke bare lige ændre på. Men du kan udfordre den. Det gjorde Brøndby i 90'erne, hvorefter vi for alvor har taget over i 10'erne og p.t. står for - hvad? - 90 procent af de danske point på UEFAs rangliste. Det er kun mikronationer, der har samme skævvridning i de tal.

    Skal jeg komme dig bare lidt i møde, så drømmer jeg mig da også tilbage til de dage, hvor vi spillede lige op med Barcelona og rent faktisk SLOG Manchester United. Meget bedre end det bliver det nok svært at se et dansk klubhold spille. Men jeg ser sgu et talentfuld hold i dag, som godt kan nå langt. Nej, det er langtfra perfekt, og vi er pressede nationalt. Vores indkøbspolitik slog lidt fejl, da Wind og Damen begge udgik med langtidsskader i sidste sæson. Santos og Bendtner var spøjse signinger, og Biel mangler vi stadig rigtigt at se indfri potentialet. Så det blev sgu noget rod. Men er vild med Wilczek og tror og håber på, at Ståle lander det ekstra offensive kort. Og ja, det havde været GULD at få Zanka hjem. Men FCK KAN bare ikke tilbyde det, man som spiller let scorer i selv den tyrkiske liga. Sådan er det bare - i al fald indtil vi bliver købt af en excentrisk milliardær.
    Det var på et absolut hængende hår at vi overhovedet gik videre fra vores EL gruppe sidste år - Jeg kigger på spillet på banen og er ikke så forblændet over vores resultater som du er. Jeg forventer helt klart at vi viser nogle sprudlende og offensivt spil også ja - og det ser vi bare ganske sjældent efterhånden, også i Superligaen. Jeg savner at gå i Parken og blive underholdt, det ender ret tit med at jeg går slukøret hjem (også efter en sejr)

    Ja vores indkøb fejlede sidste sommer da vores angribere blev skadet - men må jeg minde om at vores spil i de første mange kampe sidste år var ligeså dårligt som nu, forskellen er at vi havde heldet og Damen/Wind som puttede alt i kassen. Derudover havde vi i sidste sæson en formidabel målmand som vel alene skaffede os +10 point. Især i efterårs sæsonen holdt han os tæt på FCM næsten ene mand.

    Med vores budget, historie og armbevægelser så synes jeg virkelig vi har lov til at stille os kritiske overfor hele måden klubben kører på lige nu. Jeg synes det er toppen af middelmådighed blot at stille sig tilfreds med det dårlige spil hvis bare resultaterne kommer. (Hvilket de ikke ligefrem gør med 3 af 7 mesterskaber)

    Vi står stille og FCM udvikler sig på og udenfor banen og vi risikerer at bliver overhalet. Det er nok ikke uden grund at mange herinde så ofte nævner FCM i diverse tråde. De er nemlig en stor konkurrent de næste mange år og jeg bryder mig ikke om tanken om at de fornyer sig på så mange områder når vi ikke gør.

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #96
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det var på et absolut hængende hår at vi overhovedet gik videre fra vores EL gruppe sidste år - Jeg kigger på spillet på banen og er ikke så forblændet over vores resultater som du er. Jeg forventer helt klart at vi viser nogle sprudlende og offensivt spil også ja - og det ser vi bare ganske sjældent efterhånden, også i Superligaen. Jeg savner at gå i Parken og blive underholdt, det ender ret tit med at jeg går slukøret hjem (også efter en sejr)

    Ja vores indkøb fejlede sidste sommer da vores angribere blev skadet - men må jeg minde om at vores spil i de første mange kampe sidste år var ligeså dårligt som nu, forskellen er at vi havde heldet og Damen/Wind som puttede alt i kassen. Derudover havde vi i sidste sæson en formidabel målmand som vel alene skaffede os +10 point. Især i efterårs sæsonen holdt han os tæt på FCM næsten ene mand.

    Med vores budget, historie og armbevægelser så synes jeg virkelig vi har lov til at stille os kritiske overfor hele måden klubben kører på lige nu. Jeg synes det er toppen af middelmådighed blot at stille sig tilfreds med det dårlige spil hvis bare resultaterne kommer. (Hvilket de ikke ligefrem gør med 3 af 7 mesterskaber)

    Vi står stille og FCM udvikler sig på og udenfor banen og vi risikerer at bliver overhalet. Det er nok ikke uden grund at mange herinde så ofte nævner FCM i diverse tråde. De er nemlig en stor konkurrent de næste mange år og jeg bryder mig ikke om tanken om at de fornyer sig på så mange områder når vi ikke gør.
    Du spurgte, om jeg så fremgang i vores europæiske kampe det seneste halvandet år. At vi spiller os i en historisk kvartfinale, ser jeg som fremgang. At vi endda får uafgjort mod Manchester United, ser jeg som fremgang.

    Det er altså en spøjs argumentation, at vi skal se bort fra de spillere, der gjorde det allerbedst for i virkeligheden at kunne se vores holds forfatning, og at det ikke rigtigt tæller, at vi har to stjerneangribere, der er med til at skabe den bedste sæsonåbning, vi nogensinde har haft. Eller at vi har en klassemålmand, der kan tage pynten af selv de bedste angribere. Så bliver glasset i al fald meget hurtigt halvtomt. Det svarer til at se sig sur på, at vi ikke var gået videre, hvis ikke Wind og Mudra havde scoret.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #97
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Du spurgte, om jeg så fremgang i vores europæiske kampe det seneste halvandet år. At vi spiller os i en historisk kvartfinale, ser jeg som fremgang. At vi endda får uafgjort mod Manchester United, ser jeg som fremgang.

    Det er altså en spøjs argumentation, at vi skal se bort fra de spillere, der gjorde det allerbedst for i virkeligheden at kunne se vores holds forfatning, og at det ikke rigtigt tæller, at vi har to stjerneangribere, der er med til at skabe den bedste sæsonåbning, vi nogensinde har haft. Eller at vi har en klassemålmand, der kan tage pynten af selv de bedste angribere. Så bliver glasset i al fald meget hurtigt halvtomt. Det svarer til at se sig sur på, at vi ikke var gået videre, hvis ikke Wind og Mudra havde scoret.
    Jamen så er opskriften jo simpel for den fremtidige succes. Vi skal have en absurd god keeper og et par angribere der kan score på alt.

    Vi bliver ikke enige. Jeg går i Parken for at vinde OG blive underholdt. Vi har tidligere vist at det kan lade sig gøre selvom vi kommer fra lille DK - Også i europæisk sammenhæng. Men det var selvfølgelig også nemmere “dengang” da vi formåede at købe de rigtige spillere som passede ind i vores system.

    Ps - Prøv at zappe over på 3+ netop nu. Hvis Herning kan spille så hurtigt og med så meget energi og power så burde vi vel kunne gøre det samme med et større budget og dyrere spillere?

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #98
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Jamen så er opskriften jo simpel for den fremtidige succes. Vi skal have en absurd god keeper og et par angribere der kan score på alt.

    Vi bliver ikke enige. Jeg går i Parken for at vinde OG blive underholdt. Vi har tidligere vist at det kan lade sig gøre selvom vi kommer fra lille DK - Også i europæisk sammenhæng. Men det var selvfølgelig også nemmere “dengang” da vi formåede at købe de rigtige spillere som passede ind i vores system.

    Ps - Prøv at zappe over på 3+ netop nu. Hvis Herning kan spille så hurtigt og med så meget energi og power så burde vi vel kunne gøre det samme med et større budget og dyrere spillere?
    Jeg husker denne diskussion gennem mere end 10 år. Når spillet ikke kører, så vælter kritikken frem og der lader til, at ingen har den fjerneste anelse om logikken bag svingningerne i en klub som FCK. Vi har næppe haft en mere offensivt tilgang til spillet end vi har pt og vi har rigtig mange tekniske spillere på holdet - vi har endda spillet rigtig meget 4231 som flere har efterlyst (de er så blevet stille omkring det - kunne det være fordi det heller ikke fungere).

    Nu ser vi en periode hvor FCM har succes og det gør naturligvis ondt på selvforståelsen - men helt ærligt, prøv lige at se deres spil. Det er på ingen måder underholdende at se på, men en traktor tilgang til spillet som er rimelig succesfuldt i en liga som den danske. Det er direkte spil med muskler og fart... nogen kan lide det, jeg kan ikke.

    Os som “beskytter” FCK, Ståle eller individer - vi kan jo også godt se, at det ikke fungere optimalt. Men helt ærligt - så er nogle herinde kritiske og KUN kristiske og har (i mine øjne) en lidt for lemfældig tilgang til virkeligheden. Så dårligt går det altså heller ikke og vi har nogle sindsyg imponerende resultater i Europa over så lang en periode at det næppe er tilfældigt.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #99
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg husker denne diskussion gennem mere end 10 år. Når spillet ikke kører, så vælter kritikken frem og der lader til, at ingen har den fjerneste anelse om logikken bag svingningerne i en klub som FCK. Vi har næppe haft en mere offensivt tilgang til spillet end vi har pt og vi har rigtig mange tekniske spillere på holdet - vi har endda spillet rigtig meget 4231 som flere har efterlyst (de er så blevet stille omkring det - kunne det være fordi det heller ikke fungere).

    Nu ser vi en periode hvor FCM har succes og det gør naturligvis ondt på selvforståelsen - men helt ærligt, prøv lige at se deres spil. Det er på ingen måder underholdende at se på, men en traktor tilgang til spillet som er rimelig succesfuldt i en liga som den danske. Det er direkte spil med muskler og fart... nogen kan lide det, jeg kan ikke.

    Os som “beskytter” FCK, Ståle eller individer - vi kan jo også godt se, at det ikke fungere optimalt. Men helt ærligt - så er nogle herinde kritiske og KUN kristiske og har (i mine øjne) en lidt for lemfældig tilgang til virkeligheden. Så dårligt går det altså heller ikke og vi har nogle sindsyg imponerende resultater i Europa over så lang en periode at det næppe er tilfældigt.
    Traktor-fodbold virker åbenbart både i ligaen og i Europa. Jeg siger ikke at det er vej vi skal gå, men det kan konstateres at Hodgsons og Backes form for fodbold virker.
    Det er i orden at have ambitioner om at spille en mere flydende form for fodbold. Dog er denne Morten Olsenske ballhalten som vi praktiserer, ingenlunde underholdende.
    Der skal spilles meget mere i længderetningen, dvs. direkte.
    Lige nu formår vores modstandere at organisere sig, fordi det virker som om at alle vores spillere skal røre bolden, inden den havner på den sidste tredjedel af banen.
    Slutteligt er der presspillet. Det fungerer bare rigtig, rigtig dårligt, og én af grundene til at holdet har så svært ved at spille til nul.
    Fodbold i dag kræver spillere der konstant kan løbe højintense løb, hvilket ikke er spillere vi har i overflod. Det er først og fremmest den vej Ståle og teamet skal kigge.
    Sidst redigeret af albinus1985 : 20.09.20 kl. 09:40

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #100
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Ståles "beskyttere", som du kalder jer, har ikke den fjerneste anelse om logikken bag svingningerne i en klub som FCK, der forsømmer at forny sig, lægger alt for meget ansvar over på én person og har blind tillid til, at han er den eneste, der kan føre klubben videre.

    Mange har efterlyst en 4-2-3-1, men lige nu praktiserer Ståle en 4-ZecaStage-3-1, og den ønsker 0% af fansene at se, og det er i øvrigt ikke nogen særlig offensiv tankegang, vi ser, så selvfølgelig vælter kritikken frem, når resultaterne på den hjemlige scene bestemt ikke er gode nok.

    Jeg ser ikke FCM nok til at have en markant holdning til deres spillestil, men ud fra highlights fra Young Boys-kampen kan jeg da i hvert fald se, at de laver nogle ret vilde angreb med masser af spillere i og omkring feltet og brillerer med nogle tekniske detaljer, vi for sjældent bliver forkælet med.

    Ståles beskyttere har en lemfældig tilgang til virkeligheden, hvis de ikke kan se, at de spillemæssige præstationer og resultaterne i meget lang tid har været katastrofale - når vi altså ikke lige møder stærkere modstandere end os selv, dvs. fem-seks kampe om året - og at der lige nu ikke er meget, der tyder på, at det vender. Én mand har ansvaret for det, og selvom han til evig tid kan fiske alverdens undskyldninger op ad lommen - og I til evig tid vil bakke op om dem - så skal man være ualmindelig naiv, hvis man ikke kan se, at vi er mere pressede sportsligt end i mange år, idet vi knap nok starter sæsonen som favorit til mesterskabet.

    Det skyldes dels stærkt arbejde af FCM, hvilket man må anerkende, og dels at vores sportslige ledelse er ude på en uacceptabel slingrekurs, som allerede har været meget dyr, og som man bliver nødt til at gøre noget ved og ikke bare lukke øjnene for i troen på, at Ståle altid får tingene vendt, hvis han får lidt tid. Han HAR fået tid, og nu hvor han får alvorlig modstand, er det overhovedet ikke givet, at det lykkes ham. Jeg vil ikke udelukke, at han kan gøre det, men jeg har ikke den store tiltro til ham længere, og jeg tror i hvert fald ikke, at han er den eneste i verden, der kan gøre det. Jeg respekterer, at I er mange, der er fuldstændig betingelsesløse Ståle-støtter, men den der fornærmede stil over at han også har kritikere, er sgu lidt trættende.
    HIC SUNT LEONES

  20. De følgende 9 brugere er enige:

  21. #101
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Traktor-fodbold virker åbenbart både i ligaen og i Europa. Jeg siger ikke at det er vej vi skal gå, men det kan konstateres at Hodgsons og Backes form for fodbold virker.
    Det er i orden at have ambitioner om at spille en mere flydende form for fodbold. Dog er denne Morten Olsenske ballhalten som vi praktiserer, ingenlunde underholdende.
    Der skal spilles meget mere i længderetningen, dvs. direkte.
    Lige nu formår vores modstandere at organisere sig, fordi det virker som om at alle vores spillere skal røre bolden, inden den havner på den sidste tredjedel af banen.
    Slutteligt er der presspillet. Det fungerer bare rigtig, rigtig dårligt, og én af grundene til at holdet har så svært ved at spille til nul.
    Fodbold i dag kræver spillere der konstant kan løbe højintense løb, hvilket ikke er spillere vi har i overflod. Det er først og fremmest den vej Ståle og teamet skal kigge.
    Vi er rimelig enige, men den første linje... FCM har da på ingen måder succes i Europa, det er simplethen himmelråbende at påstå. De er videre i år på en “flot” 3-0 afgjort over en kamp. Hvor de lidt ufortjent kommer foran 1-0 og så spiller de på kontra (rigtig flot) imod et hold, som skal satse alt. Desuden har de meget få gode europæiske resultater, de er på mange måder slet ikke succesful i Europa uafhængigt af året deltagelse i gruppespil.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #102
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Traktor-fodbold virker åbenbart både i ligaen og i Europa. Jeg siger ikke at det er vej vi skal gå, men det kan konstateres at Hodgsons og Backes form for fodbold virker.
    Det er i orden at have ambitioner om at spille en mere flydende form for fodbold. Dog er denne Morten Olsenske ballhalten som vi praktiserer, ingenlunde underholdende.
    Der skal spilles meget mere i længderetningen, dvs. direkte.
    Lige nu formår vores modstandere at organisere sig, fordi det virker som om at alle vores spillere skal røre bolden, inden den havner på den sidste tredjedel af banen.
    Slutteligt er der presspillet. Det fungerer bare rigtig, rigtig dårligt, og én af grundene til at holdet har så svært ved at spille til nul.
    Fodbold i dag kræver spillere der konstant kan løbe højintense løb, hvilket ikke er spillere vi har i overflod. Det er først og fremmest den vej Ståle og teamet skal kigge.
    Kan desværre kun trykke enig én gang til det, du skriver. Kunne ikke have udtrykt det bedre.

  24. #103
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi er rimelig enige, men den første linje... FCM har da på ingen måder succes i Europa, det er simplethen himmelråbende at påstå. De er videre i år på en “flot” 3-0 afgjort over en kamp. Hvor de lidt ufortjent kommer foran 1-0 og så spiller de på kontra (rigtig flot) imod et hold, som skal satse alt. Desuden har de meget få gode europæiske resultater, de er på mange måder slet ikke succesful i Europa uafhængigt af året deltagelse i gruppespil.
    Jeg tager udgangspunkt i det der foregår lige nu "i dag". Det der med at svælge sig i fortiden udvikler man sig sjældent rigtig meget af (Host i retning af Vestegnen).
    Faktum er at Herning lige nu fungerer. I Superligaen og i Europa.
    Det er dét vi er nødt til at forholde os til, ellers bevæger vi os som klub i en forkert retning.
    Less talk, more action! (denne i retning af Ståle).

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #104
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Ståles "beskyttere", som du kalder jer, har ikke den fjerneste anelse om logikken bag svingningerne i en klub som FCK, der forsømmer at forny sig, lægger alt for meget ansvar over på én person og har blind tillid til, at han er den eneste, der kan føre klubben videre.
    Jeg vil vove den påstand, at hvis vi havde haft en markant profil med dertilhørende nosser som sportsdirektør(som en klub som FCK jo burde have), i stedet for den syrede og spøjse konstruktion vi har, så havde havde vedkommende fundet en mindelig løsning med Ståle for længst, og så havde vi ansat en ny international træner allerede. Den særprægede konstruktion, hvor Ståle har alt for meget magt, er ironisk nok dét der holder Ståle i et mindre magtfuldt trænerjob, han ikke er længere er den rette til.

    Jeg har flere gange også undret mig over, hvor ukritiske den danske presse tidligere er gået til Ståle. Nu synes jeg efterhånden, de er ved at vågne, og forholde Ståle nogle af hans åbenlyse udfordringer, selvmodsigelser og småpinlige udtalelser om rivalerne. "Ståle Solbakken må gerne selv, men når eksperter og kommentatorer kritiserer FCK-spillerne for den rædselsfulde 1. halvleg i Odense, så er det over stregen." Tøfting:
    https://ekstrabladet.dk/sport/kommen...edpine/8295275

    Det åbenlyse hovedkritikpunkt er jo Stage på midten, som også KEP og andre har været uden med riven efter. Alle der tillader sig selv at tænke selvstændigt kan jo se udfordringerne med Stage. Men på mange punkter er Stage jo symbol på hele Ståles fodboldstilstand. Derfor er Stagekritiken så retvisende på for udfordringerne ved Ståles 90'er-fodbold og himmelråbende stædighed. Ståle er efterhånden kravlet så højt op i Stagetræet, at det bliver svært at se, hvordan han skal komme ned igen.
    Danmark til Valby Bakke

  27. De følgende 2 brugere er enige:

  28. #105
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: IFK Göteborg vs. F.C. København (17/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg har flere gange også undret mig over, hvor ukritiske den danske presse tidligere er gået til Ståle. Nu synes jeg efterhånden, de er ved at vågne, og forholde Ståle nogle af hans åbenlyse udfordringer, selvmodsigelser og småpinlige udtalelser om rivalerne. "Ståle Solbakken må gerne selv, men når eksperter og kommentatorer kritiserer FCK-spillerne for den rædselsfulde 1. halvleg i Odense, så er det over stregen." Tøfting:
    https://ekstrabladet.dk/sport/kommen...edpine/8295275

    Det åbenlyse hovedkritikpunkt er jo Stage på midten, som også KEP og andre har været uden med riven efter. Alle der tillader sig selv at tænke selvstændigt kan jo se udfordringerne med Stage. Men på mange punkter er Stage jo symbol på hele Ståles fodboldstilstand. Derfor er Stagekritiken så retvisende på for udfordringerne ved Ståles 90'er-fodbold og himmelråbende stædighed. Ståle er efterhånden kravlet så højt op i Stagetræet, at det bliver svært at se, hvordan han skal komme ned igen.
    Jeg vil vove og påstå, at jeg tror du tager fejl omkring Ståles situation i klubben. Selvfølgelig ville en sportsdirektør med nosser ikke smide Ståle på gaden. Nosserne kunne han bruge til at holde fast i den rigtige løsning (Ståle) trods pres fra dele af fanmiljøet og kritik fra af "eksperterne" - hvis man kan kalde Tøffe og KEP det. Det kræver ikke nosser han hælde træneren ud - det kræver nosser at holde fast trods modgang.

    Mht Stage så kan Ståle sgu nok godt se, at det ikke fungerer ret godt offensivt. Til gengæld kan han nok også se tingene i et lidt større perspektiv, nemlig at vi også har problemer med manglende fysik og løb (det har flere endda nævnt herinde) og med defensiven. Han kunne sikkert også se, at da vi i sidste sæson stillede op med Skov, Zeca, Falk, Fischer på midten i Odense, så blev vi overmatchet i den grad i 1. halvleg (både i spil og i dødbolde), hvorfor Stage centralt nok gav ok mening denne gang, især når tyndbenede Daramy også skulle spille. Det virkede desværre ikke i Odense, og det er åbenlyst, at Ståle ikke rammer plet hver gang. Men det er så dejligt nemt at pege fingre efter kampen og sige, at 90'er- Ståle dummede sig igen med Stage.
    Sidst redigeret af k@sper : 20.09.20 kl. 11:21

Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 23:41
  2. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  3. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  5. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •