Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 48

Emner: Wilczek har fortjent respekt!

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Kør lige Ruben Bagger og måske Retov og Mike Jensen ind i den sætning, så er kvalmeskalaen makset ud. Puha, det er voldsom læsning. Ville du også være 'ret ligeglad', hvis Delaney eller Corner daffede til Egnen? Det er i min bog det samme.

    duckman
    Nu er der jo stor forskel på i hvilken retning skiftet sker. Selvfølgelig vil det skabe frustrationer hvis Delaney eller Corner, som er blevet "institutioner" i FCK, pludselig er at finde i Brøndby. Ligesom det giver frustrationer for Brøndby-fans at Wilczek skifter til FCK. Jeg kan derimod ikke forstå, at FCK-fans stadigvæk kan have så svært ved at acceptere Wilczek i FCK. Når det første chok har lagt sig, så må man vel nå en erkendelse af, at det jo ikke er os skiftet går ud over. Snarere tværtimod viser det sig jo.

    Mvh Torben

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Pavlo var en marginalspiller for os og vil aldrig blive husket af FCK fans som en af de store spillere gennem tiderne - Nr 9 har scoret mål på samlebånd for Bøf, har lige købt støttetrøjer kort før sit skifte til os, har erklæret sin kærlighed til Bøf, tidligere anfører og kæmpe publikums favorit derude....

    Der er da KÆMPE forskel.....
    Og det er så her, det for mig bliver rigtig spøjst. Så det er altså ikke skiftet i sig selv, men om hvor værdifuld man reelt var.

    Pavlovic spillede så vidt jeg lige kan google mig til 83 kampe for FCK og scorede 22 mål (ifølge fck.dk). Ifølge superstats spillede han 55 superligakampe for os på to sæsoner, hvoraf 42 var fra start. Så jeg vil mene, at marginalspiller er liiiiiige at strække det begreb.

    Anyhow - om det er to sæsoner eller fem, 50 eller 100 kampe, man har spillet for "den forbudte" klub, så er man vel stadig i kategorien som en, der har repræsenteret og kæmpet for ens hadeklub. Hverken Pavlovic eller Wilczek er jo ligefrem egen avl, eller er vokset op som løveunge eller...aner ikke, hvad man er i Brøndby...en minibanan? Spand? Der er udelukkende tale om en kontraktlig relation, hvor man altså i vores eller "deres" øjne har sat sine kragetæer på en forkert kontrakt tidligere.

    I just don't get it!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    MBS

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Kan i øvrigt heller ikke se, at Pavlovic 'forbudte' skifte til Brøndby har fået manges pis i kog. Men det er måske kun, når man er en hamrende god spiller, at det er et problem...
    Jeg har prøvet at vride min hjerne for at finde ud af, hvordan de to ting hænger sammen, men kan simpelthen ikke nå frem til det.

    Husker jeg situationen helt galt, eller skifter Pavlovic ikke til Brøndby, en klub jeg ikke holder med, mens nr 9 skifter til København?

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Synes det er decideret latterligt, at sammenligne en polsk lejesoldat - der givetvis aldrig havde hørt om bif, inden de henvendte sig til hans agent - med folk, der har haft deres fodboldmæssige opvækst i klubben og/eller repræsenteret klubben i en dekade eller mere.

    Bif er en skodklub, og derfor kunne Wilczek ikke komme væk tidligere. Ja, han har lavet noget fanpleasing, men det er der intet odiøst i. Alle spillere kan jo ikke være som Bjelland (og gudsketakoglov for det).


  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser

    I just don't get it!
    And it shows.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg har prøvet at vride min hjerne for at finde ud af, hvordan de to ting hænger sammen, men kan simpelthen ikke nå frem til det.

    Husker jeg situationen helt galt, eller skifter Pavlovic ikke til Brøndby, en klub jeg ikke holder med, mens nr 9 skifter til København?
    De afgørende forskelle er for mig her er to ting:

    1) Nr 9 er skiftet til København - den klub, jeg holder med - selvom han er 1964 % BØF (og så har jeg oveni fortsat problemer med hans ageren med regnbuearmbåndet, men lad det ligge). Det handler ikke om, at han er født og opvokset på VSTGN, men om hans ageren under og efter tiden i den pisgule trøje. Føj.

    2) Jeg er pænt ligeglad med Pavlovic (ligesom jeg også trak på skuldrene af Martin Albrechtsen og Karim Zaza). Hvis det er en tidligere København-spiller, jeg ikke har noget specielt forhold til og ikke ønsker tilbage til klubben, så er jeg pænt ligeglad med, om de skifter til BØF. Det må fans af BØF beslutte sig for, hvordan de vil håndtere.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    *swoosh* ;)

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Nu er der jo stor forskel på i hvilken retning skiftet sker. Selvfølgelig vil det skabe frustrationer hvis Delaney eller Corner, som er blevet "institutioner" i FCK, pludselig er at finde i Brøndby. Ligesom det giver frustrationer for Brøndby-fans at Wilczek skifter til FCK. Jeg kan derimod ikke forstå, at FCK-fans stadigvæk kan have så svært ved at acceptere Wilczek i FCK. Når det første chok har lagt sig, så må man vel nå en erkendelse af, at det jo ikke er os skiftet går ud over. Snarere tværtimod viser det sig jo.

    Mvh Torben
    For mig var det vildt underligt at se Zuma i FCN-trøjen. Han var min yndlingsspiller, og det var underligt pludselig ikke at holde med ham. Og helt ærligt: Det havde for mig været PRÆCIS det samme, hvis han havde trukket en Brøndbytrøje over hovedet. Det havde været underligt. Intet andet. Og skulle Delaney eller Corner en dag trække i en Brøndbytrøje, fordi det for dem - og måske også klubberne imellem - er det, der giver bedst mening, så fred være med det. Det vil være trist, fordi jeg sikkert ville ønske dem i FCK i stedet. Men intet andet. Det var også underligt at se Allan Nielsen gå fra at være anfører til at male sit hår gul og blåt for at tækkes sin nye klub. For så vidt forståeligt nok. Man ville jo sikkert også skifte billedet på natbordet ud, hvis man var begyndt at date sin eks' største rival. Ja, i det hele taget ville man nok bare fjerne billedet fra sit natbord, uanset hvem man nu datede.

    Igen - jeg kan være komplet følelseskold, eller jeg kan have mediteret lidt for meget loving kindness. I don't know. Jeg har bare altid holdt med klubben og de spillere, der har været i den. Enkelte har jeg brudt mig mindre om (jeg indrømmer, at jeg havde det RET svært med Bendtner - men det var ikke ligefrem pg.a. manglende loyalitet til FCK, den har der aldrig været en finger at sætte på). Men jeg har altid håbet på, at de lykkedes for FCK, for så gik det jo min klub godt.

    Og må bare gentage: F*CK, hvor ligner Wilczek en forstærkning af FCK, og hvor er jeg glad for, at Brøndby ikke havde råd til at tage ham hjem. Og hvor er det skægt, når Oscar sidder og græder på Instagram over skiftet.

    Jeg kan til nøøøøds forstå jalousien, når man bliver fravalgt. Men jeg kan overhovedet ikke fatte hadet, når man bliver tilvalgt.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Det handler ikke om, at han er født og opvokset på VSTGN, men om hans ageren under og efter tiden i den pisgule trøje. Føj.
    Måske er det her, at fans ser forskelligt på tingene. For i mine øjne har Wilzcek intet diskvalificerende gjort. Vi snakker ikke om en ægte brøndbydreng (opkast), vi snakker ikke om en Møller der sparker til noget FCK-grej eller en Strudal der giver fingeren eller om en spiller som har travlt med at fortælle, hvor lidt han kan lide FCK. Vi snakker om en spiller hvis eneste ugerning har været (hvis vi ser bort på hele armbindssagen) at være god, blive populær og lave lidt fanpleasing tilbage - noget som enhver anden populær spiller ville gøre. Det er trods alt ret menneskeligt, når man igennem en årrække er blevet anset som en gud. Bare kig på instagram i dag, hvor Kalle pleaser lidt med en sektion 12 t-shirt.

    For mig er dette på ingen måde diskvalificerende. Tværimod tænder det mig lidt, at BIF'ferne nu har mistet deres helt store helt som aktivt har tilvalgt deres hadeklub. Det tænder mig også lidt, at vi viser at vi løbet så meget fra BIF, at vi bare signer deres tidligere stjerne, hvis vi vil.

    Og ja, jeg er med på, at andre har det på en anden måde. Det havde jeg sikkert også haft i midt 90'erne da jeg var ung og sur, da FCK sejlede (mere end i dag) og da BIF var overlegne på banen.


  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    14

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Hvis man på under to måneder fuldt ud accepterer rivalens tidligere ikon, fordi han præsterer på banen, køber jeg ikke en dyt, at I aldrig havde accepteret "en ægte brøndbydreng" som Agger, Wass, Durmisi eller lignende, så længe de bidrog til mesterskaber og europæiske succeser. Det kan jeg naturligvis ikke bevise, men hvis der blev talt om Wilczek til FCK i 2019, havde dem der bifalder ham nu brækket sig ved tanken.


  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    6

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Wilczek er en dybt professionel spiller. Han signede en for ham rigtig god kontrakt, som givetvis giver ham et godt afsæt efter karrieren er forbi.
    I de år han var i BIF, leverede han altid! varen som spidsangriber. Jeg er sikker på, at han også vil gøre det samme i FCK - I er heldige at have ham.
    Uanset hans skifte ønsker jeg ham al held og lykke i fremtiden (well, måske ikke lige i kampe mod BIF).

    Hilsen en
    Brøndbyfan siden 1990.

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Ståle sagde i et interview om, at han har lederegenskaber på banen. Jeg har bemærket, at han er meget hurtigt ude at juble med de andre. Det er da altid noget.

  18. #28
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Jeg sagde det, da vi signede ham, og jeg ser det stadig: Denne signing er en kilde til uendelig lol. Og så leverer han oven i købet rigtigt stærkt på banen.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #29
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Jeg sagde det, da vi signede ham, og jeg ser det stadig: Denne signing er en kilde til uendelig lol. Og så leverer han oven i købet rigtigt stærkt på banen.
    Præcis... Jeg debatterer en del med biffere på andre private fora og hver eneste gang de smider noget på bordet, og jeg føler jeg måske er ved at blive trængt op i en krog, poster jeg et billede af Kamil og så lukker de den selv med deres totale indebrændthed.

    Som i øvrigt antager helt åndsvage vinkler såsom: "uh uh I har en spiller med et bif-hjerte" og "uh uh han ville jo spille for enhver klub hvis lønnen var høj nok" and you name it....

    Det er simpelthen en gave der aldrig vil holde op med at give, præcis fordi han havde den betydning for dem som han havde og historisk altid vil have!!
    Og det er voldsomt meget mere værd end hvis han fx. aldrig havde spillet for bif, inden han kom hertil og begyndte at banke kasser ind!
    I øvrigt mener jeg at Hjalte Park burde destrueres!
    Z-ster's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af denpisgule Se meddelelser
    Hvis man på under to måneder fuldt ud accepterer rivalens tidligere ikon, fordi han præsterer på banen, køber jeg ikke en dyt, at I aldrig havde accepteret "en ægte brøndbydreng" som Agger, Wass, Durmisi eller lignende, så længe de bidrog til mesterskaber og europæiske succeser. Det kan jeg naturligvis ikke bevise, men hvis der blev talt om Wilczek til FCK i 2019, havde dem der bifalder ham nu brækket sig ved tanken.
    Jeg havde I DEN GRAD bifaldet Wilczek (også) i 2019 - det havde været klasse!!! Tænk, hvis vi havde signet ham i stedet for den horrible Bendtner-signing. Hold da kæft, hvor havde det været klasse. Og Brøndby havde kollapset.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fortjent? Hvad synes du?
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 13:25
  2. Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 01.08.05, 14:47
  3. 100 % fortjent SIF sejr idag.
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 08.05.05, 21:35
  4. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 14.03.04, 00:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •