Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 48

Emner: Wilczek har fortjent respekt!

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg havde I DEN GRAD bifaldet Wilczek (også) i 2019 - det havde været klasse!!! Tænk, hvis vi havde signet ham i stedet for den horrible Bendtner-signing. Hold da kæft, hvor havde det været klasse. Og Brøndby havde kollapset.

    Bif solgte jo selv Wilczek, formentlig som led i den plan vi så hvor de solgte de løntunge spillere der samtidig kunne kaste gode transfermidler af sig.

    CV udtalte endda selv dengang om salget:

    Fodbolddirektør i Brøndby, Carsten V. Jensen, fortæller om salget:

    - Kamil har med sine præstationer for Brøndby IF gennem årene mere end nogen fortjent muligheden for et sportsligt og økonomisk eventyr her på karrierens sidste stykke.

    - Kamil vil altid have plads i vores hjerter og historie. Hvis de sidste detaljer falder på plads, vil skiftet samtidig sikre en vigtig økonomisk kompensation, der kan reinvesteres, hvilket gør Kamils tid i Brøndby IF til et mønstereksempel på, hvordan vi sikrer klubbens udvikling fremadrettet, siger Carsten V. Jensen til Brondby.com.

    På den måde hjalp Wilczek jo BIF som vel har ok succes med at tage yngre og billigere spillere som siden kan skydes af med fortjeneste.
    Forstår da godt Wilczek ville retur til en liga han havde bragende succes i modsat tiden i Tyrkiet..samtidig var hans familie jo glade her.

    Anyway, vi var nogle som fra day1 kaldte Wilczek en plug n play spiller og man må vel indtil nu konstatere manden har leveret fra start, han sagde da også selv i går det hjælper at spille på et godt hold. Respekt herfra.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    For mig var det vildt underligt at se Zuma i FCN-trøjen. Han var min yndlingsspiller, og det var underligt pludselig ikke at holde med ham. Og helt ærligt: Det havde for mig været PRÆCIS det samme, hvis han havde trukket en Brøndbytrøje over hovedet. Det havde været underligt. Intet andet. Og skulle Delaney eller Corner en dag trække i en Brøndbytrøje, fordi det for dem - og måske også klubberne imellem - er det, der giver bedst mening, så fred være med det.
    Zuma, Delaney, Corner i Brøndby - fred være med det? What the actual fuck...


  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Zuma, Delaney, Corner i Brøndby - fred være med det? What the actual fuck...
    Hvad med Ståle i BØF? Hvad siger folk til den? :-)

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Bif solgte jo selv Wilczek, formentlig som led i den plan vi så hvor de solgte de løntunge spillere der samtidig kunne kaste gode transfermidler af sig.

    CV udtalte endda selv dengang om salget:

    Fodbolddirektør i Brøndby, Carsten V. Jensen, fortæller om salget:

    - Kamil har med sine præstationer for Brøndby IF gennem årene mere end nogen fortjent muligheden for et sportsligt og økonomisk eventyr her på karrierens sidste stykke.

    - Kamil vil altid have plads i vores hjerter og historie. Hvis de sidste detaljer falder på plads, vil skiftet samtidig sikre en vigtig økonomisk kompensation, der kan reinvesteres, hvilket gør Kamils tid i Brøndby IF til et mønstereksempel på, hvordan vi sikrer klubbens udvikling fremadrettet, siger Carsten V. Jensen til Brondby.com.

    På den måde hjalp Wilczek jo BIF som vel har ok succes med at tage yngre og billigere spillere som siden kan skydes af med fortjeneste.
    Forstår da godt Wilczek ville retur til en liga han havde bragende succes i modsat tiden i Tyrkiet..samtidig var hans familie jo glade her.

    Anyway, vi var nogle som fra day1 kaldte Wilczek en plug n play spiller og man må vel indtil nu konstatere manden har leveret fra start, han sagde da også selv i går det hjælper at spille på et godt hold. Respekt herfra.
    Sorry...med kollapset mener jeg 'brændt sammen'. At hvis Brøndby med alt fra Oscar til fansne har det svært med transferen i dag, så ville det helt være eksploderet, hvis vi havde snuppet ham, uden en mellemstation i Tyrkiet.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Hvad med Ståle i BØF? Hvad siger folk til den? :-)
    Tja...så ville han da blive genforenet med sin gamle sportsdirektør i FCK...!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Zuma, Delaney, Corner i Brøndby - fred være med det? What the actual fuck...
    Ja, fred være med det.

    Fornemmer en vis skala i, hvor meget man skal hade en spiller, der skifter til den "forkerte" klub. Fra top til bund:

    Hjemmedyrket spiller med succes - direkte skifte (a la hvis Wind skiftede til Brøndby)
    Hjemmedyrket spiller med succes - med få mellemstationer (a la hvis Christina Nørgaard skiftede til FCK)
    Succesfuld spiller - direkte skifte (a la Allan Nielsen)
    Succesfuld spiller - med få mellemstationer (a la Wilczek)
    Middelmådig spiller - direkte skifte (a la Mark Strudal)
    Middelmådig spiller - med en eller flere mellemstationer (a la Thomas Rytter)
    Flop - direkte skifte (a la Morten B. Nielsen)
    Hjemmedyrket spiller med succes - med mange mellemstationer (Brian Laudrup)
    Flop - med flere mellemstationer (a la Pavlovic)
    osv.

    Det er et sindrigt system, vi fans har bygget op. Men læreren må være: Har du succes i den ene klub, skal du have spillet i en håndfuld andre klubber, inden du skifter til arvefjenden. Man kan vel kalde det her zig-zag-taktikken. Er du middelmådig, kan du næsten slippe af sted med et direkte skifte, og tavlen bliver i al fald vasket rent hurtigt, hvis du samtidig småflopper lidt i udlandet.

    Følelser...de er sgu en besværlig størrelse ;)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Jeg synes det er svært at lave sådan en liste. Meget handler også om, hvordan skiftet foregår. Jeg var også meget ked af at se Zuma i FCN, men man kunne da ikke bebrejde ham noget, da vi ikke selv var interesserede. Om jeg ville have det på samme måde, hvis klubben var Brøndby det er nok tvivlsomt. Men vi skal huske på, at dette er spillernes levebrød og de må gribe de muligheder der er. Hvis vi ikke decideret vælges fra til fordel for BIF, så er det på sin vis vores egen skyld.

    Og så gør det nok bare mere ondt for den dårlige klub af miste en spiller til den bedre.

    En anden ting som måske betyder mere for mig er hele måden de opfører sig på efter skiftet. Jeg har aldrig hadet en person mere end Allan Nielsen i 95/96. Det handlede ikke så meget om selve skiftet som gjorde ondt, men som var forståeligt grundet vores økonomiske situation og grundet klubbernes forskellige niveau. Men selve måden han opførte sig på, hvor han skiftede fra elsket anfører og eneste lyspunkt i FCK til fra dag ét at være en af Brøndbys ægte sønner med blåt hår osv, det var imo decideret kvalmende og upassende.

  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    438

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Flop - med flere mellemstationer (a la Pavlovic)
    osv.
    Pavlovic som et flop? Well.. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...rinet-haanligt

    Og så har spilleres ageren udenfor banen, jo også væsentlig indflydelse på os fans syn på spillere. Der er jo flere kriterier end bare spillemæssig succes, for at stige på fanbarometret over spillere.
    København for altid.

  11. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af iioio Se meddelelser
    Pavlovic som et flop? Well.. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...rinet-haanligt

    Og så har spilleres ageren udenfor banen, jo også væsentlig indflydelse på os fans syn på spillere. Der er jo flere kriterier end bare spillemæssig succes, for at stige på fanbarometret over spillere.
    Jeg husker ikke Pavlovic som nogen god spiller. Han lagde umiddelbart fint ud, hvor han blandt andet viste at han kunne modtage bolden med ryggen mod mål, vende og afslutte i samme bevægelse. Det så vi dog ikke ret meget til. Det kan sagtens være, at han bare ikke passede ret godt ind i vores system, hvor han ikke bidrog med ret meget til opspillet og i mange kampe ikke kom frem til særlig meget.
    Derudover skal man være påpasselig med kun at vurdere en spiller ud fra (cherry-picket) statistik.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Jeg ser sådan på det:

    1) Jeg ville blive vred og deprimeret (grænsende til selvmordstruet) hvis nogle af mine FCK-favorit-spillere pludselig spillede for BUIF
    1A) Jeg kunne nok leve med det, hvis marginalspillere herfra flyttede derud - især hvis de floppede
    1B) Pavlovic er jeg ikke vild med at se derude, jeg er bange for, at han bliver en succes

    2) Jeg er ret kold overfor, om nogle af vores spillere tidligere skulle haft hjemmebane ude i motorvejsudfletningen
    2A) Jeg ville dog få en del kvalme af enkelte af typerne derudefra
    2B) Jeg havde decideret brækket mig i Ståle postkasse, hvis vi havde signet Mike-"Rejs-dig-op-din-bøssekal"-Jensen
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg husker ikke Pavlovic som nogen god spiller. Han lagde umiddelbart fint ud, hvor han blandt andet viste at han kunne modtage bolden med ryggen mod mål, vende og afslutte i samme bevægelse. Det så vi dog ikke ret meget til. Det kan sagtens være, at han bare ikke passede ret godt ind i vores system, hvor han ikke bidrog med ret meget til opspillet og i mange kampe ikke kom frem til særlig meget.
    Derudover skal man være påpasselig med kun at vurdere en spiller ud fra (cherry-picket) statistik.
    Tjah, og så forstår jeg ikke hvorfor han skal diskuteres her, for han skifter til dem. Havde han været en beundret og elsket figur her, havde han været anfører så sent som december, og havde han været ude og købe støttesouvenirs da vores klub var på røven for få måneder siden, så havde de formentlig også haft det meget stramt med ham, endnu mere end de allerede har nu – hvor de formentlig mest ser ham som en spiller vi kasserede fordi han ikke var god nok. Men det er deres problem.

    Hvad vi synes om ham, nu han er Brøndbyspiller, er helt anden diskussion end den om nr 9, og ikke om jeg forstår hvorfor de ting skal rodes sådan sammen hele tiden.


  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser

    Fornemmer en vis skala i, hvor meget man skal hade en spiller, der skifter til den "forkerte" klub.
    Jeg ser ingen insistere på, at man skal hade nr 9. Det eneste, jeg ser i den retning, er trådens indledning ;-)
    Skal vi ikke blive enige om én ting?
    Nørgaard er i øvrigt ikke egen avl fra Brøndby. De købte ham i HSV, og han kom i sin tid fra Lyngby. Men han har været ivrig nok til at råbe op om sin BIF i ❤-hed til at det da ville være meget uønsket herfra at få ham til København. Det har han heldigvis alligevel selv afvist, så det er meget hypotetisk.

    Rent ud sagt, så er der ikke de vildeste basale krav til at købe en ny spiller. Håber i princippet bare mindeligt på, at han ikke har været anfører for Brøndby inden for det seneste år, ikke har huset fuldt af nyindkøbte ALDRIG ALENE-trøjer, og ikke snakker om at have Brøndby i hjertet ved sin ansættelse.

    Han behøver heller ikke gruble over ikke at støde Brøndbyfans' følelser hvis han scorer, og han må godt lægge vestegnsvaner fra sig som at strejfe en modstander med sin næse og derefter lægge sig på jorden for at få ham udvist.

    Det virkede ikke som helt urimelige krav, synes jeg egentlig. Men det gik sgu ikke heeeelt denne gang at få dem opfyldt ;-)


  17. #43
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg ser ingen insistere på, at man skal hade nr 9. Det eneste, jeg ser i den retning, er trådens indledning ;-)

    Nørgaard er i øvrigt ikke egen avl fra Brøndby. De købte ham i HSV, og han kom i sin tid fra Lyngby. Men han har været ivrig nok til at råbe op om sin BIF i ❤-hed til at det da ville være meget uønsket herfra at få ham til København. Det har han heldigvis alligevel selv afvist, så det er meget hypotetisk.

    Rent ud sagt, så er der ikke de vildeste basale krav til at købe en ny spiller. Håber i princippet bare mindeligt på, at han ikke har været anfører for Brøndby inden for det seneste år, ikke har huset fuldt af nyindkøbte ALDRIG ALENE-trøjer, og ikke snakker om at have Brøndby i hjertet ved sin ansættelse.

    Han behøver heller ikke gruble over ikke at støde Brøndbyfans' følelser hvis han scorer, og han må godt lægge vestegnsvaner fra sig som at strejfe en modstander med sin næse og derefter lægge sig på jorden for at få ham udvist.

    Det virkede ikke som helt urimelige krav, synes jeg egentlig. Men det gik sgu ikke heeeelt denne gang at få dem opfyldt ;-)
    Til gengæld fik du en spiller, der allerede i snit garner et mål i snit per kamp. Så tør øjnene og acceptér, at en spillers job OGSÅ er at fanplease ;) At en spiller efter fem år i klubben køber støttetrøjer, kan så absolut ikke få mit pis i kog. Men vi kan da godt putte et ekstra punkt på på listen, at det kan skabe en smule tilgivelse, hvis man dybt angrer sin fortid, og at man dog overhovedet kunne finde på at spille i en klub, der ville have en.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg ser ingen insistere på, at man skal hade nr 9. Det eneste, jeg ser i den retning, er trådens indledning ;-)

    Nørgaard er i øvrigt ikke egen avl fra Brøndby. De købte ham i HSV, og han kom i sin tid fra Lyngby. Men han har været ivrig nok til at råbe op om sin BIF i ❤-hed til at det da ville være meget uønsket herfra at få ham til København. Det har han heldigvis alligevel selv afvist, så det er meget hypotetisk.

    Rent ud sagt, så er der ikke de vildeste basale krav til at købe en ny spiller. Håber i princippet bare mindeligt på, at han ikke har været anfører for Brøndby inden for det seneste år, ikke har huset fuldt af nyindkøbte ALDRIG ALENE-trøjer, og ikke snakker om at have Brøndby i hjertet ved sin ansættelse.

    Han behøver heller ikke gruble over ikke at støde Brøndbyfans' følelser hvis han scorer, og han må godt lægge vestegnsvaner fra sig som at strejfe en modstander med sin næse og derefter lægge sig på jorden for at få ham udvist.

    Det virkede ikke som helt urimelige krav, synes jeg egentlig. Men det gik sgu ikke heeeelt denne gang at få dem opfyldt ;-)
    Jeg forstår godt dine (og andres følelser), men jeg synes ofte det er vigtigere hvordan folk agere i stedet for hvad de siger. Wilczek har klaret det nogenlunde i medierne og han kan ikke bare løbe fra sin fortid og den glæde han havde hos Brøndby... den kamel må vi så sluge.

    Til gengæld var han oprigtigt glad for at scorer imod BiF. Han jublede (nærmest ikke engang begrænset) og han har bare leveret fra start og været åben og ærlig..... helt ærligt BiF fans bør tude deres røv i laser, imens vi burde have overskud og støtte en spiller som har tilvalgt os trods alt det lort, som det bringer og så bare levere helt vildt!

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #45
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Wilczek har fortjent respekt!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Til gengæld fik du en spiller, der allerede i snit garner et mål i snit per kamp. Så tør øjnene og acceptér, at en spillers job OGSÅ er at fanplease ;) At en spiller efter fem år i klubben køber støttetrøjer, kan så absolut ikke få mit pis i kog. Men vi kan da godt putte et ekstra punkt på på listen, at det kan skabe en smule tilgivelse, hvis man dybt angrer sin fortid, og at man dog overhovedet kunne finde på at spille i en klub, der ville have en.
    Bare et tip, "tør øjnene" er her efter nogle hundrede år ikke et argument, der nogensinde har fået nogen til at sige "fair nok, så er jeg lige pludselig enig ..."

    Alle de argumenter om "en klub, der vil have én", er blevet gentaget flere gange, men man er altså nødt til at se bort fra dem. Jeg har set påstande heroppe om, at alle andre klubber skulle være stort set lige i forhold til os, og det bliver der altså aldrig enighed omkring.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Fortjent? Hvad synes du?
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 13:25
  2. Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 01.08.05, 14:47
  3. 100 % fortjent SIF sejr idag.
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 08.05.05, 21:35
  4. Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 14.03.04, 00:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •