Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
69. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Vejle vinder

    18 26.09%
  • Uafgjort

    20 28.99%
  • FCK vinder

    31 44.93%
Side 10 af 12 FørsteFørste ... 789101112 SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 171

Emner: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Ja jeg hører de samme dårlige undskyldninger.

    Vi kan jo lige så godt lukke den ungdomsafdeling så- der er ingen grund til at smide penge efter den så.

    Andre hold kan godt hive en enkelt spiller ind i x antal minutter hvis det kniber, der er jo ikke nogle der siger at de skal spille hele kampen eller alle kampe.

    Alle andre hold og trænere kan fint finde ud af det. Og man ser jo tit at en ung spiller komme med et fint indhop
    Jeg siger jo netop at det er et problem, at vi ikke kan finde ud af det. At der er for stor afstand til det mellem ungdomsafdeling og A-trup. Vi bruger RIGTIG lang tid på at indkøre en spiller fra ungdomsafdelingen til A-truppen, hvor andre SL-klubber bruger langt kortere tid. Det er et problem, og det er noget, vi skal blive bedre til, for det andet er uholdbart.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Ja, jeg tror bare alle andre trænere i Superligaen også kunne have vundet ligaen med Skov, N'Doye, Fischer, Wind, Falk, Ankersen, Boilesen til at levere offensivt. Jeg så personligt få mål, der kom fra skabeloner på træningsbanen fremfor individuelle aktioner, og det har været et gennemgående tema offensivt med Ståle som træner, synes jeg. Der skal bruges lidt for mange A-landsholdspillere fra stærke nationer i topform for at skabe mål i en svag liga som Superligaen.
    Vi havde da masser af skabeloner, og vi havde spillerne til at spille den fodbold, vi normalt gerne ville. PA til at lave overlap med Skov (eller give ham plads til at trække ind). Lange bolde op til en N'Doye, der kunne holde på bolden. Det adskilte sig da slet ikke fra tidligere mesterskabssæsoner. Forskellen fra dengang til nu er spillernes kvalitet og harmoni, og måske (som du antyder) at træneren ikke er god nok til at få mere ud af lidt. Min pointe er primært, at det er meningsløst i min optik at tale mesterskabssæonen ned, som det bliver gjort her. At det slet ikke fungerer nu af mange forskellige årsager, er vi sikkert ret enige om :)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ahh ja, den med skaderne igen. Nu har Ståle jo ellers fyret Storskov, så det er jo ikke ham, der kan tilskrives skaderne på midten.
    Så det er Ståles skyld, at Stage og Falk er skadet samtidigt, og det efterlader et hul på midtbanen? Er det korrekt forstået?

    Nu spørger jeg måske dumt, men hvad havde du gjort, hvis du tre dage før en kamp finder ud af, at dit normale førstevalg på en central position ikke kan spille, da han lige er blevet skadet under en kamp, og du dagen før kampen finder ud af at den normale reserve ikke kan spille, fordi han er blevet skadet under træningen? Og det er ikke en mulighed at anvende en U19 spiller, da de har spillet kort tid forinden, og ikke kan nå at restituere.

    Jeg er helt med på hård kritik, der hvor den er berettiget, og synes også selv jeg kommer med den. Men jeg har det fandme svært ved at kritisere nogen for noget, man ikke retfærdigvis kan klandres for.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #139
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ah, men altså....come on. Skal vi så også konstatere, at Priske ikke er god i FCM, fordi han ikke har lært Sviatchenko at heade og tackle, Sisto at drible, deres back at kaste lange indkaste, Evander at tale spansk etc etc.
    Det er helt ærligt utroligt trættende, at Ståles præstationer/resultater konstant skal tales ned, fordi man nu en gang har set sig sur på manden og vil af med ham.

    Sæsonen 18/19 var ved gud da ikke fremragende fodbold hele tiden. F.eks. startede det haltende og vi kom først rigtigt i gang, da NDoye scorede hattrick mod AAB. Men som sæsonen kom i gang, folk fandt deres roller, forsvaret kom på plads, banerne blev bedre (i foråret) var vi rigtig gode og vandt DM suverænt. Og det var ikke kun fordi Skov scorede på alt. Det var også fordi indkøbte spillere, taktik, træning, mentaltopladning og al det som Ståle har ansvaret for fungerede godt.
    Det er skam ikke mere trættende, end at alle Ståles præstationer/resultater konstant skal tales op, fordi man af en endnu udefinerbar årsag absolut vil beholde manden, og lægger andre debattører ord i munden. Jeg har ikke bare "set mig sur" på Ståle, og vil af med ham, som var det en eller anden personlig hetz. Som de fleste andre herinde, der har været fan af FCK siden klubben blev grundlagt, holder jeg meget af Ståle både som træner og menneske, men finder det åbenlyst, at det nu er tid til et trænerskifte - som det periodisk er i alle fodboldklubber, selv i de største med de bedste trænere i verden ansat. Jeg mener situationen er ret alvorlig for klubben, da det kan være katastrofalt at sætte endnu en mislykket Ståle-båd i søen; dette forsøger jeg at begrunde. Vi lader til at være nogenlunde enige i, at det strukturerede angrebspil selv i en succesfuld 18/19-sæson kan virke bekymrende?

    Men selvom vi antager alt var vel i tidligere sæsoner, kommer mesterskabs-rekorden med al sandsynlig stadig til at hedde ét enkelt på fire sæsoner, da pointsnittet i de sidste 32 kampe er 1,50. Hvorfor mener du, at Ståle absolut, uden tvivl, er den rigtige løsning?
    Sidst redigeret af Koebenhavn : 28.09.20 kl. 09:29

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #140
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så det er Ståles skyld, at Stage og Falk er skadet samtidigt, og det efterlader et hul på midtbanen? Er det korrekt forstået?

    Nu spørger jeg måske dumt, men hvad havde du gjort, hvis du tre dage før en kamp finder ud af, at dit normale førstevalg på en central position ikke kan spille, da han lige er blevet skadet under en kamp, og du dagen før kampen finder ud af at den normale reserve ikke kan spille, fordi han er blevet skadet under træningen? Og det er ikke en mulighed at anvende en U19 spiller, da de har spillet kort tid forinden, og ikke kan nå at restituere.

    Jeg er helt med på hård kritik, der hvor den er berettiget, og synes også selv jeg kommer med den. Men jeg har det fandme svært ved at kritisere nogen for noget, man ikke retfærdigvis kan klandres for.
    Altså, u19 spillede lørdag klokken 14. Truppen blev udtaget lørdag 12:34.

  10. #141
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Det er skam ikke mere trættende, end at alle Ståles præstationer/resultater konstant skal tales op, fordi man af en endnu udefinerbar årsag absolut vil beholde manden, og lægger andre debattører ord i munden. Jeg har ikke bare "set mig sur" på Ståle, og vil af med ham, som var det en eller anden personlig hetz. Som de fleste andre herinde, der har været fan af FCK siden klubben blev grundlagt, holder jeg meget af Ståle både som træner og menneske, men finder det åbenlyst, at det nu er tid til et trænerskifte - som det periodisk er i alle fodboldklubber, selv de største med de bedste trænere. Jeg mener situationen er ret alvorlig for klubben, da det kan være katastrofalt at sende endnu en mislykket Ståle-båd i søen; dette forsøger jeg at begrunde. Vi lader til at være nogenlunde enige i, at det strukturerede angrebspil selv i en succesfuld 18/19-sæson kan virke bekymrende?

    Hvorfor mener du, at Ståle absolut, uden tvivl, er den rigtige løsning?
    Det handler i dette tilfælde ikke om at tale Ståles præstationer op til noget det ikke var. Men det er imo helt skævt ikke at erkende, at det er godt træner arbejde det der skete i 18/19. Og hvis det er din holdning, ja så er det da klart at manden må på porten. Så tvivler jeg bare på, at du nogensinde finder en træner som leve op til dine forventninger.

    Og nej vi er ikke enige i, at det strukturerede angrebsspil i 18/19 kan virke bekymrende. På ingen måde.

    Mht Ståle så handler det vel om tillid. Jeg har tillid til manden - det har du og andre åbenlyst ikke. Og det handler ikke om, at Ståle skal sidde på posten for evigt. Men i vores situation lige nu, så tror jeg ikke, at tingene løses hurtigere med en mand udefra. Du og andre er åbenlyst uenige.

  11. #142
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er helt ærligt utroligt trættende, at Ståles præstationer/resultater konstant skal tales ned, fordi man nu en gang har set sig sur på manden og vil af med ham.
    Det er også lidt trættende at Ståles evner skal tales op, når man nu har øjne i hovedet. Skadeshelvede, dårlige indkøb, jammerligt spil i ret lang tid efterhånden. Det hele er overordnet Ståles ansvar. Hvad er det du tror vil ændre sig? Regner du med at Ståle lige pludselig vågner en dag og tænker, "Gud, jeg har jo gjort det helt forkert det sidste x antal måneder"? Prøv uden historie argumentet. Det er fint, at Ståles metoder har virket tidligere, men nu hvor filosofien skal nytænkes er vel her hvor Ståle skal vise sit værd og i min optik er det ikke gået særlig godt indtil videre.

    Ståle har været en god træner/manager for FCK gennem årene og stort tak for det. Men det vil være galimatias, hvis ikke bestyrelsen sonderer terrænet for eventuelle erstatninger allerede nu.

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #143
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det handler i dette tilfælde ikke om at tale Ståles præstationer op. Men det er imo helt skævt ikke at erkende, at det er godt træner arbejde det der skete i 18/19. Og hvis det er din holdning, ja så er det da klart at manden må på porten. Så tvivler jeg bare på, at du nogensinde finder en træner som leve op til dine forventninger.

    Og nej vi er ikke enige i, at det strukturerede angrebsspil i 18/19 kan virke bekymrende. På ingen måde.

    Mht Ståle så handler det vel om tillid. Jeg har tillid til manden - det har du og andre åbenlyst ikke. Og det handler ikke om, at Ståle skal sidde på posten for evigt. Men i vores situation lige nu, så tror jeg ikke, at tingene løses hurtigere med en mand udefra. Du og andre er åbenlyst uenige.
    Nej, jeg vil ikke pege på godt trænerarbejde som årsagen til, vi vinder mesterskabet i 18/19. Jeg ser primært en for Superliga-standard fuldstændig overlegen trup i form. Ståle skal naturligvis have kredit, men jeg mener de fleste andre Superliga-trænere kunne have vundet mesterskabet foran FCM den sæson under samme forudsætninger.

    Tilliden til Ståle; hvad ser du indikere, vi er på rette vej?

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #144
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mht Ståle så handler det vel om tillid. Jeg har tillid til manden - det har du og andre åbenlyst ikke. Og det handler ikke om, at Ståle skal sidde på posten for evigt. Men i vores situation lige nu, så tror jeg ikke, at tingene løses hurtigere med en mand udefra. Du og andre er åbenlyst uenige.
    Jeg har respekt for du stadig har tillid til Ståle og som du sikkert allerede er klar over så har jeg ikke tillid til manden, det har jeg haft tidligere men på et tidspunkt ændrede det sig.
    Derfor kunne jeg godt tænke mig at spørge hvor længe du vil give Ståle tillid, altså hvis vi forestiller os den nuværende situation fortsætter, vil det så være rigtigt at skifte træner til jul eller skal Ståle have endnu et transfer vindue til at rette op på tingene?

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #145
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Jeg har respekt for du stadig har tillid til Ståle og som du sikkert allerede er klar over så har jeg ikke tillid til manden, det har jeg haft tidligere men på et tidspunkt ændrede det sig.
    Derfor kunne jeg godt tænke mig at spørge hvor længe du vil give Ståle tillid, altså hvis vi forestiller os den nuværende situation fortsætter, vil det så være rigtigt at skifte træner til jul eller skal Ståle have endnu et transfer vindue til at rette op på tingene?
    Det er svært at vide, hvornår ens tillid forsvinder. Imo skal han have chancen for at købe de 1-2 spillere som mangler på holdet pt. og have chancen for at få rettet op på sagerne (Wilczek og Marios lukker kun huller efter NDoye og Sotte - de retter ikke op på noget). Hvis man ikke vil give ham det fra ledelsens side, så skulle han have været ude dagen efter Man U kampen. Er vi stadig helt til rotterne mod nytår evt. sent efterår (og hvis en stor årsag ikke skyldes skader), så er jeg frisk på debatten.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #146
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er svært at vide, hvornår ens tillid forsvinder. Imo skal han have chancen for at købe de 1-2 spillere som mangler på holdet pt. og have chancen for at få rettet op på sagerne (Wilczek og Marios lukker kun huller efter NDoye og Sotte - de retter ikke op på noget). Hvis man ikke vil give ham det fra ledelsens side, så skulle han have været ude dagen efter Man U kampen. Er vi stadig helt til rotterne mod nytår evt. sent efterår (og hvis en stor årsag ikke skyldes skader), så er jeg frisk på debatten.
    Nu Ståle selv udtaler at kunne se enden på sit engagement, og at klubben nu kan klare sig uden ham, virker det smartere at håbe, han igen leverer i Europa mod Rijeka, og så give en ny træner så mange vinduer som muligt til at opbygge sit projekt frem mod næste sæson, synes jeg.

  20. #147
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er nemlig rigtigt. Ståle hev nemlig en ung Robert Skov ind, byggede ham op over et par år og så fik Skov sit gennembrud og ødelagde ligaen...
    Problemet er så bare, at Skov ikke engang var her i flere år.
    Ah, jamen, så kan det bestemt ikke være Ståles fortjeneste...!

    (Skov kom til FCK i januar 2018, havde et svært første halve år, men gik så amok sæsonen efter og har aldrig før eller siden været i nærheden af at blive topscorer... Men Ståle skal naturligvis ikke have credit for at vinde en sæson, når han nu havde en sand Messi på holdet, som alle jo kunne se fra dag 1. Det rette spørgsmål må vel nærmere være, hvorfor Ståle ødslede penge væk på ti andre spillere på holdet, når Skov nu alene kunne gøre det).
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #148
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    314

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Vejle spillede godt i går - den skal altså også lige med.

    Bænken er meget tynd. Det må alt andet lige betyde, at de etablerede spillere kan spille lidt mere uden ild i øjnene og det er de slet ikke gode nok til set i forhold til modstanderen. En Zeca/Wind på 80-90% taber altså til en 100% tændt Vejlespiller. Det er jo årets kamp for ham. Vores bænk er på ingen måde bedre end Vejle. så når bænken så også præsentere 80-90% så går det galt.

    Øv - vi har ikke holdet og vi er ikke mentalt/fysisk, hvor vi burde være. Det kan en ny træner jo ikke lige lave om på, så en panikfyring af Ståle løser ikke problemet her og nu. Det man kunne håbe på er, at Ståle selv kan se, at han ikke magter alle kasketterne og derfor blot skal være træner - og kun træner. Savner sgu CV som modspiller.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #149
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Snorkzz Se meddelelser
    Vejle spillede godt i går - den skal altså også lige med.

    Bænken er meget tynd. Det må alt andet lige betyde, at de etablerede spillere kan spille lidt mere uden ild i øjnene og det er de slet ikke gode nok til set i forhold til modstanderen. En Zeca/Wind på 80-90% taber altså til en 100% tændt Vejlespiller. Det er jo årets kamp for ham. Vores bænk er på ingen måde bedre end Vejle. så når bænken så også præsentere 80-90% så går det galt.

    Øv - vi har ikke holdet og vi er ikke mentalt/fysisk, hvor vi burde være. Det kan en ny træner jo ikke lige lave om på, så en panikfyring af Ståle løser ikke problemet her og nu. Det man kunne håbe på er, at Ståle selv kan se, at han ikke magter alle kasketterne og derfor blot skal være træner - og kun træner. Savner sgu CV som modspiller.
    Jeg var faktisk også imponeret over Vejle. Men de fik også lov til alt for meget. De vandt mange dueller og anden bolde. Men ja Vejle skal have ros, men jeg vil sgu også vælge at sige at vores organisation p.t. sejler på holdet. Så vi gjorde dem også gode.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #150
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Personligt har jeg ikke det store behov for at tale Ståles bedrifter ned. Han har skaffet mange store resultater til klubben - det kan jeg sagtens anerkende og samtidig mene, at han hverken er den rette træner for FC København nu, eller at hans præstationer er så enestående, at ingen andre kunne have klaret sig lige så godt, især på den hjemlige scene, så han derfor er berettiget til grænseløs tillid og uendelig lang snor, når det sejler, som det gør nu og har gjort i lang tid.

    MEN jeg må ærligt talt trække lidt på smilebåndet, når nogle af de debattører, der føler sig mest stødt på manchetterne over, at andre forklejner Ståles resultater, selv har været meget fremme i skoene, når eksempelvis Ariel Jacobs' mesterskab i den ene sæson, han fik på posten, skulle bortforklares.
    Det var bare Cornelius og Jørgensen, der overpræsterede, han var en svag træner, og derfor blev der skåret i budgettet og bla-bla.

    Det virker i hvert fald ikke, som om der er den store lyst til at anerkende, at Jacobs med de temmelig ringe ressourcer, han fik stillet til rådighed, alligevel formåede den åbenbart næsten umulige præstation det er at gøre København til mestre. Selvom han ikke kendte ligaen eller spillerne, og de skulle lære et nyt system, og der blev spillet i to turneringer, og man lod Zanka og N'Doye afløse af Michael Jakobsen og Igor Vetokele. Måske kan det godt lade sig gøre igen, og med højere løn og langt større budget til træneren i dag kan vi måske endda få en, der er motiveret til at blive her (også mentalt) i mere end et halvt år :-)
    Sidst redigeret af Ace : 28.09.20 kl. 12:19
    HIC SUNT LEONES

  27. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 143
    Sidste Meddelelse: 15.09.20, 07:05
  2. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 04.03.19, 18:33
  3. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.10.18, 17:52
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 27.10.16, 08:58
  5. Optakts- og kamptråd: F.C. København - Vejle Boldklub
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 14.04.09, 13:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •