Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
69. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Vejle vinder

    18 26.09%
  • Uafgjort

    20 28.99%
  • FCK vinder

    31 44.93%
Side 9 af 12 FørsteFørste ... 6789101112 SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 171

Emner: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Han scorede en tredjedel af alle vores mål i Superligaen, næsten udelukkende grundet fuldstændig overlegen sparketeknik. Det må have haft en markant indflydelse på det samlede antal points, der blev skrabet sammen, uanset hvornår i kampen målene faldt - og det er da stærkt begrænset, hvor meget kredit man kan give træneren for den type scoringer. Uanset tror jeg pointen er, at angrebspillet også i 18/19 (og tidligere) har virket stagnerende og planløst, hvilket jeg er enig i.
    Hvad med det faktum, at vi kun lukkede 37 mål ind i 36 kampe den sæson? At vi vandt assistlisten? At vores næstmestscorende spiller havde 22 mål? Den sæson var vanvittig god, og det skyldes ikke bare nogle vanvittige frisparksmål.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Hvor stammer denne myte fra? Jeg har set adskillige postulere netop ovenstående: Det var kun på grund af en Skov-genialitet på dødbold eller langskud, at FCK fik hevet en masse point hjem i 2018/19. Det er desværre lodret løgn.

    Nu har jeg kigget målscorerne igennem for samtlige kampe, hvor FCK ikke vandt med minimum to mål, og Skov derfor har haft muligheden for at score et pointgivende mål som kampens sidste.

    Ikke én eneste gang i de 36 Superligarunder i 2018/19 har Robert Skov scoret kampens sidste mål og derved skaffet København point, de ellers ikke ville have fået.
    Det er jo et fjollet argument, at det er det hold, der scorer det sidste mål, der vinder kampen.

    Nu har jeg ikke gået kampene igennem, men husker da at vi slog BIF 2-1, hvor første mål blev scoret af Skov. Mon ikke der er mange af dem. Mit bud er, at hvis du fjerner Skovs mål, og erstatter dem med de mål, der blev scoret af den næst mest scorende højre midt, så havde vi ikke hevet skabet.
    Danmark til Valby Bakke

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hvad med det faktum, at vi kun lukkede 37 mål ind i 36 kampe den sæson? At vi vandt assistlisten? At vores næstmestscorende spiller havde 22 mål? Den sæson var vanvittig god, og det skyldes ikke bare nogle vanvittige frisparksmål.
    Det får mig ikke til at synes, vi havde et struktureret og sammenhængende angrebsspil fremfor en lille håndfuld offensive spillere, der var et niveau over Superligaen og præsterede. Ståle er selvfølgelig en del af denne ligning, men for mig ikke en væsentlig faktor i den offensive præstation.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Hvor stammer denne myte fra? Jeg har set adskillige postulere netop ovenstående: Det var kun på grund af en Skov-genialitet på dødbold eller langskud, at FCK fik hevet en masse point hjem i 2018/19. Det er desværre lodret løgn.

    Nu har jeg kigget målscorerne igennem for samtlige kampe, hvor FCK ikke vandt med minimum to mål, og Skov derfor har haft muligheden for at score et pointgivende mål som kampens sidste.

    Ikke én eneste gang i de 36 Superligarunder i 2018/19 har Robert Skov scoret kampens sidste mål og derved skaffet København point, de ellers ikke ville have fået.
    Jeg skal prøve og præcisere hvad jeg mener. Skov var årsag til at holdet kom i gang i flere kampe, ved assisterede mål eller assist som følge af et stærkt gennembrud.

    At det kun er den sidste målscorer der er årsag til at der skaffes point giver ikke mening for mig, men jeg kiggede lige de 4 kampe igennem fra 18/19 sæsonen hvor FCK vinder med kun et mål, som du refererer til.
    Af de 4 kampe, der scorer Robert Skov det første mål. Det første mål er i min optik lige så vigtigt som det sidste i en sejr hvor der ikke vindes med mere end et mål.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #125
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Ikke én eneste gang i de 36 Superligarunder i 2018/19 har Robert Skov scoret kampens sidste mål og derved skaffet København point, de ellers ikke ville have fået.
    Nu antager du, at kampforløbet i øvrigt ville være det samme uden Skovs mål. Det er stærkt tvivlsomt. Man ved selvfølgelig aldrig, hvordan tingene ville være gået i en alternativ virkelighed, men det kræver ikke den store fantasi, at vi ville være udfordrede uden Skovs 29 mål. Det så vi jo tydeligt den følgende sæson.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #126
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Det får mig ikke til at synes, vi havde et struktureret og sammenhængende angrebsspil fremfor en hel håndfuld spillere, der var et niveau over Superligaen og præsterede.
    Selvfølgelig har det betydning, at gode spillere præsterer. Nævn et mesterskab hvor det ikke var tilfældet? FCK var i min optik et sindssygt godt hold ved sidste mesterskab, men vi tabte plottet fuldstændigt ved en række salg krydret med uheld med slemme skader til bærende spillere og indkøb af nye, der i hvert fald ex post ikke har passet ind eller ikke slået igennem. Men at sætte spørgsmålstegn ved mesterskabssæsonen forstår jeg ikke noget af. Den var god.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #127
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Det burde ikke komme som en overraskelse for alle os mandagstrænere, at vi ville komme i problemer, når vi rammes af to skader på den samme position i den centrale akse. Vi så jo det samme sidste år, bare oppe i angrebet. Det er der jo intet nyt i. Se på den bænk, vi havde til rådighed til kampen i går. Der var reelt ikke noget offensivt at skyde med, og heller ikke noget at stabilisere og skabe ro med, rent defensivt.

    Vores trup er bare ekstremt skrøbelig, når vi ikke kan stille med de stærkeste kort. Vi kom under pres inde centralt, og vi fik udstillet, hvor langt der er fra vores U19 til vores A-trup. Hvor andre superligahold supplerer bænken med U19 spillere, hvis der mangler fra A-truppen, var vi i 2. halvleg nødt til at rykke en angriber ned, da Mudrazija ikke slog til ift. den taktiske disciplin.

    Forsvaret fungerede egentlig fint, da både Ankersen og Boilesen spillede, men det begyndte for alvor at gå galt, da de bliver pillet ud. Midtbanen fungerede haltende, da både Fischer og Mudrazija var på banen, men kollapser totalt, da Zeca, hvis formkurve pt. peger nedad, bliver omgivet af unge spillere, som mangler selvtillid, eller som spiller ude af position. Angrebet fungerede okay, indtil man rykkede Wind ned, og kollapser totalt som opspilspunkt, da Wilczek går ud.

    Og ja, det skyldes fejlcasting af spillere. Det skyldes forkerte indkøb over tid. Det skyldes en kompliceret transitionsmodel. Det skyldes stor rotation i centralaksen pga. manglende form, skader og fejlcasting. Det skyldes manglende ledere i de enkelte kæder. Pilen peger på Ståle, men spillerne har i den grad også ansvar for det.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #128
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Men han er ikke den “sure sure far”, der banker i bordet og giver folk en olfert på banen. Det er desværre sådan en type vi har brug for pt.
    En der er lidt mindre happy humørspreder, og mere Jakob Laursen-agtig. Linde-agtig. Gravgaard-agtig. Osv. Var de charmetrolde? Nej. Var det effektivt? Ja.

    Zan
    Det var vel også den rolle, Bjelland skulle have. Det er bare svært at lade ham spille, når han er "over the hill", og derved mister autoritet grundet manglende evner.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  17. #129
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Pilen peger på Ståle, men spillerne har i den grad også ansvar for det.
    Hvor mange af spillerne på holdet har Ståle ikke selv skrevet kontrakt med?
    Er der overhovedet nogen?
    Danmark til Valby Bakke

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #130
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Der er ingen som er uenige i, at Ståle er den med det primære ansvar (skader og nogle få salg, har han ikke helt kontrol over). Men hvis man ikke vil anerkende de 3 mesterskaber i perioden 2015/2016-2018/2019 i diskussionen, så bliver den sgu lidt svær.
    Mht Skov så går jeg ud fra, at din pointe er, at trænerteamet (som Ståle har ansvaret for) har været en stor årsag. Med andre ord, så er historien (som nogle igen og igen prøver at fortæller) om en håbløs Ståle som blev reddet og kun vinder DM pga af Ridder Skov på den hvide hest selvfølgelig ikke rigtig.
    Man kan fint anerkende de 3 mesterskaber. Faktum er bare, at medmindre der sker noget voldsomt, står han nationalt når sæsonen er ovre står med 3 ud af de sidste 8 mesterskaber. 1 færre end fcm i samme periode. Det er ikke
    imponerende. Det var Ståle i første omgang.
    Samtidig kan man så se nogle årsager der er ret foruroligende. Feks at sportsdirektøren vælger en strategi hvor vi skal købe og udvikle unge spillere i en teknisk spillestil, som træneren har meget svært ved at implementere. Samtidig øger vi satsningen på akademiet men vi mangler i den grad evner til at implementere de unge på førsteholdet.

    Jeg ved ikke hvad alternativet er - og jeg vil så gerne Ståle for succes. Men hans nationale resultater i anden omgang er meget langt fra bestået - og der er ikke en eneste undskyldning der ikke rammer ind under Ståles ansvarsområde.

  20. De følgende 9 brugere er enige:

  21. #131
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det burde ikke komme som en overraskelse for alle os mandagstrænere, at vi ville komme i problemer, når vi rammes af to skader på den samme position i den centrale akse.
    Ahh ja, den med skaderne igen. Nu har Ståle jo ellers fyret Storskov, så det er jo ikke ham, der kan tilskrives skaderne på midten.
    Danmark til Valby Bakke

  22. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  23. #132
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Selvfølgelig har det betydning, at gode spillere præsterer. Nævn et mesterskab hvor det ikke var tilfældet? FCK var i min optik et sindssygt godt hold ved sidste mesterskab, men vi tabte plottet fuldstændigt ved en række salg krydret med uheld med slemme skader til bærende spillere og indkøb af nye, der i hvert fald ex post ikke har passet ind eller ikke slået igennem. Men at sætte spørgsmålstegn ved mesterskabssæsonen forstår jeg ikke noget af. Den var god.
    Ja, jeg tror bare alle andre trænere i Superligaen også kunne have vundet ligaen med Skov, N'Doye, Fischer, Wind, Falk, Ankersen, Boilesen til at levere offensivt. Jeg så personligt få mål, der kom fra skabeloner på træningsbanen fremfor individuelle aktioner, og det har været et gennemgående tema offensivt med Ståle som træner, synes jeg. Der skal bruges lidt for mange A-landsholdspillere fra stærke nationer i topform for at skabe mål i en svag liga som Superligaen.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #133
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Hvor mange af spillerne på holdet har Ståle ikke selv skrevet kontrakt med?
    Er der overhovedet nogen?
    Skal man fritage spillerne for ansvar for personlige fejl? Hvis man kræver at spillerne tager medansvar ude på banen, er det så ikke også rimeligt, at de også står til ansvar for deres fejl?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  26. De følgende 4 brugere er enige:

  27. #134
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det burde ikke komme som en overraskelse for alle os mandagstrænere, at vi ville komme i problemer, når vi rammes af to skader på den samme position i den centrale akse. Vi så jo det samme sidste år, bare oppe i angrebet. Det er der jo intet nyt i. Se på den bænk, vi havde til rådighed til kampen i går. Der var reelt ikke noget offensivt at skyde med, og heller ikke noget at stabilisere og skabe ro med, rent defensivt.

    Vores trup er bare ekstremt skrøbelig, når vi ikke kan stille med de stærkeste kort. Vi kom under pres inde centralt, og vi fik udstillet, hvor langt der er fra vores U19 til vores A-trup. Hvor andre superligahold supplerer bænken med U19 spillere, hvis der mangler fra A-truppen, var vi i 2. halvleg nødt til at rykke en angriber ned, da Mudrazija ikke slog til ift. den taktiske disciplin.

    Forsvaret fungerede egentlig fint, da både Ankersen og Boilesen spillede, men det begyndte for alvor at gå galt, da de bliver pillet ud. Midtbanen fungerede haltende, da både Fischer og Mudrazija var på banen, men kollapser totalt, da Zeca, hvis formkurve pt. peger nedad, bliver omgivet af unge spillere, som mangler selvtillid, eller som spiller ude af position. Angrebet fungerede okay, indtil man rykkede Wind ned, og kollapser totalt som opspilspunkt, da Wilczek går ud.

    Og ja, det skyldes fejlcasting af spillere. Det skyldes forkerte indkøb over tid. Det skyldes en kompliceret transitionsmodel. Det skyldes stor rotation i centralaksen pga. manglende form, skader og fejlcasting. Det skyldes manglende ledere i de enkelte kæder. Pilen peger på Ståle, men spillerne har i den grad også ansvar for det.
    Ja jeg hører de samme dårlige undskyldninger.

    Vi kan jo lige så godt lukke den ungdomsafdeling så- der er ingen grund til at smide penge efter den så.

    Andre hold kan godt hive en enkelt spiller ind i x antal minutter hvis det kniber, der er jo ikke nogle der siger at de skal spille hele kampen eller alle kampe.

    Alle andre hold og trænere kan fint finde ud af det. Og man ser jo tit at en ung spiller komme med et fint indhop

  28. De følgende 2 brugere er enige:

  29. #135
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Du kan se hér, hvordan målene blev scoret: https://www.fck.dk/nyhed/rekord-robe...superliga-maal

    Mener du Ståle har det fjerneste med hans sparketeknik fra ikke-assisterede positioner at gøre?
    Ah, men altså....come on. Skal vi så også konstatere, at Priske ikke er god i FCM, fordi han ikke har lært Sviatchenko at heade og tackle, Sisto at drible, deres back at kaste lange indkaste, Evander at tale spansk etc etc.
    Det er helt ærligt utroligt trættende, at Ståles præstationer/resultater konstant skal tales ned, fordi man nu en gang har set sig sur på manden og vil af med ham.

    Sæsonen 18/19 var ved gud da ikke fremragende fodbold hele tiden. F.eks. startede det haltende og vi kom først rigtigt i gang, da NDoye scorede hattrick mod AAB. Men som sæsonen kom i gang, folk fandt deres roller, forsvaret kom på plads, banerne blev bedre (i foråret) var vi rigtig gode og vandt DM suverænt. Og det var ikke kun fordi Skov scorede på alt. Det var også fordi indkøbte spillere, taktik, træning, mentaltopladning og al det som Ståle har ansvaret for fungerede godt.

  30. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 143
    Sidste Meddelelse: 15.09.20, 07:05
  2. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 04.03.19, 18:33
  3. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.10.18, 17:52
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 27.10.16, 08:58
  5. Optakts- og kamptråd: F.C. København - Vejle Boldklub
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 14.04.09, 13:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •