Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
69. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Vejle vinder

    18 26.09%
  • Uafgjort

    20 28.99%
  • FCK vinder

    31 44.93%
Viser resultater 1 til 15 af 171

Emner: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Hvor stammer denne myte fra? Jeg har set adskillige postulere netop ovenstående: Det var kun på grund af en Skov-genialitet på dødbold eller langskud, at FCK fik hevet en masse point hjem i 2018/19. Det er desværre lodret løgn.

    Nu har jeg kigget målscorerne igennem for samtlige kampe, hvor FCK ikke vandt med minimum to mål, og Skov derfor har haft muligheden for at score et pointgivende mål som kampens sidste.

    Ikke én eneste gang i de 36 Superligarunder i 2018/19 har Robert Skov scoret kampens sidste mål og derved skaffet København point, de ellers ikke ville have fået.
    Han scorede en tredjedel af alle vores mål i Superligaen, næsten udelukkende grundet fuldstændig overlegen sparketeknik. Det må have haft en markant indflydelse på det samlede antal points, der blev skrabet sammen, uanset hvornår i kampen målene faldt - og det er da stærkt begrænset, hvor meget kredit man kan give træneren for den type scoringer. Uanset tror jeg pointen er, at angrebspillet også i 18/19 (og tidligere) har virket stagnerende og planløst, hvilket jeg er enig i.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Han scorede en tredjedel af alle vores mål i Superligaen, næsten udelukkende grundet fuldstændig overlegen sparketeknik. Det må have haft en markant indflydelse på det samlede antal points, der blev skrabet sammen, uanset hvornår i kampen målene faldt - og det er da stærkt begrænset, hvor meget kredit man kan give træneren for den type scoringer. Uanset tror jeg pointen er, at angrebspillet også i 18/19 (og tidligere) har virket stagnerende og planløst, hvilket jeg er enig i.
    Hvad med det faktum, at vi kun lukkede 37 mål ind i 36 kampe den sæson? At vi vandt assistlisten? At vores næstmestscorende spiller havde 22 mål? Den sæson var vanvittig god, og det skyldes ikke bare nogle vanvittige frisparksmål.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hvad med det faktum, at vi kun lukkede 37 mål ind i 36 kampe den sæson? At vi vandt assistlisten? At vores næstmestscorende spiller havde 22 mål? Den sæson var vanvittig god, og det skyldes ikke bare nogle vanvittige frisparksmål.
    Det får mig ikke til at synes, vi havde et struktureret og sammenhængende angrebsspil fremfor en lille håndfuld offensive spillere, der var et niveau over Superligaen og præsterede. Ståle er selvfølgelig en del af denne ligning, men for mig ikke en væsentlig faktor i den offensive præstation.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Det får mig ikke til at synes, vi havde et struktureret og sammenhængende angrebsspil fremfor en hel håndfuld spillere, der var et niveau over Superligaen og præsterede.
    Selvfølgelig har det betydning, at gode spillere præsterer. Nævn et mesterskab hvor det ikke var tilfældet? FCK var i min optik et sindssygt godt hold ved sidste mesterskab, men vi tabte plottet fuldstændigt ved en række salg krydret med uheld med slemme skader til bærende spillere og indkøb af nye, der i hvert fald ex post ikke har passet ind eller ikke slået igennem. Men at sætte spørgsmålstegn ved mesterskabssæsonen forstår jeg ikke noget af. Den var god.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Selvfølgelig har det betydning, at gode spillere præsterer. Nævn et mesterskab hvor det ikke var tilfældet? FCK var i min optik et sindssygt godt hold ved sidste mesterskab, men vi tabte plottet fuldstændigt ved en række salg krydret med uheld med slemme skader til bærende spillere og indkøb af nye, der i hvert fald ex post ikke har passet ind eller ikke slået igennem. Men at sætte spørgsmålstegn ved mesterskabssæsonen forstår jeg ikke noget af. Den var god.
    Ja, jeg tror bare alle andre trænere i Superligaen også kunne have vundet ligaen med Skov, N'Doye, Fischer, Wind, Falk, Ankersen, Boilesen til at levere offensivt. Jeg så personligt få mål, der kom fra skabeloner på træningsbanen fremfor individuelle aktioner, og det har været et gennemgående tema offensivt med Ståle som træner, synes jeg. Der skal bruges lidt for mange A-landsholdspillere fra stærke nationer i topform for at skabe mål i en svag liga som Superligaen.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Vejle Boldklub vs. F.C. København (27/09-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Ja, jeg tror bare alle andre trænere i Superligaen også kunne have vundet ligaen med Skov, N'Doye, Fischer, Wind, Falk, Ankersen, Boilesen til at levere offensivt. Jeg så personligt få mål, der kom fra skabeloner på træningsbanen fremfor individuelle aktioner, og det har været et gennemgående tema offensivt med Ståle som træner, synes jeg. Der skal bruges lidt for mange A-landsholdspillere fra stærke nationer i topform for at skabe mål i en svag liga som Superligaen.
    Vi havde da masser af skabeloner, og vi havde spillerne til at spille den fodbold, vi normalt gerne ville. PA til at lave overlap med Skov (eller give ham plads til at trække ind). Lange bolde op til en N'Doye, der kunne holde på bolden. Det adskilte sig da slet ikke fra tidligere mesterskabssæsoner. Forskellen fra dengang til nu er spillernes kvalitet og harmoni, og måske (som du antyder) at træneren ikke er god nok til at få mere ud af lidt. Min pointe er primært, at det er meningsløst i min optik at tale mesterskabssæonen ned, som det bliver gjort her. At det slet ikke fungerer nu af mange forskellige årsager, er vi sikkert ret enige om :)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 143
    Sidste Meddelelse: 15.09.20, 07:05
  2. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 04.03.19, 18:33
  3. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.10.18, 17:52
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 27.10.16, 08:58
  5. Optakts- og kamptråd: F.C. København - Vejle Boldklub
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 14.04.09, 13:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •