Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
110. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder i ordinær tid og kvalificerer sig til EL-gruppespil

    34 30.91%
  • Uafgjort (FCK vinder efter forlænget spilletid eller str. og kvalificerer sig til EL-gruppespil)

    10 9.09%
  • Uafgjort (Rijeka vinder efter forlænget spilletid eller str., og FCK ryger ud af Europa)

    10 9.09%
  • Rijeka vinder i ordinær tid og FCK ryger ud af Europa

    56 50.91%
Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910
Viser resultater 136 til 138 af 138

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jul 2020
    Indlæg
    27

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Måske burde den være i en anden tråd nu, men jeg svarer her.

    På kort sigt kan der komme en chokeffekt af en fyring, selvom den slags vist statistisk set ikke er mest sandsynlig. Men det kan man hurtigt komme til at betale dyrt for på længere sigt.

    På mellemlang sigt har jeg svært ved at sætte navn på en, der har samme evner, vilje og lyst til at lykkes i FC København for klubbens skyld og som ligger nogenlunde i sportslig forlængelse af det, som hele klubben er bygget op om.
    Men at jeg har svært ved at sætte navn på, er ikke det samme som, at der ikke i en belgisk midterklub sidder en person med lige præcis den snævre profil, der skal bruges for at lykkes også mere end 2 år. Jeg har bare ikke det overblik.

    Alle alternativer, jeg har set, er (måske, måske på nær David Nielsen) ikke realistiske, fordi de enten ikke har bevist noget særligt, ikke for alvor vil FCK eller sportsligt og kommunikationsmæssigt ligger langt fra det, der skal bruges i FCK.

    På lang sigt skal han selvfølgelig erstattes. FC Midtjylland har haft succes med at rekruttere internt. Måske skal man det. Måske skal man vente til det rigtige tidspunkt og så hente den helt rigtige mand i Belgien eller lignende.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Sep 2007
    Indlæg
    76

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Nu har jeg efterhånden set en del der giver udtryk for at Ståle nærmest er uerstattelig eller, om ikke andet, meget svær at finde en afløser for da der ikke er ret mange der minder om ham. Men er det ikke netop det der vil være pointen med en fyring? Altså, en fyring af ikke bare Ståle, men også hele den filosofi der følger med, og som, trods de mange års succes (og hatten af for det), trænger til fornyelse.

    Der lader til at være en helt indgroet frygt for fornyelse i klubben, ikke blot hos ledelsen, men også hos fans, som hænger fast i fortidens bedrifter og som gang på gang bruger netop disse til at argumentere for Ståles position i klubben. I en fodbold-verden som er dynamisk, tror jeg dette er en ekstremt farlig tendens, og kan i sidste ende, tror jeg, betyde mange, mange års famlen efter at komme tilbage til toppen. Med det sagt, mener jeg ikke man skal give afkald på alt det Ståle har bygget op, men det må jo efterhånden være soleklart for enhver at der skal ske et eller andet. I mine øjne er det så en fyring.

    I sidste ende handler det om hvad FCK's DNA egentlig er.
    Hvis man mener det er Ståle i egen høje person, tja, så står man med et problem uanset den dag han en skønne dag stopper. Hvis DNA'et er at spille europæisk og kunne være et flagskib i Norden, hvorfor så ikke tage opgøret med Ståle nu da han alligevel fejler på begge disser punkter? Jeg tror at man kan finde mange andre spændende trænere derude som også kan opfylde denne målsætning. Hvem siger at Ståle er den eneste som kan det?

    Og i øvrigt: Der bliver talt meget om en træner der skal kunne kommunikere på en helt bestemt måde for at kunne være træner for FCK. Nogen der kan uddybe dette? Hvad er det som Ståle kan, som ingen andre åbenbart formår? Det er simpelthen gået forbi mit hoved, men mest af alt lyder det som lidt af en floskel.
    Sidst redigeret af Saksespark : 04.10.20 kl. 09:14

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Saksespark Se meddelelser
    Nu har jeg efterhånden set en del der giver udtryk for at Ståle nærmest er uerstattelig eller, om ikke andet, meget svær at finde en afløser for da der ikke er ret mange der minder om ham. Men er det ikke netop det der vil være pointen med en fyring? Altså, en fyring af ikke bare Ståle, men også hele den filosofi der følger med, og som, trods de mange års succes (og hatten af for det), trænger til fornyelse.

    Der lader til at være en helt indgroet frygt for fornyelse i klubben, ikke blot hos ledelsen, men også hos fans, som hænger fast i fortidens bedrifter og som gang på gang bruger netop disse til at argumentere for Ståles position i klubben. I en fodbold-verden som er dynamisk, tror jeg dette er en ekstremt farlig tendens, og kan i sidste ende, tror jeg, betyde mange, mange års famlen efter at komme tilbage til toppen. Med det sagt, mener jeg ikke man skal give afkald på alt det Ståle har bygget op, men det må jo efterhånden være soleklart for enhver at der skal ske et eller andet. I mine øjne er det så en fyring.

    I sidste ende handler det om hvad FCK's DNA egentlig er.
    Hvis man mener det er Ståle i egen høje person, tja, så står man med et problem uanset den dag han en skønne dag stopper. Hvis DNA'et er at spille europæisk og kunne være et flagskib i Norden, hvorfor så ikke tage opgøret med Ståle nu da han alligevel fejler på begge disser punkter? Jeg tror at man kan finde mange andre spændende trænere derude som også kan opfylde denne målsætning. Hvem siger at Ståle er den eneste som kan det?

    Og i øvrigt: Der bliver talt meget om en træner der skal kunne kommunikere på en helt bestemt måde for at kunne være træner for FCK. Nogen der kan uddybe dette? Hvad er det som Ståle kan, som ingen andre åbenbart formår? Det er simpelthen gået forbi mit hoved, men mest af alt lyder det som lidt af en floskel.
    Jeg synes du glimrende beskriver, hvad jeg er fuldstændig enig i, er den helt store problemstilling p.t. FCK er en purung klub på 28 år, der har været succesfuld i de seneste 20 år på baggrund af nogenlunde samme formel - så man kender ikke rigtig til andet, der beviseligt fungerer, hvorfor man naturligvis dyrker denne kultur i stor stil. Men klubbens levetid skulle gerne være mange hundrede år, og alle fodboldklubber har gennemgået store forandringer gennem tiden, for at være konkurrencedygtige. Dermed bestemt ikke sagt den nuværende "kultur" skal smides ud med badevandet, men det kan jeg umiddelbart heller ikke se ske, medmindre man ansætter nye folk i alle roller på 10'eren - eller Ståle mener, at en del af klubbens DNA, som han er enormt animeret omkring, ikke må ændres, f.eks. er zoneforsvaret. Det kan man jo ikke partout holde fast i til evighed.

    Det er en meget svær balance og en stor opgave, bestyrelsen står foran. I bedste fald tror jeg desværre, at de, forhåbentligvis med hjælp fra en række dygtige rådgivere, først nu er begyndt at gøre sig lignende overvejelser. Umiddelbart mener jeg klart, at trænerposten er moden for udskiftning, og at dette ville være en helt naturlig reaktion for en fodboldklub for at ruske liv i aktiverne, men ovenstående og konstruktion af den sportslige ledelse, gør det til en meget kompliceret og uvis øvelse.

    Jeg (ja, jeg er bare en fan af klubben som intet ved) ville sætte absolut alt ind på at hente Zanka, forudsat han er motiveret, og finder projektet interessant. Gå til vores rige fædre og få finansieret en monsterkontrakt, hvis det er det springende punkt - selve transfersummen er overkommelig. Jeg synes, det ligner, han kan spille på topniveau i mange sæsoner endnu, og jeg tror, det ville være en super investering, der kan stabilisere holdet på og udenfor banen, og købe Ståle tid til at finde fodfæste, og bestyrelsen tid til at sondere mulighederne som minimum indtil vinterpausen.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 23:41
  2. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  3. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •