Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
110. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder i ordinær tid og kvalificerer sig til EL-gruppespil

    34 30.91%
  • Uafgjort (FCK vinder efter forlænget spilletid eller str. og kvalificerer sig til EL-gruppespil)

    10 9.09%
  • Uafgjort (Rijeka vinder efter forlænget spilletid eller str., og FCK ryger ud af Europa)

    10 9.09%
  • Rijeka vinder i ordinær tid og FCK ryger ud af Europa

    56 50.91%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 138

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Sidste hurdle inden Europa League gruppespillet består af modstand fra Balkan, når Rijeka besøger Parken som det første kroatiske klubhold i en betydende kamp. Vinderen af opgøret er kvalificeret til Europa League gruppespillet, mens taberen.. slipper for 6 midtugekampe..? Ender kampen uafgjort, skal den afgøres enten i forlænget spilletid, eller via straffesparkskonkurrence.

    Ingen af holdene har spillere i karantæne. Rijeka må undvære midtbanespilleren Halilovic, samt angriberne Ristovski og Yateke på grund af skader. Hos FCK er Thomsen med sikkerhed ude, mens Falk, Stage og Bjelland er tvivlsomme. Skal FCK nå at registrere en ny spiller til truppen, er deadline 30/9 kl. 23:59.

    Dommeren er engelske Chris Kavanagh, som dømmer sin kun 6. kamp uden for de engelske rækker. VAR anvendes ikke i EL-kvalifikationen, men først i EL-gruppespillet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Minusser ved at ryge ud:
    - Økonomisk tab, som gør, at vi risikerer at måtte sælge Nelsson og får sværere ved at hente de tiltrængte forstærkninger.
    - Færre kampe. Jeg vil nødig gå glip af muligheden for ikke bare én men to gange om ugen at dyrke det selvpineri, det er, at mærke håbet spire om, at NU vender det.
    - Koefficienten bliver ramt.
    - Spillernes i forvejen skrøbelige psyke har næppe godt af endnu en nedtur, som det vil være som klare favoritter at ryge ud mod kroaterne (pt. odds 1,33 - 3,25 for kvalifikation)

    Plusser ved at ryge ud:
    + Truppen får tid til at restituere mellem ligakampene, hvilket vi har hørt meget om skulle være en stor fordel.
    + Ståle vil ikke have det vanvittige europæiske kampprogram som undskyldning, når der igen skal forklares, hvorfor vi underpræsterer. Tilbage er der vel så kun, at vi spiller i to turneringer (pokalen!), skader, og at vi ikke bare kan købe, købe, købe - hvilket måske ikke er så underligt, når man inden for det seneste års tid eksempelvis har kastet 60 mio. kr. efter Karlo Bartorooba, Jens Stagheim og Mikkel Kaufdiouf.
    HIC SUNT LEONES

  4. De følgende 11 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Nå, til startopstillingen. Der må på forhånd være en del spørgsmålstegn. Er Falk klar? Tør Ståle kaste Boilesen ind igen allerede, med tanke på hvordan det gik mod Man Utd? Er Bjelland klar til at gå direkte ind - og vil det overhovedet være en forstærkning sammenlignet med Sigurdsson?
    Umiddelbart tror jeg, det bliver set som for stort et sats med Boile fra start, så det kommer til at se sådan ud - med krydsede fingre for Falk:

    Johnsson
    Ankersen - Nelsson - Sigurdsson - Bengtsson
    Falk - Zeca
    Pep Biel - Wind - Fischer
    Wilczek
    HIC SUNT LEONES

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Er der nogen der har overblik over hvad det økonomisk betyder at Europa League (sandsynligvis) skal spilles uden tilskuere? - jeg tænker at det økonomiske tab ved ikke at deltage må være det laveste nogensinde grundet Corona.
    Er der noget der here lidt mere viden om dette?
    Og hvad får et hold "bare for at deltage"?
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Vi får min. 65 mio. kr. for "bare" at deltage. Altså præmiepenge for 2. og 3. kvalrunde, kvalifikation til gruppespil, koefficientbonus og Market Pool*. Derudover får vi 570.000 € for hver sejr i gruppespillet og 190.000 € for hver uafgjort i gruppespillet.

    *Market Pool er beregnet ud fra et håb om at FCM også spiller i EL. Skulle bønderne fra Herning slå Slavia Prag samlet, vil vi få ca. 10 mio. kr. oveni, men Steinlein & co. vil kunne stikke 249,9 mio. kr. i lommen i samlede præmiepenge, hvis de vinder i morgen, selv om de skulle tabe alle kampe i CL-gruppespillet med 22-0. Taber de til Slavia Prag, må de nøjes med knapt 80 mio. kr. for "bare" at deltage i EL-gruppespillet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    249,9 mio. kr.
    Hold da kæft hvor irriterende.


  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Status på fjenden: Rijeka har spillet 4 kampe i den kroatiske liga. De har tabt to og vundet to. De har fået udskudt deres kamp mod Lokomotiva Zagreb og Dinamo Zagreb, fordi klubberne har spillet europæiske kvalkampe. Derfor har de ikke spillet her i weekenden, hvor de ellers skulle have mødt Dinamo.
    Rijeka har tabt til begge bundpropper i ligaen, nr. 11 og nr. 12, som har spillet to kampe mere. Deres to sejre er kommet mod hhv. nr. 8 og nr. 9 i ligaen. Deres store profil, nu hvor angriberen Antonio Colak er solgt til græske PAOK, er Franko Andrijasevic, som er udlejet fra belgiske Gent. Andrijasevic, som er offensiv midbanespiller, men har også været anvendt som angriber, scorede deres første mål mod Kolos Kovalivka i sidste runde. Andrijasevic, som er 1,89 høj ifølge transfermarkt, er en fox-in-the-box type, og scorer en del mål på hovedstød. Han er desuden god til at snige sig næsten uset ind i feltet, for så at dukke op og afslutte. Ham skal der lukkes ned for, sammen med de spillere, som fodrer ham med indlæg og stikninger.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Hold da kæft hvor irriterende.
    Du har stavet 'katastrofalt' forkert.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever IŽm wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Ståle vil ikke have det vanvittige europæiske kampprogram som undskyldning, når der igen skal forklares, hvorfor vi underpræsterer.
    Kvalificerer vi os ikke til gruppepsil, har Ståle ikke brug for undskyldninger. Han skal i så fald slet ikke være træner her længere.


  16. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Kvalificerer vi os ikke til gruppepsil, har Ståle ikke brug for undskyldninger. Han skal i så fald slet ikke være træner her længere.
    Men skal han være træner hvis vi hiver en heldig 1-0 sejr hjem med elendigt spil?
    Jeg har i hvert fald nået et punkt hvor selv gode resultater ikke er nok hvis vi spillemæssigt bliver ved med at halte bagefter....


  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-hnk-rijeka

    Truppen er udtaget. Bjelland og Stage er med, mens Falk desværre ikke er klar.

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Presset på truppen og træneren er naturligvis ikke blevet mindre efter FCM's kvalifikation til Champions League. Hvis vi på nogen måde skal følge lidt med og ikke drukne i deres succeshistorier og vores egne fiaskoer, SKAL vi vinde i morgen. Jeg håber, vi klarer den, især da et nederlag jo ikke er nogen garanti for en udskiftning på trænerposten, selvom den er tiltrængt.

    Uden Falk bliver det interessant at se opstillingen. Vender Ståle tilbage til Zeca-Stage, der ikke har fungeret på noget tidspunkt i kampe, hvor vi skal skabe chancer? Eller fortsætter Mudra inde på trods af en svag kamp senest?

    Lige nu er det virkelig svært at finde optimismen frem, men vi plejer trods alt at få bedre resultater på de her... ahem... European nights. Så måske kan vi fedte en 1-0 hjem!
    HIC SUNT LEONES

  19. De følgende 2 brugere er enige:
    MCN, rsj

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Det er nok en ringe trøst for de fleste, men grundet FCMs sejr her til aften, så vil videre avancement til EL-gruppespillet betyde 10,5 mio. kr. oveni i Market Pool, således at vi vil være sikret min. 76 mio. kr. for en sejr i morgen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Det mest bekymrende er, at vi tilsyneladende afventer resultatet af morgendagens kamp, før der investeres i nye spillere.. Det er simpelthen sørgeligt, men selvfølgelig også et meget meget klart signal om hvilken alvorlig situation klubben befinder sig i.. Jeg tror alle med den mindste smule fodboldforstand kan se, at vores nuværende trup så absolut ikke indeholder den kvalitet og balance, der skal til for at kæmpe om mesterskabet.. Ja sågar top 3 kan blive meget vanskeligt at opnå med den nuværende trup.. Derfor kunne det være et håb, at man satsede offensivt og hentede 3 store profiler som kan hjælpe med at rette skuden op her ved starten på en vanvittig vigtig sæson.. Desværre er timingen imod os, og en historisk ringe sammensat fck-trup falder sammen med en Corona-krise der nok i højere grad end vi ønsker at indse, begrænser vores muligheder på transfermarkedet..

    Måske er det ulækre Hernings sejr her til aften, og den ulækre måde hvorpå de gik videre på, der sværter mit i forvejen sorte sind yderligere til, men jeg har godt nok sværere end længe ved at finde de optimistiske briller frem.. Jeg frygter i den grad vi laver en Man U/Milan og at mesterskabpokaler er noget vi kommer til at spejde længe efter de næste mange år.. Jeg vil meget gerne modbevises og se 3 klassetilgange, uanset resultatet i morgen, inden vinduet smækker i, men jeg tror slet slet ikke på det må jeg indrømme...

  23. De følgende 10 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. HNK Rijeka (01/10-2020 kl. 20:00)

    Det her MÅ simpelthen være godt nok til fint spil, et par store chancer, 2-3 kasser og et clean sheet. Der er da masser af rutine og gode spillere på det hold. Kom nu for fanden, FC!


    Kalle

    Ankersen Nelsson Bjelland Boile

    Stage Zeca

    Pep Wind Fischer

    nr. 9
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 23:41
  2. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  3. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  4. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •