Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 38

Emner: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Kan FCK foretage nogle lignende valg, samtidigt med at man kan skrue op for økonomien efter corona-pandemien, vil magtbalancen flytte sig til vores fordel igen.
    Superinteressante indlæg i denne tråd. Hvis jeg hurtigt skal fremdrage én sætning, som giver mig kvalme, så er det den ovenfor. For min reaktion er, det kan vi ikke. Jeg fornemmer, at PSE bløder big time. Vi har alt for mange penge bundet i spillere, vi ikke kan komme af med uden tab. Og hvis vi taber i aften (hvilket jeg frygter, at vi gør), er der ingen indtægter fra Europa i denne sæson. Og det bliver givet ikke lettere i næste sæson.

    At foretage "lignende valg" tager tid - Ståle eller ej. Og vi har ikke økonomien at skrue på.

    Jeg frygter derfor, at vi lige om lidt ser tilbage på den 1. oktober 2020 som den dag, da lorten gik op for alle. ALLE (Og nej, vi kan ikke vide, om ikke alle allerede ved det).

    Nåh, men Hernings magt varer vel kun ca. 15 år, så der er lys derude.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Tops, jeg har længe forholdt mig kritisk. At jeg ikke skriver i hvert indlæg, at jeg vil have Ståle fyret er ikke det samme som at jeg forholder mig ukritisk. Og det ved du også godt.

    Og du ved lige så godt som jeg, at FCK i mange år altid har meldt ud, at man har en målsætning om at vinde mesterskabet og komme i Europa. Det har været en ydre målsætning, som har stemt overens med den målsætning, man internt har haft i klubben. I FCM er det først i denne sæson, de melder offentligt ud, at det er en skuffelse, hvis de ikke genvinder mesterskabet og kommer i Europa. Internt har det dog været en målsætning, de har haft i nogle år, men som de ikke har meldt ud. Derfor er der et bevidst mismatch i hvad man siger, og hvad man gør. Og det har jeg fra kilder, som har været tilknyttet FCM.
    Ligesom FCM også gentagne gange ikke har formået at leve op til hvad de skulle i Europa. Fraregnet denne sæson, har de 3 ud af de fire foregående været det seedede hold, og er røget ud alligevel. Den ene gang, de ikke var seedet, havde de et fremragende resultat i første play-off kamp på udebane, hvor de spillede 2-2 i Malmø, men smed det hele væk på hjemmebane. Det er jo første gang, at FCM præsterer så godt i Europa, men deres historik forinden er lige så flosset, som du mener Ståles ord er.

    Men jo, FCK har brug for en stærkere sportslig ledelse, som består af flere folk til at deles om opgaverne. Det er vi enige om. Og Ståle er nødt til at afgive flere kasketter. Hvilken han selv skal beholde, hvis han da skal det, det må tiden vise.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    FCK er udmærket klar over at vi er nødt til at blive bedre på data/analyse området...
    Ja, men data er mange ting, og jeg tror ikke, at vi arbejder med data på samme måde, som de gør i Benhams klubber eller er på vej til det. Hvis vi skal tage den åbenlyse forskel først, så har vi ikke et bettingselskab og deres data at trække på. Nu ved jeg ikke, hvor meget det reelt giver ift. at købe data fra andre kilder, men hvis det er en fordel, er det i givet fald en fordel, vi ikke selv kan gøre noget ved. Hvad der til gengæld er mere åbenlyst er, at FCM har adgang til en masse dataanalytikere hos Smartodds (og formentlig uden at betale eller til vennepris), og at vi kan ikke matche dem her. Ud fra hvad jeg har kunnet google mig til, har vi ikke noget ansat, der har en stærk statistisk eller matematisk baggrund. Dvs. vi har jo nok nogle folk, der kan vurdere om et tal er højere end et andet, men de kan ikke nødvendigvis vurdere, om det er statistisk signifikant, eller om det er bedst at have et højt eller lavt tal ift. til noget andet. Stillingsopslaget til vores nye Head of Scouting har ikke som krav, at personen skal have indgående kendskab til statistiske metoder.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Stillingsopslaget til vores nye Head of Scouting har ikke som krav, at personen skal have indgående kendskab til statistiske metoder.
    Der står vel flere steder:

    The ideal candidate has the technical skills to apply video, data and statistics and thus make the scouting process more effective
    Analytically proficient and attentive to detail, Working-knowledge of data analysis and statistical inference
    Applying data analysis to complement subjective scouting methods
    Experience of using data to underpin player and game analysis

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Ud fra hvad jeg har kunnet google mig til, har vi ikke noget ansat, der har en stærk statistisk eller matematisk baggrund. Dvs. vi har jo nok nogle folk, der kan vurdere om et tal er højere end et andet, men de kan ikke nødvendigvis vurdere, om det er statistisk signifikant, eller om det er bedst at have et højt eller lavt tal ift. til noget andet. Stillingsopslaget til vores nye Head of Scouting har ikke som krav, at personen skal have indgående kendskab til statistiske metoder.
    Altså, det er jo lige præcis den slags kompetencer, Frederik Leth har bygget sin karriere i klubben på. Det er muligt, vi ikke arbejder med data lige så omfattende som FCM, men når der i København tales om "teknisk scouting", handler det lige netop om scouting baseret på data.
    Mvh.
    Dane

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det er i hvert fald vigtigt, at vi har en organisation, som fordrer udvikling og innovation, således at vi kan stå skarpere på alle fronter. Og det er da problematisk, hvis ikke vi har en organisationsstruktur, som fordrer det. Devil, det er nogle rigtig gode pointer, du kommer med på det område.

    I forlængelse af det:
    Hvis man skal lave en organisatorisk omstrukturering, og man skal have alle de her roller udfyldt, så kan det ikke gøres fra den ene dag til den anden. Så rejser det en række spørgsmål:

    - Hvor man skal starte med omstruktureringen?
    - Hvor lang tid vil man afsætte til at gennemføre den?
    - Skal det være en gradvis omstrukturering, eller skal det være en "Vi starter fra scratch"?
    - Hvor længe vil man være villig til at gå på kompromis med resultater i den forbindelse?
    Jeg tror, at svarene på dine spørgsmål skal findes flere steder, men hovedsageligt i ejerskabet og bestyrelsen, men i bund og grund handler det om perspektiv, risikovillighed og ambitioner. Da FCK overtog magten fra BØF for snart 20 år siden, skete det i høj grad, fordi ledelsen i FCK var markant mere professionel og visionær end BØF's ditto. BØF var i tanke og handling en forening der legede virksomhed, hvilket reelt set gjorde det ret nemt for FCK at udkonkurrere dem over relativt få år. Der er kampen mellem FCK og FCM ikke ... ikke endnu i hvert fald.

    Dertil er FCK's knowhow og økonomi for stærk, men udfordreren fra Herning minder dog på mange måder om FCK anno 2000-2001. De er dygtige, smarte, frække og kække og fandens ambitiøse, og så har de kunne leve højt på, at FCK har været enerådige økonomisk i Danmark i næsten 15 år. Der har været modstandere, der har kunne udfordre FCK's dominans i en enkelt sæson, som eksempelvis FCN og AaB der kunne vinde på taktik og talent, men reglen har også været, at FCK efterfølgende har kunne komme tilbage, fordi man havde den klart stærkeste organisation og specielt økonomi. Den modstander FCK har nu, er dog langt, langt mere kapabel end tidligere udfordrere. Derfor bør ejerskabet og bestyrelsen satse på udvikling og ikke afvikling, og vise det mod der kendetegnede FCK for år tilbage. Ståles magt og evner skal udfordres og komplimenteres, det tror jeg desværre ikke selv han vil accepterer, men det er nødvendigt, hvis FCK ikke skal blive til BØF v.2.0.

    En ting er jeg dog 110% sikker på, og det er at hegemoniet er væk, og vi har fået et duopol i dansk fodbold. Det tror jeg nu kun er positivt for FCK's udvikling, da man hele tiden vil have en modstander der udfordrer en andre steder end på banen. Det kræver dog, at man har modet og evnerne til at tage udfordringen op. Det duopol tror jeg endda hurtigt kan blive til et triumvirat, for selvom AGF ikke er på niveau med FCK og FCM endnu, så tror jeg man gør dumt i at undervurdere udviklingen i Århus.

    Edit: Man kunne naturligvis også vælge den kortsigtede løsning og bare åbne for de økonomiske sluser, for så at håbe på, at udviklingen nok skal komme af sig selv over tid.
    Sidst redigeret af Devil : 01.10.20 kl. 12:27

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Working knowledge er ikke det samme som indgående kendskab. Hvis den nye Head of Scouting er et statistisk geni, skyldes det ikke jobopslaget, men at vi har været heldig med en ansøger.

    Og Frederik Leth har helt givet haft grundlæggende statistik på CBS, men derfra og til at være egentlig dataanalytiker er et stykke vej. Det er muligt, at han er skidegod til statistik, men det er ikke givet. Han har en HA i International Business og en cand.merc i noget innovationsgøgl.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Working knowledge er ikke det samme som indgående kendskab. Hvis den nye Head of Scouting er et statistisk geni, skyldes det ikke jobopslaget, men at vi har været heldig med en ansøger.

    Og Frederik Leth har helt givet haft grundlæggende statistik på CBS, men derfra og til at være egentlig dataanalytiker er et stykke vej. Det er muligt, at han er skidegod til statistik, men det er ikke givet. Han har en HA i International Business og en cand.merc i noget innovationsgøgl.
    Jeg vidste faktisk ikke at hans baggrund er fra CBS, for så er han - som du selv siger - ikke en decideret data analytiker. Den slags kurser findes simplethen ikke derude, udover grundlæggende statistik.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Jeg vidste faktisk ikke at hans baggrund er fra CBS, for så er han - som du selv siger - ikke en decideret data analytiker. Den slags kurser findes simplethen ikke derude, udover grundlæggende statistik.
    Der ligget et fint interview med Frederik Leth på Copenhagen Sundays’ YouTube. Her snakker han b.la om sin baggrund og sine arbejdsopgaver. Giver et godt billede af Leth som person.

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Qua 'Super'ligaens generelle lortethed vil der imidlertid stadig være grænser for, hvor lækre plug-and-play spillere de vil kunne tiltrække. Og de har stadig en udfordring i, at de kan tilbyde at bo i en af verdens mest nederen byer, hvor vi kan tilbyde København.
    Ikke at det skal handle om lokation, men Århus ligger ikke mere end en time væk og ved at fx Erik bor/har boet i Århus, så tror nok de også sælger FCM med et lille smut forbi Århus midtby

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Ikke at det skal handle om lokation, men Århus ligger ikke mere end en time væk og ved at fx Erik bor/har boet i Århus, så tror nok de også sælger FCM med et lille smut forbi Århus midtby
    Det er han langt fra alene om at gøre. Det er næsten lige så normalt at se spillere fra FCM, Randers, Horsens, Silkeborg osv. i Århus, som det er at se spillere fra AGF. På den måde tror jeg næsten der er lige så mange superligaspillere der bor i Århus som i København. Jeg ved også, at der er en del af deres spillere, der har valgt at bosætte sig i Silkeborg, som er blandt de meste velhavende og smukkeste beliggende byer i Danmark. Folk fra København skal passe på med at tro, at man ikke kan bo godt uden for Valby bakke, sagde exil-københavneren.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Skarpt indlæg, Kiwi!


    Personligt synes jeg selv, at vi har været for uambitiøse i vores setup og ikke særlig opfindsomme. Det ligner at vi har været langsomme til at opfange hvor vigtig data kan være (når man bruger det rigtigt). Jeg troede selv at vi også havde fokus på udviklingen med data, men når vi nu først lige har hentet ham fra Wolves bliver jeg meget i tvivl.

    På sundhedsområdet har FCM samarbejdet med en hjerneforsker og, ud fra det du skriver, haft fokus på at følge med forskningen (og også eksperimentere med vidensbaserede metoder). I samme periode har vi ansat en kiropraktor som ’head of medical services’ (Cosgrave RAUS i øvrigt) og sendt vores behandler på body-sds kursus. København er landets største universitetsby og vi mangler ikke ligefrem forskningsenheder eller forskere, så tilgængeligheden burde ikke være et problem for at stable et samarbejde på benene.

    På transferområdet har vi været mere ambitiøse, men har slet ikke fået nok for vores penge. Vi har slet og ret købt forkert ind og to forklaringer springer i øjnene. Den ene er, at vores scouting-metoder kan være uddaterede og en anden kan være, at vores taktik er for stringent, så spillere har svært ved at fungere medmindre de har et meget specifikt sæt kompetencer. Spillere der for Ståle er atypiske har for svære vilkår i taktikken og selv når en atypisk spiller har succes hælder Ståle stadig mere til en ’safety-first’ tilgang. At FCM skulle være nærige synes jeg nu heller ikke. De tager ikke så store risici, men kaster et bredt net og kører meget med udlejninger. Vi dominerer selvfølgelig når man kigger på hvad der er blevet brugt på transfers, men FCM har flere indkøb i top 25 (det er kun FCK og FCM der er i top 25 og så lige Brøndby med en spiller). Dertil kommer, at de fleste af deres dyre spillere er købt ind i nyere tid.

    Ganske enkelt står vi over for en ret ambitiøs klub, der har været kloge i deres ledelsesstruktur, begynder at bruge flere penge, begynder at tjene flere penge og som har en rigmand i ryggen. De har været på forkant med udviklingen særligt når det kommer til at anvende data og er ikke bange for at prøve nye idéer. Hvor det tidligere har været sådan, at de andre hold skulle peake når vi havde en mellemsæson, så skal vi nu indhente FCM og er nødt til at lave ændringer hvis det skal lykkedes. Jeg er ikke sikker på, at vores økonomi er nok.


    Det er selvfølgelig muligt at vi overfortolker og det er selvfølgelig meget let at være pessimistisk i disse tider. FCM kan gå hen og blive ordinære igen, når de mister deres spillere og vi kan gå tilbage til at grine af deres table of justice. Men det de har bygget op til nu, er i hvert fald imponerende. De ligner ikke bare et hold, der peaker og er på vej ned, men snarere et hold der på vej fremad, hvis de fortsætter.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Hvis vi lige skal tage et hurtigt kig på bestyrelsen i FCM ift. vores, og lige begrave nogle myter:

    Der er blevet nævnt en del gange, at der ikke er noget fodboldfagligt i vores bestyrelse, mens FCMs har masser. Det er ikke korrekt. Mand for mand er der det samme antal. Begge bestyrelser har to repræsentanter fra deres respektive moderklubber, og derudover består bestyrelserne primært af forretningsfolk. Den store forskel ligger i at i Parkens bestyrelse er den 3. fodboldfaglige repræsentant "blot" menigt bestyrelsesmedlem (Kvist), mens den hos FCM består af Rasmus Ankersen, der er bestyrelsesformand.

    Der, hvor der strukturelt er en større forskel på de to klubber, er i selve administrationen, hvor FCM har en fodbolddirektør (Graversen) og en vicedirektør (Ove P), og hvor de så har en CEO (Steinlein). Ingen af dem har en cheftrænerrolle. Hos os har Rommedahl kasketten som fodbolddirektør og Frederik Leth er teknisk direktør, mens Ståle har både managerrollen og cheftrænerrollen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #29
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Der står vel flere steder:

    The ideal candidate has the technical skills to apply video, data and statistics and thus make the scouting process more effective
    Analytically proficient and attentive to detail, Working-knowledge of data analysis and statistical inference
    Applying data analysis to complement subjective scouting methods
    Experience of using data to underpin player and game analysis
    Jeg foreslår Ougar...


  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: FC København vs. FC Midtjylland - hvordan klubberne drives, og hvorfor jyderne har momentum pt.

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    https://www.fck.dk/fodboldafdelingen

    Er det helt forkert set, at grafikken i ovenstående link antyder, at man godt kan se, at Ståle reelt har 2 jobs, og at et af dem skal lægges over på en anden før eller siden? Ellers er det hvert fald underligt at tegne grafikken på den måde.

    Problemet med vores setup er også, at der er for langt fra assistenttræner til Ståle. Vel derfor både Priske og Neestrup smuttede. Vi har meget svært ved at udklække Ståles afløser internt. I modsætning til f.eks. FCM og FCN.
    Ståle er ansvarlig for "psychology" FNIS

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 18.05.15, 10:23
  2. Optakt: FC Midtjylland - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 19.04.10, 11:54
  3. Optakt: København-FC Midtjylland
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 01.12.09, 02:18
  4. Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 20.05.09, 19:10
  5. Optaktstråd: Jyderne kommer!
    By FCC in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 29.03.06, 21:07

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •