Se afstemningsresultater: Skal Ståle fyres?

Stemmeafgivere
194. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Fyr ham nu

    120 61.86%
  • Giv ham da lige resten af efteråret med

    34 17.53%
  • Lad ham få sæsonen ud

    11 5.67%
  • Ståle skal ikke fyres

    29 14.95%
Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 107

Emner: Skal Ståle Solbakken fyres?

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Jeg er ikke "yngre". Tværtimod synes jeg, at nogle ser med meget milde øjne på, hvor tæt klubben var på at gå konkurs på grund af hans økonomiske dispositioner.

    Man kan godt ønske sig mere fodboldfaglighed uden at hylde en dømt svindler :-)
    Du har da ret til din mening. At han var tæt på at køre klubben til Konkurs?, Det er vidst din egen konklusion, medmindre du har insider viden, eller har været helt tæt på.

    Så fordi han er Dømt må, man ikke hylde de gode ting manden har gjort for FCK?. Fin logik :)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    UDC

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Du har da ret til din mening. At han var tæt på at køre klubben til Konkurs?, Det er vidst din egen konklusion, medmindre du har insider viden, eller har været helt tæt på.

    Så fordi han er Dømt må, man ikke hylde de gode ting manden har gjort for FCK?. Fin logik :)
    Du kan starte her. https://www.bt.dk/fodbold/oekonomisk-bombe-under-fck

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?


  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Haha så Ekstrabladet og BT er dine kilder :)

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser

    Sidste bemærkning om Don Ø historik herfra (nogle ting kan blive for sort/hvide).
    2008-linket ovenfor beskæftiger sig ikke rigtig med konsekvenserne af finanskrisen, men det var jo altoverskyggende dengang, særligt indenfor byggeprojekter.

    Men ja, Don Ø blev dømt for børsmanipulation (det gjorde Jørgen Glistrup også).
    Denne 2017-artikel giver et hurtigt overblik over Don Ø i FCK: https://www.euroman.dk/sport/storhed...s-store-nedtur

    og for mit vedkommende hurtigt retur til nutiden!

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Haha så Ekstrabladet og BT er dine kilder :)
    Åh gud. Held og lykke med din Don Ø hyldest. Bliver for dumt til mig nu

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Haha så Ekstrabladet og BT er dine kilder :)
    Hvad er der galt med de pågældende medier og indholdet i artiklerne?

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    "Kære Jørgen. Kursen. Nu bliver du nødt til at tage actions".

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Du har da ret til din mening. At han var tæt på at køre klubben til Konkurs?, Det er vidst din egen konklusion, medmindre du har insider viden, eller har været helt tæt på.

    Så fordi han er Dømt må, man ikke hylde de gode ting manden har gjort for FCK?. Fin logik :)
    Jeg vil anbefale dig at læse Løvekongens storhed og fald, der m. brugen af insiderkilder giver indblik i, hvordan Flemse sikrede sig selv og sine venner gode penge imens, at han er ved at pantsætte klubben. Efter den bog mistede jeg alt for Østergaard og håber ved gud ALDRIG, at han kommer ind i FCK igen.

    https://www.saxo.com/dk/loevekongens..._9788702108545
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #100
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hvad er der galt med de pågældende medier og indholdet i artiklerne?
    Er det ikke åbenlyst ? :).

    Jeg kan ikke tage det seriøst med artikler med konklusionerne om klubben var tæt på Konkurs når kilden er EB. Her står jeg af :). Der er vidt kun meget få mennesker der ved de faktiske fakta og jeg er ret sikker på de ikke er at finde fra EB og fans her på sidelinjen...

    Så jo Hops jeg vil forsætte med at hylde DON Ø for de ting han gjorde for klubben i 00'erne. Det behøver jeg ikke dine lykønskninger for....

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af thped5 Se meddelelser
    Jeg vil anbefale dig at læse Løvekongens storhed og fald, der m. brugen af insiderkilder giver indblik i, hvordan Flemse sikrede sig selv og sine venner gode penge imens, at han er ved at pantsætte klubben. Efter den bog mistede jeg alt for Østergaard og håber ved gud ALDRIG, at han kommer ind i FCK igen.

    https://www.saxo.com/dk/loevekongens..._9788702108545
    Tak for forslaget. Den vil jeg da læse over en god gang Vin og danne min egne konklusion og om jeg tolker det lige så hårdt som dig.

    Det ændre dog stadig ikke det faktum at uden Don Ø ville der ikke have været det FCK vi har i dag. Uagtet om han er dømt kriminel :)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #102
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Er det ikke åbenlyst ? :).

    Jeg kan ikke tage det seriøst med artikler med konklusionerne om klubben var tæt på Konkurs når kilden er EB. Her står jeg af :). Der er vidt kun meget få mennesker der ved de faktiske fakta og jeg er ret sikker på de ikke er at finde fra EB og fans her på sidelinjen...

    Så jo Hops jeg vil forsætte med at hylde DON Ø for de ting han gjorde for klubben i 00'erne. Det behøver jeg ikke dine lykønskninger for....
    Håbløst indlæg. Det er sundt at have kildekritik, men lige så usundt det er at tro på alt, man læser, ligeså usundt er det at benægte alt, bare fordi det er skrevet af et medie man ikke bryder sig om.

    Lige så underlødig "journalistik", der bliver bedrevet i den danske tabloidpresse, ligeså dygtige journalister, med godt kildenetværk, er der også at finde de steder.

    Tag lige et kig på, hvilke vigtige samfundsrelevante historier, de medier har bidraget med i et historisk perspektiv. Det ville gøre dig godt at lægge sølvpapirshatten lidt på hylden.

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #103
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Håbløst indlæg. Det er sundt at have kildekritik, men lige så usundt det er at tro på alt, man læser, ligeså usundt er det at benægte alt, bare fordi det er skrevet af et medie man ikke bryder sig om.

    Lige så underlødig "journalistik", der bliver bedrevet i den danske tabloidpresse, ligeså dygtige journalister, med godt kildenetværk, er der også at finde de steder.

    Tag lige et kig på, hvilke vigtige samfundsrelevante historier, de medier har bidraget med i et historisk perspektiv. Det ville gøre dig godt at lægge sølvpapirshatten lidt på hylden.
    Må jeg ikke foreslå jer, der gerne vil diskutere medier, Don Ø og historiske kilder mv. at gøre det enten i spin-off tråden eller på sydsiden, da argumentationsniveauet efterhånden nærmer sig SOs standart.

    Hvad der undrer mig i øjeblikket mht Ståle er, at der ikke er nogen, der begrænser Ståles agens i medierne. Han får skudt den ene bredside af efter den anden og får klubben til at fremstå uprofessionel, så medmindre det er strategi for at gøre det lettere at afskedige ham, så forstår jeg det ikke.

    MCN

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #104
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Må jeg ikke foreslå jer, der gerne vil diskutere medier, Don Ø og historiske kilder mv. at gøre det enten i spin-off tråden eller på sydsiden, da argumentationsniveauet efterhånden nærmer sig SOs standart.

    Hvad der undrer mig i øjeblikket mht Ståle er, at der ikke er nogen, der begrænser Ståles agens i medierne. Han får skudt den ene bredside af efter den anden og får klubben til at fremstå uprofessionel, så medmindre det er strategi for at gøre det lettere at afskedige ham, så forstår jeg det ikke.

    MCN
    Det er jo meget enkelt: Der er ingen kontrol af Ståle og har ikke været det, siden han blev sportsdirektør. Jo, han står til ansvar for ledelsen, og aftaler budget og målsætninger med dem. Men det er svært at få øje på en presse- eller mediestrategi, ud over på egne medier som fck.dk, Facebook osv. + faste aftaler om, hvem der udtaler sig i studiet efter diverse kampe.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  25. #105
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Klubben var ved at gå konkurs under Don Ø. Please.
    Så derfor kan man ikke benytte et argument fra manden, der stod for den største sportslige opblomstring i FCK nogensinde efter den ene elendige ledelse efter den anden?

    Jeg argumenterer jo ikke for, at Don Ø skal tilbage. Jeg argumenterer for, at det er for ensidigt at pege på træneren som hele problemet, når det er så tydeligt for enhver, at vi har en bestyrelse, der sportsligt har overladt hele ansvaret til Ståle.

    Fint nok, så kan bestyrelsen finde en anden træner og overlade al ansvar til vedkommende. Vi kan ændre transferstrategi gang på gang som Brøndby og ende med halve og hele hold, som den næste træner ikke helt kan se logikken i. Jeg tror ikke, det fører nogen gode veje på lang sigt.

    Der er masser af eksempler på, at fodboldkampe vindes i bestyrelseslokalet.

    Brøndbys knæk begyndte jo formentligt ikke pg.a. Michael Laudrup, men fordi Per Bjerregaard havde mistet grebet og sit ellers berømte touch. Det endte ud i en synlig magtkamp, Laudrup skred, og siden har Brøndby ikke vundet guld. I FCM har man haft fire trænere på ni år. Ingen af dem er ligefrem legendariske trænernavne (fair nok, Jess Thorup er ved at opbygge et navn i Genk nu), og de seneste har været helt af egen avl - den nuværende blev endda vejet og fundet for let af Ståle. Mange troede, at Brian Priske ville få svært ved at præstere i sidste sæson, men det gik som bekendt meget godt - bl.a. fordi træneren ifølge FCM ikke har så afgørende betydning. Det er en teamindsats, lyder meldingen igen og igen.

    Og altså...vores egen historie har vist det samme. Vi væltede rundt og havde nogle sportsligt ekstremt magre år i 90erne, indtil Don Ø kom ind og ledelsesmæssigt i den grad gik forrest og satte en meget skarp retning. Had manden alt det, du vil for kursmanipulation. Det er helt fair! Men man gør sig skyldig i historiemanipulation af den værre slags, hvis man ikke kan se eller huske, hvor meget en stærk bestyrelse og bestyrelsesformand bidrog med i 00'erne.

    Det er frugterne af den gamle ledelses arbejde, som vi høstede i 10'erne. Da Ståle skred, hyrede man som bekendt først Roland, der trods et flot pointsnit slet ikke passede ind i klubben. Så satte CV sig selv på bænken, hvilket ikke ligefrem var en bragende succes. Ind kom så Ariël, som man blev træt af efter et år, og tilbage kom så den gamle ledelses mesterværk, Ståle, der igen hev klubben op og satte retning på.

    Med andre ord: Det er den gamle ledelses sportslige tanker om FCKs retning i 00'erne - ja, faktisk formuleret af Don Ø allerede tilbage i slut 90'erne og med en spillestil, der blev forfinet i midt 00'erne af Ståle, som vi i dag stadig værner om. Vi har i ti år været begavet med en ledelse, der ikke har formuleret en eneste ny, sportslig tanke andet end sat tal på antal mesterskaber og europæiske deltagelser.

    Og helt ærligt: Dét er et kæmpeproblem.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •