Se afstemningsresultater: Skal Ståle fyres?

Stemmeafgivere
194. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Fyr ham nu

    120 61.86%
  • Giv ham da lige resten af efteråret med

    34 17.53%
  • Lad ham få sæsonen ud

    11 5.67%
  • Ståle skal ikke fyres

    29 14.95%
Side 6 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 107

Emner: Skal Ståle Solbakken fyres?

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Det handler ikke om at hylde Don Ø. Tror de fleste har gennemskuet skyggesiden.

    Pointen er det som flere herinde har sagt - og som Don ø tilsyneladende er enig i - nemlig at den sportslige sektor i koncernen ikke er skruet optimalt sammen/ikke har truffet de rigtige beslutninger.

    Og selv om jeg/vi erkender skyggesiden ved Don Ø, så betyder det jo ikke, at alt var forkert dengang. En af de ting man godt kan savne fra den tid var, at fodbolden brændte enormt stærkt igennem i hele ledelseskæden. Det virker ikke til at være tilfældet nu. Lidt for meget distancerede pengemænd og lidt for lidt passion. Hvis jeg skal sætte det lidt på spidsen...
    Jeg tror den "yngre" generation af FCK fans, glemmer lidt, hvor meget Don Ø betød for vores klub op igennem 00'erne. Det muligt Don Ø ikke har haft helt rent mel i posen, men det er uomtvistelig, hvor stor en betydning han har haft på Klubbens og ambitioner/visioner og resultater både nationalt og gennembruddet internationalt.

    Folk kan mene, hvad de vil om ham, jeg husker dog ham fra det var manden der hev os op fra ingenting til at være en magtfaktor. Selvom det ikke går godt nu, så er det vel ikke hans skyld :)


  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Tja, det håber jeg jo. Mine tanker handler nu i bund og grund om, at jeg tror mere på at Ståle kan vende det, end at Bo Henriksen, David Nielsen, Christian Poulsen eller en helt fjerde skal være i stand til det endsige bedre rustet. Det er en forfærdelig situation vi står vi. Jeg må sige, at det påvirker mit humør på en måde, som ikke meget andet kan. Men når alt det gråd og smerte for en stund kan håndteres (for mit vedkommende taler vi få minutter), så evner jeg alligevel at tænke så klart, at jeg kan se, at David Nielsen og Bo Henriksen måske nok har karisma men fodboldfagligt er de "miles away". Christian Poulsen? Måske er han fagligt dygtigt. Jeg ved det ikke. Men han har aldrig ikke karisma nok til at være frontmand i FCK. I - uden øvrig sammenligning - FCM har de tre, der kan kommunikere med pressen. I FCK har vi kun Ståle. Uden ham hvem så? Det kræver altså at træneren kan klare det mediepres, der uomtvisteligt er. Og medmindre vi kan få Holmstrøm til en sidste svingom (det gider han ikke) så er vi nødt til at have det som kriterie for en træner i FCK. Ståle kan det. Han er dygtig faglig. Og han har erfaring med det her. Og her tænker jeg bare tilbage til et fremragende - og klassisk - Holmstrømcitat "Ståle har stadig ild i øjnene". Den tror jeg faktisk er endnu mere tændt nu. Og så længe den ild brænder, så der jeg ingen bedre løsning på trænerposten end FCK.
    Men jeg kender selvfølgelig heller ikke alle. Jeg er - trods alt - bare fan og mandagstræner...
    Nok har Ståle ild i øjnene, men han bruger imo helt forkert. Han råber og skriger - det er jo useriøst at starte på det 10 sekunder inde i kampene. Tænker Ståle kunne bruge en sludder med den populære mentalcoach og skrue lidt ned for tyraniet og lidt op for mandskabsplejen. Tænker det kunne være en god start! Og nu vi er på røven - så tilbage til 4-4-2. Det kan ikke blive værre end nu...

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Den løn Ståle får er mere end tre gange så høj som nogen anden superligatræner. Der er jo masser af knalddygtige trænere derude. I Tyskland, Belgien, Østrig, Schweiz og Holland render der da helt sikkert trænere rundt til en lavere løn end de 8-10 mio, som Ståle får. I øvrigt er der ikke nogen grund til at ansætte en ny træner med udgangspunkt i de værdier/egenskaber Ståle har. Det er da en omgang Ståle-DNA spin. Hans DNA skal da erstattes med noget nyt, sådan som det bliver hvert 2.-4. år i alle andre klubber i verden (bortset fra FCK). Skal den nye boss være en aggressiv kommunikator? Ikke nødvendigvis da. Der er mange modeller, og den nye træner behøver altså ikke være en, der fører sig frem som en alpha-han med en frække kommentar om konkurrenterne. Og for min skyld mp han meget gerne have et andet fodbold DNA end ståles 442.
    Der er også eksempler på klubber, der ikke skifter træner hver 2.-4. år. Ferguson fik fornyet sig mange gange. Wenger ligeså. Og det er i store klubber. Over lang tid. Ståle har også fornyet sig. Det bør man ikke forblændes af i denne hårde tid. Og ja, han tjener godt, men dels er lønninger steget, og dels vil et stort internationalt navn nok også forvente løn i den størrelsesorden.
    Jeg er meget til, at vi fastholder den "DNA", som har sikret en kontinuerlig succes siden Hodson. Måske det lyder en smule konservativt ... Men f*ck, så går vi all in: Lad os forandre for at bevare. Og netop det synes jeg faktisk at Ståle har gjort.
    Jeg er enig i de udmeldinger om, at vi skal være bedre til at holde på spillere på afgørende tidspunkter (f.eks. Robert Skov), og jeg håber også, at vi kan blive - for det skal vi - være bedre til at få integreret nye spillere og ikke mindst scoute dem. Men det tror jeg på, at vi kan få bragt i orden med Ståle ved roret. Jeg er fan af Ståle; både i medgang og modgang. Alle klubber oplever kriser. Det gør vi nu. Og det gør så hamrende ondt og smerten er uudholdelig. Men det må ikke gøre, at der træffes dårlige og ikke mindst forkerte beslutninger. At sacke Ståle nu vil være en både dårlig og forkert beslutning, tror jeg. Og jeg håber, at vi alle kan lovprise ham, når vi har succes og tromler over de andre igen, igen.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Nok har Ståle ild i øjnene, men han bruger imo helt forkert. Han råber og skriger - det er jo useriøst at starte på det 10 sekunder inde i kampene. Tænker Ståle kunne bruge en sludder med den populære mentalcoach og skrue lidt ned for tyraniet og lidt op for mandskabsplejen. Tænker det kunne være en god start! Og nu vi er på røven - så tilbage til 4-4-2. Det kan ikke blive værre end nu...
    Jeg synes faktisk også, at det arbejde som Martin Langagergaard skal lave og bidrage med er til at overse. Jeg håber, at det giver noget; for han må fandeme også have travlt! Ståle påstår jo, at det er god sparring i hvert fald Ståle selv får, men hvad med spillerne ...
    Jeg tror ikke, at Ståles råben er ødelæggende, som mange fremhæver og gør det til. Biel har nok svært ved det, men den klejne dreng har nok aldrig været sky; og i guder hvor jeg håber, at vi får sendt ham ad helvede til inden tirsdag!
    Men tidligere profiler har - mig bekendt - aldrig udtalt sig dårligt om Ståles energi og råb fra sidelinjen?
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Det handler ikke om at hylde Don Ø. Tror de fleste har gennemskuet skyggesiden.

    Pointen er det som flere herinde har sagt - og som Don ø tilsyneladende er enig i - nemlig at den sportslige sektor i koncernen ikke er skruet optimalt sammen/ikke har truffet de rigtige beslutninger.

    Og selv om jeg/vi erkender skyggesiden ved Don Ø, så betyder det jo ikke, at alt var forkert dengang. En af de ting man godt kan savne fra den tid var, at fodbolden brændte enormt stærkt igennem i hele ledelseskæden. Det virker ikke til at være tilfældet nu. Lidt for meget distancerede pengemænd og lidt for lidt passion. Hvis jeg skal sætte det på spidsen... Og det har intet at gøre med at hylde Don Ø.
    Sorry, men der var andre end Don Ø om det. Til gengæld var Don Ø ved at rive hele eksistensgrundlaget væk under os.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det var den sikkert. Det var den vist også inden han kom ind og reddede os.

    Man kan sige meget om Østergaard, men man kan ikke tage fra ham, at han var visionær. Og det savner vi måske en smule nu. Vi savner lidt viljen til at forsøge for alvor at tage det næste skridt (da det gik godt)
    - nu savner vi en ledelse som (medmindre vi står på fallittens rand) klart melder ud, at vi skal hurtigt på fode igen, og at der selvfølgelig skal lægges en ordentlig portion penge for at nå dertil.
    Hey! Vi har Simon Valentin - se den underholdning er visionær!

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Aug 2014
    Indlæg
    42

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Jeg synes ærligt talt dette had til Don Ø, er kvalmende! Det FCK som vi alle kender og elsker (hvad enten man vil have Ståle fyret eller ej) eksisterer grundet Flemmings arrangement og visioner! Og jeg ville ønske han kom retur, sammen med andre kyndige fodbold personligheder. Jeg så også gerne at vores jyske ejere, tog deres gode tøj og smuttede langt langt væk! Et opkøb af en rig ejer, ville desuden være en glimrende løsning i mine øjne.

    Vi har været en håndfuld personer der herinde har advokeret for Ståles afgang i nogen tid. Dette er selvfølgelig stadigvæk min mening, og som jeg tidligere har skrevet, så er det Ståles folk, hold og taktik, der fejler!
    Dem der hårdnakket forsvarer Ståle, synes jeg minder lidt om klimafornægterne, der ser det sne og siger "hvordan vil i forklarer at temperaturen skulle være steget, når det sner udenfor mit vindue"? (Der er forskel på klima og vejr!) Det er det samme, når Ståle og personer herinde, bliver ved med at hive enkeltstående kampe frem, som dokumentation for at alt er godt, men kigger man på det overordnet billede, så kan man se en mere ubehagelig tendens.

    Er der nogen der kan forklarer mig, hvordan det er blevet en "sandhed" at der ikke findes andre på denne planet end Ståle, der kan finde ud af at træne FCK og kommunikere til pressen? Jeg tænker det er noget der er kommet ud af munden på Ståle på et tidspunkt, og blevet samlet op at tilhængerne, men det er virkelig noget vrøvl - Selvfølgelig er der trænere der kan tage over for Ståle, og gøre det bedre, specielt med den løn Ståle får nu!
    Det blev et længere indlæg, så for at opsummere, hele vores organisation kunne godt trænge til en udskiftning, da der simpelthen ikke er det rigtige DNA tilbage i klubben, uagtet hvad Ståle bliver ved med at slynge ud!

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg tror den "yngre" generation af FCK fans, glemmer lidt, hvor meget Don Ø betød for vores klub op igennem 00'erne. Det muligt Don Ø ikke har haft helt rent mel i posen, men det er uomtvistelig, hvor stor en betydning han har haft på Klubbens og ambitioner/visioner og resultater både nationalt og gennembruddet internationalt.

    Folk kan mene, hvad de vil om ham, jeg husker dog ham fra det var manden der hev os op fra ingenting til at være en magtfaktor. Selvom det ikke går godt nu, så er det vel ikke hans skyld :)
    Jeg er ikke "yngre". Tværtimod synes jeg, at nogle ser med meget milde øjne på, hvor tæt klubben var på at gå konkurs på grund af hans økonomiske dispositioner.

    Man kan godt ønske sig mere fodboldfaglighed uden at hylde en dømt svindler :-)

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Synes ikke, at eksemplet Wenger taler for at holde fast i samme manager i lang tid. Ferguson er også et lidt tvivlsomt eksempel. Ja han gjorde det fremragende, men efterlod en klub i forfald. Hans mest imponerende bedrift var måske at vinde mesterskabet med det hold, han rådede over i sin sidste sæson.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg synes faktisk også, at det arbejde som Martin Langagergaard skal lave og bidrage med er til at overse. Jeg håber, at det giver noget; for han må fandeme også have travlt! Ståle påstår jo, at det er god sparring i hvert fald Ståle selv får, men hvad med spillerne ...
    Jeg tror ikke, at Ståles råben er ødelæggende, som mange fremhæver og gør det til. Biel har nok svært ved det, men den klejne dreng har nok aldrig været sky; og i guder hvor jeg håber, at vi får sendt ham ad helvede til inden tirsdag!
    Men tidligere profiler har - mig bekendt - aldrig udtalt sig dårligt om Ståles energi og råb fra sidelinjen?
    Jeg mindes heller ikke at have læst om spillere der har udtalt sig dårligt, men omvendt erindrer jeg heller ikke én eneste spiller, som har udtalt, at Ståle er den bedste træner han nogensinde har haft.. Det er alligevel en del spillere der har været igennem Ståles forskellige FCK-hold, men ikke én af dem fremhæver ham som den bedste træner de har haft?

    Mht. Ferguson og Wenger, så er det vel kun Ferguson, hvor det kan fremhæves som en stor succes med kontinuiteten? Wenger kan de fleste i dag vel blive enige om fik alt alt for lang snor, og Arsenal kæmper stadig med at komme tilbage på sporet.. Jeg synes faktisk de spor skræmmer helt gevaldigt.. Der er jo unægteligt langt flere eksempler på topklubber rundt omkring, som har holdt sig i toppen, og skiftet træner hver 2.-4. sæson. Så det her med at gøre kontinuiteten til et altafgørende parameter (ikke fordi du har gjort det), den holder simpelthen ikke.. Der er i hvert fald absolut intet bevis for den påstand nogen som helst steder, snarere vil jeg sige tværtimod..

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Til de mange der håber på at få jyderne ud, så er jeg faktisk 110% sikker på, at det er en plan Lars Sejr arbejder på. Jeg er ret sikker på, at han løbende forsøger at tiltrække interesserede kræfter udefra, da hans udmeldinger ellers på ingen måde spiller sammen med de ønsker og interesser jyderne har med PSE. Lur mig om vi ikke ser et tilbud i januar eller februar, hvor Sejr i samarbejde med en eller flere udefra forsøger at overtage Parken-aktierne fra de to hestehandlere.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Sorry, men der var andre end Don Ø om det. Til gengæld var Don Ø ved at rive hele eksistensgrundlaget væk under os.

    Hvis vi køber ind på din kritik har Don Ø lavet en tåbelig disposition.

    Hvor mange tåbelige dispositioner har Ståle lavet? og hvor mange har han undladt at fikse?
    Hvor mange tåbelige eksempler skal den nuværende bestyrelse bruge for at træde i sportslig og visionær karakter?

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Det her er simpelthen for snotdumt lige nu.

    - Har Flemming Østergaard gjort gode ting for FCK? Ja
    - Har Flemming Østergaard gjort dårlige ting for FCK? Ja
    - Har Flemming Østergaard gjort ulovlige ting i en magtposition i FCK? Ja

    - Har Ståle Solbakken gjort gode ting for FCK? JA
    - Har Ståle Solbakken gjort dårlige ting for FCK? Ja
    - Har Ståle Solbakken gjort ulovlige ting i en magtposition i FCK? Nej

    Hold skæg for sig og snot for sig, i stedet for at lave en massiv pærevælling af tingene. Det tjener ingen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  22. #89
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser

    Mht. Ferguson og Wenger, så er det vel kun Ferguson, hvor det kan fremhæves som en stor succes med kontinuiteten? Wenger kan de fleste i dag vel blive enige om fik alt alt for lang snor, og Arsenal kæmper stadig med at komme tilbage på sporet.. Jeg synes faktisk de spor skræmmer helt gevaldigt.. Der er jo unægteligt langt flere eksempler på topklubber rundt omkring, som har holdt sig i toppen, og skiftet træner hver 2.-4. sæson. Så det her med at gøre kontinuiteten til et altafgørende parameter (ikke fordi du har gjort det), den holder simpelthen ikke.. Der er i hvert fald absolut intet bevis for den påstand nogen som helst steder, snarere vil jeg sige tværtimod..
    Wenger gjorde det så også med et noget mindre budget.

  23. #90
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Skal Ståle Solbakken fyres?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det her er simpelthen for snotdumt lige nu.

    - Har Flemming Østergaard gjort gode ting for FCK? Ja
    - Har Flemming Østergaard gjort dårlige ting for FCK? Ja
    - Har Flemming Østergaard gjort ulovlige ting i en magtposition i FCK? Ja

    - Har Ståle Solbakken gjort gode ting for FCK? JA
    - Har Ståle Solbakken gjort dårlige ting for FCK? Ja
    - Har Ståle Solbakken gjort ulovlige ting i en magtposition i FCK? Nej

    Hold skæg for sig og snot for sig, i stedet for at lave en massiv pærevælling af tingene. Det tjener ingen.

    Vi kommer i hvert fald ikke videre hvis den fremmeste diskussion herinde er en historisk debat af hvad Don Ø gjorde af fortrædeligheder (mens andre fremhæver at hans visioner bragte FCK i front).
    Denne tråd handler om nutiden og hvordan vi kommer videre bedst muligt.
    Bortset fra små sidebemærkninger drøfter vi jo ikke om Don Ø skal retur.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Skal Ståle Solbakken fyres?
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 101
    Sidste Meddelelse: 20.09.09, 09:28
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken - en fejlansættelse?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 14.03.06, 13:11
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •