Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
79. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    18 22.78%
  • Uafgjort

    6 7.59%
  • FCN vinder

    55 69.62%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 83

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Angående straffesparket foreligger der den mulighed, at dommeren bevidst undlod at dømme det for i stedet at benytte sig af VAR. Jeg synes, at den situation fremhæver den primære styrke ved VAR, nemlig at dommeren får det bedst mulige grundlag for at beslutte, om der skal dømmes f.eks. et straffespark eller ej. Situationen med Nelssons offside fremhæver så to kolossale problemer:
    Men det er jo en håbløs tankegang i om med der (jo i hvert fald hidtil) har været meldt ud at det skal være uomtvistiligt for at dommen på banen kan omstødes. Så står man jo potentielt i en situation hvor dårlige vinkler gør at det ikke bliver dømt selvom der reelt var en forseelse, fordi dommeren bevist undlader at dømme det han ser..
    Dommeren skal ALTID dømme hvad han ser, og så skal VAR bruges bagefter hvis han tydeligt har set forkert. Ellers kunne han lige så godt side i et videorum og dømme kampen med et minuts forsinkelse.
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er i hvert fald sigende for hvor afgørende marginaler og held er i fodbold. Måske ikke så meget med Nelsson, hvor vi i stedet får et straffe i den lidt tynde ende. Men set på de to kampe i Europa, hvor FCM er nedspillet mod Prag og vender kampen på en kæmpe målmandsfejl samt noget der ligner VAR-gaver i begge ender, hvilket giver dem +200-250 mio på bankbogen. Dagen efter taber vi 1-0 på et må så uheldigt og så komisk, at man ikke ville kunne genskabe det om man så prøvede. Der taber vi mindst 50-60 mio. Altså reelt et sving på 300 mio. kr. i FCM's retning på noget som groft sagt er held og tilfældigheder. FCM kan nu holde profiler og forstærke sig - vi står med en skæv trup og skal tynde ud.

    Jeg er med på, at der i de to kampe (og i en længere periode op til) også var kvalitetsforskel på FCM og FCK, ligesom de dygtige hold også ofte er "heldige", men udfaldet af de to kampe og måden det sker på er bare med FCK briller ulideligt meget stolpe ud og har så kæmpe stor en betydning for flere sæsoner frem.
    Der er ingen tvivl om, at det var en kæmpe fejl, at Nelssons mål blev underkendt, og det er muligt, at FCM har haft nogle fejldomme med sig (jeg ser ikke deres kampe, så jeg kan ikke udtale mig om det). Det ville bare ærgre mig, hvis der skal til at gå brøndby'sk uhelds/dommertække-klynk i den herinde.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Der er ingen tvivl om, at det var en kæmpe fejl, at Nelssons mål blev underkendt, og det er muligt, at FCM har haft nogle fejldomme med sig (jeg ser ikke deres kampe, så jeg kan ikke udtale mig om det). Det ville bare ærgre mig, hvis der skal til at gå brøndby'sk uhelds/dommertække-klynk i den herinde.
    Det går jo lidt på med VAR mere. VAR er jo netop til for at vi ikke skal have sådan nogle latterlige ting som det her. Og hvis VAR så fejler, vil jeg mene det er fair nok at bringe op.

    Nu betød denne mulige fejl så heldigvis ikke noget.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Det går jo lidt på med VAR mere. VAR er jo netop til for at vi ikke skal have sådan nogle latterlige ting som det her. Og hvis VAR så fejler, vil jeg mene det er fair nok at bringe op.

    Nu betød denne mulige fejl så heldigvis ikke noget.
    Jamen jeg synes skam, det er helt relevant at diskutere Nelssons mål og VARs fortrædeligheder. Det var antydningen af, at vi altid bliver snydt, mens FCM har al heldet/dommertækken, jeg opponerede mod.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Enig. Forsvar mod indlæg burde være forholdsvis nemt at træne (og nu har vi pludselig god tid imellem kampene...). Ellers stod forsvaret vel egentlig overraskende godt.

    Positiv indsats - jeg er imponeret over, at man kan spille så frit og overskudsagtigt efter den nedtur vi havde i torsdags og kampene inden. Stærk moral - nu skal vi gerne ind i en stime af sejre.
    Herligt med en relativt god kamp - men jeg håber ikke, at vi skal se alt for mange af de 3-dobbelte back-indskiftninger.

    Det var jo ikke fordi man sad og nød synet af Bengtsson, Bartolec og Oviedo, der alle står klar på sidelinien :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  10. De følgende 11 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det var jo ikke fordi man sad og nød synet af Bengtsson, Bartolec og Oviedo, der alle står klar på sidelinien :-)
    Altså herinde på Sidelinien eller ved sidelinjen i Parken? :-D

    Men ellers enig. Vores situation er helt ufattelig bøvet. Vi betaler for godt, og en del spillere kan ikke bare daffe et andet sted hen og få det samme i løn, når de findes for lette i København.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Er der nogen der kunne lave en "pep biel" highlights fra igår?

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    DBU undskylder annuleringen og viser her, hvordan det gik til:
    https://www.dbu.dk/turneringer-og-re...perligaen/var/

    Egentlig ret fedt at se, hvordan det fungerer i virkeligheden.
    Men det viser også, at det går uhyggelig hurtigt i den vogn - og beslutningen om at bruge knæet som referencepunkt bliver truffet utrolig hurtigt (og på baggrund af det forkerte klip).

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    DBU undskylder annuleringen og viser her, hvordan det gik til:
    https://www.dbu.dk/turneringer-og-re...perligaen/var/

    Egentlig ret fedt at se, hvordan det fungerer i virkeligheden.
    Men det viser også, at det går uhyggelig hurtigt i den vogn - og beslutningen om at bruge knæet som referencepunkt bliver truffet utrolig hurtigt (og på baggrund af det forkerte klip).
    "Marginal offside, der er offside, der er klar offside" hvordan kan vurderingen svinge så meget på så få sekunder når de kigger på et billede med en minimalt tynd rød streg som endda er sat helt håbløst forkert? Nok går det hurtigt, men stregen mellem benene SKAL de simpelthen fange når de sidder 2-3 mand og kigger på skærmen.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #70
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    "Marginal offside, der er offside, der er klar offside" hvordan kan vurderingen svinge så meget på så få sekunder når de kigger på et billede med en minimalt tynd rød streg som endda er sat helt håbløst forkert? Nok går det hurtigt, men stregen mellem benene SKAL de simpelthen fange når de sidder 2-3 mand og kigger på skærmen.
    Enig, og de erkender jo også selv, at det er en fejl, der ikke må ske, men det lyder godt nok også hektisk og lidt presset. Måske man bør overveje at indføre et eller andet sidste tjek om stregerne nu er sat på de korrekte kropsdele og spillere. Jeg kan da godt forstå, at han vælger knæet i første omgang, men det er jo, når stregerne er tegnet, at man bør trække vejret og tjekke om alt stemmer.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #71
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Angående straffesparket foreligger der den mulighed, at dommeren bevidst undlod at dømme det for i stedet at benytte sig af VAR.
    Hvis det er tilfældet skal dommeren bare ikke dømme i Superligaen. Dommeren skal dømme det han ser. Således kan dommen omstødes hvis det er en klar fejl. Vælger han ikke at dømme, fordi han vil se den på VAR først, så risikerer man at han ikke får nogle gode billeder og så kan han ikke dømme forseelsen, selvom han selv skulle hælde til at der var en forseelse. Det samme er gældende for linjedommeren, der dog kan forsinke at hæve flaget, hvis der er en klar angrebssituation.

    Det er i øvrigt fint, at vi får billeder og lyd fra VAR-vognen, så vi også kan se hvad der er sket, ligesom det er godt at fejlen erkendes. Problemet her er dog, at de slet ikke tager stilling til, at det var en marginal offside (selvom stregen var sat korrekt) og den slags skal VAR ikke bruges til - hvis man skal tro på Johansens tidligere udtalelser. Vi er derfor slet ikke blevet klogere på om VAR skal bruges til marginale offsides eller ej.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #72
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    83

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Problemet her er dog, at de slet ikke tager stilling til, at det var en marginal offside (selvom stregen var sat korrekt) og den slags skal VAR ikke bruges til - hvis man skal tro på Johansens tidligere udtalelser. Vi er derfor slet ikke blevet klogere på om VAR skal bruges til marginale offsides eller ej.[/QUOTE]

    Så en forklaring i et Copenhagen Sunday interview omkring VAR, at der var 15 cm offside (med den forkerte streg) og det er IKKE at betragte som en marginal offside.
    Leeds fan forever

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #73
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af C'der Se meddelelser
    Problemet her er dog, at de slet ikke tager stilling til, at det var en marginal offside (selvom stregen var sat korrekt) og den slags skal VAR ikke bruges til - hvis man skal tro på Johansens tidligere udtalelser. Vi er derfor slet ikke blevet klogere på om VAR skal bruges til marginale offsides eller ej.
    Så en forklaring i et Copenhagen Sunday interview omkring VAR, at der var 15 cm offside (med den forkerte streg) og det er IKKE at betragte som en marginal offside.[/QUOTE]

    Umildbart vil jeg mene at den er efter hele den røde linje? Hvilket jo er rimelig bred. Og det er tydeligt at se her på 3. Manden er han en del offside.
    Men jeg synes ikke at der er ret mange kamera vinkler de bruger? Samt at de godt nok var lang tid om det her. Hvordan kan det så fejles?
    Det var så lang tid at man slet ikke var klar over at VAR var over den?


  25. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af C'der Se meddelelser
    Så en forklaring i et Copenhagen Sunday interview omkring VAR, at der var 15 cm offside (med den forkerte streg) og det er IKKE at betragte som en marginal offside.
    Jeg vil gerne vide, hvad usikkerheden er i en sådan måling. 15 cm. lyder ikke af meget, når man umiddelbart kun har dårlige vinkler at arbejde med, og ikke mindst når det tydeligvis er en idiot, der trækker stregerne.

  26. #75
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Nordsjælland (04/10-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    (...) 15 cm. lyder ikke af meget, når man umiddelbart kun har dårlige vinkler at arbejde med (...)
    Som man siger..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 27.07.20, 17:08
  2. Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 25.07.20, 10:34
  3. Svar: 122
    Sidste Meddelelse: 09.07.20, 21:20
  4. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 17.06.20, 23:46
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •