Side 34 af 60 FørsteFørste ... 243132333435363744 ... SidsteSidste
Viser resultater 496 til 510 af 888

Emner: Til- og afgange: Vinter 20/21

  1. #496
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Klubben skal efter sigende forhandle med Anderlecht om Bundu. Det virker magtpåliggende for Kvist og co., at en lejeaftale indeholder en frikøbsklausul.

    https://www.bt.dk/fodbold/transfervi...cks-bundu-jagt

    Massive rygter om Bruun Larsen, og så måske ende op med Bundu. Sløjt arbejde, hvis det viser sig at være sandt.
    Jeg vil også være meget forbeholden overfor den handel. Det kan blive en succes, men det ligner en investering i et kæmpe spørgsmålstegn, mere end en start 11'er.
    Man må antage at han bliver hentet for at skulle spille og jeg er godt nok langt fra sikker på, at en spiller der ikke har scoret i et år og ikke kan komme på holdet i Anderlecht løfter holdet.
    Det kan gå godt, men jeg får lidt ondt i maven, hvis vi skal følge en linie med at købe spillere, der har odds og historik imod sig og tro på, at de skal styrke start 11'er.
    Goldbæks Højrefod

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #497
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    169

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Jeg kan ikke forestille mig at Bundu er det kvalitet, som man har ønsket at hente ind fra starten af dette vindue.. Udtalelsen omkring at det skal være kvalitet eller ingenting, tror jeg at man er nødsaget til at gå væk fra, da man er usikker på Wind og Daramys tilstand. Derfor giver et leje af Bundu mening. Rammer han så et topniveau og viser sig at passe ind i JT´s system, så kan man købe ham fri.. Rammer han ikke topniveau er han en ok spiller at have som gardering.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #498
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1) Det overrasker næppe meget, at man efter at have fyret nærmest alle med fingeren på pulsen omkring indkøb nu har svært ved at hive en kanin op eller hatten.

    2) Det overrasker næppe meget, at man går efter danske spillere omkring landsholdet og dermed på papiret sikre kort. Især når nu en stor del af fyringen er forklaret med netop fejlkøb

    3) Det er for pokker vores opgave som (tidligere) flagskib at forhøre os på nærmest alle landsholdspillere, som kunne tænkes at være ledige på markedet. Det er muligt, at alle os mandagstrænere herinde kan lave samme liste, men det betyder ikke, at det er forkert.

    Ja vinduet er skuffende indtil nu. Sådan cirka lige så skuffende som jeg havde forventet i en situation, hvor vi (formentlig) er ramt på økonomien, og hvor vi sportsligt pludselig ikke er så vildt attraktive mere. Vi kan ikke garantere mesterskaber, vi kan ikke garantere europæisk spil og alle som åbner en avis eller læser lidt på nettet kan se, at millionerne (hundredevis af dem) fosser ud af kassen med det resultat, at vi kan få særdeles svært ved at vende skuden for alvor i en overskuelig fremtid.

    Jeg håber, at det lykkes at få i hvert fald en spiller ind til midtbanen. Ellers har man fejlet og efterlader Thorup med en kæmpe udfordring. Vi har brug for en tilføjelse som laver et statement om, at vi mener det alvorligt. Desværre tror jeg ikke på den tilføjelse :-(
    Jeg er ikke uenig med dig K@sper - selvfølgelig skal vi have listen med landsholdspillere og tidligere superligaprofiler liggende i skuffen, så vi kan rykke på relevante emner, når de bliver relevante. Men det betyder jo ikke, at vi ikke også kan have strategi for øvrige spillere. Og ja - Ståle, lange og Leth er væk, men der er vel stadig en del scouts tilbage, og hvad laver de egentlig? Hvis der alene kan nævnes Lerager, Sørensen, Schöne, JBL og Bundu fra Danmark eller superligaen, så må der da være lignende cases i resten af Europa. Det er jo lige præcis dem, som vores scoutingafdeling skal have styr på. Det er præcis dér, hvor de skal differentiere sig fra os sofa-scouts, der kan lave den samme danske liste.

    Og for at foregribe et modargument, så tror jeg naturligvis, at de også følger udenlandske cases. Det er mig bare et under, at der ingen rygter omkring dem så kommer frem?

    Og til sidst er det jo klubbens egen skyld, at vi fans bliver vildt skuffet, hvis titlen på dette vindue bliver “Fra Bruun Larsen til Bundu”, når man tidligt melder ud, “at vi tror der kommer til at ske noget” (Jess Thorup efter OB kampen) samt “det skal være kvalitet eller ingenting” (også Jess Thorup).

    Bundu er en tvivlsom handel på flere måder - har han mentaliteten? Hans foretrukne position er en bred fløj, som vi ikke spiller med, og han er bedst på kontrahold. Det virker som en C eller D prioritet. Samtidig har Anderlecht overhånden, eftersom de får vores to første prioriterer, mens de udlåner deres flop til os.

    Alt i alt står vi med et svækket omdømme, hvis vinduet ender med Bundu, og vi udviser i hvert fald ikke en ambition, som de skal være bange for i fcm.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #499
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af TåsingeFb Se meddelelser
    Jeg kan ikke forestille mig at Bundu er det kvalitet, som man har ønsket at hente ind fra starten af dette vindue.. Udtalelsen omkring at det skal være kvalitet eller ingenting, tror jeg at man er nødsaget til at gå væk fra, da man er usikker på Wind og Daramys tilstand. Derfor giver et leje af Bundu mening. Rammer han så et topniveau og viser sig at passe ind i JT´s system, så kan man købe ham fri.. Rammer han ikke topniveau er han en ok spiller at have som gardering.
    Men så kan man jo næsten lige så godt hive Santos hjem fra hans mislykkede ophold i Leganes, hvis det hele beror sig på usikkerhed i forhold til Wind og Daramy.

    Jeg ser virkelig ikke noget lys i Bundu, og det gør det sgu ikke bedre, at Flemming Povlsen er hans svigerfar. Men så kan det være at man kan slippe for at høre på ham, på Discovery...

    Bruun Larsen på leje hos Anderlecht, er lige blevet officiel.

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...r-bruun-larsen

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #500
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Og for at foregribe et modargument, så tror jeg naturligvis, at de også følger udenlandske cases. Det er mig bare et under, at der ingen rygter omkring dem så kommer frem?
    Specielt underligt med tanke på at der jo netop har været rygter om udenlandske spillere, Pairfait Bizoza fra Aalesund og Majeed Ashimeru fra RB Salzburg, i dette vindue. Den ene af dem refererer du endda selv til med at Anderlecht får "vores to første prioriteter", altså Bruun Larsen og Ashimeru.

  10. #501
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    På nuværende tidspunkt, og med forbehold for at der stadig er knapt 10 dage tilbage af transfervinduet, så er jeg usædvanligt skuffet over hvordan vores transfervindue er forløbet indtil videre, hvor vi ikke har opnået særligt mange af de målsætninger, vi kunne forvente at have opnået, selv med corona-forholdene og det ret stille transfervindue i baghovedet.

    Der er tre målsætninger, vi godt kunne tillade os at have til dette vindue:
    - Tynde ud i spillertruppen blandt spillere, som ikke har en reel fremtid under Jess.
    - Tynde væsentligt ud i lønbudgettet, også for at give plads til nye større tilgange.
    - Hente forstærkninger, der nærmest kan gøre en forskel fra dag 1 og træde ind i start-11'eren.

    Kun én af disse målsætninger kan vi konstatere, at vi til dels har opfyldt på nuværende tidspunkt, nemlig den første, med afgangen af Ragnar, Hjælmhof og Daghim. Men det har ikke reduceret det årlige lønbudget med meget mere end 1 mio. kr. i alt, Hjælmhofs og Ragnars tilbageværende kontraktlængde taget i betragtning.

    Selv hvis Pierre sælges videre, og Mudrazija sendes på et lejeophold, som rygterne går på, så er det stadig kun den første målsætning, som man kan mene bliver opfyldt, mens målsætning nr. 2 til dels opfyldes. Det ville kræve en afgang af mindst én etableret spiller yderligere, hvis der skulle være gjort nok plads i lønbudgettet.

    Og hvad angår at hente væsentlige forstærkninger, så er Bundu ikke hvad jeg vil kalde en væsentlig profil som forstærkning i mine øjne. Vi kunne have været reelt med i ræset om spillere som Ashimeru eller Schöne til midtbanen, hvis vi havde været mere fremme i skoene, men de er enten i Anderlecht eller på vej til Ajax. Derudover ser jeg ham ikke slå nogen af vores nuværende spillere af i start-11'eren, når alle er klar. Og var det ikke meningen, at en ny spiller skulle kunne træde direkte ind i start-11'eren?

    Jeg ved ikke, om det reelt er tilfældet, men det virker på nuværende tidspunkt som om vi er på bagkant af udviklingen i vinduet, og ikke for alvor tager initiativ. Og det irriterer mig, med henblik på at vi med et par væsentlige forstærkninger her og nu, både for alvor kan spille os ind i forårets kamp om en placering i Top-2, og dermed sikre sig CL-kval, men også kan få et lille forspring i næste sæson, hvor FCM skal sælge en del profiler, og dermed skal spille et nyt hold sammen, mens vi har spillet et hold mere sammen, og er dermed bedre stillet i næste sæson.
    Sidst redigeret af Kiwi : 23.01.21 kl. 17:01
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #502
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Aktiviteten i vintertransfervinduet er jo generelt ikke så stor som om sommeren. At forvente en kæmpe udskiftning i truppen, uanset hvem der havde været sportsdirektør, er næppe realistisk. Efter et par år med i bedste fald middelmådige transfervinduer er der også behov for en sikker hånd. Vi skal ikke hente bare for at hente. Og selvom at det naturligvis ville være rart at have truppen på plads nu, er der jo stadig tid at løbe på. Vi kan ikke konkludere noget endnu.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #503
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Jeg er med på at aktivitetsniveauet ikke plejer at være højt i et transfervindue om vinteren, og især ikke i en corona-pandemi. Men så skal man passe på med at komme med udmeldinger, der 1) angiver et højt ambitionsniveau hvad angår indgående transfers, og 2) forudsætter og antyder et højt aktivitetsniveau hvad angår udgående transfers.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  15. #504
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg er med på at aktivitetsniveauet ikke plejer at være højt i et transfervindue om vinteren, og især ikke i en corona-pandemi. Men så skal man passe på med at komme med udmeldinger, der 1) angiver et højt ambitionsniveau hvad angår indgående transfers, og 2) forudsætter og antyder et højt aktivitetsniveau hvad angår udgående transfers.
    Hvilke udmeldinger er det, der giver dig så høje forventninger til transfervinduet?

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #505
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Udmeldingerne fra Thorup og Kvist til forskellige medier siden starten af december, sammen med hvad selvsamme medier banker frem fra vandrørene om hvad der skal ske i transfervinduet, er hvad der giver store forventninger til vinduet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #506
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Jeg blev lidt nysgerrig over hvad han havde sagt ham Kvist og det var blandt andet "- Men vi er også meget tilfredse med den trup, vi har, hvor vi har set flere spillere blomstre op i en ny spillestil, der har bragt spillere som fx Pep Biel og Nicolai Boilesen blandt andre op på meget højt niveau. Derfor kommer vi også kun til at handle, hvis vi føler, at vi kan skærpe os yderligere, så vi må se, hvordan det udvikler sig". https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...transfervindue
    Jess har så udtalt "- Jeg har brugt al min første tid på at fokusere på de spillere, der var her, og så er det klart, at jeg også har brugt noget tid på at evaluere og sagt; ”hvad er det, der skal tilføres?”. Det er vel mig, der er kommet med positioner, hvor jeg synes, der skal gøres noget, og så går scoutingafdelingen i gang". https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...one-udtalelser

    Så man kan vel sige de skyder i lidt forskellige retninger.
    Sidst redigeret af Colsen : 23.01.21 kl. 19:54

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #507
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...vaere-bredere/

    Jess Thorup: “Jeg har fået lovning på, at vi kigger på noget, og så ser vi, hvad der er ude i markedet. Så forholder vi os til, hvad vi har og så ser vi, om mulige indkøb er gode nok til at hjælpe os. Ellers så har vi rigtigt mange dygtige spillere.”

    Det er vel meget godt i tråd med, hvad Kvist har sagt - og lægger ikke op til en massiv omstrukturering af truppen.

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #508
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Jeg synes da netop også at folk omkring FCK har udtalt at man ikke nødvendigvis henter noget, men at hvis man henter noget så skal det være noget der kan forstærke truppen. Dette har umiddelbart været meget godt i tråd med at man - tilsyneladende - har forhørt sig hos spillere som Bruun Larsen, Schøne og Lerager.

    Da jeg som udgangspunkt ikke forventer nogen forstærkninger, så er jeg fint tilfreds hvis bare vi får hentet noget med nogenlunde kvalitet. Jeg er ikke overbevist om Bundu, men hellere ham end ingenting - især fordi vi kan sende ham tilbage til Anderlecht til sommer hvis han ikke har niveauet.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #509
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Altså hvis det er sandt, at Genoa "kun" kræver 37 mio. for Lerager, er det vel værd at overveje (https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...,374115,374069). Hvis han altså gider til Danmark. Kan den presses ned på 30 mio. er det altså en god pris.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #510
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Altså hvis det er sandt, at Genoa "kun" kræver 37 mio. for Lerager, er det vel værd at overveje (https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...,374115,374069). Hvis han altså gider til Danmark. Kan den presses ned på 30 mio. er det altså en god pris.
    Appropos Genoa, synes der er stille omkring Lasse Schøne, som fik ophævet kontrakten i Genoa og som har fået lov at træne med Ajax for at holde sig fit og måske få en plads til EM, men altså ikke afklaret hvor han skal spille..mon han er med i vores transfer vindues endgame?

  28. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  2. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  3. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •