Side 60 af 60 FørsteFørste ... 105057585960
Viser resultater 886 til 888 af 888

Emner: Til- og afgange: Vinter 20/21

  1. #886
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Så du mener altså at vi skal satse mere på spillere ala Søren Frederiksen, Kaufmann, Adi, Diouf, Keita, Pavlovic, Sotte og Mudrazija fra små klubber, .
    Nej det er jo ikke svaret blot at hyre de 20 mest motiverede spillere i serie 5... Alt mulig andet spiller ind, spillerens niveau, taktik, osv. Meeen lige nu har vi en stamme, der kom til klubben på baggrund af dårlige oplevelser, hvor de ikke slog til. Det er derfor, de er i FCK, og FCK var ikke det, de havde håbet på. De tjener også mindre, end de plejer, øv.

    Selvfølgelig skal der være plads til et par spillere, der kommer retur fra noget mislykket for at se, om de kan genstarte karrieren, men lige nu er det stammen på holdet, der har en oplevelse af knuste drømme og øv-stemning. Det er iøjnefaldende, at vi på vores bedste sæsoner (og dertil regner jeg ikke 2019-20, superestrela, hvor vi sluttede 14 point efter FCM) har haft en stamme af spillere som var up-and-coming typer, der blev hentet til klubben, fordi de spillede pissegodt for de klubber, vi hentede dem i. De kom til FCK med vinderoplevelser, selvtillid og ambitioner, og de tjente mere hos os end de nogensinde havde gjort. Hvis det var zoneforsvaret (som vi jo også spillede med i 2020), så tænker jeg, at alle de andre klubber rundt omkring i Europa spillede med det.

    "Over-the-hill-spillerne" er ikke forklaringen på alt. I 2010 var vi ikke midt i et taktisk systemskifte. Men ligenu er der bare virkelig mange mislykkede udlandsophold, og det sætter sit præg på truppen. I 2010 var der 1 spiller med mislykket udlandsophold: Gronk. Nu har vi: Fischer, der ikke slog til i 2-3 klubber i træk, zanka i tyrkiet, Bundu i Belgien, Anker i Genoa, Wilczek i Tyrkiet, Bjelland i Brentford, Oviedo har for længst toppet i Everton. Kalle ville sikkert hellere spille i Frankrig. Lerager var ikke tilfreds osv osv. Thomsen er jo arketypen på det jeg mener: ikke god nok i Frankrig, og nu hygger han sig i København til en ok retrætehyre, og har ingen vilde ambitioner på egne og holdets vegne.
    Sidst redigeret af Tops : 22.03.21 kl. 12:37
    Danmark til Valby Bakke

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #887
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Den køber jeg simpelthen ikke.

    Så du mener altså at vi skal satse mere på spillere ala Søren Frederiksen, Kaufmann, Adi, Diouf, Keita, Pavlovic, Sotte og Mudrazija fra små klubber, fremfor spillere som fx Linderoth, Corner (2,0), NJ10, Zanka (2,0), Lars Jacobsen, Grønkjær, Sionko, Boilesen og Fischer som har været på store adresser?

    Ja, jeg kunne også have valgt nogle andre spillere, som fik din teori til at fremstå mere plausibel, men det giver ingen mening, fordi din teori blot er en teori og slet ikke holder vand i virkeligheden, fordi alle spillere og mennesker er forskellige og motiveres og drives at vidt forskellige situationer.

    En ting som dog helt sikkert kan siges om de store europæiske resultater du henviser til, er at vi i lige nøjagtig samtlige kampe og uden undtagelse spillede zoneforsvar. Vi havde også en meget veldefineret defensivt orienteret taktik, krydret med meget simple, men effektive offensive spilmønstre. Du ved nok også godt, hvilken træner der var ansvarlig for taktikken i 100% af disse kampe. Så hvis du vil finde paralleller i FCKs stærkeste præstationer, så er det nok nærmere der du skal rette fokus.

    Jeg vil give dig ret i at det i nogle tilfælde kan være bedre at købe spillere der er "på vej op" fremfor spillere der er "på vej ned", men en 23 årig Fischer og en 24 årig Bundu hører altså ikke til i "på vej ned" kategorien.
    Jeg er enig i den med zone-forsvaret, men offensivt var Ståle blevet læst, og holdet var blevet stationært. Se blot på resultaterne i ligaen siden han kom tilbage. Fast succes i Europa var jo også en historie, som efterhånden kunne anfægtes af kritikerne. Derudover er det forstår jeg godt ledelsen, hvis den vil noget andet offensivt. Faktum er trods alt, at FCK - for alle andre end os, og selv blandt tilhængere var der kritiske tunger - blev anset for at være et "røv kedeligt fodboldhold." Nok vandt FCK alle kampe i Suppen, men man gjorde det på en måde der ikke var overbevisende eller tiltalende for den ikke indviede. Faktum er også, at begejstringen omkring FCK var stagneret. Måske ikke hos os, men hos den almene dansker. "FCK er kedelige, arrogante og vinder kun suppen fordi de har flest penge." Det narrativ er dræbende for udviklingen i en klub, og når resultaterne så svigter, så peger fingeren mod manden der har været ansigtet udadtil for hele denne stil, og det var altså Ståle. Når målsætningen har været og er, at få 20, 25, 30.000 i Parken, ikke kun mod BØF eller FCM, men fast til kampe i ligaen, så nytter det simpelthen ikke, at man har en stil der ikke skaffer nok nye fans. Så på det punkt forstår jeg faktisk godt ledelsen.

    At de så har ageret uhensigtsmæssigt er en anden sag. PC skulle være ansat før JT, Ståle skulle ikke have været manager, der skulle have været mere sportslig viden i ledelsen er alle valide argumenter. Faktum er dog, at ledelsen nu forsøger at skabe en pendant til Ajax eller Red Bull Saltzburg med FCK - en gigant nationalt, som også vinder fans pga. spillestilen og som udvikler de bedste og største talenter på banen. Om det lykkedes, det håber jeg virkelig, men jeg er 100% sikker på, at FCK aldrig kommer til at spille offensivt, som vi har set under Ståle. Zoneforsvaret kan godt komme tilbage, men ledelsen ønsker bare ikke længere, at FCK kaldes norske, og at de ses som et hold der spiller Drillo-fodbold - og så er det reelt ligegyldigt om det er en retfærdig måde at anskue Ståles hold på eller ej.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  5. #888
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Det spillemæssige problem kan koges ned til, at vi spiller håbløst naivt, samtidig med at kvaliteten er for lav. Man kan tydeligt høre på trænernes tilråb, at vi satser alt på at gå højt i banen, så snart modstanderne har bolden. Det resulterer ganske ofte i fint pres, hvor vi så også vinder bolden højt - men i går såvel som i de øvrige kampe i år, smider vi bolden for hurtigt i situationer, hvor holdet er på vej frem. Og så bliver det livsfarligt den anden vej. Det skete gang på gang i går, og i grunden var Randers ret ringe til at udnytte det, så vi slap billigt.

    Selvfølgelig er de ringe baner med til at gøre det hurtige pasningsspil sværere. Men det kan ikke kun være banens skyld, når upressede afleveringer over syv meter gang på gang ligger tre meter bag manden og springer ud over sidelinjen eller ligger lige i benene på modstanderen.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

Side 60 af 60 FørsteFørste ... 105057585960

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  2. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  3. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •