Side 19 af 60 FørsteFørste ... 91617181920212229 ... SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 888

Emner: Til- og afgange: Vinter 20/21

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Rasputin Se meddelelser
    Delaney ville jo være en drøm at få hjem, men lige nu spiller han faktisk under Tersic, som netop har været ude og rose ham. Jeg ved godt, at Tersic kun er en midlertidig træner, men hvis Delaney bliver ved med at spille godt, kan en ny træner jo godt finde på at forlænge ham i Dortmund, og så er han nok ikke på vej til København. Desuden tror jeg også, at Delaney gerne vil blive ude til længere 2022. Han er kun 29, og kan sagtens få en kontrakt i en anden bundesliga klub, hvis Dortmund ikke forlænger ham. Har han ikke også altid snakket om, at han drømmer om at spille i England?
    Delaney udtalte i september til BT, at han både ville være "ganske både tilfreds og stolt, hvis Dortmund bliver den sidste klub i udlandet, så der er ikke noget i min bucket-liste, som jeg skal". Det er naturligvis fuldkommen urealistisk at hente ham nu, og jeg tror faktisk, vi (af alle tænkelige grunde) skal håbe på fortsat succes for Delaney i Dortmund, netop så han bliver kontrakten ud og ikke bliver sendt videre til en anden klub på en ny og længere kontrakt til sommer, som vil gøre det sværere at hente ham hjem.

    Det realistiske drømmescenarie er, at Delaney – der venter sit første barn om en måned – gør sin kontrakt færdig i Dortmund, og at man derefter lykkes med at overtale ham til at vende hjem. Til den tid, i sommeren 2022, vil han netop fylde 31 og dermed formentlig have mindst tre gode år i sig endnu.

    https://www.bt.dk/superligaen/delane...n-med-ny-agent
    Mvh.
    Dane

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #272
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Nej ok... Fordi forløbet med Doye Vol 2 viser jo med al ønskelig tydelighed, at gamle spillere er totalt no-go..

    Selvfølgelig skal han ikke have 3-4 år på en dyr kontrakt, det siger sig selv.. Jeg tror nu heller ikke der er nogen herinde som synes det ville være en god ide.. At du selv putter den præmis ned over diskussionen må stå for egen regning..
    Lasse Schøne er ældre nu, end N'Doye var da han kom og har ikke spillet en kamp i lang tid. Det synes jeg taler imod. Han skal sikkert også have en stor sign-on fee + løn, det taler også imod, da de penge har store nytte andre steder. Desuden er der for hver N'Doye historie en modsat vinkel. Ragner S f.eks i den nuværende trup. Som sagt håber jeg bare vi går en ny vej fremover.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #273
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Lasse Schøne er ældre nu, end N'Doye var da han kom og har ikke spillet en kamp i lang tid. Det synes jeg taler imod. Han skal sikkert også have en stor sign-on fee + løn, det taler også imod, da de penge har store nytte andre steder. Desuden er der for hver N'Doye historie en modsat vinkel. Ragner S f.eks i den nuværende trup. Som sagt håber jeg bare vi går en ny vej fremover.
    Dertil kan man tilføje, at vi allerede har én rigtig dyr, aldrende midtbanespiller i Zeca på kontrakt til 2023, hvor han kort efter udløb fylder 35. Jeg synes, som Colsen, at man skal holde sig på et fåtal af den slags spillere. Egentlig er jeg ikke i tvivl om, at Schöne (når han kommer i form) sagtens kunne være rigtig god det næste års tid i København, men hvad så med de sidste et til to år af den kontrakt, han uden tvivl vil kræve?
    Mvh.
    Dane

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #274
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Jeg finder det en anelse morsomt, at flere herinde får en 34-årig topspiller til at fremstå som en 90-årig der kører på sidste vers. Der er talrige eksempler på atleter, der sagtens kan være med op imod de 40 år.
    Schöne bliver aldrig nogen supersprinter, men han er i besiddelse af så mange andre kvaliteter.
    Stik manden en 2-årig aftale, med option på yderligere et år, såfremt visse kriterier bliver opfyldt. Det lyder ikke så tosset i min verden.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #275
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Lasse Schøne er ældre nu, end N'Doye var da han kom og har ikke spillet en kamp i lang tid. Det synes jeg taler imod. Han skal sikkert også have en stor sign-on fee + løn, det taler også imod, da de penge har store nytte andre steder. Desuden er der for hver N'Doye historie en modsat vinkel. Ragner S f.eks i den nuværende trup. Som sagt håber jeg bare vi går en ny vej fremover.
    Jeg er nu ikke bange for hans form.. Hvis man signer nu, er der jo netop tid til at få ham med ind i træningsopstarten og dermed få ham i form på lige fod med de andre i truppen. Og hans alder gør jo lige præcis, at han ikke er i en forhandlingsposition, der tillader ham at kræve en kontrakt på 3 eller 4 år. Derfor tror jeg sagtens vi kunne slippe afsted med at tilbyde ham en kort kontrakt på mellem 1 og 2 år - evt. med optioner på forlængelse for hvert år der går. Forstår der kan være skepsis over at bringe endnu en aldrende spiller ind, men totalt at afvise præmissen om, at det kan ske på en kort konstrakt, holder altså ikke helt.

  10. #276
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010
    Indlæg
    33

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Jeg har altid set Schøne lidt som en Pirlo-light. De har samme forcer i spillet og forholdsvist ens spillestil. Som 36-årig spillede Pirlo sin sidste kamp for Juventus - CL-finalen, og kom samme år på årets hold i Champions League. Han valgte selv at skifte til New York ($) selvom Juventus gerne ville have beholdt ham en sæson mere.
    Det er derfor ikke umuligt, at Schøne kunne have 1-2 gode sæsoner i sig selv som 34-årig. Det trækker klart ned, at han ikke har spillet hele efteråret. Til gengæld er det kun lidt over halvandet år siden, han spillede en nøglerolle på det Ajax hold, der tabte CL-semifinalen i det 93. minut.

  11. #277
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er nu ikke bange for hans form.. Hvis man signer nu, er der jo netop tid til at få ham med ind i træningsopstarten og dermed få ham i form på lige fod med de andre i truppen. Og hans alder gør jo lige præcis, at han ikke er i en forhandlingsposition, der tillader ham at kræve en kontrakt på 3 eller 4 år. Derfor tror jeg sagtens vi kunne slippe afsted med at tilbyde ham en kort kontrakt på mellem 1 og 2 år - evt. med optioner på forlængelse for hvert år der går. Forstår der kan være skepsis over at bringe endnu en aldrende spiller ind, men totalt at afvise præmissen om, at det kan ske på en kort konstrakt, holder altså ikke helt.
    Det er vel heller ikke umuligt at tilbyde ham træning og komme i form hos os, hvor trænerteamet så kan vurdere hvor langt han er fra spilletid.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  12. #278
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Bare lige for at puste lidt til ilden ift. Frederik Sørensen, så er han netop begyndt at følge Instagram-profilen "fc_kobenhavn_danskemestre ".

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #279
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Hvis vi kan afskibe Mudrazija helst nu og ellers til sommer og samtidig siger farvel til Thomsen til sommer, vil jeg sgu gerne have Schøne indtil sommeren 2022. Jeg tror ikke, Schøne bliver tilbudt meget længere end det i Monza eller Ajax, f.eks. Til den tid har Delaney i øvrigt kontraktudløb i Dortmund og ville være en perfekt signing på fri transfer.
    Fordelen er at Schøne kan komme hjem på en forskerkontrakt, da han ikke har været lønmodtager i DK de seneste ti år.
    Som før nævnt har han også nogle internationale færdigheder i at spille hurtigt, pasninger, langskud, afslutninger og ikke mindst frispark, som vi i den grad mangler i truppen.

    Thomsen er historie og derfor kan Schøne straks overtage trøje nummer 8.

    Start-11 i diamant
    Kalle
    Anker-Zanka-Nelsson-Boile
    Schøne-Zeca-Falk
    Fischer/Biel
    Wind-JBL

    Bænk: Gryte, Bartolec, Oviedo, Stage, Mudra, Biel, Daramy, 9'eren

    433
    Kalle
    Anker-Zanka-Nelsson-Boile
    Schøne-Zeca-Falk
    JBL-Wind-Fischer

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #280
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Falkengulle Se meddelelser
    Bare lige for at puste lidt til ilden ift. Frederik Sørensen, så er han netop begyndt at følge Instagram-profilen "fc_kobenhavn_danskemestre ".
    En såkaldt kvart Vavro..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #281
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    https://www.bt.dk/superligaen/fck-bo...store-stjerner

    Thorup er generelt god til at snakke udenom, og især relativt tidligt i transfervinduet, men at han ikke blankt afviser tanken om Schöne, og kommer ind på at vi mangler folk på midtbanen, det giver da god grobund for at mene at der nok er en eller anden form for dialog mellem parterne. Hvor fremskreden eller frugtbar den dialog er, det kan vi af gode grunde ikke vide.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #282
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Fordelen er at Schøne kan komme hjem på en forskerkontrakt, da han ikke har været lønmodtager i DK de seneste ti år.
    Som før nævnt har han også nogle internationale færdigheder i at spille hurtigt, pasninger, langskud, afslutninger og ikke mindst frispark, som vi i den grad mangler i truppen.

    Thomsen er historie og derfor kan Schøne straks overtage trøje nummer 8.

    Start-11 i diamant
    Kalle
    Anker-Zanka-Nelsson-Boile
    Schøne-Zeca-Falk
    Fischer/Biel
    Wind-JBL
    Som jeg ser det, er Schöne udpræget "6'er", den dybe playmaker, og næppe længere bevægelig nok til at spille en af de to pladser på siden i en diamantformation, hvor der også kræves en masse i presspillet af de to "brede" midtbanespillere. Skulle Schöne komme, er den mest oplagte løsning for mig, at Zeca flyttes op på den plads, Stage har spillet hidtil.
    Mvh.
    Dane

  21. #283
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Som jeg ser det, er Schöne udpræget "6'er", den dybe playmaker, og næppe længere bevægelig nok til at spille en af de to pladser på siden i en diamantformation, hvor der også kræves en masse i presspillet af de to "brede" midtbanespillere. Skulle Schöne komme, er den mest oplagte løsning for mig, at Zeca flyttes op på den plads, Stage har spillet hidtil.
    Eller at vi kan spille med en 4-2-3-1 i kampe, hvor vi bliver mere presset end hvad vi ellers normalt gør i ligaen, med Schöne-Zeca, Falk-Biel-Fischer, Wind.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #284
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Thorup er smigret over Schönes udtalelser, samt bekræfter at vi er på udkik efter en central midtbanespiller:

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ntral-midtbane
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #285
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Der er mange faktorer både for og imod at vi skal hente Schöne. På den korte bane skal han først og fremmest genfinde kampformen og vi er umiddelbart mest presset på bredden. Hans topniveau er sikkert stadig ganske godt, men jeg kender ikke nok til at vide om bundniveauet også er højt og vi har ikke rigtigt plads til endnu en spiller med for lavt bundniveau til bredden. Dertil kan hans lønkrav også være høje trods hans høje alder. Han vil dog formentligt være en rigtig god indflydelse på træningsmiljøet, hvilket især er gavnligt hvis vi skal til at have flere talenter i førsteholdstruppen. Om han så når at være her længe nok til at blive en indflydelse er svært at afgøre.

    Det optimale må enten være en kort kontrakt med fin løn (gerne bundet op på præstationer) eller en lidt længere kontrakt med dertilhørende lavere løn. Kan han affinde sig med det virker det ganske fornuftigt at hente ham. Jeg tror dog mest på at hans lønkrav er ret højt, så det lander på en kort men guldrandet kontrakt.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  2. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  3. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •