Side 24 af 60 FørsteFørste ... 142122232425262734 ... SidsteSidste
Viser resultater 346 til 360 af 888

Emner: Til- og afgange: Vinter 20/21

  1. #346
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Men så alligevel...

    JBL på en leje. Fint nok, men jeg har det altid lidt svært med lejekontrakter. Er der købsoption er det naturligvis en HELT anden sag.

    Schöne vil jeg heller ikke sige nej til, but still, 34 år....

    Aner ikke noget om Bizoza, men god alder og profilen (de headlines man har hørt) lyder da interessant.

    Kan dog løfte sløret for at jeg håber allermest på Frederik Sørensen, da jeg synes vores forsvar er lidt fesent. Specielt hvis Zanka smutter (apropos leje).
    * Zanka der i øvrigt har været ret sløj, hvis vi nu skal være ærlige.

    Zan
    En ekstra krølle på Bizoza er, at han har spillet CB og er senere rykket op centralt, og slået igennem der. Han kunne i så fald være en ekstra gardering der. Så han kan i princippet spille 6'er, 8'er og CB.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  2. #347
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af mikzki Se meddelelser
    En ekstra krølle på Bizoza er, at han har spillet CB og er senere rykket op centralt, og slået igennem der. Han kunne i så fald være en ekstra gardering der. Så han kan i princippet spille 6'er, 8'er og CB.
    Den nye Amartey..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #348
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    323

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Den nye Amartey..
    Eller en ekstra Jens Stage?

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #349
    Tilmeldingsdato
    Jan 2021
    Indlæg
    3

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Som nordmann kan jeg godt komme med en service-melding omkring Bizoza: han er så og si totalt ukjent for de fleste nordmenn som følger den norske liga. Det ville overraske meg om dette ikke er annet enn agent-pjat. Alternativt har FCK en voldsomt god scouting-avdeling som har sett noget de norske klubber ikke har set; for han har ikke vært ryktet oppover på tabellen (for the record - Aalesund rykket ned til den næstbedste række uten at noen gang se ut til å overleve). Han har heller ikke været involvert på landshold for en relativt svag norsk 1999-årgang.

    Vil også tilføye at det er merkelig at FCK ikke har handlet mer i Norge de seneste år. Og da snakker jeg ikke om forferdelige transfers som Pape og Mos (elendig scouting!). Dere ut til at ha god oversikt i Sverige og Island, men i Norge er det dødt. Om man skal være ledende i Skandinavia har man sannsynligvis ikke råd til at stå på sidelinjen når de bedste norske talenter ser etter det neste steg - for det pågår virkelig en talent-boom. Det er i hvert fall 4-5 spillere i den norske liga akkurat nå som burde være interessante for FCK, men som ser ut til at ende i klubber/mellomsteg som Club Brügge, Rosenborg og Molde.


  7. #350
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Drontheim Se meddelelser
    Som nordmann kan jeg godt komme med en service-melding omkring Bizoza: han er så og si totalt ukjent for de fleste nordmenn som følger den norske liga. Det ville overraske meg om dette ikke er annet enn agent-pjat. Alternativt har FCK en voldsomt god scouting-avdeling som har sett noget de norske klubber ikke har set; for han har ikke vært ryktet oppover på tabellen (for the record - Aalesund rykket ned til den næstbedste række uten at noen gang se ut til å overleve). Han har heller ikke været involvert på landshold for en relativt svag norsk 1999-årgang.

    Vil også tilføye at det er merkelig at FCK ikke har handlet mer i Norge de seneste år. Og da snakker jeg ikke om forferdelige transfers som Pape og Mos (elendig scouting!). Dere ut til at ha god oversikt i Sverige og Island, men i Norge er det dødt. Om man skal være ledende i Skandinavia har man sannsynligvis ikke råd til at stå på sidelinjen når de bedste norske talenter ser etter det neste steg - for det pågår virkelig en talent-boom. Det er i hvert fall 4-5 spillere i den norske liga akkurat nå som burde være interessante for FCK, men som ser ut til at ende i klubber/mellomsteg som Club Brügge, Rosenborg og Molde.
    Kan du sætte navne (og evt. beskrivelse) på de største talenter i den norske liga lige nu?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #351
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Den nye Amartey..
    Jeg turde ikke selv skrive det...

  10. #352
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Drontheim Se meddelelser
    Som nordmann kan jeg godt komme med en service-melding omkring Bizoza: han er så og si totalt ukjent for de fleste nordmenn som følger den norske liga. Det ville overraske meg om dette ikke er annet enn agent-pjat. Alternativt har FCK en voldsomt god scouting-avdeling som har sett noget de norske klubber ikke har set; for han har ikke vært ryktet oppover på tabellen (for the record - Aalesund rykket ned til den næstbedste række uten at noen gang se ut til å overleve). Han har heller ikke været involvert på landshold for en relativt svag norsk 1999-årgang.

    Vil også tilføye at det er merkelig at FCK ikke har handlet mer i Norge de seneste år. Og da snakker jeg ikke om forferdelige transfers som Pape og Mos (elendig scouting!). Dere ut til at ha god oversikt i Sverige og Island, men i Norge er det dødt. Om man skal være ledende i Skandinavia har man sannsynligvis ikke råd til at stå på sidelinjen når de bedste norske talenter ser etter det neste steg - for det pågår virkelig en talent-boom. Det er i hvert fall 4-5 spillere i den norske liga akkurat nå som burde være interessante for FCK, men som ser ut til at ende i klubber/mellomsteg som Club Brügge, Rosenborg og Molde.

    Fremtiden for det norske A-landshold, ser efterhånden særdeles spændende ud med flere unge, store stjerner (Haaland, Ødegaard, Hauge etc) og åbenbart flere store talenter fra U21-holdet på vej.

    Så må vi bare håbe, at Ståle ikke ødelægger det for jer ;-) (Sorry...kunne ikke lade være)

    Kunne være interessant at høre din holdning til hvilke U21-spillere kunne være emner for FCK....

  11. #353
    Tilmeldingsdato
    Jan 2021
    Indlæg
    3

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Skroder & Nosferatu,

    Til forsvar for FCK og andre Skandinaviske klubber så er de store hold i verden tidlig ute med at stjele de største talenter. Norges 2003/U18 landshold har f.eks kun 2-3 spillere i sin startoppstilling med klubbadresse i Norge. Resten er hentet av Chelsea, City, Sporting etc lenge før de er aktuelle for spill i norsk liga. Det er vel det samme i Danmark, hvor talenter som Bidstrup blir hentet ut fra deres akademi før de kan få sitt gjennombrudd, og Ajax henter alt av talent ellers i landet.

    Så de talent som slår igjennom i Norge/Sverige/Danmark er jo ofte "late bloomers" i den forstand man kan kalle en 19-20 åring for en late bloomer, og det gjelder i alle fall de fleste spillerne jeg kommer til å nevne under her. Det har i hvert fall været ytterst få nordmenn som har gået til danske akademier. FCK hadde vel Julian Kristoffersen som gjorde det fornuftig med tanke på hans ganske så begrensede talent. FCN har hentet 16-årige Andreas Schjelderup foran en rekke større klubber, og han er, om jeg ikke tar helt feil, topscorer i dansk U19-liga. Så det viser at det er mulig å overbevise store talenter om at Skandinaviske akademi er et bedre alternativ enn de utenlandske. Slik dere gjorde med Rooney Bardghji, som ser ut til at være et vanvittig talent.

    Men før dette blir et langt og usammenhengende essay, her er noen navn i tre lagdeler som kunne være interessante:

    Forsvar

    Henrik Heggheim, f. 2001, CB, Viking - om man vil ha en slags Hangeland-reprise er måske Heggheim svaret. Samme klubb, samme posisjon. Hadde sitt gjennombrudd i fjor. Enorm fysikk, ikke redd for at avansere med bold. Har tatt store skritt fra kamp til kamp og ligner en spiller der kommer til å få en fin karriere i utlandet og på landslaget hvor mangelen på midtstoppere har været et stort problem. Video

    Fredrik Bjørkan, f. 1998, LB, Bodø/Glimt - nøkkelspiller på fjorårets Bodø-hold som var totalt dominerende. God begge veier, 100% på gjennom alle 90 minutter og med stor tilstedeværelse.

    Nicholas Mickelson, f. 1999, RB, Strømsgodset - har spilt for et hold som sliter, men har imponert. Også for U21-landsholdet. Over gjennomsnittet hurtig, godt over gjennomsnittet teknisk, gir alt i enhver duell. En slags norsk Gamboa som har ofret noen prosent av sin hurtighet for at også være brukbar i andre deler av sitt spill. Et klassisk billig kjøp med potensielt stor oppside. Video

    Midtbane

    Sivert Mannsverk, f. 2002, CM, Sogndal - fjorårets spiller i den næstbedste række og kaptein en alder av 18 år. Ligner litt på Sander Berge for de som har sett han. God når han avanserer med ball, fin oversikt som balanserende midtbanespiller. Presis fot og mye modenhet i sitt spill. Har ikke spilt på det øverste nivå enda, så det er selvsagt et minus. Video

    Emil Bohinen, f. 1999, CM, Stabæk - måske mer et typisk Brøndby-køb, men definitivt en spennende spiller at ha i sin tropp. Overmoden for en overgang ut av Norge. Bedre enn sin forgjenger Børkeeiet (ex-Stabæk), og dessuten ikke like mye skadet. Video

    Angrep

    Osame Sahraoui, f. 2001, LW/LM, Vålerenga - definitivt den mest spennende av de nevnte navn. Var en av de bedste sist sesong. Flott nærteknikk og overblikk, men liten av vekst. Norsk-marokkaner som jeg tror blir den neste norske spiller som får sitt store gjennombrudd på den internasjonale scene. Video

    Så er det naturligvis en del spillere som nesten er garantert at få sitt store gjennombrudd i år (Odin Thiago Holm på Vålerenga, f.eks), og andre som ville være interessant for et akademi.


  12. #354
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Mudrazija, Bengtsson og Ragnar er ikke med i truppen mod Hvidovre, selvom de ikke er skadet. I og med at Kristiansen (venstre back), Lund Jensen (midterforsvarer) og Stamenic (central midt) er med, må man næsten tro, at de tre er på vej ud.

    EDIT:

    Kan vi afskibe Mudrazija, Bengtsson, Ragnar, Stephan, Bjelland, Thomsen, og en offensivspiller (f.eks. Wilczek) og erstatte dem mere eller mindre alle med ungdomsspillere, hvilket det ligner, vi kan, så er der godt nok frigjort mange lønkroner til profilindkøb. Vi har en kæmpe lønpost bundet op på marginalspillere, hvilket vel er det helt store problem i trupsammensætningen lige nu. Jeg håber godt nok, at Højlund, Bøving, Lund Jensen, Kristiansen og Stamenic alle kan byde sig til næste sæson.
    Sidst redigeret af okoronkwo : 14.01.21 kl. 17:05


  13. #355
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Mudrazija, Bengtsson og Ragnar er ikke med i truppen mod Hvidovre, selvom de ikke er skadet. I og med at Kristiansen (venstre back), Lund Jensen (midterforsvarer) og Stamenic (central midt) er med, må man næsten tro, at de tre er på vej ud.

    EDIT:

    Kan vi afskibe Mudrazija, Bengtsson, Ragnar, Stephan, Bjelland, Thomsen, og en offensivspiller (f.eks. Wilczek) og erstatte dem mere eller mindre alle med ungdomsspillere, hvilket det ligner, vi kan, så er der godt nok frigjort mange lønkroner til profilindkøb. Vi har en kæmpe lønpost bundet op på marginalspillere, hvilket vel er det helt store problem i trupsammensætningen lige nu. Jeg håber godt nok, at Højlund, Bøving, Lund Jensen, Kristiansen og Stamenic alle kan byde sig til næste sæson.
    Jeg er mest ærgerlig med Mudrazija. De andre to havde jeg set komme.
    Mudrazija har nogle spidskompetencer jeg godt kan lide, og som også passer ind i Thorups spillestil, men hvad pokker er der gået galt efter han var frelseren mod Gøteborg? (ud over at han talte/grinede med Rijeka spillerne efter kampen)


  14. #356
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Frederik Sørensen ophæver angiveligt i Köln.

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ophaever-i-kln

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #357
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    390

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Jeg er stadig i tvivl om Frederik Sørensen vil være det rette køb/ den rette nyerhvervelse. For det første fordi jeg ikke rigtig kender hans nuværende niveau. Derudover fordi vi i forvejen har Boile, Zanka, Nelsson og Bjelland. Derudover Marius og Ragnar. Men det må betyde at vi kommer af med nogle, Evt. Ragnar og Marius i dette vindue, samt at Nelsson måske skal sælges til sommer, eller at Zanka ikke forlænges / købes.
    Og til sidst. Jeg kan virkelig godt bruge nogle rygter. Der har været meget stille i noget tid i noget tid.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #358
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    For at der skal være plads til Frederik Sørensen skal man enten æde et "underskud" i budgettet i min. 6 måneder, eller også skal man tynde ud i forsvarskæden i dette vindue med enten en løntung spiller eller flere af de "lettere" spillere. Pierre skulle ifølge BTs Transfervinduet være på udkig efter en ny klub i dette vindue, så han kan bevare sin startplads på det svenske landshold til EM. Bliver han erstattet 1:1 med Frederik Sørensen, betyder det at man stadig har 2 alm. førsteholdsspillere til venstre back resten af sæsonen, plus Victor Kristiansen på U19 til at fungere som reserve.
    Og så har vi 6-7 spillere til at spille i midterforsvaret resten af denne sæson, hvis vi (guderne forbyde det) skulle spille med en 3-backkæde.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #359
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Så er Frederik Sørensen officielt fritstillet i Køln. Jeg håber, vi skiller os af med en eller to forsvarsspillere og henter ham ind. Det er sgu for god en mulighed at lade glippe. Vi skal til at agere lidt klogere på transfermarkedet og opsnappe gode billige danske udlandsproffer.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #360
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Så er Frederik Sørensen officielt fritstillet i Køln. Jeg håber, vi skiller os af med en eller to forsvarsspillere og henter ham ind. Det er sgu for god en mulighed at lade glippe. Vi skal til at agere lidt klogere på transfermarkedet og opsnappe gode billige danske udlandsproffer.
    Men Frederik Sørensen er vel ikke billig. Han fik 15 mil om året i Køln. Tror han ryger tilbage til Italien. Tror ikke han kommer til København

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  2. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  3. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •