Side 3 af 60 FørsteFørste 1234561353 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 888

Emner: Til- og afgange: Vinter 20/21

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Hele vores opspil afhænger af Falk og rammer han ikke dagen, går kanterne i stå og vi kan kun slå lange bolde. Ja, det er Falk der er problemet.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Falk har, ligesom mange andre spillere, spillet under niveau i 19/20 sæsonen. Men ser man på hans tal i de øvrige sæsoner, hvad angår mål og assists, så er der ikke en stor afvigelse. Udover hans sidste sæson i OB i 15/16, hvor han var involveret i 15 mål (6 mål, 9 assists), så har han siden 13/14 sæsonen været involveret i 8-10 mål pr. sæson i Superligaen. De første sæsoner spillede han kant eller hængende angriber, og det er først fra foråret '18, hvor han er rykket ned i en mere defensiv rolle som central midtbanespiller. Det har dog ikke påvirket antallet af minutter pr. involvering i mål i 18/19 sæsonen eller i indeværende sæson, hvor han har haft samme tal som før.

    Det har altid været planen, at Falk skal videre efter denne sæson. Men kigger man på tal og præstationer (når man fraregner sidste sæson, hvor nærmest alle underpræsterede), så synes jeg det er usagligt at mene at han er gået i stå.
    Hvor stor impact har hans nøgletal vist sig at have i diverse mesterskabsslutspil?

    Det er fint at lave 6 mål, men kan være lige meget hvis alle 6 mål falder imod modstandere man kører midtover.
    Det er "når det gælder" at sand klasse viser sig.

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hele vores opspil afhænger af Falk og rammer han ikke dagen, går kanterne i stå og vi kan kun slå lange bolde. Ja, det er Falk der er problemet.
    Han er ihvertfald en del af problemet sammen med Zeca. De er ikke dygtige nok i fællesskab, hverken offensivt eller defensivt.

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hele vores opspil afhænger af Falk og rammer han ikke dagen, går kanterne i stå og vi kan kun slå lange bolde. Ja, det er Falk der er problemet.
    Hvor skriver jeg at Falk er problemet på alle vores kvaler. Jeg påpeger at Manden skal videre og han ikke har ramt niveau som vi har set tidligere. Der er jo himmel til forskel at se Falk mod Basaksehir og Man utd og så i Suppen. Falk levere stabilt uden det på nogen måde er prangende. Der mangler jo slutprodukt fra ham ligesom mange andre spillere, det kan ikke diskuteres (Han scorer alt for lidt af en offensiv midtbanespiller i FCK)

    "Stats" fortæller noget af historien, men langt fra alt

    Om vi kan lide det eller ej så står vi jo over for en stor udrensning i truppen over de næste 2-3 vinduer og her er jeg ret sikker på Falk er en af dem der skal videre. Såfremt vi har Økonomien, fordi ellers kommer det godt nok til at slå slemt til, hvis vi skal drømme om DM guld og CL i fremtiden.
    Sidst redigeret af EraZ : 12.11.20 kl. 21:16

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Her til aften røg Island ud til Ungarn i EM play-off finalen, hvilket betyder at Ragnar ikke kommer til EM, som ellers var tænkt som hans sidste kampe for det islandske landshold, og nok karrieren. Med det in mente, plus hans skadeshistorik, og at han netop er blevet far, vil det måske betyde, at FCK vil kunne købe ham ud af sin kontrakt et halvt år før tid. Nok er han økonomisk ikke en stor belastning for klubben, men det vil kunne give mulighed for at give plads til en yngre midterforsvarer i A-truppen, hvis han ikke står foran i køen. Måske endda en spiller fra egne rækker.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    For mig er der ingen hellige spillere. Tydeligt at denne trup ikke fungere af en eller anden årsag. Zanka og Nelson spillede Landshold sammen, hvor det gik fint så noget må være helt galt i trupsammensætningen eller måden vi spiller på. Der er naturligvis nogle spillere som Daramy, Wind, Nelson som kun skal sælges hvis prisen er høj nok. Andre hvis prisen bare er acceptabel. Tror ikke der sker det store her til vinter. Nok et par små justeringer, hvor man prøver at komme af med et par spillere. Og tilgang kun hvis der er nogle super gode tilbud. Tiden er nok for kort til at Thorup rigtigt kan få et indtryk af spillere og muligheder med dem der er. Eneste undtagelse er måske en fløj der kan skabe noget på egen hånd.

    Udfordring er jo også at vi hverken har nogen sportsdirektør eller head of scouting.
    - Torben

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Der er jo ingen tvivl om, at truppens helt, helt store problem - og det har været et gennemgående problem længe - er sammensætningen af midtbanen, og de spillertyper som er hentet ind til positionerne her. Derfor kan det virkelig undre, at en spiller som Oscar Hiljemark havnede i AaB til en - eftersigende - ret overkommelig løn og sign-on. Det kan virkelig også undre, at man specielt på midtbanen fra trænernes side har insisteret på at hente spillere ind, som ikke var skolet til den position de var tiltænkt, bedst eksemplificeret ved Biel, eller købt spillere der simpelthen ikke var dygtig nok teknisk og/eller taktisk til at spille positionerne på midtbanen - her er eksemplerne uhyggeligt mange, men pt. er Stage og Mudrazija i de kategorier.

    Jeg må være ærlig at sige, at når jeg har set FCK spille, så har kvaliteten af det der skete på banen, altid været ligefrem proportionel med kvaliteten i midtbanen. Hele systemet har været bundet op omkring en velfungerende midtbane. Det har vi ikke nu, og det har vi ikke haft længe! Hvilket også forklarer, hvorfor så fremragende et forsvar kan se så håbløst ud som det gør.


  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Der er jo ingen tvivl om, at truppens helt, helt store problem - og det har været et gennemgående problem længe - er sammensætningen af midtbanen, og de spillertyper som er hentet ind til positionerne her. Derfor kan det virkelig undre, at en spiller som Oscar Hiljemark havnede i AaB til en - eftersigende - ret overkommelig løn og sign-on. Det kan virkelig også undre, at man specielt på midtbanen fra trænernes side har insisteret på at hente spillere ind, som ikke var skolet til den position de var tiltænkt, bedst eksemplificeret ved Biel, eller købt spillere der simpelthen ikke var dygtig nok teknisk og/eller taktisk til at spille positionerne på midtbanen - her er eksemplerne uhyggeligt mange, men pt. er Stage og Mudrazija i de kategorier.

    Jeg må være ærlig at sige, at når jeg har set FCK spille, så har kvaliteten af det der skete på banen, altid været ligefrem proportionel med kvaliteten i midtbanen. Hele systemet har været bundet op omkring en velfungerende midtbane. Det har vi ikke nu, og det har vi ikke haft længe! Hvilket også forklarer, hvorfor så fremragende et forsvar kan se så håbløst ud som det gør.
    Jeg ser en del nævne Oscar Hiljemark - manden dumpede, eftersigende, et lægetjek i FCM. Det spiller måske ind, at han står med et dumpet lægetjek og derfor ikke har kunnet tillade sig at kræve en høj løn og så videre. Samtidig må et dumpet lægetjek også være et stort nej til fra FCK's side.

    Når det så er sagt, så er jeg helt enig i at der er et problem på midtbanen, men jeg er faktisk ret overbevist om at vores trup i den grad trænger til ferie. Dette gælder særligt Zeca, det stråler jo ud af ham at han savner sin familie og trænger til pause. Jeg er ret sikker på at en spiller som Nelsson ligeledes vil have rigtig godt af en pause. Man må heller ikke glemme at vores hold fik en meget meget kort opstart, så det er måske ikke så mærkeligt at vi smider en del point lige pt.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Der er jo ingen tvivl om, at truppens helt, helt store problem - og det har været et gennemgående problem længe - er sammensætningen af midtbanen, og de spillertyper som er hentet ind til positionerne her. Derfor kan det virkelig undre, at en spiller som Oscar Hiljemark havnede i AaB til en - eftersigende - ret overkommelig løn og sign-on. Det kan virkelig også undre, at man specielt på midtbanen fra trænernes side har insisteret på at hente spillere ind, som ikke var skolet til den position de var tiltænkt, bedst eksemplificeret ved Biel, eller købt spillere der simpelthen ikke var dygtig nok teknisk og/eller taktisk til at spille positionerne på midtbanen - her er eksemplerne uhyggeligt mange, men pt. er Stage og Mudrazija i de kategorier.

    Jeg må være ærlig at sige, at når jeg har set FCK spille, så har kvaliteten af det der skete på banen, altid været ligefrem proportionel med kvaliteten i midtbanen. Hele systemet har været bundet op omkring en velfungerende midtbane. Det har vi ikke nu, og det har vi ikke haft længe! Hvilket også forklarer, hvorfor så fremragende et forsvar kan se så håbløst ud som det gør.
    Det er spon on! Og netop derfor begriber jeg heller ikke, hvorfor vi på intet tidspunkt har forsøgt os med en 3-mandsmidtbane.. Typer som Zeca og Falk skriger jo på en konstelation med 3 mand. Zeca på 6'eren og Falk+Biel på 8'eren.. Jeg så selvføgelig gerne at man fik et par nye mand ind, som kunne spille 8'eren ved siden af Falk. Schøne var en mulighed. Matsson i Silkeborg en anden.. Om det så hedder 3-5-2, 4-3-3, 4-3-2-1 er for mig underordnet. Men jeg synes i den grad det er sådan et system vi bør prøve af. Vi er nødt til at kigge på det materiale der er til rådighed, og så tilpasse systemet derefter. Både Falk og Zeca er to af de individuelt bedste spillere i truppen, men ingen af dem er skræddersyede til 4-4-2, selvom, de dog havde en enkelt rigtig god sæson sammen i det system.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #40
    zebos er online nu can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Roony Bardghji skriver kontrakt med FCK:
    https://www.fck.dk/nyhed/fck-talent-...roony-bardghji

    Fantastisk at vi kan tiltrække så store talenter. Det giver trods alt noget tro på fremtiden for FCK.
    Sidst redigeret af zebos : 15.11.20 kl. 13:54
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.


  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Sorgenfri melder der kommer "en tung henvendelse" på Jonas Wind til vinterens transfervindue, men at klubben vil gøre alt for at holde fast på nøglespillerne.

    https://www.nordicbet.dk/da/blog/fod...r-en-nordmand/
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Sorgenfri har ingen kilder, men gætter som altid bare på det oplagte. Har aldrig læst noget interessant fra hans hånd.

  19. De følgende 12 brugere er enige:

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Sorgenfri har ingen kilder, men gætter som altid bare på det oplagte. Har aldrig læst noget interessant fra hans hånd.
    Og alligevel har han på twitter luftet tanken om at producere betalingspodcasts om transferrygter. Flere af hans følgere er begejstrede ved tanken om betaling :-/

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Sorgenfri har ingen kilder, men gætter som altid bare på det oplagte. Har aldrig læst noget interessant fra hans hånd.

    Dejligt betryggende, så!
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Sorgenfri har ingen kilder, men gætter som altid bare på det oplagte.

    Det er jo lidt fristende at spørge til din kilde på det ;)

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  2. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  3. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •