Side 6 af 60 FørsteFørste ... 34567891656 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 888

Emner: Til- og afgange: Vinter 20/21

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    kan et eller andet sted ikke lade være med at tænke lidt omkring falkforlængelsen om han hypotetisk ville have forlænget aftalen hvis stadig ståle var træner den dag idag. Jeg har intet belæg for a tro det som sådan men har lidt en mavefornemmelse af at falken ikke havde forlængethvis Ståle stadig var træner i FCK idag.

  2. De følgende 13 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    I min optik er vi gået fra et ret ligegyldigt vindue til et ret interessant vindue. Som jeg umiddelbart læser og hører tankerne omkring den sportslige strategi i FCK (uden jeg dog har set noget på skrift), så handler den om at centrere en større del af budgettet blandt de første 16 spillere i truppen, mens spiller 17-24 kan tages af talenter. Det synes jeg er vildt interessant. Du vil med den model både styrke vores startopstilling, mens vi får sulten ind blandt de unge.

    Hvis vi formoder, at følgende spillere er sikre i truppen (baseret på Thorups brug af dem):

    Kalle
    Ankersen
    Zanka
    Nelsson
    Boilesen
    Oviedo (eller Bengtsson)
    Stage
    Zeca
    Falk
    Daramy
    Fischer
    Wind
    Kaufmann
    Biel


    Så giver det jo ret mange spillere, som man kan gå efter at sælge ud for at gøre plads til et par klasse signinger samt flere talenter til de yderste positioner i truppen:

    Grytebust
    Bartolec
    Okonomoi
    Ragnar
    Bjelland
    Bengtsson (el. Oviedo)
    Thomsen
    Wilczek
    Mudrazija

    Det er jo en lang liste, men kan vi skippe bare 2-3 af dem til en start, vil det virkelig åbne op for, at truppen kan få modificeringer. Måske en stærk box-til-box 8'er med internationalt snit til en start?

    Træningslejren kommer nok også til at afsløre, hvor meget Thorup vil satse på talenter fremadrettet. Kommer der kun 2-4 talenter med, eller hiver han hele 6-8?

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    I min optik er vi gået fra et ret ligegyldigt vindue til et ret interessant vindue. Som jeg umiddelbart læser og hører tankerne omkring den sportslige strategi i FCK (uden jeg dog har set noget på skrift), så handler den om at centrere en større del af budgettet blandt de første 16 spillere i truppen, mens spiller 17-24 kan tages af talenter. Det synes jeg er vildt interessant. Du vil med den model både styrke vores startopstilling, mens vi får sulten ind blandt de unge.

    Hvis vi formoder, at følgende spillere er sikre i truppen (baseret på Thorups brug af dem):

    Kalle
    Ankersen
    Zanka
    Nelsson
    Boilesen
    Oviedo (eller Bengtsson)
    Stage
    Zeca
    Falk
    Daramy
    Fischer
    Wind
    Kaufmann
    Biel


    Så giver det jo ret mange spillere, som man kan gå efter at sælge ud for at gøre plads til et par klasse signinger samt flere talenter til de yderste positioner i truppen:

    Grytebust
    Bartolec
    Okonomoi
    Ragnar
    Bjelland
    Bengtsson (el. Oviedo)
    Thomsen
    Wilczek
    Mudrazija

    Det er jo en lang liste, men kan vi skippe bare 2-3 af dem til en start, vil det virkelig åbne op for, at truppen kan få modificeringer. Måske en stærk box-til-box 8'er med internationalt snit til en start?

    Træningslejren kommer nok også til at afsløre, hvor meget Thorup vil satse på talenter fremadrettet. Kommer der kun 2-4 talenter med, eller hiver han hele 6-8?
    Jeg er enig i dine betragtninger bortset fra at jeg ikke ser Mudra og Wilczek forlade os i dette vindue.
    Mudra ville kunne passe fint ind i truppen som gennembrudspiller og Wilczek kan bare noget, som ingen andre kan i truppen, og gør os sværere at læse, hvis vi også kan spille det kort.
    Jeg ser heller ikke et talent overtage Grytebusts plads pt.
    Oviedo har bevist at det ikke var ham den var gal med på backpladsen, men jeg ser intet lys i Bengtsson mere.
    Måske mere grunden til at vi ikke kunne skabe spillet med ham på banen.

    På højre back, vil jeg gerne have en erfaren back up, hvis Ankersen får karantæne eller bliver skadet. Derfor ser jeg heller ikke Bartolec forlader os i dette vindue.

    Derfor er de mest oplagte afgange i mine øjne Okonomio, Ragnar og Bjelland. Heller ikke en trio, der er fremtid i. Jeg tror dog at Bjelland bliver i dette vindue, og Ragnar skulle være så billig, at han han ikke udgør nogen trussel i budgettet. Derfor kunne man godt tænkes at udleje Okonomio, hvis man ikke har planer med ham.

    Hvad er det så Jess ønsker at tilføje truppen?
    Jeg tror han gerne vil have noget mere fart og nogen der kan udfordre. Derfor tror jeg man kigger på Zinckernagel, der er transferfri i Norge.
    Han kan spille mange af i positioner i front, som Thorup benytter sig af.
    Jeg mener, at vi mest har spillet en dynamisk 442 i diamant med en 10'er, fremfor en 433 med falsk 9'er

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Hvad er det så Jess ønsker at tilføje truppen?
    Jeg tror han gerne vil have noget mere fart og nogen der kan udfordre. Derfor tror jeg man kigger på Zinckernagel, der er transferfri i Norge.
    Han kan spille mange af i positioner i front, som Thorup benytter sig af.
    Jeg mener, at vi mest har spillet en dynamisk 442 i diamant med en 10'er, fremfor en 433 med falsk 9'er
    Jeg synes det er nogle spændende betragtninger i de foregående indlæg og jeg er selv ved at rådne op ved tanken om "Hvad er det så Jess ønsker at tilføje truppen" og hvad skal ud!
    På Canal 9 efter FCN kampen sagde Jess at han havde mange snakke med scouts og andre tekniske personer vedrørende hvad der skal kigges efter men desværre kom han ikke ind på hvad han ønsker skal ske. Det sprang han nemt henover, måske meget klogt.
    Men jeg trøstede mig med at der trods alt er forberedelser i gang frem mod det kommende vindue.

    Tidligere har jeg læst Jess Thorup udtale at han ønsker forskellige typer på banen så holdet bliver så svært at læse som muligt. Spændende om vi ser typer af spillere som vi aldrig har set i FCK før.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    I min optik er vi gået fra et ret ligegyldigt vindue til et ret interessant vindue. Som jeg umiddelbart læser og hører tankerne omkring den sportslige strategi i FCK (uden jeg dog har set noget på skrift), så handler den om at centrere en større del af budgettet blandt de første 16 spillere i truppen, mens spiller 17-24 kan tages af talenter. Det synes jeg er vildt interessant. Du vil med den model både styrke vores startopstilling, mens vi får sulten ind blandt de unge.
    Det giver på mange måder god mening med, at man primært har 16 ’profiler’ og så benytter talenter til de resterende pladser. Det giver i høj grad mening, når vi har spillere, der dominerer på deres pladser, så en backup givetvis ikke har en reel chance. Man skal i den sammenhæng huske på, at det samtidig betyder, at vi ikke har en ’fuldgod’ backup til hver plads og dermed også mindre konkurrence. Og det synes jeg er en bekymrende tendens. Vi har jo set, hvor sårbare vi er når truppen er for smal. Ståle forsøgte især at løse det (med ikke at have to konkurrencedygtige spillere pr plads) med at have mere alsidighed i truppen. Men når vi har brugt spillere på pladser der ikke er deres primære, særligt de bærende spillere, så har vi også set et dyk i vores præstationer.
    Det gode er at talenternes vej til førsteholdet bliver kortere, hvilket forhåbentligt gør at vi både kan tiltrække og fastholde større talenter.

    Det er også svært at afgøre hvor man ’tør’ være mere afhængig af talenter til bredden. Tager vi udgangspunkt i vores 4-3-3/4-1-2-3 opstilling og kun kan vælge fem breddespillere med en vis kvalitet, så lander vi vel på en målmand, en forsvarer, en back, en midtbanespiller og en angriber. I det eksempel tages der ikke højde for hverken midtbanens eller angrebets forskellige roller. Der er eksempelvis stor forskel på om vi skal have en backup for Zeca eller en backup for Falk.

    Det kunne se sådan ud:

    Kalle/Grytebust
    Ankersen/talent – Zanka/talent – Nelsson/Marios – Boilesen/Oviedo
    Zeca/talent
    Stage/Talent – Falk/Mudrazija
    Wind/talent – Biel/talent – Fischer/Daramy

    I det her eksempel kan man regne Daramy for talent, og så er der plads til Wilczek, men det er ikke meningen det skal være så konkret, men mere give et blik for hvor tyndt det bliver, når så mange pladser skal dækkes af talenter. En del kan selvfølgelig løses ved at have mere alsidige spillere, som kan dække, hvis der ikke er et egnet talent til en bestemt position, men det vil nok også give et dyk i præstationerne alligevel. Jeg synes personligt at det ser noget skrøbeligt ud, hvis det skal være retningen fremadrettet - især hvis vi fortsat har ambitioner om gruppespil i enten Champions League eller Europa League.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    I min optik er vi gået fra et ret ligegyldigt vindue til et ret interessant vindue. Som jeg umiddelbart læser og hører tankerne omkring den sportslige strategi i FCK (uden jeg dog har set noget på skrift), så handler den om at centrere en større del af budgettet blandt de første 16 spillere i truppen, mens spiller 17-24 kan tages af talenter. Det synes jeg er vildt interessant. Du vil med den model både styrke vores startopstilling, mens vi får sulten ind blandt de unge.

    Hvis vi formoder, at følgende spillere er sikre i truppen (baseret på Thorups brug af dem):

    Kalle
    Ankersen
    Zanka
    Nelsson
    Boilesen
    Oviedo (eller Bengtsson)
    Stage
    Zeca
    Falk
    Daramy
    Fischer
    Wind
    Kaufmann
    Biel


    Så giver det jo ret mange spillere, som man kan gå efter at sælge ud for at gøre plads til et par klasse signinger samt flere talenter til de yderste positioner i truppen:

    Grytebust
    Bartolec
    Okonomoi
    Ragnar
    Bjelland
    Bengtsson (el. Oviedo)
    Thomsen
    Wilczek
    Mudrazija

    Det er jo en lang liste, men kan vi skippe bare 2-3 af dem til en start, vil det virkelig åbne op for, at truppen kan få modificeringer. Måske en stærk box-til-box 8'er med internationalt snit til en start?

    Træningslejren kommer nok også til at afsløre, hvor meget Thorup vil satse på talenter fremadrettet. Kommer der kun 2-4 talenter med, eller hiver han hele 6-8?
    Jeg er overordentlig enig i betragtningerne... Også omkring Wilczek og Mudra... Wilzcek passer ikke umiddelbart ind i det nye system og ser ud til at stå bag både Wind, Daramy, Fischer og Kauffman til pladserne i front.. Det er altså et meget dyrt 5. valg at have rendende rundt.. Og skal der på nogen måde være plads til at Jess kan hente et nyt offensivt kort ind, så er det mest nærliggende at det er Kamelen der skal ud.. I januar-vinduet vil han formentlig også stadig have noget værdi, så vi kan få lidt for ham.. Som 5. valg bliver han formentlig kun mindre og mindre værd fra nu af, samtidig med at han æder godt af lønbudgettet.. Hvis jeg sad i den sportslige ledelse ville jeg i hvert fald prøve at skibe ham afsted, mens han stadig er bare en anelse varm på markedet..

    Mudra ligner mere og mere en spiller som bare ikke har niveauet.. Der mangler så meget fysik, at jeg fuldstændig har mistet troen på ham.. Og skal der gøres plads til en international 8’er, så er han en af dem der må ud, for at gøre plads..

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    75

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Zanka udelukker ikke at fortsætte efter lejeaftale: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...re-fck-ophold/

    Men er vi interesseret i det overhovedet? Synes bestemt ikke han har imponeret - han har til tider virket en smule ugidelig (er selvfølgelig blevet løftet i takt med hele holdets opblomstring) - men værre er, så har han haft et større antal deciderede graverende fejl, der har ført til store chancer til modstanderholdet og det er fejl jeg synes han tidligere har holdt sig fri for.

    Så er vi interesseret i en, må vi formode, lettere løntung spiller, som på flere fronter virke til at være på vej "over-the-hill"? Kan vi ikke finde bedre og billigere og yngre alternativer?

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er overordentlig enig i betragtningerne... Også omkring Wilczek og Mudra... Wilzcek passer ikke umiddelbart ind i det nye system og ser ud til at stå bag både Wind, Daramy, Fischer og Kauffman til pladserne i front.. Det er altså et meget dyrt 5. valg at have rendende rundt.. Og skal der på nogen måde være plads til at Jess kan hente et nyt offensivt kort ind, så er det mest nærliggende at det er Kamelen der skal ud.. I januar-vinduet vil han formentlig også stadig have noget værdi, så vi kan få lidt for ham.. Som 5. valg bliver han formentlig kun mindre og mindre værd fra nu af, samtidig med at han æder godt af lønbudgettet.. Hvis jeg sad i den sportslige ledelse ville jeg i hvert fald prøve at skibe ham afsted, mens han stadig er bare en anelse varm på markedet..

    Mudra ligner mere og mere en spiller som bare ikke har niveauet.. Der mangler så meget fysik, at jeg fuldstændig har mistet troen på ham.. Og skal der gøres plads til en international 8’er, så er han en af dem der må ud, for at gøre plads..
    Omkring Mudra kan det også nævnes, at Thorup nu har været her i over en måned og har set ham til stort set alle træninger i den periode, da han ikke har været skadet, ramt af corona eller med landshold. I samme periode har han på skift måtte se væk fra Stage, Thomsen og Zeca, der har været ude af forskellige årsager, ligesom vi mangler 4 ude af 5 angribere til de 3 forreste positioner. Mod Randers blev Stamenic hentet op fra u19, mens han tilsyneladende heller ikke er i spil til en bevægelig kantrolle i forreste geled, som umiddelbart ville passe ham udemærket, da hans forcer vel er drive, bevægelighed og noget power.

    Alt tyder på, at han ikke er god nok.

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Knoxville Se meddelelser
    Zanka udelukker ikke at fortsætte efter lejeaftale: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...re-fck-ophold/

    Men er vi interesseret i det overhovedet? Synes bestemt ikke han har imponeret - han har til tider virket en smule ugidelig (er selvfølgelig blevet løftet i takt med hele holdets opblomstring) - men værre er, så har han haft et større antal deciderede graverende fejl, der har ført til store chancer til modstanderholdet og det er fejl jeg synes han tidligere har holdt sig fri for.

    Så er vi interesseret i en, må vi formode, lettere løntung spiller, som på flere fronter virke til at være på vej "over-the-hill"? Kan vi ikke finde bedre og billigere og yngre alternativer?
    Zanka skulle også bruge tid til at banke rusten af, da han vendte tilbage fra sit mislykkede ophold i PSV: Efterfølgende var han outstanding.

    Jeg tror på, at han kan gøre det igen, hvis han stadig har motivationen - hans kampe på landsholdet viser, at han stadig har niveauet. Efter min mening skal han helt sikkert blive, hvis lønomkostningerne ikke bliver økonomisk harakiri.


  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    Zanka skulle også bruge tid til at banke rusten af, da han vendte tilbage fra sit mislykkede ophold i PSV: Efterfølgende var han outstanding.

    Jeg tror på, at han kan gøre det igen, hvis han stadig har motivationen - hans kampe på landsholdet viser, at han stadig har niveauet. Efter min mening skal han helt sikkert blive, hvis lønomkostningerne ikke bliver økonomisk harakiri.

    Uanset de seneste hjerneblødninger mener jeg, at Zanka er blandt de måske tre bedste spillere i truppen. Og husk også et af de seneste interview med Thorup, hvor han minder om, at Zanka også betyder meget i omklædningsrummet og på træningsbanen.


  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    230

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    I sidste afsnit af vores podcast prøvede vi og lave en liste over
    unge danske talenter i angrebet med skades problemer i udlandet der kunne bruge en hånd
    til at få kickstartet deres karriere, i må selv vurdere om nogen af dem er en kende urealistiske.
    Der er blevet spillet en del Football Manager efter nedlukningen.

    • Jacob Bruun Larsen - Hoffenheim
    • Andreas Skov Olsen - Bologna
    • Mikkel Duelund - Dynamo Kiev
    • Marcus Ingvartsen - Union Berlin
    • Victor Jensen - Ajax
    • Carlo Holse - Rosenborg
    • Lucas Andersen - Aab
    • Mads Frøkjær - OB


    -Victor

  18. #87
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Rubén Sellés bliver assistent for Thorup ifølge EB: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-agfer/8402880

    Ifølge artiklen bliver det primært med fokus på dødbolde og det defensive. FCK jagter stadig Neestrup og forventer at få ham tilbage, skriver EB.

    Jeg kender ikke vildt meget til Sellés, men jeg synes at have hørt ham blive rost i Mediano flere gange for tiden i AGF, så det lyder interessant.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #88
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Rubén Sellés bliver assistent for Thorup ifølge EB: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-agfer/8402880

    Ifølge artiklen bliver det primært med fokus på dødbolde og det defensive. FCK jagter stadig Neestrup og forventer at få ham tilbage, skriver EB.

    Jeg kender ikke vildt meget til Sellés, men jeg synes at have hørt ham blive rost i Mediano flere gange for tiden i AGF, så det lyder interessant.
    Uden at jeg har noget specielt stort kendskab til Sellés, så virker han yderst kompetent. Kan man samtidig få Neestrup hjem, så har vi i hvert fald på papiret en virkelig god trio i Thorup, Sellés og Neestrup. Formår de alle at trække i samme retning og spare med hinanden, så er der en enorm base af faglig viden og kompetencer samlet. Det tegner godt og smager i hvert fald af lidt mere end Hjalte og Stefan Madsen, som passende kan bruge deres kompetencer på de unge på u19 og i indslusningen til 1. holdet. Det må næsten være PC's første aftryk vi ser her.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #89
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Neestrup bliver lige nu rygtet til trænersædet i OB. Kan godt blive lidt bange for at han ikke finder 2. violin i FC helt så interessant mere. Man kan dog argumentere for at han kan køre sig selv i stilling til at overtage efter Jess og måske lære at lave den perfekte blanding af zoneforsvar og 433.

    På den anden side så vil han nok i mange år fremover være interessant for FCK lige meget hvilken vej han vælger at gå.

  23. #90
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Til- og afgange: Vinter 20/21

    Skulle være mærkeligt hvis Neestrup ikke er på listen i OB. Han har jo gjort det fantastisk godt i Viborg og jo også bare et udtryk for han er en super dygtig træner. Som jeg forstår det, så er det familiemæssige årsager han gerne vil tilbage til København. Her kan man jo godt bo i København og arbejde i Odense, MEN det giver en del transport tid og mon ikke han har eller ved at få små børn og så tæller er transport tid bare en stor potion spildtid, så hvis det er det som trækker ham til København, så bør han stadigvæk vælge København. Konkurrencen om ham gør nok der skal lægges lidt ekstra lønkroner i hans kontrakt, men tror det vil betale sig hurtigt tilbage, så det er bare med at få ham ansat.

    Og dejligt med Selles. Det er fedt at få nogle specialister ind. Det er præcist det der skal til få at få os til at rykke forbi FCM og tilbage til årlig deltagelse i Europæiske gruppespil. Tror vi henover de næste par måneder kommer til at se en del flere ansættelser, hvor når man kigger tilbage kan se at lige præcist sådan en type har vi ikke haft før.

    Forhåbentligt nye tider til at bygge en stærkere organisation op omkring holdet og talent afdelingen. Pt. er vi vel ved at være tilbage på sporet i forhold til før ståle fyringen (1:1), stadigvæk et par huller, men tror bestemt når vi kommer til sommer nærmere har en 1:1,5 organisation end en 1:1 organisation, hvis man sammenligner sommeren 2020 og sommeren 2021. Som flere har nævnt i diverse podcasts. Det er i småtings afdeling af ansætte en dødboldstræner kontra en ny spillere.

    Så gerne flere af den slags ansættelser der lige kan rykker os et par procent.
    - Torben

Side 6 af 60 FørsteFørste ... 34567891656 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 19/20
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 413
    Sidste Meddelelse: 01.02.20, 12:39
  2. Til- og afgange: Vinter 18/19
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 951
    Sidste Meddelelse: 07.02.19, 14:40
  3. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  4. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  5. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •