Side 1 af 31 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Hjalte og William overtager midlertidigt:

    https://www.fck.dk/nyhed/staale-solb...-fc-koebenhavn

    10/10 2020 08:24

    F.C. København stopper samarbejdet med manager Ståle Solbakken.

    Årsagen er, at F.C. København ikke har leveret resultater på et tilfredsstillende niveau i Superligaen i 2020. Det vurderes på baggrund af det, at der skal andre kræfter til for at genrejse holdet.

    ”Ståle er uden sammenligning den mest succesfulde manager i klubbens historie med en imponerende resultatliste. Alle, der er en del af FCK, skylder Ståle en stor tak for den enorme indsats, han har ydet for klubben og de resultater, han har skabt. Vi må dog også konstatere, at resultaterne i 2020 ikke har været tilfredsstillende, og det tager vi nu konsekvensen af,” siger bestyrelsesformand Bo Rygaard og fortsætter:

    ”Enhver epoke har sin afslutning, og vi føler, at tiden nu er inde til at nye kræfter træder til og bygger videre på det stærke fundament Ståle og hans team har skabt. Det har været en vanskelig beslutning både fagligt og følelsesmæssigt, men vi har tænkt os længe og grundigt om, og vi mener, at det her er det bedste for FCK i den situation, vi er i,” siger Bo Rygaard.

    Ansvaret for fodboldholdet overtages af en midlertidig organisation ledet af tidligere anfører og nuværende medlem af bestyrelsen, William Kvist samt U-19 holdets cheftræner Hjalte Bo Nørregaard, der vil fungere som cheftræner for holdet i en periode.

    ”FCK har en stærk spillertrup, som vi vurderer, har brug for fornyet inspiration og gejst. Jeg er overbevist om at truppen er stærk nok til at spille med om guldet. Det har altid været forventningen og ambitionen i FCK. Og det vil vi ikke gå på kompromis med,” siger William Kvist og fortsætter:

    ”I FCK kan vi ikke garantere resultater, men vi skal være den mest ambitiøse klub i Danmark og de mest ærgerrige i forhold til at udvikle os. Har vi ledere, spillere og medarbejdere, der lever op til det, så garanterer vi også den indsats og de præstationer, der gør, at resultaterne kommer. Det er klubbens DNA. Det er kulturen. Og det er det som alle spillere og medarbejdere skal vise, at de gerne vil være en del af,” siger William Kvist.

    Det nye team tager over med det samme, og der er ikke sat dato på, hvornår et nyt sportslig setup er på plads:

    ”William og Hjalte repræsenterer FCKs fodboldfilosofi og DNA. Der er få, der kender klubben og vilkårene i topfodbold bedre. Vi har stor tiltro til, at de som team kan bringe holdet videre på den rigtige måde, indtil en permanent løsning er fundet. Det arbejde begynder først nu,” siger Bo Rygaard.

    Alle i F.C. København ønsker Ståle Solbakken og hans familie alt det bedste i fremtiden.

    Der vil være pressemøde med Bo Rygaard og William Kvist i Parken kl. 10.00, som bliver livestreamet på vores kanaler. Link offentliggøres senere.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Det er forfærdeligt! En fuldstændig vanvittig beslutning. Fuck!
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    106

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Kynisk, at man lige brugte ham til at lokke Zanka til, og så fyrede man ham. Truppen er ikke god nok. Nu frygter jeg at top-6 glipper.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    124

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg er chokeret og voldsomt bekymret.


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    7

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Frygteligt. Det er ligesom at blive slået op med. Og så er det ikke engang kæresten, men svigerfar der har bestemt det...��

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2014
    Indlæg
    42

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Man skal aldrig glæde sig over andres ulykker, men dette har jeg i den grad ventet på! Det var det det eneste rigtige at gøre, for det er Ståles, folk, taktik og hold, der har fejlet. Nu håber jeg bare bestyrelsen gør deres arbejde, og får en, gerne international, træner kapacitet ind, med nye ideer til hvordan holdet skal ledes. Der må også gerne blive skiftet ud i folkene omkring Ståle, da de er syltet ind i hans ideer og visioner.
    Men al lykke fremover til Ståle, og han skal selvfølgelig hyldes på behørig parken!


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    På mange måder giver det jo totalt mening.

    Han har leveret lort i et år, på flere parametre.

    MEN! Tidspunktet er satme specielt. Lige efter Ankersens ankomst. Zankas ankomst. Og en sejr inden landskampspause.
    Der fik Ståle jo netop lige spillet lidt med musklerne...

    Jeg håber fandme de ved hvad de laver i den ledelse... Eller om vi kigger imod en total opløsning.

    Zan


  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Ninja_Henning Se meddelelser
    Kynisk, at man lige brugte ham til at lokke Zanka til, og så fyrede man ham. Truppen er ikke god nok. Nu frygter jeg at top-6 glipper.
    Kynisk, uværdigt og respektløst overfor to af de største navne i klubbens historie.

    Det tangerer vanvid at lade Ståle færdiggøre transfervinduet, spille en god kamp, for så at kyle ham ud.

    EDIT: Og uden at have en afløser klar, er det endnu mere vanvittigt. Dumt. Men trods alt ikke helt så respektløst som det kunne have været. Jeg er rasende, håber at pressemødet kan formilde.


  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Ambs Se meddelelser
    Man skal aldrig glæde sig over andres ulykker, men dette har jeg i den grad ventet på! Det var det det eneste rigtige at gøre, for det er Ståles, folk, taktik og hold, der har fejlet. Nu håber jeg bare bestyrelsen gør deres arbejde, og får en, gerne international, træner kapacitet ind, med nye ideer til hvordan holdet skal ledes. Der må også gerne blive skiftet ud i folkene omkring Ståle, da de er syltet ind i hans ideer og visioner.
    Men al lykke fremover til Ståle, og han skal selvfølgelig hyldes på behørig parken!
    Det er sjovt, jeg har jo også selv skreget på Ståles afgang over lang tid, men nu når det sker så sidder jeg alligevel og bliver lidt trist.. Ikke fordi jeg er bange for hvad der venter rent sportsligt, der tror jeg det er den rigtige beslutning.. Men fordi Ståle trods alt har gjort så meget for klubben og ikke mindst haft hjertet med i det.. Derfor er det i højere grad tid til lige at hylde manden, det fortjener han sgu trods alt. Det er en noget kynisk beslutning, som jeg er glad for at jeg ikke slev har skulle overdrage, men jeg tror på det er den rigtige..

    Den midlertidige besætning med Hjalte og Kvist må jeg dog bare sige at jeg ingen tiltro har til..

    Jeg sidder med en fornemmelse af, at spillertruppen måske har haft noget at skulle have sagt her, at de på en eller anden måde har mistet tiltroen til chefen, og så har bestyrelsen vel reelt kun ét valg...


  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    På mange måder giver det jo totalt mening.

    Han har leveret lort i et år, på flere parametre.

    MEN! Tidspunktet er satme specielt. Lige efter Ankersens ankomst. Zankas ankomst. Og en sejr inden landskampspause.
    Der fik Ståle jo netop lige spillet lidt med musklerne...

    Jeg håber fandme de ved hvad de laver i den ledelse... Eller om vi kigger imod en total opløsning.

    Zan
    Mon ikke bestyrelsen er i gang med en nedscalering af fodbolden eller et frasalg..? Ellers giver det ikke mening at fyre Ståle nu..?

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    52

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg er sgu målløs, som andre allerede skriver er timingen da helt skæv, jeg var ihvertfald personligt begyndt at tro på det, efter at Ståle havde lokket Zanka tilbage. Zanka må sgu også sidde med en flad fornemmelse, mon ikke at han havde set frem til at frelse Ståle fra en fyring.

    Men det her viser vel egenligt også bare at de gerne ville have fyret Ståle sidste fredag, men at de er blevet taget med bukserne nede, uden nogen forberedelse what so ever.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Giver god mening, men tidspunktet er mere end en smule underligt.

    Efter min mening skulle det enten have været sket efter umiddelbart efter Vejle el. Rijeka (som i, inden Ståle fik lov til at tage hjem fra stadium efter de respektive kampe), så det nye team havde det sidste af vinduet til at løbe hurtigt i i forhold til at få sat et aftryk på team-sammensætningen.

    Eller også skulle han have haft fået efteråret frem til næste vindue med, imens at ledelsen får klappet alt af i forhold til en afløser, så det ikke bliver en så åbenlys panisk hovsa-løsning at sætte Hjalte-Bo og Kvist til at styre showet. Begge er som sådan fint sympatiske og er som sådan firmaets mænd, men ingen af dem virker til mig som at være mere end yderst midlertidige løsninger der kun er valgt på mangel på bedre

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    24

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Undrer mig hvorfor så mange er positive og tror at to klubkoryfæer uden nævneværdig træner og ledelseserfaring er bedre end Ståle...Risikoen er ikke blevet mindre, men større i min optik


  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Spoon Se meddelelser
    Undrer mig hvorfor så mange er positive og tror at to klubkoryfæer uden nævneværdig træner og ledelseserfaring er bedre end Ståle...Risikoen er ikke blevet mindre, men større i min optik
    Der er vel lige præcis nul mennesker der forventer at Hjalte og William er den langsigtede løsning.


  20. #15
    Fahlsten er offline She turned me into a newt
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    413

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Ja det havde jeg ikke set komme. Jeg troede han ville få resten af sæsonen.

    Men jeg tænker at der må være sket et eller andet i går, siden fyringen kommer så pludselig. Det virker meget underligt at de vælger at fyre ham nu, med mindre de allerede har en god kandidat i kulissen.

    Jeg havde håbet på, at de ville finde en anden person til at overtage spillerkøb og lade Ståle koncentrere sig om spillet på banen.

    Øv, jeg kommer sgu til at savne Ståle...

  21. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 31 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •