Side 14 af 31 FørsteFørste ... 41112131415161724 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    6

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    MSP, men er det acceptabelt for en klub som FCK at Ståle opbygger et vinderhold hvert 3-4 år som smadrer ligaen, eller burde man egentlig ikke forvente det hver eneste år?

    Ja Ståle har vist et par gange at han kan skabe et vinder hold som smadrer alt og alle.. men det er bare ikke godt nok at det kun sker hver 3-4 år. I min optik burde FCK smadre ligaen hvert eneste år.
    De seneste 7 sæsoner er altså kun budt på 3!!!! mesterskaber.. hvordan tror du det havde set ud i Bayern Munchen hvis de kun havde vundet 3/7?

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Ståle flere gange vist, at han kan genskabe et vinderhold, og derfor tror nogle - mig inklusiv - at han kunne have gjort det igen.
    Han har kastet guld efter æsler. Spillet har været elendigt i lang tid og pointsnittet har været i frit fald i et år. Der var absolut ingen tegn på, at et nyt vinderhold er lige om hjørnet. Jeg håber Ståle bliver hyldet med en statue foran Parken, men der er ingen tvivl om, at det er det rigtige at stoppe samarbejdet.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar


  4. #198
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    I dagens Fodbold FM er der nogle ganske gode betragtninger. Kort referat af de mest fremtrædende pointer:

    DET VAR MÅSKE OK AT FYRE STÅLE, MEN TIMINGEN VIRKER HELT FORKERT. Selvfølgelig kan en ny træner - uanset navn - have en gavnlig effekt, fordi det giver et frisk pust. Men der er stor undren i studiet over, at man ikke giver så stort et navn de sidste par håndfulde kampe i superligaen i år. Eller at man havde fyret ham i foråret, hvor der ville have været tid for en ny træner at bygge et nyt hold op.

    BESTYRELSEN FEJLEDE BRAVT VED IKKE AT LÆGGE MERE FREM OM ÅRSAGERNE TIL BESLUTNINGEN. Eftersom der ikke er meget logik i timingen oven på en sejr, og at man har hentet Zanka ind, var der behov for at klarlægge langt bedre, hvorfor det lige skulle være nu. Det havde bestyrelsen intet svar på. Man tillægger også Kvist meget vægt i beslutningen, da de tungeste navne i bestyrelsen allerede har meldt ud, at de ikke ved meget om fodbold.

    KVIST HAR MANGE GODE GRUNDE TIL IKKE AT BRYDE SIG OM STÅLE, MEN DET VAR IKKE PERSONLIGT FNIDDER, SOM LÅ BAG. Det er ingen hemmelighed, at bølgerne gik højt mellem Ståle og Kvist, og at Kvist var meget bange for at misse VM pg.a. Ståle. Men Kvist er så professionel, at han godt kan lægge den del bag sig, lyder vurderingen.

    OMKLÆDNINGSRUMMET VIRKEDE IKKE TABT. Hverken ifølge Michel med alle sine insiderkilder eller blandt de andre. Ja, der vil altid være uro blandt de, som ikke lige spiller. Men det virker utroværdigt, at en træner, der har ejet omklædningsrummet i et årti pludselig skulle have tabt det et par kampe inde i sæsonen.

    ENKELTE SPILLERE KAN HAVE HAFT SVÆRT VED STÅLES HÅRDE STIL. Den hårde stil har bragt FCK meget langt, men nyindkøbene har måske ikke helt kunnet tåle den, hvilket (også) har været årsagen til at få et par af de folk tilbage, som var kulturbærere (underforstået: Ståles kultur).

    SPILLERNE ER TRÆTTE GRUNDET EUROPA. Men det er der ikke noget underligt i. Det ser man også i Bayern pg.a. et aparte program med meget sen afslutning og meget tidlig opstart.

    ZANKA OG ANKER KAN MED RETTE FØLE SIG LIDT RØVRENDTE OVER AT HAVE KØBT IND PÅ PROJEKT STÅLE OG SÅ FÅ NØDLØSNING HJALTE. Zanka nåede end ikke at komme i kamp under den træner, han var købt ind under. Man mener, at der nok har været en vis portion kynisme i at lade Ståle hente spillerne ind. Altså at man ønskede, at Ståle kunne lokke særligt Zanka til klubben, der formentlig ikke havde købt ind på Hjalte som træner og uden udsigt til, hvem der kommer i stedet.

    HJALTE ER IKKE EN VARIG LØSNING. Uanset hvad han selv må tro og håbe, har det sjældent vist sig at være en succes at forfremme en midlertidig løsning til en varig.

    STÅLE ER FYRET BÅDE FOR SINE RESULTATER SOM TRÆNER OG SPORTSDIREKTØR. At man brænder inde med en røvfuld backs og særligt i sidste sæson ikke fik købt godt ind, har trukket ned på direktørdelen, mens de sportslige resultater har trukket ned på trænerdelen.

    MANAGER OG TRÆNERROLLEN BLIVER SPLITTET OP. En del af utilfredsheden har gået på, at Ståle af naturlige årsager ikke havde meget tid til at være på træningsbanen. Det ønsker man ændret.

    SKAL DER FINDES MENING I GALSKABEN, MÅ DET VÆRE FORDI, MAN TROR, AT MAN KAN LETTE STEMNINGEN PÅ KORT SIGT. Dermed kan man skabe flere point i de sidste ni kampe, end man havde gjort med Ståle ved roret. Holdningen er, at Ståle havde fået mere snor, hvis ikke mesterskabet i år var så sindssygt vigtigt. Men man undrer sig stadig over, at Ståle fik hele transfervinduet med.

    De kommer sjovt nok ikke så meget ind på manglen på plan. Altså at man end ikke har en træner eller strukturen til et fremtidigt setup klar (andet end kritikken af et dårligt håndteret pressemøde). Det aspekt vender Peter Brüchmann og Rasmus Monnerup her: https://www.mediano.nu/oversigt/2020...p-amp-brchmann

    ...mens Fodbold FM kan ses her: https://www.facebook.com/watch/live/...atch_permalink
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #199
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Lidt refleksioner til Andreas' meget fine gennemgang - må lige få hørt det afsnit!

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    I dagens Fodbold FM er der nogle ganske gode betragtninger. Kort referat af de mest fremtrædende pointer:

    DET VAR MÅSKE OK AT FYRE STÅLE, MEN TIMINGEN VIRKER HELT FORKERT. Selvfølgelig kan en ny træner - uanset navn - have en gavnlig effekt, fordi det giver et frisk pust. Men der er stor undren i studiet over, at man ikke giver så stort et navn de sidste par håndfulde kampe i superligaen i år. Eller at man havde fyret ham i foråret, hvor der ville have været tid for en ny træner at bygge et nyt hold op.
    Der er jo ikke noget, der hedder god timing. Man fyrer, fordi man synes, det går af helvedes til. Ståle har jo endda også fået pæn snor.

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    BESTYRELSEN FEJLEDE BRAVT VED IKKE AT LÆGGE MERE FREM OM ÅRSAGERNE TIL BESLUTNINGEN. Eftersom der ikke er meget logik i timingen oven på en sejr, og at man har hentet Zanka ind, var der behov for at klarlægge langt bedre, hvorfor det lige skulle være nu. Det havde bestyrelsen intet svar på. Man tillægger også Kvist meget vægt i beslutningen, da de tungeste navne i bestyrelsen allerede har meldt ud, at de ikke ved meget om fodbold.
    Hvad mangler du at vide? Resultaterne har været dårlige, og udtrykket på banen skal være anderledes.

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    ENKELTE SPILLERE KAN HAVE HAFT SVÆRT VED STÅLES HÅRDE STIL. Den hårde stil har bragt FCK meget langt, men nyindkøbene har måske ikke helt kunnet tåle den, hvilket (også) har været årsagen til at få et par af de folk tilbage, som var kulturbærere (underforstået: Ståles kultur).
    Desværre ikke just et udtryk for, at sportsdirektør-Ståle har været specielt god, hvis han vælger spillere, der ikke har psyken til træner-Ståle.

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    ZANKA OG ANKER KAN MED RETTE FØLE SIG LIDT RØVRENDTE OVER AT HAVE KØBT IND PÅ PROJEKT STÅLE OG SÅ FÅ NØDLØSNING HJALTE. Zanka nåede end ikke at komme i kamp under den træner, han var købt ind under. Man mener, at der nok har været en vis portion kynisme i at lade Ståle hente spillerne ind. Altså at man ønskede, at Ståle kunne lokke særligt Zanka til klubben, der formentlig ikke havde købt ind på Hjalte som træner og uden udsigt til, hvem der kommer i stedet.
    Zanka kom hjem for stadig at være i betragtning til EM. Peter Ankersen gjorde det samme, selvom det er mere tvivlsomt. De havde sikkert foretrukket Ståle, men det er altså ikke Ståles skyld, at de kommer hjem. Peter Ankersen sagde det meget fint i sit interview, at selvom han var ærgerlig, så havde han altså skrevet under med FCK og ikke Ståle.

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    HJALTE ER IKKE EN VARIG LØSNING. Uanset hvad han selv må tro og håbe, har det sjældent vist sig at være en succes at forfremme en midlertidig løsning til en varig.
    Heldigvis har Kvist gjort det meget klart, at både han og Hjalte er midlertidige og ikke permanente.

    Til sidst skal det siges, at jeg også sidder med en knude i maven pga. Ståles fyring. Jeg har egentlig været med under mange trænere, men Ståle var jo i høj grad en kulturbærer for os. Men det skal nu nok gå alt sammen.

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #200
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Aksel Se meddelelser
    MSP, men er det acceptabelt for en klub som FCK at Ståle opbygger et vinderhold hvert 3-4 år som smadrer ligaen, eller burde man egentlig ikke forvente det hver eneste år?

    Ja Ståle har vist et par gange at han kan skabe et vinder hold som smadrer alt og alle.. men det er bare ikke godt nok at det kun sker hver 3-4 år. I min optik burde FCK smadre ligaen hvert eneste år.
    De seneste 7 sæsoner er altså kun budt på 3!!!! mesterskaber.. hvordan tror du det havde set ud i Bayern Munchen hvis de kun havde vundet 3/7?
    Bayern München sælger heller ikke hele deres meget velfungerende højre side i en sommerpause/lige før afgørende play-off kampe (Vavro, Ankersen og Skov). Så længe bestyrelsen prioriterer salg af bærende spillere efter 1,5 til 2 sæsoner, så får vi ikke et hold, der er i nærheden af det, du kræver.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #201
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Bayern München sælger heller ikke hele deres meget velfungerende højre side i en sommerpause/lige før afgørende play-off kampe (Vavro, Ankersen og Skov). Så længe bestyrelsen prioriterer salg af bærende spillere efter 1,5 til 2 sæsoner, så får vi ikke et hold, der er i nærheden af det, du kræver.
    Salg af dygtige spillere er en del af gamet, især i Danmark som er en udviklingsliga. I Ankersens tilfælde, så havde han udtjent sin værnepligt på det tidspunkt og man vidste i længere tid at et salg var på vej. I henhold til Robert Skov så ved du eller jeg ikke hvad der er foregået på de indre linjer udover hvad Ståle har sagt. Nemlig at der har været en "Gentleman" aftale Mellem ham og Ståle, hvis det rigtige tilbud skulle dukke op. Så kan man jo spekulere i her og til juleaften om Bestyrelsen har beordret salget.

    Men uagtet at man mister disse spillere så må vi som hold jo ikke levere sådan et Bund niveau som vi har set i over et år. Det er jo ikke fordi at Ståle ikke har fået stillet økonomiske ressourcer til rådighed for at fylde hullet efter Ankersen og Robert. Erstatningerne hed Verela og Biel som Ståle hentet til Klubben. Biel kan man dog håbe blomstre nu.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #202
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Aksel Se meddelelser
    MSP, men er det acceptabelt for en klub som FCK at Ståle opbygger et vinderhold hvert 3-4 år som smadrer ligaen, eller burde man egentlig ikke forvente det hver eneste år?

    Ja Ståle har vist et par gange at han kan skabe et vinder hold som smadrer alt og alle.. men det er bare ikke godt nok at det kun sker hver 3-4 år. I min optik burde FCK smadre ligaen hvert eneste år.
    De seneste 7 sæsoner er altså kun budt på 3!!!! mesterskaber.. hvordan tror du det havde set ud i Bayern Munchen hvis de kun havde vundet 3/7?
    Du kan jo bruge statistik på mange måder. Man kan også sige, at de seneste 5 sæsoner har budt på 3 mesterskaber - og det er - synes jeg - hvad man kan forvente, når nu FCM trods alt har haft en så god sæson, som de lige har haft.

    Vi er ikke Bayern München. Vi kan ikke vinde hvert eneste år.

    Jeg er ked af at være sortseer - det er jeg ikke normalt, synes jeg. :) Jeg ville også gerne vinde hvert eneste år, være i Europa hvert eneste år og spille flot. Men jeg tror ikke, at det er realistisk.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  14. #203
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Han har kastet guld efter æsler. Spillet har været elendigt i lang tid og pointsnittet har været i frit fald i et år. Der var absolut ingen tegn på, at et nyt vinderhold er lige om hjørnet. Jeg håber Ståle bliver hyldet med en statue foran Parken, men der er ingen tvivl om, at det er det rigtige at stoppe samarbejdet.
    Nu ved jeg ikke, hvem du kalder æsler, men ja, det ser ud til, at han ikke skulle have satset på de spansktalende spillere. Det har han nok lært nu, i og med han forsøgte at skille sig af med dem. Og ja, han skulle nok have været mere påpasselig med at hente aldrende spillere på lange, dyre kontrakter. Det tror jeg også han har lært nu, når man ser på Ragnar, der angiveligt ikke får meget, og N'Doye, som ikke fik dét, han ønskede. Og ja, han skulle måske have set mere på spillernes skadesfrekvens. Det tror jeg også, at han har lært nu. (Det har han vist udtalt?)

    Han har dog også købt spillere, som er solgt for store beløb (større, end han har brændt af på "æsler"), og lige nu i truppen har vi spillere som Nelsson, Daramy og Wind, der må antages at kunne sælges for store beløb, mens også spillere som Falk, Fischer og Kalle Johnsson må forventes at indbringe forholdsvis gode penge, når de en dag skal sælges, ligesom der er potentiale i spillere som Kaufmann, Stage og Mudrazija.

    Jeg er dog enig med dig i, at han bør hyldes med en statue. :) Men da Bo Rygaard på pressemødet blev spurgt til en evt. hyldest af Ståle, begyndte han at tale om, at Ståle ikke kan lide "festivitas"... Jeg ved ikke, hvad man skal tolke af dét. :)

  15. #204
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Salg af dygtige spillere er en del af gamet, især i Danmark som er en udviklingsliga. I Ankersens tilfælde, så havde han udtjent sin værnepligt på det tidspunkt og man vidste i længere tid at et salg var på vej. I henhold til Robert Skov så ved du eller jeg ikke hvad der er foregået på de indre linjer udover hvad Ståle har sagt. Nemlig at der har været en "Gentleman" aftale Mellem ham og Ståle, hvis det rigtige tilbud skulle dukke op. Så kan man jo spekulere i her og til juleaften om Bestyrelsen har beordret salget.

    Men uagtet at man mister disse spillere så må vi som hold jo ikke levere sådan et Bund niveau som vi har set i over et år. Det er jo ikke fordi at Ståle ikke har fået stillet økonomiske ressourcer til rådighed for at fylde hullet efter Ankersen og Robert. Erstatningerne hed Verela og Biel som Ståle hentet til Klubben. Biel kan man dog håbe blomstre nu.
    Jeg ved ikke, hvad det er du vil sige med ovenstående. Jeg svarede på en post, der sammenlignede os med Bayern. Jeg er da udemærket klar over, at vi er en del af en udviklingsliga, men hvis bestyrelsen ikke er villige til at holde sammen på et velspillende hold (herunder en hel højre side) mere end 1,5-2 år inklusiv indspilningsperiode, og samtidig ikke vil ligge penge til at have erstatningerne klar i kulissen, så bliver vi aldrig et dank Bayern München uanset hvem, der er træner.

  16. #205
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    I dagens Fodbold FM er der nogle ganske gode betragtninger. Kort referat af de mest fremtrædende pointer:

    De kommer sjovt nok ikke så meget ind på manglen på plan. Altså at man end ikke har en træner eller strukturen til et fremtidigt setup klar (andet end kritikken af et dårligt håndteret pressemøde). Det aspekt vender Peter Brüchmann og Rasmus Monnerup her: https://www.mediano.nu/oversigt/2020...p-amp-brchmann

    ...mens Fodbold FM kan ses her: https://www.facebook.com/watch/live/...atch_permalink

    Jeg mener det er helt urealistisk at tro eller kræve at bestyrelsen kun kunne fyre Ståle hvis de allerede havde en afløser stående klar i kulissen. (som du har agiteret for flere gange i denne tråd).

    Bestyrelsen er efter min vurdering vågnet sent op til dåd hvor de nåede frem til at de har mistet tilliden til at Ståle fortsat var den rette til jobbet/jobbene.
    Så er der altså kun en ting at gøre og det er at skride til handling trods man ikke allerede har underskrevet kontakt med fremtidens mand/mænd (eller ved hvem det skal være).
    Det er da helt normalt både for en virksomhed men da også for en stor fodboldklub.

    Forstår ikke at nogen tror bestyrelsen bag Ståles ryg skulle kunne afsøge markedet, holde jobsamtaler osv uden at hverken Ståle, medier, eller andre i fodboldverdenen skulle få nys om dette.
    Det ville da i sandhed være spektakulært og dårlig PR/mandskabspleje hvis en sådan plan blev opdaget.

    Uden i øvrigt at sammenligne klubberne så vi da med Manchester United at de fyrede Jose Mourinho, så købte man Solskjær ind som vikar trods han var ansat i Molde.
    Altså en midlertidig løsning, han blev vel kun fastansat fordi resultaterne gjorde medierne udskreg ham til frelser etc.

    Da Bayern München fyrede deres træner Niko Kovac indsatte bestyrelsen ligeledes en intern, nemlig den assisterende træner Hans Flick og det var ifølge bestyrelsen også "indtil videre".

    Fyringen af Ståle er sikkert nået Europa rundt og de uopfordrede ansøgninger vælter vel ind.
    Vi må forvente at bestyrelsen nu arbejder hurtigt og effektivt i profilering og laver en brutto/shortlist hvor der trækkes "udtalelser" via netværk og ses på resultater.

    Håber så bare på at man ved hvad man laver...de burde måske få ekstern konsulenthjælp nok engang.

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #206
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Jeg ved ikke, hvad det er du vil sige med ovenstående. Jeg svarede på en post, der sammenlignede os med Bayern. Jeg er da udemærket klar over, at vi er en del af en udviklingsliga, men hvis bestyrelsen ikke er villige til at holde sammen på et velspillende hold (herunder en hel højre side) mere end 1,5-2 år inklusiv indspilningsperiode, og samtidig ikke vil ligge penge til at have erstatningerne klar i kulissen, så bliver vi aldrig et dank Bayern München uanset hvem, der er træner.
    Du antyder at det er bestyrelsen "Alene" der har truffet beslutningen af bl.a. salget af Ankersen og Skov. Men verden er ikke sort og hvid i specielt disse 2 tilfælde som jeg beskriver i mit indlæg. Jeg er enig i at "Timingen" i Salget af Skov var helt ude i hampen op til vigtige CL kampe. Men om det var en Bestyrelses beslutningen ved du som jeg ikke noget om. Som jeg beskrev, så var det jo givet udtryk for der er lavet en gentleman aftale.

    Hvad mener du med ikke med at have erstatningerne klar?. Verela var blevet kørt i stilling over 6 måneder før Ankersen blev solgt så han kunne vende sig til spillestilen etc. Nilson erstatningen var også velovervejet. Det er vel Kun Robert Skov situationen som kan undre, hvorefter man i en panik handel henter Pep Biel som Ståle og vores fantastisk scouting afdeling jo har luret på i lang tid :)

    I henhold til sammenligningen med Bayern så skal det jo ses ud fra en "Dansk" målstok. Taget i betragtning at vi "brander"os selv som Nordens største klub med Økonomiske muligheder mange af de andre midter/bundklubber kun kan drømme om så vil jeg da også mene at det i langt højere grad skal kunne ses på banen og ikke kun pointmæssigt, men især også "spillemæssigt" end hvad der har været tilfældet under Ståle. Det betyder nødvendigvis ikke man vinder 7-0 i hver kamp (Nok også skrevet med en vis overdrivelse), men jeg forstår hvad der menes med det udsagn.
    Sidst redigeret af EraZ : 12.10.20 kl. 17:33

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #207
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Han har dog også købt spillere, som er solgt for store beløb (større, end han har brændt af på "æsler"), og lige nu i truppen har vi spillere som Nelsson, Daramy og Wind, der må antages at kunne sælges for store beløb, mens også spillere som Falk, Fischer og Kalle Johnsson må forventes at indbringe forholdsvis gode penge, når de en dag skal sælges, ligesom der er potentiale i spillere som Kaufmann, Stage og Mudrazija.
    3 spillere, 2 af dem som vi har været heldige med er startet her.

    Falk er 28, Kalle er 30, det er begrænset hvor meget det virkelig får ind.

    Fischer var så heller ikke billig. Og det kommer vel an på om han nogensinde finder sit top niveau igen.

    Kaufmann er jeg med på, men Stage, 23 år, ved ikke hvor meget mere potentiale der kommer. Og Mudra er svær, med hans skader.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #208
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg undres over, at hverken Mediano eller Fodbold FM virkelig går i dybden med præstationerne de seneste par sæsoner, både for hvad angår spillet (point, kvalitet og placering) og så sandeligt også transfers. Mediano gled let og elegant over det. Bruchmann virkede nærmest personligt ramt over fyringen. I fodbold FM var Michel lige kort inde over transfers, og 4. pladsen blev da også berørt ganske kort, men der er godt nok mange ting som man ikke får inddraget i diskussionen af, hvorvidt Ståle skulle fyres. Hele den offentlige debat (i de anerkendte medier) omhandler nærmest kun pressemødet og timingen for fyringen.

    For en klub som FCK, som udtaler at CL er et meget vigtigt mål, så må de to skuffende resultater mod Qarabag og Røde Stjerne (hvor man spillede 11 mod 10 i store dele af anden halvveg) simpelthen inddrages i den samlede vurdering. De to kampe er der altså ikke brugt meget tid på. Derudover skal vi ikke glemme, at vi altså var ved at ryge ud mod Riga (nævner Michel så også). Herefter spiller vi meget, meget ringe i gruppe der lyder på Malmø, Lugano og Kiev. Vi går akkurat videre.

    I forhold til den hjemlige liga, så har vi spillet ringe siden marts 2018, dvs. efter sidste mesterskab blev sikret. Det er godt nok lang tid.

    I relation til transfers, så kommer her en liste over de sidste par år:
    16/17:
    Matic (dumpet), Pavlovic (dumpet), Ankersen (bestået), Gregus (dumpet), Robin Olsen (bestået), Thomsen (dumpet), Falk (bestået), Boilesen (bestået), Okore (dumpet).

    17/18:
    Fischer (Startede som lyn og torden, men har sidenhen været jævnt ringe), Pieros (bestået), Luftner (dumpet), Vavro (bestået), Bengtsson (bestået), Pusic (dumpet), Zeca (bestået), Koteles (dumpet)

    18/19:
    Mudra (lidt i samme båd som Fischer, men han dumpes også :)), Varela (jeg kan godt se potentialet, men han dumper også i den samlede vurdering), Kodro (dumpet), Joronen (bestået), N'Doye (bestået), Bjelland (har tidligere argumenteret for, at forløbet med ham er fuldstændig vandvittigt. Der var nok ikke nogen der havde forudset, at man blot fik 12 måneders god bold fra ham. Dog har han tidligere haft tendens til skader. Han dumpes), Papa (dumpet).

    19/20:
    Biel (dumpet), Kaufmann (uden for bedømmelse), Bartolec (dumpet), Santos (dumpet), Stage (dumpet indtil videre), Sigurdsson (på trods af en fin præstation mod Celtic, så dumpes han også), Oviedo (dumpes), Bendtner (dumpes), Gryptebust (dumpes), Kalle (bestået).

    Nok er der kommet en del dollars hjem på transfers, men de er så sandeligt også brændt af på meget skrammel, som så skal skydes af igen.


  23. #209
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Nu ved jeg ikke om det er blevet vendt og drejet herinde, og jeg er ikke støt på det i pressen.

    Både Rygaard, og særligt Kvist, taler om at der skal findes en ny profil, men med FCK dna. Udover det åbenlyse, at den nye profil tidligere har været en del af klubben, hvilket jeg egentlig ikke håber. Hvad er så FCK dna?

    Jeg kunne godt tænke mig, at der var nogle, eller bare én, der forholdte de herrer, Rygaard og Kvist, hvad de mener.

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #210
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Nu ved jeg ikke om det er blevet vendt og drejet herinde, og jeg er ikke støt på det i pressen.

    Både Rygaard, og særligt Kvist, taler om at der skal findes en ny profil, men med FCK dna. Udover det åbenlyse, at den nye profil tidligere har været en del af klubben, hvilket jeg egentlig ikke håber. Hvad er så FCK dna?

    Jeg kunne godt tænke mig, at der var nogle, eller bare én, der forholdte de herrer, Rygaard og Kvist, hvad de mener.
    4-4-2.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •