Side 16 af 31 FørsteFørste ... 61314151617181926 ... SidsteSidste
Viser resultater 226 til 240 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #226
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    [QUOTE=Andreas Hansen;699147]

    Under alle omstændigheder har Kvist i så fald allerede malet sig selv op i et hjørne ved at sige, at Hjalte under ingen omstændigheder sidder efter nytår, fordi han skal lære at blive en bedre træner på U19-holdet. En i øvrigt ubegribelig dum udtalelse på flere planer (1) Det udstråler ikke ligefrem tillid til Hjaltes evner som træner, at hans chef/assistent mener, han stadig har meget at lære, før han gøre sig gældende på et højere niveau, 2) Han kommer hurtigt til at se dum ud, hvis Hjalte vinder de første 3-4 kampe på imponerende vis, 3) Udtalelsen er komplet unødvendig. Han kan nøjes med at udtale: "Planen er, at vi finder en ny sportsdirektør og en ny cheftræner." Bum!)

    [QUOTE]

    Jeg synes netop det er betryggende, at William Kvist udtaler sig som han gør, fordi det viser at bestyrelsen leder efter en struktur og en træner, som kan bringe os op på et højere niveau. Med al respekt for Hjalte, så mangler han international erfaring. Omvendt laver han mod forventning en “Hansi Flick”, så er jeg sikker på, at bestyrelsen nok skal være lydhør.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #227
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Hvis vi kigger på strukturen i organisationen igen er jeg bekymret for den sandhed der hedder FCK DNA.
    Det er efterhånden kun Per Wind, der har det i staben.

    Johan Lange fik lov til at gå, og man fyrer Anders Storskov på baggrund af den rapport Ståle har bestilt.
    Tilsammen 30 års erfaring i FCK, og lægger man Ståle oven i kommer vi over 40 års, erfaring vi har tabt på 3 måneder. Det bliver endnu værre hvis vi medregner Holmstrøm, som også for nylig er fratrådt bestyrelsen.

    For mig at er det værst at vindermentaliteten som bl.a. Harald Nielsen fødte og Don Ø bragte til livs igen, Holmstrøm stod på mål for - og Ståle eksekverede er væk.

    Derfor spørger jeg hvilket DNA.
    Det handler om at vinde, og få vores position som Nordens flagskib tilbage.
    Det får vi ikke ved at spejde efter en billig kopi af Ståle.
    Der skal tænkes nyt og stort.

    Der er få der har nævn Michael Laudrup som manager, men jeg mener det kan være den bedste løsning vi kan få, hvis vi kan få Kvist til at tage ansvar som sportsdirektør for at sikre kontinuiteten.
    Laudrup plejer at tage sin egen scouting mand med i form af Erik Larsen, hvilken vi også i den grad har brug for, for at sikre at vi kan implementere Laudrup måde at spille på 4-2-3-1, hvilket passer godt ind til truppen i øjeblikket.

    Med Laudrup får vi også et navn, der giver genlyd internationalt, og kan skaffe os spillere, vi ellers ikke kan komme i nærheden af.
    Grunden til at jeg vil beholde manager titlen, er at det er lang tid siden han har trænet et hold, og han har derfor brug en 1. team coach til at være tættere på spillerne i dagligdagen, hvilken han er kendt for ikke at være så god til.
    Det kunne eksempelvis være Hjalte, så vi kan bevare nogen af vores gamle helte og klubikoner.

    Svagheden er at Laudrup måske kun holder 2 år i rollen, da han helt sikkert vil gøre det godt og blive nævnt, hver gang en storklub skifter træner.
    For de yngre læsere spillede Michael Laudrup i KB før han tog til Brøndby.-)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #228
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    [QUOTE=FCTorben;699149][QUOTE=Andreas Hansen;699147]

    Under alle omstændigheder har Kvist i så fald allerede malet sig selv op i et hjørne ved at sige, at Hjalte under ingen omstændigheder sidder efter nytår, fordi han skal lære at blive en bedre træner på U19-holdet. En i øvrigt ubegribelig dum udtalelse på flere planer (1) Det udstråler ikke ligefrem tillid til Hjaltes evner som træner, at hans chef/assistent mener, han stadig har meget at lære, før han gøre sig gældende på et højere niveau, 2) Han kommer hurtigt til at se dum ud, hvis Hjalte vinder de første 3-4 kampe på imponerende vis, 3) Udtalelsen er komplet unødvendig. Han kan nøjes med at udtale: "Planen er, at vi finder en ny sportsdirektør og en ny cheftræner." Bum!)


    Jeg synes netop det er betryggende, at William Kvist udtaler sig som han gør, fordi det viser at bestyrelsen leder efter en struktur og en træner, som kan bringe os op på et højere niveau. Med al respekt for Hjalte, så mangler han international erfaring. Omvendt laver han mod forventning en “Hansi Flick”, så er jeg sikker på, at bestyrelsen nok skal være lydhør.
    Det er jeg helt enig i. Det er bare ikke nødvendigt at fremhæve den netop ansatte træners mangler, når denne har et ret så krævende omklædningsrum at sætte sig i respekt hos. Her ville det være langt mere loyalt af Kvist enten at lukke den hurtigt eller bare slå fast, at Hjalte er den helt rette til opgaven her og nu.

    Igen - det understreger for mig blot de kommunikativt manglende evner i bestyrelsen og hos den nye, selvudnævnte, sportslige ledelse. Vi ser dagligt, hvordan manglen på retoriske evner gør det svært i dansk politik. I fodbold er rammerne generelt mere løse, selv om tingene har ændret sig en del fra dengang, vi havde en landstræner, der uden at miste jobbet kunne sige, at bøsser var noget, man gik på jagt med, og sammenlignede journalister med prostituerede. De dage ER ovre, og opmærksomheden på, hvad der bliver sagt i FCK ER højere. Derfor bliver Bo Rygaard og Kvists udtalelser også gransket langt mere af medierne end i andre klubber.

    Ståle var ikke den dygtigste i pressehåndtering i begyndelsen. Og han havde stadig sine udfald. Men grundlæggende lå han på et virkelig højt niveau, og var enormt respekteret i medierne for ALTID at stille op, oftest som den ubetinget eneste i FCK's ledelse. Og generelt være enormt åben om tanker, ideer og forhold med den fornemmelse for timing, som den slags i den grad kræver.

    Når bestyrelsen inklusiv Kvist har gemt sig i de forgangne år, betyder det også selvklart, at de ingen erfaring har fået på det plan. Bevares, Kvist har lavet tonsvis af interviews som aktiv spiller og - til dels - som anfører. Men den slags interview er ret lette. Her kan man med så'n cirka de fem, samme sætninger slippe helskindet fra de fleste interviews ("Vi fokuserer udelukkende på næste kamp" osv.). Det her er et helt andet ballgame, og endnu et tegn på, hvor sårbar FCK's ledelse er i krisesituationer. Bare tænk, hvor meget stærkere FCM ville stå i et trænerskifte. De har helt andre kapaciteter, fordi de har dyrket det mere kollektive ansvar, hvor træneren ikke bliver magnet for al negativ omtale. En superklog strategi, som jeg håber, at FCK vil tage ved lære af i et fremtidigt setup. Jeg har bare helt ærligt meget svært ved at se Kvist blive en 'crowdpleaser'. Det ville i så fald være første gang i hans karriere.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #229
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Her er vi mere enige. Jeg tror i den grad, man har brug for ekstern konsulenthjælp, og skal man finde mening i Ståles fyring er det desværre nok et resultat af, at man internt i FCK slet ikke har kompetencerne eller netværket til at undersøge markedet og finde emner. Ergo er fyringen af Ståle også en slags råb om hjælp, der skal aktivere nogle emner. Det virker desperat, og det er det jo sådan set også.
    Heh. Seier bekræfter vel meget godt den del - dog uden at kalde taktikken for desperat. Her virker den egentlig mere bare så'n lidt doven:

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-sig-paa-banen

    (Og igen er budskaberne lidt mudrede. Det er i al fald svært at matche Rygaard, Kvist, Hjalte og Seiers udtalelser med hinanden. Man kan ikke have ansat en anden med det samme, hvis man "i respekt" for Ståle ikke har tjekket alternativer ud allerede. Og grundigt arbejde matcher ikke helt, at man lige vil se, om der ikke dukker noget bedre op. Det er ikke katastrofale modsætninger. Men det viser i al fald en del forskellige tilgange til gamet uden en helt klar, kommunikativ linje).
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #230
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Heh. Seier bekræfter vel meget godt den del - dog uden at kalde taktikken for desperat. Her virker den egentlig mere bare så'n lidt doven:

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-sig-paa-banen

    (Og igen er budskaberne lidt mudrede. Det er i al fald svært at matche Rygaard, Kvist, Hjalte og Seiers udtalelser med hinanden. Man kan ikke have ansat en anden med det samme, hvis man "i respekt" for Ståle ikke har tjekket alternativer ud allerede. Og grundigt arbejde matcher ikke helt, at man lige vil se, om der ikke dukker noget bedre op. Det er ikke katastrofale modsætninger. Men det viser i al fald en del forskellige tilgange til gamet uden en helt klar, kommunikativ linje).
    Jeg synes godt nok den er kritisabel, den udtalelse fra Seier. Der må være nogle, der har forhørt sig - eller hvor vi måske allerede har en føler ude - der føler sig lidt mindre smigret end før ... For de er åbenbart kun interessante såfremt der ikke dukker mere interessant op. Det virker meget uprofessionelt at komme med den udmelding. Kan i hvert fald ikke se hvad vi skal have ud af den kommentar :(
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #231
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg synes godt nok den er kritisabel, den udtalelse fra Seier. Der må være nogle, der har forhørt sig - eller hvor vi måske allerede har en føler ude - der føler sig lidt mindre smigret end før ... For de er åbenbart kun interessante såfremt der ikke dukker mere interessant op. Det virker meget uprofessionelt at komme med den udmelding. Kan i hvert fald ikke se hvad vi skal have ud af den kommentar :(
    Enig. Seier sejler som altid.

    Anyhow - her er et superinteressant indlæg fra Kim Mikkelsen, der analyserer spinkrigen: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...stale-spinkrig

    Nelsson afviser i øvrigt, at Ståle havde tabt omklædningsrummet: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...t-lavt-niveau/
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #232
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Enig. Seier sejler som altid.

    Anyhow - her er et superinteressant indlæg fra Kim Mikkelsen, der analyserer spinkrigen: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...stale-spinkrig

    Nelsson afviser i øvrigt, at Ståle havde tabt omklædningsrummet: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...t-lavt-niveau/
    Det er næsten til at brække sig over, HVOR benovet store dele af den danske sportspresse er over Ståle Solbakken. Den selv samme presse, der har været alt, alt, ALT for ukritisk ift. de tegn på krise, der trods alt har været henover en lang periode i klubben.

    Color me surprised... Jeg tænker tilbage på FCN's mesterskab, hvor vi med CV som cheftræner forærer Farum en direkte plads i Champions League, og hvor hele den samlede danske sportspresse er på røven over FCN i stedet for, med rette, at kritisere det makværk, som var FCK på det tidspunkt.

    Og så står man her, hvor en bestyrelse endelig mander sig op og tager et tiltrængt opgør over en katastrofal sportslig sektor, og det eneste fokus er nærmest, hvor mange kilometer yderligere, man skulle rulle ud i den uendeligt lange snor Ståle trods alt har fået. Suk.

    Er ledelsen en flok amatører? Muligvis. Er timingen dårlig? Sikkert. Kunne man have gjort tingene anderledes? Helt sikkert. Men det helt afgørende spørgsmål, og det eneste der i sidste ende betyder noget, må vel være, om man har taget den rigtige beslutning. Set i lyset af den rædsel, 1) vores trup er, 2) resultaterne har været, 3) spillet på banen har været, så er der i mine øjne ikke to gram tvivl om svaret på det spørgsmål.

    Må det briste eller bære, men for helvede hellere gøre noget end bare lade stå til.


  14. #233
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Det er næsten til at brække sig over, HVOR benovet store dele af den danske sportspresse er over Ståle Solbakken. Den selv samme presse, der har været alt, alt, ALT for ukritisk ift. de tegn på krise, der trods alt har været henover en lang periode i klubben.

    Color me surprised... Jeg tænker tilbage på FCN's mesterskab, hvor vi med CV som cheftræner forærer Farum en direkte plads i Champions League, og hvor hele den samlede danske sportspresse er på røven over FCN i stedet for, med rette, at kritisere det makværk, som var FCK på det tidspunkt.

    Og så står man her, hvor en bestyrelse endelig mander sig op og tager et tiltrængt opgør over en katastrofal sportslig sektor, og det eneste fokus er nærmest, hvor mange kilometer yderligere, man skulle rulle ud i den uendeligt lange snor Ståle trods alt har fået. Suk.

    Er ledelsen en flok amatører? Muligvis. Er timingen dårlig? Sikkert. Kunne man have gjort tingene anderledes? Helt sikkert. Men det helt afgørende spørgsmål, og det eneste der i sidste ende betyder noget, må vel være, om man har taget den rigtige beslutning. Set i lyset af den rædsel, 1) vores trup er, 2) resultaterne har været, 3) spillet på banen har været, så er der i mine øjne ikke to gram tvivl om svaret på det spørgsmål.

    Må det briste eller bære, men for helvede hellere gøre noget end bare lade stå til.
    Som flere eksperter har sagt: Vi finder først ud af, om FCK reelt har truffet den rette beslutning, når vi ser, hvad der kommer i stedet. Lige nu har man kastet sig ud i intetheden og håber på det bedste.

    Lange uddyber i øvrigt tabet af Ståle her. Han er komplet uforstående overfor beslutningen: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...dheden/8328714
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #234
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Er der nogen, der har Plusabonnement, og som kan fortælle, hvordan Ståle blev fyret?

  17. #235
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    51

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    sidder også og ser fuckerne, og selvom i fører 2-0, så synes jeg sgu der er noget pinligt, ved at spille på lange bolde og kontra på hjemmebane, som forsvarede mestre og 1'ere....

  18. #236
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Gad vide hvem der har fortalt Ekstrabladet det?

    Håber virkelig Ståle holder stilen nu, og ikke begynder at kaste med lort. Det gavner hverken Ståles fremtidige karrieremuligheder eller klubbens videre færd, hvis han begynder at åbne op for posen om, hvor uretfærdigt han føler sig behandlet.
    Danmark til Valby Bakke

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #237
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Håber virkelig Ståle holder stilen nu, og ikke begynder at kaste med lort. Det gavner hverken Ståles fremtidige karrieremuligheder eller klubbens videre færd, hvis han begynder at åbne op for posen om, hvor uretfærdigt han føler sig behandlet.
    Ingen over klubben!*

    *(Udover Rygaard, Seier og Kvist.... De kan gøre som de vil, uden konsekvens.....)

    Klamt...

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #238
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #239
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ew-paa-soendag

    TV3 har interviewet Ståle Solbakken. Interviewet bliver vist i Onside på søndag.

    Det skal blive interessant at høre, hvad han har at sige ifm. sin fyring.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #240
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ew-paa-soendag

    TV3 har interviewet Ståle Solbakken. Interviewet bliver vist i Onside på søndag.

    Det skal blive interessant at høre, hvad han har at sige ifm. sin fyring.
    Et sensationsanrettet interview med wannabe-revolverjournalisten Jon Pagh, præsenteret hen mod slutningen af Onside, én lang reklameblok krydret med korte studieindslag med Tøfting og "Kæp", der diskuterer Brøndbys netop overståede sejr i Vejle.

    Tror, jeg nøjes med et referat ;-)

  27. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •