Side 6 af 31 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af there is only one fc Se meddelelser
    Offensiv trænerprofil som opnår gode resultater i Europa?
    Vi kunne hente Arsene Wenger men hvad gør det når spillermaterialet ikke er til det og bliver det aldrig.
    Sprudlende fodbold og gode resultater i Europa udelukker hinanden i den grad for hold af vores størrelse.
    Men vi skal jo netop ikke spille i Europa... Og 2 spillestile udelukker vel ikke hindanden? Noget ordentlig bold mod andre middelmådige superligahold. Og så den velkendte tilgang til Europa - hvis vi kommer derud igen :-) SPillet i Suppen har jo været tåkrummende pinligt alt, alt for længe. Forstår godt Ståle er fortid


  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af there is only one fc Se meddelelser
    Offensiv trænerprofil som opnår gode resultater i Europa?
    Vi kunne hente Arsene Wenger men hvad gør det når spillermaterialet ikke er til det og bliver det aldrig.
    Sprudlende fodbold og gode resultater i Europa udelukker hinanden i den grad for hold af vores størrelse.
    Den præmis køber jeg ikke. Du kan godt have en god defensiv og samtidig spille offensivt. Det handler om den rette balance. Det er klart, vi kan ikke bare blæse frem mod United og Barcelona, men vi kan sgu godt tillade os at dræne afsted mod Rijeka og Malmø.

    Ståle har tidligere mestret det, men jeg synes han har tabt det mere og mere. Også i Superligaen, hvor vi bliver trynet af OB og Vejle.. Jeg forventer vi henter en træner, der kan organisere os defensivt men som er visionær i det fremadrettede spil og ikke behøver 100 afleveringer fra side til side, inden vi prøver at nærme os kassen. Der er altså flere andre klubber som godt kan finde ud af den her balance og som gør det ganske godt i Europa, budget taget i betragtning.


  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Den præmis køber jeg ikke. Du kan godt have en god defensiv og samtidig spille offensivt. Det handler om den rette balance. Det er klart, vi kan ikke bare blæse frem mod United og Barcelona, men vi kan sgu godt tillade os at dræne afsted mod Rijeka og Malmø.

    Ståle har tidligere mestret det, men jeg synes han har tabt det mere og mere. Også i Superligaen, hvor vi bliver trynet af OB og Vejle.. Jeg forventer vi henter en træner, der kan organisere os defensivt men som er visionær i det fremadrettede spil og ikke behøver 100 afleveringer fra side til side, inden vi prøver at nærme os kassen. Der er altså flere andre klubber som godt kan finde ud af den her balance og som gør det ganske godt i Europa, budget taget i betragtning.
    Godt indlæg qwert

    Jeg er 100 % enig :)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af there is only one fc Se meddelelser
    Offensiv trænerprofil som opnår gode resultater i Europa?
    Vi kunne hente Arsene Wenger men hvad gør det når spillermaterialet ikke er til det og bliver det aldrig.
    Sprudlende fodbold og gode resultater i Europa udelukker hinanden i den grad for hold af vores størrelse.
    Du opstiller en modsætning, som jeg mangler bevis for er reel. Vi har jo faktisk spillermaterialet til at spille teknisk, offensiv fodbold, hvilket vi burde kunne gøre i 80-90 procent af kampene på en sæson. At det skulle udelukke at vi så i nogle få europæiske kampe mod bedre modstandere spiller mere afventende og taktisk, har jeg svært ved at se.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Der er altså flere andre klubber som godt kan finde ud af den her balance og som gør det ganske godt i Europa, budget taget i betragtning.
    Kommer du så ikke lige med en liste over de klubber, der kan forene underholdende, offensiv fodbold med stabile europæiske resultater på baggrund af et budget af FCKs størrelse? Meget gerne fra en liga i samme lag som Superligaen.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar


  8. #81
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg tænker at dette i langt højere grad handler om at man har konkluderet det sportslige setup med een mand som er ansvarlig for det hele ikke holder. Symptomet er naturligvis spillet og resultaterne på banen men årsagen er organisationen bag.

    Når man så først har besluttet at det skal ændres for at opnå succes på den lange bane, så er der ikke anden vej end for Ståle at forlade klubben. Jeg har i hvert fald svært ved at se en situation hvor Ståle accepterer en degradering til cheftræner. Tænk også på at skulle være den nye sportslige anvarlige for den degraderede manager... Det ville ikke holde...

    Så kan man diskutere nu og her implikationer fra nu af og til juleaften, timingen bliver aldrig optimal. Men plasteret skal af på et tidspunkt.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    En interessant detalje i alt det her er Kvists rolle. Der har godt nok været en del debattører som har haft travlt med at kategorisere ham som Ståles nikkedukke i bestyrelsen. I dag er billedet godt nok anerledes, hvor man næsten får indtrykket af, at det er Kvist som har stået med kniven. Med Ståles fyring er Kvist pludselig gået fra en meget lille perifer rolle i bestyrelsen til at være den mest magtfulde person i klubben, når det kommer til det sportslige. Det er ærligt talt lidt skræmmende.

    Jeg gad ærligt talt godt have været en flue på væggen på de sidste bestyrelseslokaler for at se, hvem der ville have Ståle ud. Jeg kunne godt mistænke Kvists ambitioner som værende den primære årsag. Men nu må vi se, hvad medierne får gravet frem de kommende dage.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    En interessant detalje i alt det her er Kvists rolle. Der har godt nok været en del debattører som har haft travlt med at kategorisere ham som Ståles nikkedukke i bestyrelsen. I dag er billedet godt nok anerledes, hvor man næsten får indtrykket af, at det er Kvist som har stået med kniven. Med Ståles fyring er Kvist pludselig gået fra en meget lille perifer rolle i bestyrelsen til at være den mest magtfulde person i klubben, når det kommer til det sportslige. Det er ærligt talt lidt skræmmende.

    Jeg gad ærligt talt godt have været en flue på væggen på de sidste bestyrelseslokaler for at se, hvem der ville have Ståle ud. Jeg kunne godt mistænke Kvists ambitioner som værende den primære årsag. Men nu må vi se, hvad medierne får gravet frem de kommende dage.
    Det er selvfølgelig svært at vide, men bedømt ud fra Kvists eget interview med FCK TV, så skal han tilbage til bestyrelsen. Han pointerer flere gange, at stillingen er midlertidig (dette gør sig gældende for både Hjalte og Kvist). Det kan selvfølgelig være, at han gerne ser sig selv som en ny NCH, men det er vel reelt set også det han sidder i bestyrelsen for.

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #84
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    En interessant detalje i alt det her er Kvists rolle. Der har godt nok været en del debattører som har haft travlt med at kategorisere ham som Ståles nikkedukke i bestyrelsen. I dag er billedet godt nok anerledes, hvor man næsten får indtrykket af, at det er Kvist som har stået med kniven. Med Ståles fyring er Kvist pludselig gået fra en meget lille perifer rolle i bestyrelsen til at være den mest magtfulde person i klubben, når det kommer til det sportslige. Det er ærligt talt lidt skræmmende.

    Jeg gad ærligt talt godt have været en flue på væggen på de sidste bestyrelseslokaler for at se, hvem der ville have Ståle ud. Jeg kunne godt mistænke Kvists ambitioner som værende den primære årsag. Men nu må vi se, hvad medierne får gravet frem de kommende dage.
    Har kvist ikke sagt, han gerne vil tilbage i bestyrelsen?

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    En interessant detalje i alt det her er Kvists rolle. Der har godt nok været en del debattører som har haft travlt med at kategorisere ham som Ståles nikkedukke i bestyrelsen. I dag er billedet godt nok anerledes, hvor man næsten får indtrykket af, at det er Kvist som har stået med kniven. Med Ståles fyring er Kvist pludselig gået fra en meget lille perifer rolle i bestyrelsen til at være den mest magtfulde person i klubben, når det kommer til det sportslige. Det er ærligt talt lidt skræmmende.

    Jeg gad ærligt talt godt have været en flue på væggen på de sidste bestyrelseslokaler for at se, hvem der ville have Ståle ud. Jeg kunne godt mistænke Kvists ambitioner som værende den primære årsag. Men nu må vi se, hvad medierne får gravet frem de kommende dage.
    Jeg synes, det lyder som om, Ståle har tabt truppens toneangivende spillere. Fischer der render rundt og slår ud med armene ud mod bænken og råber, at han ikke forstår hvad de vil have ham til. Dyre Bjelland der er bænket og spiller som 1 pose bæ. Zeca der render rundt som en spøgelse på halvdistance af alt. Kvist er den i bestyrelsen med bedst kontakt til spillerne. Så han har nok talt deres sag i bestyrelsen, ja. Men jeg tror ikke, Kvist selv har sportslige ambitioner p.t.
    Sidst redigeret af Claudemir Fanatic : 10.10.20 kl. 13:23

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Har kvist ikke sagt, han gerne vil tilbage i bestyrelsen?
    Jo og spekulationerne er også helt for min egen regning. Men jeg tror ikke, at der er nogen tvivl om, at Kvist lige har taget et kvanteskridt mht sportslig indflydelse i bestyrelsen. Han er formentlig den primære ansvarlige for at finde den nye træner og eventuelt en sportsdirektør. Og selvom han næppe bliver sportsdirektør, så kunne jeg godt forestille mig, at samtidig med at være bestyrelsesmedlem ender som chef for et sportslig udvalg eller lignende, som får den endelige beslutning omkring strategier, store indkøb/salg, ansættelse af træner osv osv.

  18. #87
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    14

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kunne godt mistænke Kvists ambitioner som værende den primære årsag.
    Meget uenig efter at have set Kvists interview med FCKTV. Han pointerer netop, at hans nye rolle er midlertidig, og at han skal tilbage i bestyrelsen. Tror nu godt, at han kunne ende som sportsdirektør engang i fremtiden, og det er i mine øje da også oplagt. Det jeg kunne frygte, er en bestyrelse med lille fodboldfaglighed, som har ville fyre Ståle, og at Kvist pga hans lille bestyrelseserfaring ikke har kunne sige dem imod.

    Er dog forsigtigt optimistisk efter pressemødet og interviews. Synes ikke beslutning virker panikslagen, og har tiltro til at Kvist og Hjalte, godt kan køre stabile resultater hjem i den (forhåbentlig) korte periode, før en ny træner er fundet.
    Sidst redigeret af Bola30 : 10.10.20 kl. 13:13 Årsag: stavefejl

  19. #88
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Men jeg tror ikke, Kvist selv har sportslige ambitioner p.t.
    Jeg snakker ikke sportslige ambitioner. Jeg snakker om magt og indflydelse inkl. sportlig magt. Og den har han reelt overtaget nu, omend kun midlertidig.

    Men som nævnt er dette blot mine egne tanker - det kan være helt forkert.

  20. #89
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Dyre Bjelland ser er bænket og spiller som 1 pose bæ.
    Bjellands mening tæller forhåbentlig ikke i denne sammenhæng. Ideelt var han slet ikke at finde i FCK.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #90
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jo og spekulationerne er også helt for min egen regning. Men jeg tror ikke, at der er nogen tvivl om, at Kvist lige har taget et kvanteskridt mht sportslig indflydelse i bestyrelsen. Han er formentlig den primære ansvarlige for at finde den nye træner og eventuelt en sportsdirektør. Og selvom han næppe bliver sportsdirektør, så kunne jeg godt forestille mig, at samtidig med at være bestyrelsesmedlem ender som chef for et sportslig udvalg eller lignende, som får den endelige beslutning omkring strategier, store indkøb/salg, ansættelse af træner osv osv.
    Bestyrelsen er selvfølgelig med til at lægge visioner for en virksomhed. Det er der altså ikke noget kontroversielt i.

Side 6 af 31 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •