Viser resultater 1 til 15 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,548

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ståle har selv ville have den sportslige magt han har fået af Ledelsen.
    En spøjs detalje fra interviewet (som der heller ikke blev fulgt op på) var, at Ståle nærmest får det til at lyde som om, at han modvilligt påtog sig manager-tjansen. F.eks. nævner han sit gode samarbejde med CV. Som jeg husker situationen fra dengang, havde jeg indtryk af, at samarbejdet var lidt tyndslidt. Ingen tvivl om, at Ståle og CV havde flere gode end dårlige år sammen, og jeg tror bestemt ikke, at det var Ståle der førte kniven overfor CV - men jeg tror til gengæld, at han var ganske godt tilfreds med udfaldet. Og det bringer mig tilbage til min pointe om, at vi ikke bliver meget klogere af dette interview. Vi får at vide, at ejerne ikke forstår sig på fodbold (ikke noget nyt), og at det til tider har været tungt for Ståle at skulle forklare sig, hvilket jeg godt kan sætte mig ind i, men det er jo en del af jobbet, og Ståle er blevet kompenseret flot. Vi bliver dog ikke meget klogere på, om Ståle reelt ønskede sig en bestyrelse, der var tættere på ham, eller om han bare gerne ville have nogle nikkedukker, der er villige til at smide alle spareskillingerne efter fodbold. Min påstand er, at Ståle langt hen ad vejen var ganske godt tilfreds med at køre tingene selv. Hvad var det, Ståle ønskede sig anderledes? Det spørgsmål blev aldrig stillet.

    Et andet spørgsmål, jeg manglede, var, hvad Ståle selv mener lå bag fyringen. Flere gange bliver hører vi om ting, der bliver sagt mellem linjerne. Der bliver snakket om løgne. Det lyder nærmest som om, at der ligger noget fordækt bag. Men Ståle taler jo selv udenom. Han henviser til Bo Rygaard ift. telefonopkaldet, hvor han bliver fyret. Han vil ikke gå i detaljer omkring sin kritik af Kvist. Vedr. påstandene om løgne var det mest konkrete eksempel, at Bo Rygaard havde tilladt sig at tale pænt om samarbejdet med Ståle til et pressemøde. Det er ærlig talt lidt latterligt.

  2. De følgende 11 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    566

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Et andet spørgsmål, jeg manglede, var, hvad Ståle selv mener lå bag fyringen. Flere gange bliver hører vi om ting, der bliver sagt mellem linjerne. Der bliver snakket om løgne. Det lyder nærmest som om, at der ligger noget fordækt bag. Men Ståle taler jo selv udenom. Han henviser til Bo Rygaard ift. telefonopkaldet, hvor han bliver fyret. Han vil ikke gå i detaljer omkring sin kritik af Kvist. Vedr. påstandene om løgne var det mest konkrete eksempel, at Bo Rygaard havde tilladt sig at tale pænt om samarbejdet med Ståle til et pressemøde. Det er ærlig talt lidt latterligt.
    Jeg synes også at det interview rejser flere spørgsmål end svar. Det kan i hvert fald undre at Ståle ønsker et langt uredigeret “Ståle taler ud” og “sandheden skal frem” interview og så vælger at tilbageholde den del af hans sandhed som tydeligt påvirker ham mest. Ingen kan være i tvivl om at han mener sig yderst skidt behandlet men de fleste må sidde tilbage med et uklart billede af hvorfor.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,548

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Noget andet de to interviewere ikke formåede at følge til dørs, var snakken om strategien fra 2014, hvor FCK skal til at sælge spillere. Man må forstå, at det var Ståle og Johan Lange, der formulerede strategien, men vi fandt aldrig ud af, hvem der foranledigede dette arbejde (var det bestyrelsen eller Ståles eget påfund), og pointen med at bringe det frem var heller ikke tydelig.


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •