Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
Så kunne vi begynde at tale om den relative forskel på det budget de har ift. til deres modstandere og vores ditto, og ikke mindst hvad man kan få for pengene.
Hvor stor er forskellen på en spiller til 30 millioner og en til 200 millioner?
Har Bayern råd til flere 200 millioner-spillere ift. deres konkurrenter, end vi har råd til 30 millioners ift. vores?
Jeg aner det ikke, og i det hele taget er budgetdelen langt hen ad vejen noget af en black box i den her diskussion.
Men alt andet lige indikerer det vel, at der er en eller anden forskel på forudsætningerne, der gør en 1:1 sammenligning problematisk.

Man kunne også fremhæve det faktum, at der er en ok forskel på Bayerns og vores strategi på transfermarkedet, og ikke mindst de respektive forudsætninger.
Bayern er del af den absolutte europæiske top, og det er begrænset hvor mange klubber, der er mere interessante for en Bayern-spiller. De kan langt hen ad vejen fokusere på, at holde på deres spillere så længe, som det giver mening for dem.

Vores strategi har i en del år gået på, at forsøge at hente unge spillere og udvikle dem og tjene en god mønt på dem. Det har gjort, at vi jævnligt har skullet bygge nye hold op eller som minimum erstatte enkeltspillere, der var en del af rygraden på holdet.
Den slags vil da næsten uværgeligt smitte af af på pointsnit såvel som udtrykket på banen, og der gætter jeg bare helt forudsætningsløst på, at Bayern har haft bedre forudsætninger for at skabe kontinuitet.

Tager man et kig på vores historiske 10/11-hold havde 9 af de bærende spillere været en del af holdet minimum siden 08/09-sæsonen. Den grad af kontinuitet erindrer jeg ikke vi har haft mange gange siden.
Og hvem har haft skylden til vi ikke har haft meget kontinuitet?

Men hentet fra transfermarkt.
https://www.transfermarkt.com/superl...eihe=&intern=0

https://www.transfermarkt.com/bundes...eihe=&intern=0

Åbenlyst ikke samme strategi, men i denne periode har vi købt ind for næsten dobbelt så meget som nummer 2. Dog har de et langt større minus. Men det er vel mere relevant hvad løn budget er.

Dog har de altså også en udskiftning i deres trup.

Men er vores strategi virkelig at hente unge spillere som der kan udvikles på?

Kigger tilbage på listen, og der kan vi få nogenlunde dem her som går under unge spillere.

Kaufmann
Mudra
Vavro
Skov