Side 28 af 31 FørsteFørste ... 1825262728293031 SidsteSidste
Viser resultater 406 til 420 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #406
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Året inden vandt vi med 5 point uden at være prangende
    Bortset fra det var det næsthøjeste pointsnit, vi opnåede i Ståles første periode, og det 4. højeste pointsnit, vi nogensinde har haft, efter 10/11, 16/17 og 18/19 sæsonerne. Og den første sæson, hvor vi spillede europæisk efter jul. Og vi også nuppede en pokaltitel undervejs. Og havde det næsthøjeste målsnit i Ståles første periode, og det 4. højeste målsnit vi nogensinde har haft. Så du må sætte barren meget højt, hvis det ikke er prangende..

    Selve forspringet er reelt ikke vigtigt, når sæsonen er slut, for udover de indbyrdes kampe har man som hold ingen indflydelse på, hvordan modstanderen præsterer i løbet af sæsonen, uanset om man har en træner, der hedder Ståle, Pep, Thorup, Skide Kylling, eller hvad det måtte være.

    Da den artikel, du linker til, blev udgivet, lå vi nr. 2, 1 point efter, med et snit på 2,08 point, og scorede 1,92 mål pr. kamp, og havde en positiv målscore på +15, hvilket var næsten 50% bedre end det hold, som havde den næstbedste målforskel. Så nej, resultaterne haltede ikke, og vi var også dengang blandt de mest offensive hold i ligaen. 6 runder senere lå vi forresten nr. 1 med et snit på 2,11 point, og en positiv målscore på +25..

    Jeg bliver sgu lidt træt, når folk har set sig så sure på Ståle grundet det seneste års dårlige resultater og den uskønne afsked, at selv hans gode resultater og gode perioder skal tales ned i værdi. Det lyder så voldsomt utaknemligt, især med tanke på de fantastiske oplevelser, vi har fået både i første og anden periode.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #407
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Indrømmet: Jeg har ikke læst alle indlæg i dette forum, slet ikke. Men jeg spørger bare om det er blevet mere underholdende at se FCK under Jess? JA TAK.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #408
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg bliver sgu lidt træt, når folk har set sig så sure på Ståle grundet det seneste års dårlige resultater og den uskønne afsked, at selv hans gode resultater og gode perioder skal tales ned i værdi. Det lyder så voldsomt utaknemligt, især med tanke på de fantastiske oplevelser, vi har fået både i første og anden periode.
    Igen så tror det er meget få der ikke anerkender Ståles resultater igennem tiden, men jo jeg vil da forbeholde mig retten til at være grundig sur og skuffet over den tilstand Ståle havde bragt FCK i over de sidste 12-18 måneder.

    De flinke vil jo påstå, Men Ståle fik os i en EL kvartfinale og 2 pladsen i Suppen, men det er bare ikke hele historien. Aldrig har jeg set så ide forladt og Umotiveret trup som jeg så under Ståle den sidste lange periode. Og det var i høj grad hans ansvar som øverste sportslige ansvarlig for mange ting i klubben, det kommer vi ikke uden om. Vi ser jo nu at Spillerne rent faktisk godt vil og kan spille fodbold under Thorup på relativt kort tid, så noget lå altså og ulmet under overfladen. Det bekræfter Boilesen og Falcks interview udtalelser også.

    Ja jeg havde også set en bedre afsked med Ståle, men jeg indrømmer gerne at manden over de sidste 12-18 måneder har skuffet mig gevaldigt. Og igen ud fra de seneste interview med ham, så ser vi ham jo nærmest ikke yde "Selvkritik" af hans Magtfulde rolle i klubben. Det ren "Take aim" mod Toppen.

    Men Det er historie nu. Held og lykke med det Norske landshold Ståle.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #409
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Da den artikel, du linker til, blev udgivet, lå vi nr. 2, 1 point efter,
    Der er altså ingen grund til, at du skal rette det, jeg skriver, når det du skriver er forkert, og det jeg skriver er rigtigt (vi lå altså nr 3, 4 point efter :-)).

    Det lugter af stråmand, når du siger, jeg taler hans gode periode ned. Ståles første periode var jo indiskutabelt var flot, stærkt hjulpet på vej af et ekstraordinært spillerbudget. Nej. Jeg skrev blot, at opbakningen til Ståle blandt FCK fans, da han i efteråret 2009 skrev med Norge, var på lavpunktet, og at mange ønskede ham væk - muligvis også ledelsen. Det kan du læse i artiklen. Hvis du synes Information tager fejl, så kan du læse i de to tråde der kørte herinde i efteråret 2009 om Ståle:

    I den ene tråd ønsker 60% af sideliniens brugere ham fyret: http://sidelinien.dk/forums/showthre...+landstr%E6ner

    I tråden "Ståle norsk landstræner fra 1/1-2012", der forløber diskussionen altovervejende, som jeg har udlagt den ovenfor: En stor gruppe (sandsynligvis flertallet) er glade for, at han stopper. Et stort flertal undrer sig over, at det først sker i 2011. http://sidelinien.dk/forums/showthre...0landstr%E6ner

    Men det var slet ikke min pointe. Pointen var, at fordi han var i så relativ bad standing dengang, så er det ikke usandsynligt, at ledelsen har set Norgesjobbet som en win-win - både i 2009 og i 2020. Både af sportslige, men nok også af økonomiske grunde.

    Det bliver nævnt i artiklen at flemse nok er ude på at få penge ud af nordmændene. Senere var han endda i vanlig stil ude at sige, at Norge har slet ikke råd til at købe Ståle fri (underforstået, "hvad vil I gi, kære olienordmænd?")

    Og denne gang med Rygaard er det også nærliggende, at hvis han kan få Ståle med på, at han da skal til Norge, så ville man undgå konflikt, men så kunne man nok spare nogle af de 20 mio i aftrædelsesordning. Det ville Ståle ikke. Først bagefter. Ståle ville have konflikten, pengene, og derefter Norgesjobbet.
    Sidst redigeret af Tops : 16.12.20 kl. 08:54
    Danmark til Valby Bakke

  8. #410
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Igen så tror det er meget få der ikke anerkender Ståles resultater igennem tiden, men jo jeg vil da forbeholde mig retten til at være grundig sur og skuffet over den tilstand Ståle havde bragt FCK i over de sidste 12-18 måneder.
    Det anerkender jeg også fuldt ud, for bortset fra de europæiske resultater i 2020-delen af 19/20 sæsonen, så har der ikke været mange resultatmæssige og spillemæssige højdepunkter i den periode, og på den baggrund kan fyringen godt forsvares, også selv om jeg ikke nødvendigvis er 100% enig med beslutningen. Men på samme måde som 10/11 sæsonen, 16/17 sæsonen osv. ikke skal bruges til at tale de seneste 12 måneder op, så skal de seneste 12 måneder ikke bruges til at tale 10/11 sæsonen, 16/17 sæsonen osv. ned.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #411
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg forstår ikke, hvorfor du skal rette det, jeg skriver, når det du skriver er forkert, og det jeg skriver er rigtigt (vi lå altså nr 3, 4 point efter).
    Jeg har talt stillingen på det tidspunkt, hvor det blev annonceret, men det er åbenbart 1-2 runder efter den annoncering, at artiklen er dukket op.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    I den ene tråd ønsker 60% af sideliniens brugere ham fyret: http://sidelinien.dk/forums/showthre...+landstr%E6ner
    6 ud af 7 sider i den tråd er skrevet inden for 72 timer efter vi tabte CL-play-off kampen på udebane mod APOEL, hvor vi for første gang nogensinde var seedet i play-off runden. Så hvis man har det in mente, samt at den sidste side er skrevet efter vi tabte en EL-gruppekamp ude mod rumænske Cluj, så er det næsten som at læse en kampskakt efter et nederlag, uanset hvem træneren er.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Men det var slet ikke min pointe. Pointen var, at fordi han var i så relativ bad standing dengang, så er det ikke usandsynligt, at ledelsen har set Norgesjobbet som en win-win - både i 2009 og i 2020. Både af sportslige, men også af økonomiske grunde.
    Jeg kan slet ikke se det ift. selve ledelsen, hvad angår 2009. For på det tidspunkt har han hentet 3 ud af 4 mesterskaber, skaffet os 4 gruppespil ud af 4 mulige og sikret klubbens første videre avancement fra et gruppespil nogensinde, på et tidspunkt hvor vi ikke tidligere har været vant til at være SÅ dominerende i ligaen, men altid har kæmpet tæt med mindst én kandidat. Hvad angår økonomi, så var antallet af gruppespil på det tidspunkt lige så meget, som hvad OB, AaB og BIF havde præsteret tilsammen de foregående 10 år. Og den økonomiske gevinst var så uhørt stor dengang, at det ikke ville være af økonomiske grunde, ledelsen ville sende ham videre. Og det med at være 1 eller 4 point efter 1. pladsen en tredjedel inde i sæsonen, mens man spiller europæisk og modstanderne ikke gør, det ville være mærkeligt og uovervejet af ledelsen at gøre det af den årsag. Og det var nu ikke fordi Ståle dengang havde samme rolle og ansvarsområde i organisationen som i 2020, for der var CV og Holmstrøm en del af den sportslige ledelse. Så det ville være nemmere at skille sig af med ham, hvis det var det, man reelt ville. Så jeg tror ikke på den. Og desuden: Hvornår har man ellers set at en klubtræner får lov til at annoncere, hvad man kommer til at gøre efter kontraktudløb, så lang tid før kontraktudløbet rent faktisk sker?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #412
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Kiwi, stemningen over for ståle vendte i december 2009. Der slutter vi med to meget definerende kampe. 2-0 i Odense, der lå nr. 1, med blandt andet djemba djemba i truppen og 3-0 i Prag. 3-0 i prag sikre forårs fodbold i EL, mens 2-0 sejren var i en sekspoints kamp om vi skulle overvintre 1, 4 eller 7 point efter odense. I øvrigt en kamp hvor odense meldte røde lygter. Det var også kampe der vendte fanstemningen omkring N’doye. Havde ståle tabt de to kampe var krisestemningen forsat. Nu vandt han dem og på ret dominerende vis, hvilket gav ståle ro i vinterpausen, og var starten på den mest dominerende periode i fck’s historie. Men det var først i dec 2009 at han fik slukket kritikken, og dette takket være kun at være 1 point og ikke 7 point fra mesterskabet ved vinteren.

    - i forhold til din kommentar ovenfor, så var stemningen dårlig i efteråret 2009 da det længe så ud til at han var ved at tabe det 2. Mesterskab på 3 år. Den mistanke havde et nederlag mod ob i den grad under bygget. Nu vandt vi, og vandt efterfølgende hele kongeriget.
    Sidst redigeret af djurlander : 16.12.20 kl. 09:29

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #413
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    632

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Kiwi, stemningen over for ståle vendte i december 2009. Der slutter vi med to meget definerende kampe. 2-0 i Odense, der lå nr. 1, med blandt andet djemba djemba i truppen og 3-0 i Prag. 3-0 i prag sikre forårs fodbold i EL, mens 2-0 sejren var i en sekspoints kamp om vi skulle overvintre 1, 4 eller 7 point efter odense. I øvrigt en kamp hvor odense meldte røde lygter. Det var også kampe der vendte fanstemningen omkring N’doye. Havde ståle tabt de to kampe var krisestemningen forsat. Nu vandt han dem og på ret dominerende vis, hvilket gav ståle ro i vinterpausen, og var starten på den mest dominerende periode i fck’s historie. Men det var først i dec 2009 at han fik slukket kritikken, og dette takket være kun at være 1 point og ikke 7 point fra mesterskabet ved vinteren.

    - i forhold til din kommentar ovenfor, så var stemningen dårlig i efteråret 2009 da det længe så ud til at han var ved at tabe det 2. Mesterskab på 3 år. Den mistanke havde et nederlag mod ob i den grad under bygget. Nu vandt vi, og vandt efterfølgende hele kongeriget.

    Men det var også i denne periode at vi holdt op med at sparke lange bolde hele tiden. Pludselig begyndte vi at spille langs jorden det meste af tiden og har vel gjort det lige siden. Kan tydeligt huske et Ulrik Laursen interview, hvor han nævner, at han aldrig vil tilbage til de lange bolde igen. Kan ikke finde interviewet desværre.
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  15. #414
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Arh det er jeg nu ikke enig. Vi har haft lange perioder under Ståle-2, hvor vi har spillet lange bolde op på en stor angriber og så fordelt spillet derfra.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #415
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Men det var også i denne periode at vi holdt op med at sparke lange bolde hele tiden. Pludselig begyndte vi at spille langs jorden det meste af tiden og har vel gjort det lige siden. Kan tydeligt huske et Ulrik Laursen interview, hvor han nævner, at han aldrig vil tilbage til de lange bolde igen. Kan ikke finde interviewet desværre.
    "Spille langs jorden" er måske en tolkningssag, men i mine ører betyder det overvejende at spille med mange relativt korte pasninger indtil man får bolden ind i feltet og kan afslutte - typisk relativt tæt på mål.

    Dét synes jeg bestemt ikke, at vi har været kendte for at praktisere siden 2009. Det er ganske vist ikke Drillo-bold eller kick-and-rush vi har praktiseret, men det har været med en stor kleppert man kunne losse den op på, som så har lagt den ud til en af kanterne/backerne, det har løbet mod baglinjen og lagt et højt indlæg ind i feltet. På et tidspunkt dog udvidet med "omvendte" kanter, der kunne trække ind i banen og true med afslutninger fra kanten af feltet.

    Det har i mange år virket rigtig godt og effektivt, så det har for det meste været ok med mig.

    Men for mig er kendetegnet for FCK ikke "spil langs jorden".

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #416
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    81

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Enig, om end det måske ikke reelt er det der primært har været planen, har det i lange tider jo nærmest været en stereotyp at FCK havde et stort brød, alá Corner oppe på toppen der ventede på indlæg

  20. #417
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    81

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    https://www.bt.dk/fodbold/staale-sol...k-mig-i-ryggen

    en masse ‘jeg ved hvem der er skyldig’ uden at sige hvem der er (eller ikke er), så alle blive malet med samme pensel.

    Derudover giver han en kommentar som fra hans siger sikkert er til for at sige at det var ufortjent ud af det blå... hvilket efter min mening nærmere læses som manglende siturations fornemmelse hvis han på intet tidspunkt (rejika, vejle) kunne mærke sædder brænde

  21. #418
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    https://www.bt.dk/fodbold/staale-sol...k-mig-i-ryggen

    en masse ‘jeg ved hvem der er skyldig’ uden at sige hvem der er (eller ikke er), så alle blive malet med samme pensel.

    Derudover giver han en kommentar som fra hans siger sikkert er til for at sige at det var ufortjent ud af det blå... hvilket efter min mening nærmere læses som manglende siturations fornemmelse hvis han på intet tidspunkt (rejika, vejle) kunne mærke sædder brænde
    Jeg forstår godt han er sur, men hans medieoptræden er efterhånden ikke værdig længere. Der kommer også et tidspunkt hvor man siger punktum og kommer videre.


  22. #419
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sian Se meddelelser
    https://www.bt.dk/fodbold/staale-sol...k-mig-i-ryggen

    en masse ‘jeg ved hvem der er skyldig’ uden at sige hvem der er (eller ikke er), så alle blive malet med samme pensel.

    Derudover giver han en kommentar som fra hans siger sikkert er til for at sige at det var ufortjent ud af det blå... hvilket efter min mening nærmere læses som manglende siturations fornemmelse hvis han på intet tidspunkt (rejika, vejle) kunne mærke sædder brænde
    Man kan selvfølgelig godt forstå, hvis han har brug for at komme af med lidt galde, men nu må han gerne stoppe.

    Jeg er gået fra at have rigtig ondt af Ståle, til at være virkelig, virkelig træt af ham. Total manglende selvindsigt og absolut ansvarsfraskrivelse.


  23. #420
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    81

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Iøvrigt synes jeg min telefons autocorrect er noget gylle :P

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •