Side 15 af 31 FørsteFørste ... 51213141516171825 ... SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser

    I forhold til den hjemlige liga, så har vi spillet ringe siden marts 2018, dvs. efter sidste mesterskab blev sikret. Det er godt nok lang tid..
    Jeg er meget enig bortset fra dette, du er for flink her FCM bliver mestre i 2018, 27 (!!) point foran os- 27! Og vi får den dårligste placering i dette årtusind.

    Man kan endda, måske, sætte spørgsmålstegn ved vores sidste mesterskab som vi vinder med 11 point over FCM, de kollapser totalt da de rammer slutspillet og Skov og Doye bliver ved med at bombe mål ind.

    Siden vores 2017 mesterskab har FCM lavet flere point end os, med et klart mindre budget.

    Hvor meget jeg end holder af Ståle må alting have en slutning. og nej, der findes ikke et perfekt tidspunkt for FCK vi er altid på vej mod det næste.

    Og hvem ved, måske var Ståle blevet bedt om at forholde sig til en opsplitning af sit job som han måske ikke ville acceptere


    rsj

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #212
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Mit bedste bud er:

    - ståle og bo har naturligvis haft en løbende dialog og som nok er blevet mere skarp efter sommerpausen. Her er jeg overbevist om at opsplitning af ståles ansvar har været et emne.
    - i den forbindelse kan bo (eller en anden) prøvet at gå Jess Thorup ind som træner. Ståle har sikker sag nej med store bogstaver.
    - interview med Eurosport før Europa kampen tyder meget på en presset Ståle, hvor der helt sikkert har været dialog om hans fremtidig rolle i fck og den ikke kunne fortsætte som hidtil.
    - ståles udtagelse efter Europa kampen kunne nok også ses i det lys. Da han der indser at han mere eller mindre er færdig i fck. Men forhandlinger imellem Ståle og bestyrelse har nok fortsat henover weekenden og starten af sidste uge.
    - de har ikke kunne blive enig om en fremtidig struktur og på et tidspunkt har bestyrelsen trukket en streg i sandet og besluttet sig for han nu starter vi forfra.
    - pressemødet har mest handlet om at tag en så værdig afsked med Ståle som muligt i respekt for hans lange historie. Og at man ikke ønsket at kaste med mudder. Samt at slutaftalen med Ståle ikke var på plads endnu
    - Torben

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #213
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Jeg mener det er helt urealistisk at tro eller kræve at bestyrelsen kun kunne fyre Ståle hvis de allerede havde en afløser stående klar i kulissen. (som du har agiteret for flere gange i denne tråd).

    Bestyrelsen er efter min vurdering vågnet sent op til dåd hvor de nåede frem til at de har mistet tilliden til at Ståle fortsat var den rette til jobbet/jobbene.
    Så er der altså kun en ting at gøre og det er at skride til handling trods man ikke allerede har underskrevet kontakt med fremtidens mand/mænd (eller ved hvem det skal være).
    Det er da helt normalt både for en virksomhed men da også for en stor fodboldklub.
    Det er helt klart urealistisk at tro, at bestyrelsen kun kunne fyre Ståle såfremt de havde en erstatning klar – det har de jo allerede modbevist. Det de giver udtryk for, er dog problematisk. Skal man tro det de siger, så starter trænersøgningen fra bunden, ligesom man åbenbart ingen tanker har gjort sig om genopbygningen af den sportslige sektor. At de pludselig er vågnet op og har indset at Ståle ikke kan fortsætte køber jeg ikke. Rijeka var nok dråben der fik bægeret til at flyde over – ligesom det var for mange af os. Timingen er dog elendig uanset hvad.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Forstår ikke at nogen tror bestyrelsen bag Ståles ryg skulle kunne afsøge markedet, holde jobsamtaler osv uden at hverken Ståle, medier, eller andre i fodboldverdenen skulle få nys om dette.
    Det ville da i sandhed være spektakulært og dårlig PR/mandskabspleje hvis en sådan plan blev opdaget.
    Bestyrelsen kunne sagtens have afsøgt markedet – også selvom Ståle og medier fik nys om det. Hvad skal Ståle gøre? Sabotere holdet? Sige op? Var det ikke Jess Thorup vi endda havde spurgt ind til?
    Deres nuværende beslutning har jo alligevel givet rigelig dårlig PR. Om det de har gjort er dårlig mandskabspleje er svært at afgøre, men set udefra ligner det at de lige har ladet Ståle hive Zanka til klubben, for så at fyre ham.
    EDIT: Det ligneri hvert fald ikke, at hverken mandskabspleje eller PR har været en stor prioritet: "Pressemødet om Ståle Solbakkens fyring foregik lørdag formiddag. På mødet fik en af vores journalister hvisket i øret, at Ståle Solbakken ikke havde været en del af Zanka-handlen. Hviskeren var en af FCKs folk."

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Uden i øvrigt at sammenligne klubberne så vi da med Manchester United at de fyrede Jose Mourinho, så købte man Solskjær ind som vikar trods han var ansat i Molde.
    Altså en midlertidig løsning, han blev vel kun fastansat fordi resultaterne gjorde medierne udskreg ham til frelser etc.

    Da Bayern München fyrede deres træner Niko Kovac indsatte bestyrelsen ligeledes en intern, nemlig den assisterende træner Hans Flick og det var ifølge bestyrelsen også "indtil videre".
    Manchester hyrede ikke en uprøvet U19-træner. De hyrede en tidligere topspiller, der i forvejen havde træner deres reserver i tre år, Cardiff (som dog gik dårligt) og Molde i seks år. Ligeledes hyrede Bayern ikke en uerfaren træner. Vel snarere det stikmodsatte. De forfremmede deres egen assistenttræner, der tidligere har været træner i en længere periode, været assistenttræner for landsholdet, sportsdirektør for landsholdet og for Hoffenheim.
    Det er selvfølgelig ikke unaturligt med midlertidige trænere, ligesom de da også bestemt har mulighed for at få succes, men vores løsning på en midlertidig træner lugter af panik og pragmatisme. Det fremstår på ingen måde som en velovervejet beslutning

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Håber så bare på at man ved hvad man laver...de burde måske få ekstern konsulenthjælp nok engang
    Intet har indtil videre givet antydningen at, at de ved hvad de laver. I de mindste har de fået en med masser af erfaring til at finde den nye træner og genopbygge vores struktur…
    Sidst redigeret af Kenney : 12.10.20 kl. 21:33

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #214
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er helt klart urealistisk at tro, at bestyrelsen kun kunne fyre Ståle såfremt de havde en erstatning klar – det har de jo allerede modbevist. Det de giver udtryk for, er dog problematisk. Skal man tro det de siger, så starter trænersøgningen fra bunden, ligesom man åbenbart ingen tanker har gjort sig om genopbygningen af den sportslige sektor. At de pludselig er vågnet op og har indset at Ståle ikke kan fortsætte køber jeg ikke. Rijeka var nok dråben der fik bægeret til at flyde over – ligesom det var for mange af os. Timingen er dog elendig uanset hvad.



    Bestyrelsen kunne sagtens have afsøgt markedet – også selvom Ståle og medier fik nys om det. Hvad skal Ståle gøre? Sabotere holdet? Sige op? Var det ikke Jess Thorup vi endda havde spurgt ind til?
    Deres nuværende beslutning har jo alligevel givet rigelig dårlig PR. Om det de har gjort er dårlig mandskabspleje er svært at afgøre, men set udefra ligner det at de lige har ladet Ståle hive Zanka til klubben, for så at fyre ham.



    Manchester hyrede ikke en uprøvet U19-træner. De hyrede en tidligere topspiller, der i forvejen havde træner deres reserver i tre år, Cardiff (som dog gik dårligt) og Molde i seks år. Ligeledes hyrede Bayern ikke en uerfaren træner. Vel snarere det stikmodsatte. De forfremmede deres egen assistenttræner, der tidligere har været træner i en længere periode, været assistenttræner for landsholdet, sportsdirektør for landsholdet og for Hoffenheim.
    Det er selvfølgelig ikke unaturligt med midlertidige trænere, ligesom de da også bestemt har mulighed for at få succes, men vores løsning på en midlertidig træner lugter af panik og pragmatisme. Det fremstår på ingen måde som en velovervejet beslutning



    Intet har indtil videre givet antydningen at, at de ved hvad de laver. I de mindste har de fået en med masser af erfaring til at finde den nye træner og genopbygge vores struktur…
    Juventus har hyret en fodbold legende i Pirlo som har én hel uge som u23 træner. Så må vores legende jo næsten anses som en veteran....

    Hvis Hjalte har de rigtige idéer og værktøjer så er det vel ligemeget hvor mange år han har på bagen. Der er flere der håber på Bo Svensson som næste træner i København, mig selv inklusiv og han har jo heller ikke en kæmpe trænerkarriere bag sig.
    Pep var træner 1 hel sæson for Barcelona B inden han overtog første holdet med okay succes....

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #215
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Juventus har hyret en fodbold legende i Pirlo som har én hel uge som u23 træner. Så må vores legende jo næsten anses som en veteran....

    Hvis Hjalte har de rigtige idéer og værktøjer så er det vel ligemeget hvor mange år han har på bagen. Der er flere der håber på Bo Svensson som næste træner i København, mig selv inklusiv og han har jo heller ikke en kæmpe trænerkarriere bag sig.
    Pep var træner 1 hel sæson for Barcelona B inden han overtog første holdet med okay succes....
    Jeg siger skam ikke, at uerfarne trænere ikke kan være dygtige. Men det er blevet understreget flere gange, at Hjalte er ment som midlertidig træner. Det kan da godt være at Hjalte er et trænergeni, men set udefra ligner det en panikløsning.
    Derudover er der kæmpe forskel på en uerfaren træner med fire landskampe og ingen international succes som spiller og så topspillere uden den store trænererfaring. Guardiola har over 200 kampe for Barcelona og 47 landskampe og Pirlo har over 100 landskampe og over 300 kampe i Serie A. Det er sgu en noget anden ballast de kom med.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  11. #216
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er helt klart urealistisk at tro, at bestyrelsen kun kunne fyre Ståle såfremt de havde en erstatning klar – det har de jo allerede modbevist. Det de giver udtryk for, er dog problematisk. Skal man tro det de siger, så starter trænersøgningen fra bunden, ligesom man åbenbart ingen tanker har gjort sig om genopbygningen af den sportslige sektor. At de pludselig er vågnet op og har indset at Ståle ikke kan fortsætte køber jeg ikke. Rijeka var nok dråben der fik bægeret til at flyde over – ligesom det var for mange af os. Timingen er dog elendig uanset hvad.

    Bestyrelsen kunne sagtens have afsøgt markedet – også selvom Ståle og medier fik nys om det. Hvad skal Ståle gøre? Sabotere holdet? Sige op? Var det ikke Jess Thorup vi endda havde spurgt ind til?
    Deres nuværende beslutning har jo alligevel givet rigelig dårlig PR. Om det de har gjort er dårlig mandskabspleje er svært at afgøre, men set udefra ligner det at de lige har ladet Ståle hive Zanka til klubben, for så at fyre ham.

    Manchester hyrede ikke en uprøvet U19-træner. De hyrede en tidligere topspiller, der i forvejen havde træner deres reserver i tre år, Cardiff (som dog gik dårligt) og Molde i seks år. Ligeledes hyrede Bayern ikke en uerfaren træner. Vel snarere det stikmodsatte. De forfremmede deres egen assistenttræner, der tidligere har været træner i en længere periode, været assistenttræner for landsholdet, sportsdirektør for landsholdet og for Hoffenheim.
    Det er selvfølgelig ikke unaturligt med midlertidige trænere, ligesom de da også bestemt har mulighed for at få succes, men vores løsning på en midlertidig træner lugter af panik og pragmatisme. Det fremstår på ingen måde som en velovervejet beslutning

    Intet har indtil videre givet antydningen at, at de ved hvad de laver. I de mindste har de fået en med masser af erfaring til at finde den nye træner og genopbygge vores struktur…

    Jeg har ikke hørt eller læst om at FCK skulle have spurgt til Jess Thorup mens Ståle var træner, er det "hard fact"? (fortæl gerne detaljer for os uvidende).

    Enig, bestyrelsen bør naturligvis have en klar idé om profilen og hvordan man ønsker klubben tegnet udad mht. træner, spillestil og medietække, men der findes mange eksempler på at en træner må helt væk i samme øjeblik det bliver officielt at han har en udløbsdato, det underminerer jo autoriteten voldsomt og man risikerer stor trup uro på og udenfor bane.
    I øvrigt er fodboldverdenen heller ikke større end at mange trænere nok ikke engang ville være med at at gå bag om ryggen på en kollega (hvor de tiltræder samtidigt med fyringen af forgængeren).

    Enig i at Bayern havde en god kandidat inhouse, men det var Solskjær ikke for MU. Han skulle blot stoppe styrtblødningen ved som ægte klubmand at træde til. Han var ikke levnet mange flere chancer end Hjalte for at få jobbet fast...
    Vi er trods alt ikke MU så at sammenligne 1 til 1 deres og vores trænerkandidater er næppe fair. FCK har taget samme principielle "greb" men vores kapacitet er ikke af samme kaliber, så derfor er vi nok alle det mere skeptiske fordi vi ikke ser Hjalte være god nok og stor nok til jobbet på sigt.

  12. #217
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Jeg har ikke hørt eller læst om at FCK skulle have spurgt til Jess Thorup mens Ståle var træner, er det "hard fact"? (fortæl gerne detaljer for os uvidende).

    Det med Jess Thorup er rent rygte – kan ikke engang huske hvor det stammer fra andet end jeg har læst noget om det herinde.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Enig, bestyrelsen bør naturligvis have en klar idé om profilen og hvordan man ønsker klubben tegnet udad mht. træner, spillestil og medietække, men der findes mange eksempler på at en træner må helt væk i samme øjeblik det bliver officielt at han har en udløbsdato, det underminerer jo autoriteten voldsomt og man risikerer stor trup uro på og udenfor bane.
    I øvrigt er fodboldverdenen heller ikke større end at mange trænere nok ikke engang ville være med at at gå bag om ryggen på en kollega (hvor de tiltræder samtidigt med fyringen af forgængeren).
    Hvis det underminerer autoriteten, at man ikke fyrer træneren med det samme, så må præcis det samme gælde for en midlertidig træner.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Enig i at Bayern havde en god kandidat inhouse, men det var Solskjær ikke for MU. Han skulle blot stoppe styrtblødningen ved som ægte klubmand at træde til. Han var ikke levnet mange flere chancer end Hjalte for at få jobbet fast...
    Vi er trods alt ikke MU så at sammenligne 1 til 1 deres og vores trænerkandidater er næppe fair. FCK har taget samme principielle "greb" men vores kapacitet er ikke af samme kaliber, så derfor er vi nok alle det mere skeptiske fordi vi ikke ser Hjalte være god nok og stor nok til jobbet på sigt.
    Solskjaer var ikke en oplagt kandidat, men han havde trods alt væsentligt bedre forudsætninger. Han havde været træner i flere år (inklusiv et kort ophold i PL, ligesom han også havde Molde i Europa), spillet over 200 kampe i en topliga for samme hold (under en af verdens mest ikoniske managers) og har 67 landskampe. Vi kan næppe hente en lige så stor kapacitet som midlertidig træner som Bayern eller Manchester kunne – derfor giver det heller ikke mening at fremhæve dem som eksempler. Vi har nok taget samme principielle greb, men vores kandidat har bare ikke særlig gode forudsætninger, hverken for få en længere kontrakt eller for at vi kan begynde at vende skuden.

  13. #218
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det med Jess Thorup er rent rygte – kan ikke engang huske hvor det stammer fra andet end jeg har læst noget om det herinde.
    Jeg tror at det stammer herfra https://mobile.twitter.com/MadsOgaar...03399154528264
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #219
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Apropos rygter, jeg læser et flere steder Bo Henriksen blive nævnt. Dog kun af brugere af forskellige sider, ikke af journalister og lign -heldigvis. Hvor stammer dette fra? Der er da ikke nogen der seriøst mener han er kandidat til et job i fck?

  16. #220
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    4-4-2.
    Hvorfor er du så sikker på det? Jeg kan da ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at “FCK-DNA” ene og alene kan koges ned til 4-4-2.. Altså det vil jeg nærmest sige selvfølgelig ikke til! En ting er at jeg ved gud ikke håber det.. Noget andet er at det sådan helt overordnet vil være en kæmpe hæmsko for den fremtidige sportslige udvikling, hvis en FCK-træner SKAL spille 4-4-2.. Uagtet om materialet er til det.. Uagtet om tendenserne i moderne fodbold går i en anden retning.. Uagtet om træneren med den rette profil spiller dette system.. Nej, den tror jef simpelthen ikke på..

    Jeg tror mere det handler om dels nogle personlighedsmæssige ting som vindermentalitet, det at kræve det maksimale hele tiden. Rent “taktisk” tror jeg det handler om at det skal være en træner, som bygger sit hold ud fra en stram struktur, som også vil kunne skabe resultater mod hold som er bedre end os på papiret i europa.. Vi skal med andre ord ikke have en Zorniger-type ind, som praktiserer en ganske underholdende form for fodbold, men hvor der ingen plan B er, som også virker i europa..

    Om systemet så hedder 4-3-3, 4-2–3-1, 4-5-1 eller 4-4-2 tror jeg simpelthen ikke er så vigtigt. Når jeg kigger på ovenstående krav må jeg også bare sige at ét navn springer særligt i øjnene.. David Nielsen spiller ikke 4-4-2 i AGF, men han praktiserer en form for fodbold (samt ledelse og kommunikation) som jeg i den grad vil betegne som FCK-DNA.. Derfor håber jeg også det bliver ham.. Så må vi sgu betale det der kræves for at få ham fri.. Den største fejl vi kan begå nu, er at gå på kompromis med den træner vi helst vil have.. At få den rigtige mand ind på den post nu, er altafgørende for hvordan vi kommer videre herfra.. Og David er bare det stensikre kort..

  17. #221
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvorfor er du så sikker på det? Jeg kan da ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at “FCK-DNA” ene og alene kan koges ned til 4-4-2.. Altså det vil jeg nærmest sige selvfølgelig ikke til! En ting er at jeg ved gud ikke håber det.. Noget andet er at det sådan helt overordnet vil være en kæmpe hæmsko for den fremtidige sportslige udvikling, hvis en FCK-træner SKAL spille 4-4-2.. Uagtet om materialet er til det.. Uagtet om tendenserne i moderne fodbold går i en anden retning.. Uagtet om træneren med den rette profil spiller dette system.. Nej, den tror jef simpelthen ikke på..

    Jeg tror mere det handler om dels nogle personlighedsmæssige ting som vindermentalitet, det at kræve det maksimale hele tiden. Rent “taktisk” tror jeg det handler om at det skal være en træner, som bygger sit hold ud fra en stram struktur, som også vil kunne skabe resultater mod hold som er bedre end os på papiret i europa.. Vi skal med andre ord ikke have en Zorniger-type ind, som praktiserer en ganske underholdende form for fodbold, men hvor der ingen plan B er, som også virker i europa..

    Om systemet så hedder 4-3-3, 4-2–3-1, 4-5-1 eller 4-4-2 tror jeg simpelthen ikke er så vigtigt. Når jeg kigger på ovenstående krav må jeg også bare sige at ét navn springer særligt i øjnene.. David Nielsen spiller ikke 4-4-2 i AGF, men han praktiserer en form for fodbold (samt ledelse og kommunikation) som jeg i den grad vil betegne som FCK-DNA.. Derfor håber jeg også det bliver ham.. Så må vi sgu betale det der kræves for at få ham fri.. Den største fejl vi kan begå nu, er at gå på kompromis med den træner vi helst vil have.. At få den rigtige mand ind på den post nu, er altafgørende for hvordan vi kommer videre herfra.. Og David er bare det stensikre kort..
    Nu var det selvfølgelig også poppet sagt af mig, men pointen synes jeg nu er okay: Vi kommer næppe til at se en revolution af, hvordan vi spiller, i hvert fald hvis udtalelserne står til troende. Så er det rigtigt, som Ståle også har sagt flere gange, at vores opstilling ikke er så stram 4-4-2, som den nogensinde er gjort. Jeg har dog svært ved at se, at vi skulle skifte til en 4-3-3 Liverpool-style.

    Hvis man lytter til, hvad Hjalte og Kvist siger, så lader det til, at man vil have en mere bolddominerende og offensiv 4-4-2, måske a la 2010/11 og 2x the double sæsonerne i 16 og 17.

    (Man skal huske på, at vi har spillet en afart af 4-4-2 de sidste 20 år, med nuancer)

  18. #222
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    984

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Åge Hareide selvom det nok ville blive dyrt.

  19. #223
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Nu var det selvfølgelig også poppet sagt af mig, men pointen synes jeg nu er okay: Vi kommer næppe til at se en revolution af, hvordan vi spiller, i hvert fald hvis udtalelserne står til troende. Så er det rigtigt, som Ståle også har sagt flere gange, at vores opstilling ikke er så stram 4-4-2, som den nogensinde er gjort. Jeg har dog svært ved at se, at vi skulle skifte til en 4-3-3 Liverpool-style.

    Hvis man lytter til, hvad Hjalte og Kvist siger, så lader det til, at man vil have en mere bolddominerende og offensiv 4-4-2, måske a la 2010/11 og 2x the double sæsonerne i 16 og 17.

    (Man skal huske på, at vi har spillet en afart af 4-4-2 de sidste 20 år, med nuancer)
    Jeg kan godt lide at David både kan spille 4-3-3, 4-5-1 og sågar 4-4-2, afhængig efter hvilken kamp der skal spilles, og hvordan den enkelte kamp udvikler sig.. Jeg kunne sagtens se det praktiseret her, også selvom det 90% af tiden hedder noget andet end 4-4-2.. Davids 4-3-3 bliver jo aldrig så sprudlende som Liverpools, men det er jeg også enig i ikke nødsvendigvis er den vej vi skal gå.. Med vores nuværende trupsammensætning synes jeg dog i den grad det ville give mening at stille op med en 3-mands midtbane.. Vi har simpelthen ikke typerne til kun at have to derinde..

    Falk-Zeca-Biel kunne være spændende.. Men også Stage kunne måske blomstre i et system med 3 derinde.. Og så er der også Mudrazija.. Om det så skal være en klassisk 3’er foran med to kanter og én angriber er jeg mere i tvivl om, da jeg i højere grad synes vi har spillerne som er gode centralt.. Jeg mener ikke det nødvendigvis behøver være revolutionerende at gå over til et system med 3 centrale midtbanespillere.. Men vi må se hvad der sker :-)

  20. #224
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvorfor er du så sikker på det? Jeg kan da ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at “FCK-DNA” ene og alene kan koges ned til 4-4-2.. Altså det vil jeg nærmest sige selvfølgelig ikke til! En ting er at jeg ved gud ikke håber det.. Noget andet er at det sådan helt overordnet vil være en kæmpe hæmsko for den fremtidige sportslige udvikling, hvis en FCK-træner SKAL spille 4-4-2.. Uagtet om materialet er til det.. Uagtet om tendenserne i moderne fodbold går i en anden retning.. Uagtet om træneren med den rette profil spiller dette system.. Nej, den tror jef simpelthen ikke på..

    Jeg tror mere det handler om dels nogle personlighedsmæssige ting som vindermentalitet, det at kræve det maksimale hele tiden. Rent “taktisk” tror jeg det handler om at det skal være en træner, som bygger sit hold ud fra en stram struktur, som også vil kunne skabe resultater mod hold som er bedre end os på papiret i europa.. Vi skal med andre ord ikke have en Zorniger-type ind, som praktiserer en ganske underholdende form for fodbold, men hvor der ingen plan B er, som også virker i europa..

    Om systemet så hedder 4-3-3, 4-2–3-1, 4-5-1 eller 4-4-2 tror jeg simpelthen ikke er så vigtigt. Når jeg kigger på ovenstående krav må jeg også bare sige at ét navn springer særligt i øjnene.. David Nielsen spiller ikke 4-4-2 i AGF, men han praktiserer en form for fodbold (samt ledelse og kommunikation) som jeg i den grad vil betegne som FCK-DNA.. Derfor håber jeg også det bliver ham.. Så må vi sgu betale det der kræves for at få ham fri.. Den største fejl vi kan begå nu, er at gå på kompromis med den træner vi helst vil have.. At få den rigtige mand ind på den post nu, er altafgørende for hvordan vi kommer videre herfra.. Og David er bare det stensikre kort..
    Jeg er enig i det meste, bortset fra forslaget om David Nielsen. Er han en bedre træner end Ståle? Meningen med trænerskiftet må vel være at bringe os op på et højere niveau end før. Ellers kunne man vel have beholdt Ståle, blot i et nyt sportsligt set-up.
    DN kan bestemt puste ny energi og friskhed ind i holdet, men på den lange bane? I hans 2. sæson i Lyngby der fejlede han jo, og efterlod dem i bunden inden han tog til AGF. Jeg synes bestemt at vi skal kigge langt højere.

    Mvh Torben

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #225
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Jeg mener det er helt urealistisk at tro eller kræve at bestyrelsen kun kunne fyre Ståle hvis de allerede havde en afløser stående klar i kulissen. (som du har agiteret for flere gange i denne tråd).
    Har aldrig agiteret for, at de KUN kunne fyre Ståle, hvis de havde en afløser klar. Det har Kvist & Co. jo ligesom også ret effektivt modbevist ;) Har bare sagt, at det virker utroligt dumt. Midlertidige løsninger fungerer sjældent vildt godt. Det er også erfaringen i FCK, når diverse sportsdirektører har sat sig på bænken, fordi man ikke havde en plan klar. Nu sætter et bestyrelsesmedlem og en U19-træner sig så i spidsen for FCK. Det KAN gå godt (truppen leverede trods alt flot i seneste kamp og har fået tilført en enorm vigtig spiller). Men det skaber så ABSOLUT ikke ro - heller ikke i pressen.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Bestyrelsen er efter min vurdering vågnet sent op til dåd hvor de nåede frem til at de har mistet tilliden til at Ståle fortsat var den rette til jobbet/jobbene.
    Så er der altså kun en ting at gøre og det er at skride til handling trods man ikke allerede har underskrevet kontakt med fremtidens mand/mænd (eller ved hvem det skal være).
    Det er da helt normalt både for en virksomhed men da også for en stor fodboldklub.
    Jeg er enig i, at de er vågnet "sent op til dåd". Jeg er uenig i, at det kræver handling her og nu. Det er klart, at får man en m/k'er ind i ens organisation, der ikke fungerer, eller som af en eller anden grund bare må ud her og nu, ja, så er der tale om en nødsituation, hvor man kan komme til at fremstå uden en plan. Men det virker bizart at handle sådan i affekt, når man har haft umanerlig god tid til at forberede sig.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Forstår ikke at nogen tror bestyrelsen bag Ståles ryg skulle kunne afsøge markedet, holde jobsamtaler osv uden at hverken Ståle, medier, eller andre i fodboldverdenen skulle få nys om dette.
    Det ville da i sandhed være spektakulært og dårlig PR/mandskabspleje hvis en sådan plan blev opdaget.
    Nej, det ville det da i sandhed ikke. Det er altså ikke dårlig PR eller mandskabspleje at sondere terrænet og holde uformelle snakke med mulige arvtagere. Overhovedet. Ståle havde selv meldt ud, at hans dage var ved at være talte, så det ville sådan set blot være uansvarligt IKKE at sondere terrænet og gøre sig en klar idé om, hvad man ønsker. Er selv uddannet journalist og tør love dig for, at medmindre man væltede rundt som elefanter i en glasbutik, så ville den slags sonderinger ikke skabe dårlig PR. Og mandskabspleje? Synes du da, at det er god mandskabspleje, at vores gamle anfører end ikke når én eneste kamp med den mand, der ansatte dig?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Uden i øvrigt at sammenligne klubberne så vi da med Manchester United at de fyrede Jose Mourinho, så købte man Solskjær ind som vikar trods han var ansat i Molde.
    Altså en midlertidig løsning, han blev vel kun fastansat fordi resultaterne gjorde medierne udskreg ham til frelser etc.
    Jeg går ikke en skid op i PL. Men var det ikke noget med, at United sejlede rundt som en hovedløs høne, efter Ferguson forlod butikken - netop fordi han havde fyldt så meget, og at andre i klubben egentlig ikke rigtigt havde gjort sig så mange tanker?

    Under alle omstændigheder har Kvist i så fald allerede malet sig selv op i et hjørne ved at sige, at Hjalte under ingen omstændigheder sidder efter nytår, fordi han skal lære at blive en bedre træner på U19-holdet. En i øvrigt ubegribelig dum udtalelse på flere planer (1) Det udstråler ikke ligefrem tillid til Hjaltes evner som træner, at hans chef/assistent mener, han stadig har meget at lære, før han gøre sig gældende på et højere niveau, 2) Han kommer hurtigt til at se dum ud, hvis Hjalte vinder de første 3-4 kampe på imponerende vis, 3) Udtalelsen er komplet unødvendig. Han kan nøjes med at udtale: "Planen er, at vi finder en ny sportsdirektør og en ny cheftræner." Bum!)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Da Bayern München fyrede deres træner Niko Kovac indsatte bestyrelsen ligeledes en intern, nemlig den assisterende træner Hans Flick og det var ifølge bestyrelsen også "indtil videre".

    Fyringen af Ståle er sikkert nået Europa rundt og de uopfordrede ansøgninger vælter vel ind.
    Vi må forvente at bestyrelsen nu arbejder hurtigt og effektivt i profilering og laver en brutto/shortlist hvor der trækkes "udtalelser" via netværk og ses på resultater.

    Håber så bare på at man ved hvad man laver...de burde måske få ekstern konsulenthjælp nok engang.
    Her er vi mere enige. Jeg tror i den grad, man har brug for ekstern konsulenthjælp, og skal man finde mening i Ståles fyring er det desværre nok et resultat af, at man internt i FCK slet ikke har kompetencerne eller netværket til at undersøge markedet og finde emner. Ergo er fyringen af Ståle også en slags råb om hjælp, der skal aktivere nogle emner. Det virker desperat, og det er det jo sådan set også.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •