Side 10 af 31 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 459

Emner: Ståle Solbakken fratræder i FC København

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Nu har jeg læst din harcellering mod dagens fyring i adskillige tråde, og jeg er nødt til at få et svar på et spørgsmål, der nager mig: Hvad i alverden skulle man ellers have gjort, når nu man har gjort op med sig selv, at Ståle ikke er manden der skal føre klubben videre?
    Meget simpelt: Så lægger man en plan for, hvad der skal ske. Dvs. hvem der skal tage over, og hvordan det skal køre videre.

    Som begge d'herrer fra udsendelsen på Mediano er inde, begynder sonderingen efter en ny træner reelt i det sekund, at man har ansat en ny træner. Som træner ved man også udmærket godt, at der ligger en bruttoliste et sted på din afløser. Det er der intet respektløst i overhovedet. Sådan MÅ det bare være, da man jo aldrig ved, om der opstår en pludselig, uløselig krise, om træneren selv smutter, eller der skulle ske noget i privatlivet, som gør, at træneren må trække sig. FCK har selv været ude i samtlige af disse scenarier. Så ud over at det er ledelseskundskaber på pixibogsniveau, er det også historieløst ikke at være forberedt.

    Selv Kvist kommer på ret så uelegant vis ind på det i et interview i går, hvor han får rodet sig ud i at sige følgende:

    »Som bestyrelse så skulle du gerne løbende have en tankegang omkring, hvis nu én fik en tagsten i hovedet, hvordan og hvorledes gør vi tingene, og hvor er vi på vej hen. Og måske var det også en af grundene til, at jeg kom ind fra start af og sagde, at på et eller andet tidspunkt skal man jo lave et skifte i en eller anden grad og have en føling med det. Men vi havde ikke håbet, at det skulle være så tidligt her - på ingen måde.«

    At FCKs bestyrelsesformand udtaler, at han ikke ville sondere terrænet i "respekt" for Ståle, er dermed enten a) direkte løgn, b) himmelråbende idiotisk. A'eren tror jeg ikke på, da det trods alt er ret tydeligt, at man ikke har en plan. Dermed er der himmelråbende idiotisk tilbage. Og tro mig - det får FCK allerede nu tæsk for i medierne, og de tæsk vil fortsætte ufortrødent fra nu af ved hver given lejlighed.

    Ræsonnementet er jo, at en U19-træner og et bestyrelsesmedlem kan gøre det bedre end Ståle frem til vinter. Så det vil FCK nu blive vejet og vægtet efter hver evig eneste kamp, ligesom man nu vil undersøge hver slags potentiel uro i FCK's trup. Man har så at sige gjort sig selv langt mere sårbar med denne manøvre i stedet for at gøre det fuldstændigt indlysende først:

    At sondere terrænet. Få en aftale på plads og lægge en klar strategi for det fremtidige setup og i bedste fald time det med transfervinduet, så man kan nå at agere i forhold til til- og afgange. Bestyrelsen fejlede i alle tre discipliner.

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Vi har (haft) en sportslig struktur, hvor Ståle har siddet med alle kasketterne. Det har helt åbenlyst været umuligt at finde en løsning, hvor man med den ene hånd har skullet agere, og med den anden tilfredsstille en tro og loyal medarbejder, der har betydet stort set alt for klubben i det seneste årti. Man har taget konsekvensen og revet det sportslige setup op ved rødderne, så man i ro og mag kan arbejde frem mod et setup, som er mere tidssvarende og med nogle bedre fordelinger af magten. Det koster selvfølgelig på den korte bane, men forhåbentligt kommer det til at gavne på den lange.
    Ro og mag? Der er absolut intet, som skaber ro og mag ved denne beslutning. Hvor FCK-kriselampen før i går var på lavblus, og medier og trup generelt virkede til stadig at tro på FCK, så er den lampe i dag udskiftet med en kæmpemæssig projektor, der i de næste måneder - eller i al fald så længe det tager Kvist & Co. at få udarbejdet en reel plan - vil lyse alt og intet op i FCK. Det her vil blive indevendt og debateret i ét væk - og der var bestemt ikke meget sympati at finde i medierne over beslutningen i går. Hverken fra sportsredaktører til eksperter og tidligere og nuværende FCK-profiler (fraregnet ledelsen).

    Så kan du vælge og kalde den samlede stab af redaktører og eksperter for idioter. Men de har altså en betydning - ikke mindst for spillertruppen. Det erkendte Ståle jo selv på et tidspunkt i sin karriere, hvor han sadlede om fra at undvige pressen til at bruge den særdeles proaktivt.

    Så glem alt om ro og mag. Ledelsen har gjort præcis det modsatte.

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    At tro, at man med Ståle ved roret, sideløbende skulle kunne arbejde på at stable et helt nyt sportsligt setup på benene er aldeles naivt. Dertil har Ståles position i klubben været for stor. Og det er det, jeg tror, man har indset.
    Really? Så det er naivt at tro, at man på bestyrelsesgangene kan diskutere det sportslige setup, så længe man har Ståle ansat? I så fald har vi bygget den skrøbeligste bestyrelse op i mands minde. Jeg er fuldstændigt enig i - og har i årevis argumenteret for - at jeg ikke var vild med konstruktionen sportsdirektør/træner, og i øvrigt at Ståle forsømte at udfordre sig selv mere. Men det var også i en erkendelse af, at Ståle jo absolut ikke blev udfordret af den siddende bestyrelse, og at denne ikke virker til at have tænkt mange selvstændige sportslige tanker i det forgangne årti, siden man forsøgte at skrive Don Ø ud af historien.

    Ståle har i øvrigt selv flere gange luftet, at hans tid i FCK var ved at komme til en ende. Derfor ville det umiddelbart have været RET let reelt at inddrage Ståle i i al fald en del af processen. Ikke fordi det nødvendigvis ville være det mest optimale, men fordi man bestyrelsesmæssigt har malet sig selv op i et hjørne, hvor den, der åbenbart mest har forstand på fodbold, er William Kvist, vi vel godt kan blive enige om ikke ligefrem fremstår som en Johan Cruyff - eller for den sags skyld virker mere kyndig end U19-træneren for da slet ikke at tale om Ståle selv.

    Som Brüchmann formulerede det i går, så gad han godt overvære Hjalte, der som en af sine første opgaver skal fortælle Bjelland, at han er udskiftet permanent med Zanka, og ikke tro, at det skaber ballade i omklædningsrummet.

    Summa summarum: Hvis FCK ikke var i krise i forgårs, så er de/vi det i al fald i dag takket været vores bestyrelse. Pressemæssigt er FCK gået fra lumrende kritiske spørgsmål til fuld blus på FC Krise & Kaos-kanonen. Det var let at undgå, men man valgte det modsatte. I min bog er det respektløst overfor Ståle, pinligt overfor medierne (i forhold til håndteringen), kikset overfor spillertruppen og torskedumt overfor vores reelle mulighed for at gøre os gældende i indeværende sæson. Jeg håber da, at vi på magisk vis beholder momentum, og at vi med de nye kræfter på holdet får vores spil tilbage. Men jeg har meget svært ved at se, at den mission er blevet gjort lettere på den korte bane efter i går. Og den lange bane havde man god tid til at forberede. Det undlod man så bare.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Nu har bestyrelsen så valgt at tage en stop losss, og udført en reel oprydning i den sportlige sektor i FCK. Storskov blev fyret, Johan Lange har måske set skriften på væggen og flygtet / blev head huntet til Anston villa, og endeligt røg Ståle og Viggen.
    Vi ved jo reelt ikke, hvad der er foregået, og dine gæt kan være lige så gode som mine. Når det er sagt, har jeg svært ved at se logikken i din argumentation. Hvordan kan fyringen af Storskov være et eksempel på, at Ståle er imod forandringer? Det giver, med al respekt, ingen mening. Det samme med Langes skifte. Hvis man bare kunne “flygte” til et mere prestigefyldt og velbetalt job, så vi nok mere trafik i den retning.

    I øvrigt må jeg sige, at jeg tolker Kvist udtalelser meget anderledes end nogle af jer andre. Det bliver jo nærmest gjort til, at Kvist har svunget kniven. Det tvivler jeg på. Men det er klart, at når beslutningen er truffet, skal Kvist agere loyalt som medlem af bestyrelsen.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Summa summarum: Hvis FCK ikke var i krise i forgårs, så er de/vi det i al fald i dag takket været vores bestyrelse. Pressemæssigt er FCK gået fra lumrende kritiske spørgsmål til fuld blus på FC Krise & Kaos-kanonen.
    Helt enig. Og jeg er faktisk lidt overrasket over reaktionerne fra de såkaldte “eksperter”. Der har været meget bred opbakning til Ståle på bagkant af fyringen, hvor flere har udtrykt reel forundring over fyringen. Selvom kritikken er blevet skærpet på det seneste, må man også sige, at den har været relativt nådig ift., hvordan medierne ellers kaster sig over trænere, der på samme måde har resultaterne imod sig.

    Jeg tror ikke ledelsen skal regne med at blive skånet tilsvarende fremover, hvis forbedringen udebliver.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  7. #139
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Summa summarum: Hvis FCK ikke var i krise i forgårs, så er de/vi det i al fald i dag takket været vores bestyrelse. Pressemæssigt er FCK gået fra lumrende kritiske spørgsmål til fuld blus på FC Krise & Kaos-kanonen.
    Hvis ikke FCK var i krise i forgårs så er vi det i dag konkludere du?. FCK har været i krise i det meste af 2020 og det jo derfor man har taget konsekvensen.

    Jeg er med på du er meget kritisk over for bestyrelsen, men jeg må indrømme at jeg bakker fuldstændig op om fyring af Ståle. Bo Rygaard var også inden på det i pressekonferencen. INGEN træner ville have fået så lang snor som Ståle har fået. Han har fået økonomiske muligheder ingen andre træner havde i Suppen. Og det er ikke kun en pointmæssig "Krise" vi snakker om. Spillet på banen har simpelthen været horribelt i over 1 år. (Også i Europa pånær nogle få kampe) og så kan man prale af en EL kvartfinale nok så meget man vil. Det er 100 % Ståles ansvar.

    Javel man kan komme med for/imod argumenter, hvornår er det bedste tidspunkt. skulle man have ventet til vinter?, måske, men så kunne vi måske være 10-12 point efter. Det er der ingen entydige svar på da det ville være gætterier fra alle her på skakten. Tiden frem til vinterpausen ville jo vise sig om dette har været den rigtige beslutning. Hvis Hjalte/kvist og spillerne nu går ud og viser et helt anden gejst og vilje og brænder Suppen af, så står vi alle her og hylder beslutningen. Folk taler om dette skaber mere uro og kaos. Tværtimod så tror jeg dette også kan blive vejen ud af Krisen.

    Selve omorganisering i Klubben er jeg også 100 % enige i at den oprydningen skal tages nu for at få kan få et stærkere sportsligt setup i klubben fremover.


  8. #140
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Og jeg er faktisk lidt overrasket over reaktionerne fra de såkaldte “eksperter”. Der har været meget bred opbakning til Ståle på bagkant af fyringen, hvor flere har udtrykt reel forundring over fyringen. Selvom kritikken er blevet skærpet på det seneste, må man også sige, at den har været relativt nådig ift., hvordan medierne ellers kaster sig over trænere, der på samme måde har resultaterne imod sig.
    Tja for os som synes, at fyringen er fuldstændig vanvittig, så er mediernes reaktioner jo helt forventelige. :)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg tror ikke ledelsen skal regne med at blive skånet tilsvarende fremover, hvis forbedringen udebliver.
    Næ du og andre har ret i, at nu har man åbnet for Pandoras æske. Præsterer holdet ikke fra dag ét, finder man ikke snart et spændende navn som efterfølger og får denne ikke straks succes, så vil kritikken være nådesløs. Også herinde.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #141
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Helt enig. Og jeg er faktisk lidt overrasket over reaktionerne fra de såkaldte “eksperter”. Der har været meget bred opbakning til Ståle på bagkant af fyringen, hvor flere har udtrykt reel forundring over fyringen. Selvom kritikken er blevet skærpet på det seneste, må man også sige, at den har været relativt nådig ift., hvordan medierne ellers kaster sig over trænere, der på samme måde har resultaterne imod sig.

    Jeg tror ikke ledelsen skal regne med at blive skånet tilsvarende fremover, hvis forbedringen udebliver.
    Hvorfor er du overrasket over manglende/nådig kritik af Ståle?
    Ståle har da i den grad historikken med sig - det er altså lidt svært at komme med en sønderlemmende kritik af en træner, der har så mange rekorder.

    og du har ganske ret - der skal ikke nogle fejltrin til fra næste træner, før at pressen vil kaste sig over vedkommende.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #142
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Hvorfor er du overrasket over manglende/nådig kritik af Ståle?
    Medierne plejer ikke at holde sig tilbage, når de lugter blod i vandet.

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Ståle har da i den grad historikken med sig - det er altså lidt svært at komme med en sønderlemmende kritik af en træner, der har så mange rekorder.
    Man kan ikke leve på fortidens meritter, og jeg synes jo også, at der er noget at komme efter. Men det er anden snak, som der er sagt rigelig om.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #143
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg kan simpelthen ikke lade være med at tro, at den her fyring går længere tilbage end denne weekend. Op til kampen mod FCN (jeg mener det var denne kamp, men ret mig bare hvis jeg tager fejl) udtalte Ståle i et TV-interview, at man fint ville kunne fjerne ham, men at han synes det var vanvittig dumt og ødelæggende at ændre den strategi. FCK skulle sportslig blive på det spor man var nu, var vel den direkte oversættelse.

    Den udtalelse lugter altså af mere end en træner der snakker krise i medierne. Jeg tror, at Ståle allerede på der tidspunkt har været under voldsomt pres fra dele af ledelsen, formanden, Kvist, Sejr m.fl., fordi man har haft et ønske om en ændring af de sportslige værdier, og at Ståle ikke har ment at dette var nødvendigt. Bo Rygaard har flere gange talt om flere tilskuere i Parken og om at løfte klubbens tilknytning til København. Sejr har talt om vinderkultur og om at løfte klubben og Kvist har på talt pressemødet og de efterfølgende interviews talt om nytænkning og nyskabelse. Hvis jeg skal forstå alle de ønsker for fremtiden, så lugter det af at man har analyseret fodboldproduktet i FCK under Ståle, både resultater og underholdningsværdien, og efterfølgende vurderet, om Ståle var manden der kunne vende skuden. Her tror jeg altså, at man efter flere snakke ogkampe med Ståle i ugerne op til fyringen, har valgt at sige stop.

    Jeg synes da også, det er underligt, at man så ikke har haft en mand på plads til at tage over, men dertil tror jeg omlægningen er for stor, og så tror jeg ikke de to man gerne vil have er frie til forhandlinger før til december. Jeg tør faktisk godt tage et raskt lille vædemål på, at Jesper Jansson i Hammerby er meget højt på ønskeseddelen som nye sportsdirektør. Han har om nogen den profil man ønsker, og ligeledes tror jeg også, at man benhårdt går efter Bodø/Glimts træner Kjetil Knutsen som træner fra 1. januar.

    Det vil være nye boller på suppen og en helt ny og meget offensiv stil som FCK vil få med de to, samtidig vil man med Jesper Jansson have en profil der har ønsket klubben tidligere, og som vil kunne være en gennemgående profil i fremtidens FCK.

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #144
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Trænervalget smager bare ikke af "ingen revolution". De udtalelser lyder mere som, at man ønsker en lidt mere offensiv/boldbetonet 4-4-2.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #145
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Trænervalget smager bare ikke af "ingen revolution". De udtalelser lyder mere som, at man ønsker en lidt mere offensiv/boldbetonet 4-4-2.
    Det ville ihvertfald være klogt under ansættelsessamtalerne at spørge vedkommende om, hvordan han vil håndtere højt pres.

    Det har vi satme bøvlet længe med
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #146
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg kan simpelthen ikke lade være med at tro, at den her fyring går længere tilbage end denne weekend. Op til kampen mod FCN (jeg mener det var denne kamp, men ret mig bare hvis jeg tager fejl) udtalte Ståle i et TV-interview, at man fint ville kunne fjerne ham, men at han synes det var vanvittig dumt og ødelæggende at ændre den strategi. FCK skulle sportslig blive på det spor man var nu, var vel den direkte oversættelse.

    Den udtalelse lugter altså af mere end en træner der snakker krise i medierne. Jeg tror, at Ståle allerede på der tidspunkt har været under voldsomt pres fra dele af ledelsen, formanden, Kvist, Sejr m.fl., fordi man har haft et ønske om en ændring af de sportslige værdier, og at Ståle ikke har ment at dette var nødvendigt. Bo Rygaard har flere gange talt om flere tilskuere i Parken og om at løfte klubbens tilknytning til København. Sejr har talt om vinderkultur og om at løfte klubben og Kvist har på talt pressemødet og de efterfølgende interviews talt om nytænkning og nyskabelse. Hvis jeg skal forstå alle de ønsker for fremtiden, så lugter det af at man har analyseret fodboldproduktet i FCK under Ståle, både resultater og underholdningsværdien, og efterfølgende vurderet, om Ståle var manden der kunne vende skuden. Her tror jeg altså, at man efter flere snakke ogkampe med Ståle i ugerne op til fyringen, har valgt at sige stop.

    Jeg synes da også, det er underligt, at man så ikke har haft en mand på plads til at tage over, men dertil tror jeg omlægningen er for stor, og så tror jeg ikke de to man gerne vil have er frie til forhandlinger før til december. Jeg tør faktisk godt tage et raskt lille vædemål på, at Jesper Jansson i Hammerby er meget højt på ønskeseddelen som nye sportsdirektør. Han har om nogen den profil man ønsker, og ligeledes tror jeg også, at man benhårdt går efter Bodø/Glimts træner Kjetil Knutsen som træner fra 1. januar.

    Det vil være nye boller på suppen og en helt ny og meget offensiv stil som FCK vil få med de to, samtidig vil man med Jesper Jansson have en profil der har ønsket klubben tidligere, og som vil kunne være en gennemgående profil i fremtidens FCK.
    Han så ret presset ud i pågældende interview. Måske vidste han at han var dead man walking.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #147
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Han så ret presset ud i pågældende interview. Måske vidste han at han var dead man walking.
    Nu gengiver CS det interview som de bragte af ståle inden kampen:

    “…det jeg skal advare meget stærkt mod det er de fuldstændigt hjernedøde, idiotiske, håbløse krav om, at vi skal gå i en fuldstændigt anden retning..,” siger Ståle blandt andet.
    Og sammenholder man det med Kvist’s kommentar om viljen til at udvikle sig, så giver det jo mening at man er nået frem til at ståle ikke længere var den rette mand.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #148
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Han så ret presset ud i pågældende interview. Måske vidste han at han var dead man walking.
    Det har i hvert fald fået mig til at tænke noget i den retning. De udtalelser han kom med virker i hvert fald påfaldende afklarede, set i bagklogskabens ulidelige klarsyn.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #149
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hvis ikke FCK var i krise i forgårs så er vi det i dag konkludere du?. FCK har været i krise i det meste af 2020 og det jo derfor man har taget konsekvensen.

    Jeg er med på du er meget kritisk over for bestyrelsen, men jeg må indrømme at jeg bakker fuldstændig op om fyring af Ståle. Bo Rygaard var også inden på det i pressekonferencen. INGEN træner ville have fået så lang snor som Ståle har fået. Han har fået økonomiske muligheder ingen andre træner havde i Suppen. Og det er ikke kun en pointmæssig "Krise" vi snakker om. Spillet på banen har simpelthen været horribelt i over 1 år. (Også i Europa pånær nogle få kampe) og så kan man prale af en EL kvartfinale nok så meget man vil. Det er 100 % Ståles ansvar.

    Javel man kan komme med for/imod argumenter, hvornår er det bedste tidspunkt. skulle man have ventet til vinter?, måske, men så kunne vi måske være 10-12 point efter. Det er der ingen entydige svar på da det ville være gætterier fra alle her på skakten. Tiden frem til vinterpausen ville jo vise sig om dette har været den rigtige beslutning. Hvis Hjalte/kvist og spillerne nu går ud og viser et helt anden gejst og vilje og brænder Suppen af, så står vi alle her og hylder beslutningen. Folk taler om dette skaber mere uro og kaos. Tværtimod så tror jeg dette også kan blive vejen ud af Krisen.

    Selve omorganisering i Klubben er jeg også 100 % enige i at den oprydningen skal tages nu for at få kan få et stærkere sportsligt setup i klubben fremover.
    Jeg har selv længe ment, at noget skulle lave om strukturmæssigt i FCK, og jeg har heller ikke været overbevist om, at Ståle nødvendigvis var en siddende del af den strukturændring. Jeg har desuden her på sidelinien kritiseret Ståle for ikke at udfordre sig selv og sin position mere - bl.a. med den for mig at se meget tynde omrokering efter Johan Lange. At udfordre sig selv er dog en krævende disciplin, særligt når man så rigeligt er udfordret til dagligt qua hele tiden at skulle levere resultater. Så her har jeg tilladt mig at være efter bestyrelsen for ikke byde ind med noget som helst. Som i overhovedet. Ingenting.

    Den kritik har jeg ikke stået alene med. Blandt journalister har der længe været en højlydt kritik af, at det nærmest har været umuligt at få FCK's bestyrelse i tale igennem lang tid. Det er uvant i fodboldverdenen - og i mine øjne fuldstændig usmart. Udfordringen for Ståle har jo været, at han har ageret uden lynafleder. Al kritik, al ros, alt, faldt tilbage på ham, hvor vi tidligere har haft en aktiv bestyrelsesformand, en aktiv bestyrelse, en sportsdirektør OG en træner (f.eks. Don Ø, NCH, CV og Ståle). Det er alt andet lige meget mindre sårbart end at have alle opgaver samlet i én og samme mand.

    Min største bekymring var dog også dengang, at jeg ikke stolede på bestyrelsen til at træffe sportslige dispositioner på et særligt højt niveau. Og det må jeg sige, at det er jeg og vel mere og mindre den samlede sportspresse blevet bekræftet i de seneste par døgn. Hvorfor har jeg begrundet en del gange - men igen: Timingen, erstatningen og den langsigtede plan + ansvarsfordeling har været mere eller mindre fraværende. Eller rettere: Det har ikke ligefrem solgt troværdighed, at en U19-træner skulle være bedre nu og her end Ståle, at man forfremmer et bestyrelsesmedlem til at være assistenttræner (og boss) for den nye træner, og i øvrigt overlader opgaven med at finde træneren primært til netop assistenttræneren (der dog naturligvis skal have bestyrelsens godkendelse af det navn, han kommer op med - men det er ingen hemmelighed, at Kvists stemme fodboldmæssigt vægter tungt i bestyrelsen. Det har han endda selv udtalt).

    Havde det her foregået i Brøndby, tror jeg de fleste af os ville have skreget af grin. Nu foregår det her sjusk desværre hos os. Ville man fyre Ståle, kunne man i ro og mag have fundet en afløser og en ny struktur og i bedste fald erstattet Ståle op til eller tidligt i et transfervindue. Ståle har endda i pressen lagt op til, at hans tid var ved at rinde ud, så jeg tror egentlig godt, at han selv ville have taget del i processen i stedet for "i respekt" være fyret på gråt papir fra den ene dag til den anden.

    Det sidste er spekulation. Det første er logik. Det her forløb er ikke kønt, uanset om fyringen af Ståle var fuldstændigt berettiget eller ej. Heldigvis er kvaliteten i truppen så høj, at vi forhåbentlig kan klare den uden at bløde alt for mange point. Men min tillid til Kvists evner som assistenttræner/midlertidig sportsdirektør/bestyrelsesmedlem kan ligge på et ret lille sted, og min tro på Rygaards evner som bestyrelsesformand er ikke-eksisterende. Jeg håber, jeg tager fejl.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  27. De følgende 5 brugere er enige:

  28. #150
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Ståle Solbakken fratræder i FC København

    Jeg har i længere tid været stor kritiker af Ståles spillestil og misbrugte millioner og ser fyringen som uundgåelig. Dog blev jeg sku alligevel ret trist da jeg igår morges vågnede op til nyheden om at det nu var officielt. Selvom det er en trist afsked vil jeg huske mig selv på at vi husker Ståle for alle de gode minder og fantastiske oplevelser han har givet os.

    Nu skal der ryddes op og bygges nyt. Og jeg tror det er utopi at tro at en ny træner med et fingerknips kan forvandle vores nuværende spillere til en sammentømret enhed det bare vinder og vinder... Jeg tror der skal luges ud (frigives lønkroner) førend vi kan bygge noget nyt op - og jeg frygter desværre det godt kan tage noget tid før at tavlen er visket ren på den front...

  29. De følgende 12 brugere er enige:

Side 10 af 31 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle Solbakken HYLDEST!!
    By JTJ in forum De korte linier
    Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 23:49
  2. Tillykke med de 40 år Ståle Solbakken
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 27.02.08, 12:56
  3. Ståle Solbakken bringer ny ledelsesstil til FC København
    By Hougaard in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.01.06, 08:04
  4. Ståle Solbakken
    By Norsk Fck Fan in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 22:01
  5. Ståle Solbakken til FCK?
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 05.09.03, 11:50

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •